724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Din hunde dag ? :) Din hunde dag ? :)

Ja som nogle af jer jo nok har læst går vi nu af med vores den store hund (personlige grunde)

Vi beholder derfor den lille, som alt fokus nu skal gå på !
- Jeg ville så høre hvordan jeres hunde skema ser ud ? smiley Altså hvordan ser jeres hunds dag ud fra i står op til i går i seng ?
Mandag, tirsdag osv..

Eventuelt nogle der vil hjælpe med at lave et skema til vores lille hund? Vi skal forfra med alenehjemme træningen og så skal han ellers bare ud og bruge hjernen smiley

Håber i forstår hvad jeg mener med et skema , ellers må jeg prøve at forklare mig bedre !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din hunde dag ? :)
  • #1   29. jun 2012 Vi lever ikke efter skema - kan ikke se pointen i det? smiley

Eneste der er nogen lunde fast er hundenes mad. Det får de når jeg står op smiley

• #2   29. jun 2012 nej meningen var heller ikke at leve efter et skema smiley Meningen med det er at alt det en hund skal "nå at lave" på en uge kommer med smiley

• #3   29. jun 2012 Det er nok en tanke, jeg har svært ved at følge og sætte mig ind i.

Synes ikke der er noget, min skal nå at lave og jeg kan på ingen måde skemasætte andet end de to gange han træner fast i klub hver uge.

• #4   29. jun 2012 Hmm nej det er også svært at forklare hvad jeg mener med det ..

• #5   29. jun 2012 Vi er også for nylig kommet af med vores den store hund og beholdt den lille.
    Rytmen er dog ikke ændret så meget herhjemme, lige udover at den vi nu har, har næsten hele huset at være i (da vi havde to var de adskilt fordi de sloges).
    Så hverdagen er den samme, turerne, aktiviteterne er de samme. Det er bare kommet en ro over den lille som er helt utrolig.
    Der har heldigvis ikke været nogen alene hjemmeproblemer, selv om han aldrig har været enehund før. Bonus er at han er holdt op med at markere sig indendørs :-))
    Så alt i alt en win win situation for os

• #6   29. jun 2012 Kaoz kommer ud og gå 3-4 gange om dagen, spiser 1 gang i døgnet..

• #7   29. jun 2012 Jeg køre heller ikke efter noget bestemt skema/rutine. Jeg har meget skiftende arbejdsdage og tider og engang i mellem er der også træning der skal mases ind, alt efter vind og vejr.

I mit hovede er det jo logisk at der kan ske super mange uforudset ting i løbet af en dag, så jeg kan slet ikke få et fast skema til at passe ind. Selvom mange hunde er "rutinedyr" så syntes jeg at de skal kunne klare visse former for spontane ændringer. Men et skema er måske meget godt, hvis i jo skal starte forfra med en masse ting smiley men jeg ved det ikke. Gør hellere hvad i føler virker bedst for jer og hunden smiley

• #8   29. jun 2012 Onsdag: Svømning
    Lørdag: Rally
    Søndag: Agility (Først fra august af)

Til september skal jeg starte lydighed med ham, det kommer til at ligge enten tirsdag eller lørdag, ligger det lørdag stopper jeg til agility ..

Derudover er der ½ times gåtur om morgenen, ½-?? gåtur om eftermiddagen og ½ times gåtur inden vi skal i seng.
    - Der i mellem er der så træning, aktivitetslegetøj m.m. ..

• #9   29. jun 2012 hos mig ser det ca. sådan ud:
    Mandag: agillity
    Tirsdag hunde leg (fast hunde træf)
    Torsdag: rally
    daglig pelspleje(hun er jo en coton)
    Derudover går vi dagligt ture i skoven, til søen eller andet, samt laver tricks, og søgeøvelser.
    Derudover kommer der jo så stævnerne og tuneringerne

• #10   29. jun 2012 idag har vi WP og har været ude og cykeltræne (14 km)med den hund jeg har i træning.
    I aften tager vi nok ud og går lidt spor.

Ellers har vi af faste ting:
    Mandag: WP træning med Funk,
    Tirsdag Redningshudnetræning,
    Onsdag fri,
    Torsdag lydighed i DCH med funk, PH med Juice,
    Fredag fri Lørdag schæferhundeklubben med Walle eller konkurrence
    Søndag fri eller konkurrence.

