HJÆLP (!!!!) Hund med adfærdsproblemer. {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri.
Jeg søger VIRKELIG hjælp og alt modtages med kyshånd !!
Jeg har sammen med min kæreste to hunde, en amstaff tæve ved navn Ruffy og en fransk bulldog hvalp ved navn Alma. Vores amstaff er med tiden blevet underlig i visse situationer. Hun har det vældig svært med andre hunde især tæver og store hunde, hun kan ikke dele mad, legetøj, pind og lign. med andre hunde, hun gøer voldsomt af fremmede mennesker på gaden og når venner og andet kommer ind af døren til vores lejlighed. ---> Kan en hund foresten være natteblind, fordi gøen er slemmest når det er mørkt <---
Her til aften ligger min kæreste, vores to hunde og jeg på sofaen og slapper af, i det min kæreste skubber til Ruffy fordi hun skal flytte sig, hopper hun på Alma som ligger og sover. (??) Vi prøver og forholde os roligt, men det er svært lige pt. Der har aldrig været noget med de to før.
En aflivning er det sidste vi vil ud i, da vi ikke kan bære at skulle skille os af med vores baby.... Jeg søger derfor en god og proffesionel adfærdsekspert som vil hjælpe os på trods af hun er en muskelhund.
Skrevet af en meget forvirret og ked af det hundeejer.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Kender desværre ikke nogen adfærdskonsulenter/hundepsykologer, som jeg kan anbefale. Håber at andre kommer på banen med gode bud.
Vil bare rose dig/jer for at søge professionel hjælp. Håber at det lykkes at få genoprettet roen.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
dec 2010
okt 2013
dec 2010
Prøv evt. at kigge efter emner her på HG med adfærdsproblemer. Ved at der ligger flere anbefalinger på dygtige hundefolk.
okt 2013
dec 2010
Håber at I får løst problemerne.
okt 2013
Jeg har slet ikke tænkt over det kunne være synet, det vil jeg få tjekket hos dyrlægen !!
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Og at hun ikke vil dele mad, legetøj og pinde med andre hunde (ressourceforsvar) er også normalt
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Gøer hun når det ikke er tusmørke ??
jul 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 49
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 132
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Dernæst - jeg opfatter det som helt normalt, at jeres hund ikke bryder sig om andre hunde og ikke vil dele legetøj, pind mm. Der er ikke noget galt med det.
Og ja, er det dine forældres hunde eller dine?
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
mar 2015
okt 2013
Alma er ikke mere end 5 måneder gammel, så hun er stadig hvalp.
Da Ruffy hoppede på Alma igår havde hun godt fast, hun ruskede hende. Hun gav kun slip på hende igen fordi vi blandede os. Der er dog heldigvis ikke sket noget med Alma.
Inden vi anskaffede os både Ruffy og Alma satte vi os godt ind i racen, mødte en del hunde af samme race og lign. Det kan godt være i mener at hun ikke vil dele legetøj og lign. og ikke kan lide andre hunde er normalt hundeadfærd men før i tiden plejede hun at elske alt og alle, det er netop derfor jeg reagerer, og håber på træning kan hjælpe min hund, det kan jo gå galt en dag, og så bliver min hund aflivet. Men et smut til dyrlægen er første stop.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Og så har racen jo altså noget med eget køns aggression. De skal styres meget hvis det skal spille med samme køn.
okt 2013
mar 2015
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 237
Hvis hun havde snerret af bulldoggen, fordi hun måske troede, at det var den, der skubbede, ja så er det jo én ting.
Men at tage fat og ruske er noget helt helt andet
Og det kan meget hurtigt ende galt.
Og ender det galt, er det noget du skal leve med resten af livet.
Og da du endnu kun er 17, er der jo rigtig rigtig mange år tilbage af det
Jeg lover dig, at sker det igen med det resultat, at den lille bulldog ikke overlever, så vil du risikere i MANGE år frem at bære på den skyldfølelse, fordi du ved, at det ville have været muligt at undgå det, såfremt du havde adskilt dem her og nu og derefter valgt en af de muligheder *BB* nævner.
