trægning:D trægning:D
hej alle
min hund kan lidt af vært F.eks. sæt dig, lig dig, rulle rund, sit, give potte og den anden potte, begger potter og snure rundt på bagben.
og jeg syntes der er ved at blive lidt kedeligt med de samme ting, så ville hører om i havde nogen gode ideer??
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Sit
Indkald
Gi´ pote
og den anden (pote)
Dæk
10-4
High 5
Rulle
Twister
På plads
Stå
Tak (aflevere/slip)
Vinke
Nej
Ned
Hænderne op
BANG (Spil død)
Er du dejlig? (nikker)
Zig Zag
8
Bukke
Spring (Springer igennem mine arme)
Sid pænt
Dutte
Kontakt (kigger mig i øjnene)
Hop (springer med alle 4 ben op i luften)
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 19
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
Du beder hunden om at sitte. Du står ved siden af den. Du tager et skridt eller to frem for at få hunden op og siger "sttååå". Du skal trække ordet for stå og sit lyder i starten meget ens for hunden. Snoren skal gerne være i den modsatte hånd af hvor hunden sidder. Hvis hunden gør mine til at ville sitte tager du din hånd som er i hundens side og ligger den under livet på hunden (gerne tæt på bagbenene) Du skal ikke løfte eller presse hunden op men blot støtte den. Når du kan mærke at hunden selv står flytter du hånden, giv en godbid som belønningen.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
Du tager en godbid i modsatte hånd af hvor hunden går, du strækker din krop som i et skridt og sætter godbidden foran næsen på hunden. Du siger "ssttååå" og slipper først godbidden når hunden står helt stille, hvis hunden gør mine til at ville sitte støtter du med hånden tætteste på hunde (samme sted som ovenstående) og lader den bliver der til hunden selv står. Beløn.
Fra dæk til stå:
Hunden ligger du står ved siden af, har en godbid i modsatte hånd af hvor hunden er, du tager et skridt eller 2 frem for at få hunden i bevægelse og siger "sståå" hold godbidden foran hundens næse og støt igen hvis der er behov.
Det sværeste er ofte fra dæk til stå.
God træning.
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 19
det skal prøves
trægning:D