Normalt går vi så gerne spor, klikkertræner, finder nogen at gå lang tur med, tager i svømmehallen,cykler eller lign på fridagene

• #11   29. jun 2012 jeg lever ikke som sådan efter et skema i nu da min hund er hvalp, men ind til videre prøver jeg på stimullere hjernen konstant gå en tur osv. små ting smiley

• #12   29. jun 2012 Her er det forholdsvis ens, men jeg synes heller ikke, vi har så meget, vi SKAL nå. I bund og grund har vores hunde nok et lidt kedeligt liv, men de lader til at trives.

Vi har lidt skiftende arbejdstider, men i store træk er det:

Ml. 6.30 og 7: morgentur på 15 til 30 minutter. Hvis det er godt vejr og mig, der går, tager jeg nogle gange deres mad med og slår mig ned på en bænk mens de render og finder den i græsset omkring. Ellers får de mad når vi kommer tilbage fra tur.

7-8.30: morgenmad og hygge. De leger med hinanden, måske lidt med os, vi putter. Af og til får de spredt deres morgenmad i haven. Andre gange i fodervold og nogle gange bare i deres skål.

Når jeg går er Disen tit gået op i seng igen og Polly ligger og snorker på skødet af mig.

Ml 14 og 17: lang tur. Det kan være både være en tur i snor eller f.eks ud i skoven, hvor de kan rende fri. Torsdag har jeg tidligt fri, så der er vi stort set altid i skov, ved strand el.lign. og bruger længere tid end de andre dage. Nogle gange kombinerer vi eftermiddagsturen med et besøg hos mine forældre som de elsker, andre gange er naboens hund med og så leger de med ham. Turen varer typisk mellem 30 minutter og halvanden time. Undervejs underholder de sig gerne med at springe op på ting eller gå på Line og få lidt guf for det

Typisk mere putning eller leg i haven frem til 18-19 tiden, hvor de får mad. hvis jeg har været tidligt oppe, får vi os gerne en morfar sammen på sofaen.

Om aftenen er det meget forskelligt, om vi laver noget med dem og hvor meget. Hvis vi gør, er det oftest lidt træning eller de bliver sat på diverse opgaver.

Aftenturen er kort og mellem 21.30 og ?. Der foregår sjældent særlig meget. En gang imellem tager vi i skoven om aftenen her når det stadig er nogenlunde lyst, men det er mere undtagelsen end reglen.

I weekends sover de tit længe og morgenturen er gerne først ved 10-12 tiden, til gengæld er den længere end normalt. I de perioder, hvor de går til træning, har det været lørdag og erstattet en lang tur. Ellers prøver vi at tage de steder hen, vi ikke når så tit i hverdagen; stranden, marken eller bare ud i det blå og se noget nyt.

• #13   29. jun 2012 Har ikke noget skema. Kan ikke se pointen i det.. Vi gør de ting vi har lyst til - når vi har lyst til det.

• #14   29. jun 2012 Mandag er pasningsdag for der arbejder jeg + træner 3 hold efter job, så der er de hos svigerfar og hygger med at hjælpe i haven og passe høns

Tirsdag henter jeg dem når jeg kommer fra arbejde og kører på træningspladsen. Så bliver de luftet og får lov at løbe intil kursisterne kommer. Så ryger de i bil mens jeg underviser 1 hold. Herefter træner jeg dem begge i ca 1 time.

Onsdag går den lille til agility efter arbejde. Den store er med, men sidder i bilen. Hun kommer ud bagefter og får en løbetur + evt. Lidt selvtræning.

Torsdag går den store til agility, efter arbejde, den lille er med, sidder i bilen og kommer ud bagefter, hvor hun evt. Får lov at lege med træners jævnaldrende unghunde.

Fredag er kolonihavedag, efter arbejde hygger vi dernede og / eller besøge familie og venner dag. Her er hundene med.

Lørdag og søndag er stævnedage her om sommeren, så der bruger vi hele dagen i teltet på stævnepladser rundt om i landet.

• #18   30. jun 2012 Ikke noget skem....Men jeg skal tyræne dagligt med min hvalp. Bare 5 min, og så skal alle bjæfferne også hvalpen ud på tur min 2 gange om dagen.

Kommentér på:
Din hunde dag ? :)

Annonce