{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Træning...Ikke for hunden skyld. {{forumTopicSubject}}

Øv, jeg faldt lige over en trænings video, og sikke et syn.
Findes de stadig de hundetrænere... Det gør de så.
Træning, der ikke ynder af samarbejde og glæden ved at arbejde.
Det er virkelig trist, specielt når schæferen straffes.

Og lige et sidespring, hold op hvor er akita'en stor, hvis det altså er racen? smiley

https://www.youtube.com/watch?v=TeT_wItMhvM


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning...Ikke for hunden skyld.
  • #2   27. okt 2015 Hold kæft hvor inkompetent.. sad og spolede lidt rundt og tænkte "hvor?" og så nåede jeg til lige før 8:40 og et syngende slag over næsen smiley Men ellers synes jeg heller ikke rigtig jeg ser mere?

    Nu er det godt nok lang tid siden jeg har været på et træningshold, men forstår slet ikke hvorfor de laver alle de her øvelser som TYDELIGVIS ikke er indlært godt nok.. altså fair nok at en øvelse ikke er udført 100% korrekt, men snakker man om at sætte hunden op til succes så ligger det da totalt i bunden, når en del af dem stadig prøver at udføre øvelser som slet ikke er indlært korrekt fra start? Eller er jeg helt galt på den?


  • #7   27. okt 2015 Hooold nu kæft, hvor er det kedeligt..

    Nej, det er ikke for hundenes skyld, men menneskene kan da umuligt have det særlig sjovt ved det der...

    Gad ikke at se hele filmen igennem. Nøj for en gang kedelig miskmask...

    Er det en ny video den der? Det ligner jo en gang 80'er træning.


  • #8   27. okt 2015 Jo den hakker også ved mig Pia. Måtte lige loade igen

  • #9   27. okt 2015 Noget helt andet er - dasket over næsen til trods, så er schæferen rimeligt godt med.
    Trods den der elendige træning. Føreren belønner en gang imellem undervejs - det ser ikke ud til at så mange andre har fundet på samme ide.

    Fatter ikke at hundeførere ikke protesterer over det der - men de ved måske ikke anderledes.

    Da jeg var træner skete det ikke sjældent at nye efterspurgte den type træning.... ALDRIG i mit liv om jeg ville begynde på det. Så bliver det ikke mere trægt og ineffektivt.


  • #11   27. okt 2015 Pia, I lærer vel ikke at bruge rækketræning på DcH's uddannelse, gør I?

  • #13   27. okt 2015 Om jeg begriber det der med at mange gør det samme på samme tid - det giver jo ingen som helst mening eftersom alle hunde skal tages på forskellig måder - og i øvrigt belønnes og korrigeres på forskellige tidspunkter. Nogle kan gå to skridt, nogle kun stå i grundstilling, andre kan vandre græsset tyndt uden at miste fokus...

    Det er bare slet slet ikke på hundens præmisser... Og dermed heller ikke på ejerens.

    Troede den slags var fortid i DcH...


  • #14   27. okt 2015 Men Pia, fællesdæk osv. eller hvad søren man nu kalder det, foregår vel i en ordentlig klub ikke som vist - hvor den lille hund (kan ikke huske om der var andre?) tydeligvis ikke er nået dertil endnu? smiley

  • #15   27. okt 2015 Hvad har træneren gang i ved 12:54 og 13:02?

    Prøver han at lærer hunden at gø?

    Jeg ser egentlig bare en masse undertrykkende hunde, der sender en masse dæmpende signaler.
    Men jeg tror virkelig ikke ejerne ved bedre?


  • #16   27. okt 2015 HOLD da kæft, en klaphat...

    Jeg kan slet slet ikke forstå at det der foregår - og at førerne vil være med til det.


  • #17   27. okt 2015 Jeg tror desværre mange ser deres hundetræner som en form for autoritet og derfor ikke mærker ordentligt efter, hvad de egentlig synes er ok og hvad der ikke er.

    Meget trist og skræmmende, at den slags træning stadig forekommer.


