Gør af alt?!? {{forumTopicSubject}}
Er altså ved at blive en lille smule vanvittig. Hvis Miko hører andre hunde gø udenfor, hører en bil, en dør der smækker, eller alle mulige andre lyde, som jeg ikke nødvendigvis selv kan høre, så starter han en koncert af den anden verden.
Hvis en af kattene kigger på ham, på en speciel måde, eller hvis han kan se ét eller andet (som jeg ikke altid ved hvad er), igennem et af vinduerne, så gør han også.
Hver gang (!!) han er ude i haven, så begynder han også at gø af ét eller andet. Det er sjældent der er mennesker, hunde eller andet i nærheden.
Når først han begynder, så bliver han stok døv! Normalt er han rigtig god til ordet "nej", men han hører intet, når han står og råber og skriger.
Hvad kan jeg lige gøre??
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Håber det er ok
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Jeg klagede min nød her i forum og en bruger foreslog at LÆRE hende at gø.. det lyder åndsvagt, men det blev vores vendepunkt
Med en gø-kommando, følger også en stop- kommando, det hele handler om at få hunden til at kode tingene sammen og det lykkedes i vores tilfælde på denne måde
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Her er de råd min træner gav mig.
Starte med at træne én ting af gangen. Eksempel dør/banke/ringeklokke
Oplad ordet "stille", med gode og rigelige guffer (evt. klikker).
Hver gang din hund er stille, siger du "stille" og efterfulgt af en guf. Brug ordet i alle situationer, hvor din hund er stille.
Når der så går en dør/det banker på/ringer på og koncerten starter. Tag din hund i snor. Vigtigt at du ikke haster eller laver kraftige reaktioner (rejser dig op eller prøver at fange din hund på en voldsom måde med en jagt gennem stuen).
Ofte kommer man til at råbe eller tale meget højt af sin hund for at få den til at tie stille. det ser hunden som at du også begynder at gø og i dens verden er det også af det farlige.
Vent til din hund er stille. Sig ordet "stille" når den ER stille IKKE får at FÅ den stille (til at starte med). Giv en guf og gå ud til døren åben den og lad hunden se at der IKKE er nogle.
Gentag indtil at hunden ikke reagere.
Når hunden har forstået ordet "stille" kan du begynde at sige det for at stoppe din hund når den gør, sig aldrig ordet hvis du ikke er 100% sikker på at den vil tie.
Hunden skal ikke lære at du siger ordet og den så kan slippe afsted med at fortsætte med at gø.
Husk som alt andet træning at rose den roligt og afslappet, for at fremme en rolig og afslappet reaktion hos din hund.
håber jeg har forklaret det godt nok.
okt 2012
Goofy gøede rigtig meget når han hørte en dør gå/det ringede på/bankede på, Hvilket er lyde som der er rigtig mange af i en lejlighed.
Jeg begyndte at sige "det er okay, mor har hørt det" når der blev banket på/ringet på i en anden lejlighed. Når Goofy så var stille fik han en guf.
Hvis han virkelig gav koncert begyndte jeg at lave nogle enkelte øvelser med ham. kontakt øvelser, selvkontrols øvelser sit og pote. øvelser/tricks som jeg ved han kan på alle tidspunkter af døgnet, både med og uden godbid.
Du kan også lege med din hund som distrahering.
For at træne når døren går. Alierede jeg mig med en person som Goofy godt kan li (for mig, min kæreste)
Jeg fik min kæreste til at komme ind af døren. Goofy begyndte at gø og give koncert. kommandoen jeg brugte her var "den må gerne være der". En enkelt kontakt øvelse og jeg lukker døren op, samtidig med at jeg giver komandoen igen, ud til bryggerset hvor kæresten står.
Goofy bliver glad og kombinere komandoen med noget godt.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.636
Oh god, hvor kan jeg bare ikke få ham til at gø. Af noget som helst o.o Fuldkommen umuligt.
Han gør nemlig netop det, du beskriver. Jeg er ikke ved at blive syg i hovedet, men det er min mor, lol.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 438
Tror jeg vil prøve at introducere ham for klikkeren, og så lære ham "stille".
Tror ikke jeg kan få ham til at gø på kommando, han gør kun når han hører noget, eller "ser syner". Han gør heller ikke når det banker på, eller der kommer nogen ind af døren. Det er i langt de fleste tilfælde lyde udefra (eller gøende hunde i fjernsynet) der får ham igang.
Indtil videre har jeg ikke gjort en hel masse, fordi jeg simpelthen ikke har anet hvad jeg skulle gøre. Har forsøgt med 'nej' nogle enkelte gange, men vil heller ikke blive ved med det, når han ikke reagerer på det, så det bliver "ødelagt".
Har også forsøgt med indkald, men det er mest når han er i haven, og når jeg er mest sikker på, at han så kommer.
Men når han står som sådan en XXXS ulv, og hyler som bare pokker, så får jeg godt nok nogle gange lyst til, at komme med et rungende "KLAP I!!". Men det får man jo ikke rigtig noget ud af.
okt 2012
Nøøøøj det var belastende.
"Stille" har reddet mine nerver og han fik da et klap i med på vejen en gang imellem, men som du selv siger, det hjælper jo ikke. Man fler sig bare magtesløs
Nu kan vi også bruge komandoen når vi går tur og Goofy begynder at gø/knurre af noget "farligt".
Gør af alt?!?