5. jun 2010 Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
Stoolt :D {{forumTopicSubject}}
Har simpelthen kæmpet og kæmpet med min lille dreng Chico som efter et overfald og nogle andre dårlige oplevelser som skete på under en måned har været rigtig nervøs omkring fremmede hunde, hvor han så reagere med at gø af dem og fare imod dem.
Jeg startede til træning med ham d. 7 oktober 2012 og det har været en krig! Fyldt med en masse dårlige og gode dage hvor jeg tit er gået grædende og opgivende derfra. Jeg startede på et hvalpe/begynder hold og han begyndte at blive rigtig god efter nogle måneder hvor han så kunne gå inde i blandt alle de andre så længe vi bare lavede lineføring og havde god kontakt så det var jo fedt!
Jeg fik så taget DcH's kørekort så jeg kunne komme videre og startede til rally i februar og hold da op hvor mistede jeg bare endnu engang modet på det hele, her kunne jeg starte total forfra med ham og han var værre end da vi startede på det første hold
Han ville intet overhovedet, han gøede bare og jeg kunne ikke lokke ham med noget overhovedet. Det blev så lige så stille bedre og han kunne efterhånden godt være der bare der blev holdt god afstand til de andre, men an ville stadig ikke lave noget og først i slutningen af fåråret begyndte man at kunne arbejde med ham igen, dog ville han ikke have nogle af mine godbider så jeg måtte låner lidt hos mine trænere engang imellem og det var lige gyldigt om jeg så havde de samme godbider som de havde, han ville ikke arbejde for mine.
Efter en sommerferie med fuld fokus på hans træning i klubben begyndte han at ville arbejde for mine godbider, stadig ikke som han kan hjemme og andre steder, men han begyndte at ville lave lidt og lige siden er det bare gået super stærkt med ham!
Jeg begyndte endelig at kunne træne nogenlunde med ham ude i klubben og han begyndte også langsomt at ville lege med legetøj som han f'ør aldrig har gidet, flere af de trænere jeg har haft har også forsøgt at få ham til at lege, da det er noget af det jeg bruger meget når jeg træner hjemme, men han var slet ikke interesseret i noget legetøj. Det har bare sat et ekstra skub i det hele og igår var han bare en stjerne!
Han var virkelig på, han ville ingen pauser have og havde bare kontakt til mig hele tiden, jeg trænede med en afstand på cirka 5 meter til nogle af hundene og han var virkelig bare på, lærte en ny kommando mens vi gik igennem banen og 5 gang han prøvede den kunne han den bare, han var lyn hurtig til øvelserne og har sjældent set ham så god når vi træner andre steder end i klubben så er bare stolt af ham! Ud over det skulle jeg gå slalom imellem en masse fristelser (bolde, godbider, hjorteben osv) og han ikke så meget som kiggede på noget af det Jeg havde sat en bøtte med godbider mens vi trænede bane helt op af os og igen han kiggede ikke på den nogen af gangene
Det eneste problem var at han havde fået en ide med at han ville lave en dæk hver gang jeg stoppede op og det på trods af at han altså er en lille hund og det både var vådt og koldt igår aftes
Men han fik ekstra mange kyssere igår også krydser jeg finger for at det forsætter
Undskyld det blev lidt langt men ville lige prale lidt om min lille dygtige guldklump
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
jun 2010
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Men jeg er egentlig bare mest imponeret over, at DU ikke har givet op.
jun 2010
Julie
Jeg har altid været meget stædig og ved der er lang vej endnu og at vi vil have flere kampe, men han er for dejlig til at man kan opgive ham hvilken ingen hunde fortjener i mit hoved Han har gjort så meget for mig bare ved at være der så jeg må også hjælpe ham
Stoolt :D