  • #18   27. okt 2015 Det værste er, at det simpelthen er dårlig træning.
    Hvis det så i det mindste virkede...

    Jeg er målløs... Eller også kommer jeg for lidt ud og ser afkrogene i dansk hundetræning. Der er godt nok temmelig meget rum for forbedring der.


  • #19   27. okt 2015 Jeg er aldrig selv kommet i DCH kredse, men jeg troede egentlig at der efterhånden var en samlet fornuftig standard. Og at deres instruktører blev ok uddannet ?

  • #20   27. okt 2015 Ej hold da kææft man smiley Havde en træner gjort sådan med min hund var vi smuttet før han han kunne nå at tælle til 2. Og ja, utroligt at ejerne ikke siger en dyt til det? Men de tror vel bare på at træneren ved bedst.
    Så i også hvordan hunden reagerede da han sagde "EY" ? Altså hvordan kan man bilde sig selv IND at det der bare kommer i nærheden af noget der ligner træning?? smiley "vov vov" - ja det er da sådan man får en hund til at gø.... meget kompetent....


  • #21   27. okt 2015 Fra 14:04 - ej men hold op så har man da også set den form for træning, hvis det ikke havde været SÅ håbløst og sørgerligt så havde det næsten været for komisk med den labrador der gang på gang render væk.....

  • #22   27. okt 2015 KA' DU SIGE VOV?!

    Min hund havde også reageret som den... Ikke et bjæf ville der komme. Men hun ville ligge på ryggen med det samme.


    Videoene er offentliggjort den 2. aug. 2012


  • #24   27. okt 2015 Bare den mængde "NEJ", "EY", "ÆH", og hvordan de generelt har en hård tone overfor hundene, man hører i den video....
    Jesus christ....


  • #26   27. okt 2015 Jeg indrømmer at jeg har ikke set det hele. Jeg sidder dog og smiler over at når hunden er koplet, er det kun shihtzu`en der får en godbid ind imellem. Men jeg skal love for at de andre 3 har fundet godbidderne frem til fri ved fod. Trist smiley

  • #27   27. okt 2015 Alexandoria - ja man kan undre sig over hvad formålet egentlig er, når der åbenbart ved hver øvelse er brug for at man siger "NEJ, NED, kan du SÅ...." med dyb og vred stemme.. det er åbenbart en meget bedre taktik at kaste sig ud i øvelsen og skælde ud når det så går skævt, frem for rent faktisk at bruge tid på indlæringen smiley

    Men derudover er det da enormt sørgeligt at se SÅ nedtrykkende en træning.. altså hvor fedt er det også for folk selv at træningen består i at gå rundt og skælde ud og være vred..


  • #30   27. okt 2015 OMG..... Sikke en form for hundetræning!

  • #33   28. okt 2015 Jeg synes ikke den karealske bjørnehund ser så stor ud, eller vejer nok?

    Tænker mere det ligner en american akita.


  • #35   28. okt 2015 Hold kæft hvor ser det kedeligt ud. Utroligt, at de fleste af hundene faktisk er så relativt dygtige hvis det er den træning de har fået.

    Den store spids er en amerikansk akita.


  • #36   29. okt 2015 En meget sjælden gang imellem så bliver mine hundeføre udsat for rækketræning. Men det er kun for at udfordre dem i forhold til at tage imod anvisninger mens de er koncentreret om noget helt andet.

  • #37   29. okt 2015 Hov...

    Men det drejer sig om maks 3-5 minutter, og sker måske to gange i løbet af et halvår...

    Min oplevelse er dog at der er noget ved det folk godt kan lide(selvom det virker ufatteligt kedeligt), og tror det skyldes at der er noget sikkerhed i det(man skal ikke selv hold sig igang) og så er der nogen på en hele tiden.


  • #38   7. nov 2015 http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43325-workshop_i_lydighed

    Her er lidt til det gode humør istedet så smiley


Kommentér på:
Træning...Ikke for hunden skyld.

Annonce