Ønsker jer og jeres hunde alt godt fremadrettet og håber I finder en løsning på problemet, der kan give begge hunde et godt og sikkert liv.
mar 2015
Dels så er det normalt at hunde bliver sure hvis man puffer dem ned af sofaen hvis de sover og reagerer ved at markere på det nærmeste der er (det er der mange hunde der gør) forskellen er bare at dette er en race som hvis den først bliver sur så markerer den ikke bare og man skal blande sig ret meget for at få den til at stoppe. Men den er stadig ikke unormal for racen!
okt 2013
mar 2015
okt 2013
- Jeg har skam heller aldrig sammenlignet amstaffen med en race som f.eks retrieveren. Jeg er godt klar over hvilket ansvar det er som muskelhunds ejer og bare generelt som hundeejer. Jeg er opmærksom på at det kan være helt naturlig adfærd for min kære hund. Jeg er alligevel villig til at ofre både penge, tid og arbejde på at finde ud af om det "bare" er naturlig adfærd eller om hun rent faktisk er stresset, har smerter, dårligt syn eller andet.
okt 2013
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Jeg ville starte hos dyrlægen, for at udelukke smerter. Når det er gjort, så ville jeg sætte hårdt ind NU med at rette hende. For jeg tænker at hvalpen nu kører på hvalpepas over for den voksne hund og at der derfor, hvis ikke gribes ind nu kan blive værre. Siger ikke at det gør det, men det er jo ikke det værd at vente og se hvad der sker.
Det kan som jeg ser det, sagtens være synet. Hun kan være blevet forskrækket.
okt 2013
Jeg vil gøre ALT for mine hunde, en aflivning er absolut kun på tale hvis hun nogensinde gør alvorlig skade på enten en anden hund eller et menneske.
okt 2013
okt 2013
okt 2013
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Du skriver selv, at hun ikke er ret begejstret for andre hunde.. og dette kan også ske, når hvalpen bliver kønsmoden.. det er meget naturligt for racen.
okt 2013
mar 2015
dec 2010
Mens jeg havde mine mastiffer, var de altid adskilt fra mine små hunde, når de var alene. Det samme gjorde jeg, mens jeg havde min bullmastiff og fik lille chi blanding, til at begynde med. Det kan være nødvendigt i en periode, eller altid, afhængigt af hvordan træning osv. kommer til at fungere.
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Her kan vi kun forholde os til det du skriver og der er bare så mange faktorer, som gør sig gældende og spørgsmål som skal besvares lige fra aktivitetsniveau til hvilken holdning hundene er opdraget efter, sygdomshistorie mm. For hvert svar du giver melder der sig to nye spørgsmål og det tager mega lang tid med disse frem og tilbage skriv.
Noget du skal hæfte dig ved er at en hund som pludselig vender på en tallerken og ændrer adfærd er et typisk billede på en hund som har smerter/irritation et eller andet sted.
Hvis hun ikke altid har haft reageret i mørke bestyrker dette tanken om smerter, for så føler hun sig svækket og vil gøre alt for at være på forkant med situationerne.
Uanset race og situation er det ikke normal adfærd at overfalde en sovende hvalp og slet ikke at ruske den.
Du skriver at hvalpen ikke tog skade og det undrer mig, når hun er blevet decideret rusket. Skreg hun ikke?
Et overfald på den måde sætter sig som regel som et chok hos den overfaldne hund, da den jo ikke aner hvad hulen der skete.
Men tal med en adfærdsbehandler.
Den adfærd du beskriver kan også ses hos hunde som ikke er "opdragede" så hvad der er årsagen kan kun blive gætteri uden at have set hunden.
Giver det mening?
okt 2013
På papirerne er det min kærestes hund, så nej vi har ikke været sammen siden vi var 12
Alma skreg og stoppede først et kort stykke tid efter Ruffy havde givet slip. Men der er ingen ting, hun er stadig lige så glad for andre hunde og især glad for Ruffy, så håber ikke der opstår problemer med hende på et senere tidspunkt.
dec 2010
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Jeg kunne godt påtage mig opgaven, men bor nok lige lovlig langt væk
okt 2013
HJÆLP (!!!!) Hund med adfærdsproblemer.