831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvalp og vinter! Hvalp og vinter!

For første gang har vi ''lavet'' vores egen hvalp. Den skønneste lille chihuahua tæve. Hun er nu 3 1/2 uge gammel, og præsterede igår at sætte sig til at tisse i sengen, altså som en voksen tæve sidder og tisser smiley

Betyder det så at det er tid til renlighedstræning? Synes jo bare hun er en lille klump stadig! Har læst meget om renlighedstræning, og der er tydeligvis mange ideer, men kan læse mig frem til at det bedste er at have hvalpen ude rigtig ofte, efter mad drikke leg og efter søvn. Vi bor i et stort hus, med lækker have, men er hun ikke alt for ung til at tage med ud, og så med sne?

Jeg håber nogen sidder inde med et par guldkorn, de deler ud af.

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og vinter!
  • #1   2. dec 2012 Super idé! Tusind tak. Frygter bare lidt for kulden når hun er så lille... Tænker at det nok er for tidligt endnu at hun skal ud. Moren slikker hende også stadig ren, så det var mere når hun stoppede med det, men når hun som igår sætter sig ned og tisser, så kan der ikke vare længe tænker jeg

• #2   2. dec 2012 Jeg ville vente et par uger nu hvor der er frost og sne. Små tævehvalpe får nemt blærebetændelse, og jeg tror ikke hun lærer så meget af det endnu.

• #3   2. dec 2012 Mange tak Vibeke, det vil vi gøre så. Som sagt slikker moren hende endnu også ren.

• #4   2. dec 2012 Tak Christina, det var stadig en god idé smiley

• #5   2. dec 2012 C A: tæven vil blive ved med at slikke hvalpen ren meget, meget længe. Men nu har jeg selv maltesere, og vi starter med at lægge aviser lige udenfor hvalpekassen. Hvalpene vænner sig til at tisse på aviserne. Så lægge vi aviserne på et bestemt sted, gerne i nærheden af døren, og langt de fleste gange foregår det på aviserne. Jeg ville heller ikke tage en lille og så ung hvalp udenfor. Mine hvalpe er lige blevet 8 uger, og de har da været ude, men kun ca. 5 minutter, og så er der selvfølgelig stor ros, når de tisser udenfor, hvilket sker ganske naturligt, når de kan lugte, hvor de voksne hunde har tisset:-)
    Så hvis jeg var dig, ville jeg begynde at bruge aviserne. Når man kun er 3½ uge, så kan man måske godt nå at komme på avisen, men man kan alligevel ikke nå at komme udenfor:-)
    Held og lykke med hende.

• #6   2. dec 2012 Tusind tak Lise-Lotte. Har læst mange steder at folk advarer mod at bruge aviser, men synes også hun er alt for lille til at komme ud, så det var jo helt klart en mulighed, hellere have det ét sted end overalt... smiley

• #7   2. dec 2012 Jeg bærer mine hvalpe ud fra de er 16-17 dage gamle og benene så småt er begyndt at kunne bære. Jeg bærer dem ud så snart de vågner og efter de har spist. Til at begynde med bare få sekunder af gangen, men de tisser jo så snart de vågner og når faktisk altid at gøre det ude. Og så udvider jeg langsomt men sikkert tiden ude og afstanden til døren, hvorfor de nu, 5 uger gamle beredvilligt styrter med ud også selvom der er sne. Når de er 8 uger kan jeg overlade stort set renlige hvalpe til folk, der bare skal holde det vedlige.
    Med til historien hører, at mine hvalpe færdes over hele huset, jeg lægger ingen aviser, men vasker bare gulv 5 millioner gange om dagen, indtil alle kan nå fra kurve og kasser og ud i haven.

Kommentér på:
Hvalp og vinter!

Annonce