Fri ved fod {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Molly er en golden retriever på 35 kg, og hun fylder et år i morgen
Jeg træner lidt forskelligt med hende, men jeg har haft meget fokus på at forbedre hendes plads position, siden hverdagslydighed stoppede. Hendes fri ved fod har været nogenlunde længe jeg har formået at have intens kontakt til hende. I dag trænede jeg lige plads en 5-6 gange. Jeg ville have hende til at fortsætte i fri ved fod, men hun gad ikke flytte sig da jeg gik og prøvede at få hende med ved hjælp af pegefingeren som hun er god til at følge. Men hun bliver som sagt bare siddende nu, og jeg kan simpelthen ikke få hende flyttet. Jeg er overbevist om at det ikke er fordi hun ikke gider, da hun som regel er villig nok til at træne. Giver jeg hende kommandoen "fri" løber hun også energisk rundt. Jeg har prøvet at inddrage lidt mere kropssprog når jeg vil have hende i en fri ved fod, dette resulterede dog i at hun troede jeg ville lege, hvorfor hun bare springer op på mig. Vi skal starte til Rally O her den 25. så det ville være en fordel at have fri ved fod til at fungere inden
Har i nogle guldkorn i vil dele ud?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2012
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2013
dec 2012
Din hund mangler at lære hvad plads betyder, den skal lære at plads betyder; bliv på min venstre side, sæt dig når jeg stopper og følg mig straks når jeg går, brug aldrig sit kommando, det betyder jo sit og bliv der til der kommer en anden kommando;)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
sep 2013
CH >> Ved ting som hun ikke kan 100% bliver hun altid belønnet. Ved ting som hun er god til, og gør uden tøven hver gang bliver hun ikke belønnet hver gang.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
mar 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
sep 2013
Rigtig mange tak for hjælpen alle sammen
Fri ved fod