{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Mine muligheder? (laaangt) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vil prøve at gøre historien så kort som mulig smiley Diva og jeg gik, dengang hun var hvalp, på kåringhold i PH i haslev, men da jeg desværre mistede bilen og ikke kunne købe ny bil med det samme var jeg nødt til at finde ny træningsplads som lå bedre i forhold til offentlig transport.
Jeg valgte derfor schæferhundeklubben. Jeg er bare lidt i tvivl med klubben jeg går i, har ikke kunne møde så tit til træning da Diva altid går i løb i den periode træningsholdene kører og folk var ret utilfredse med jeg der når hun lugtede så meget. Så det har mest været træning herhjemme.
Derfor var planen jeg skulle starte i PH på lydighedshold så diva kan komme til optagelse til kårringshold igen.

Jeg sidder nu og overvejer mine muligheder. Diva var købt som min første brugshund, som jeg ønskede at gå til konkurrencer med. Desværre har hun HD. Derfor vil konkurrencer ikke være en mulighed da jeg ikke ønsker hun springer over 1,5 m. og slet ikke reglmæssigt i forbindelse med konkurrencer, og chancerne for godt nok resultat med en sikker 0 i en af øvelserne er ikke store.
Derfor tænker jeg SPH1 og SPH2. Men trænes dette ikke kun i schæferhundeklubben? Da jeg jo helst vile starte i PH er der så nogle der ved om de har konkurrencer hvor det kun er spor? Er der ellers nogle konkurrencer eller prøver hvor der ikke er spring med i programmet?

Jeg ved der er risiko ved at træne meget med en hund med HD men træning er hvad Diva elsker aller mest og hun skal trænes lige til den dag hun ikke kan mere.

Glæder mig til at hører en masse forslag fra alle jer kloge brugshundefolk smiley

Venlig hilsen Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine muligheder? (laaangt)
  • #1   30. jan 2011 Løbske tæver er meget velkommen på vores træningsplads. Det tager vi altså ikke hensyn til... Hanhundene må bare lære at kunne koncentere sig alligevel. Det er der sjældent problemer i...

  • #2   30. jan 2011 Kender ikke så meget til DCH nogle der kan kort forklare forskellen på dem, PH og schæferhundeklubben?

  • #3   30. jan 2011 Det er noget af det største gang pis jeg har hørt. Jeg træner selv i Schæfer hundklub i kreds 3 og der er alle hunde velkommen selv om de er i løbe tid. Det er op til den enkele ejer og passe på sin hund. alle hunde skal kunne træne selv om der er en anden hund i løbe tid.

  • #4   30. jan 2011 Der er desværre nogen steder, hvor det ikke er velset af løbske tæver træner med.
    Personligt synes jeg det er en flad holdning at have i stedet for at bruge det som en oplagt træningsmulighed.

    Måske du skulle prøve en anden kreds?

    Med hensyn til springene i IPO-programmet, så kan man jo slippe afsted med kun at træne det en enkelt gang lige op til prøve og så til selve prøven, så det er ikke noget, man behøver (eller bør) terpe i.

    Er hun meget plaget af HD?

    SPH trænes i flere brugshundeklubber, men jeg ved ikke hvilke specifikke kredse, der har dette som et speciale. Det er nok ikke så mange.


  • #5   31. jan 2011 CH

    Nej synes ikke hun virker plaget, selvølgelig kan jeg se forskel når vi træner hvor hun er oppe og kører og bliver helt sikker i sin gang, hvor når hun f.eks er indendøre godt kan virke lidt usikker nogle gange når hun rejser sig hurtigt. Så tror ikke det plager hende og slet ikke når vi træner men jeg er bare så nervøs for at hun skal slå hoften i et spring.

    Jeg havde også overvejet anden kreds i schæferhunde klubben men de fleste steder træner man gruppe a, b og c over hele formiddagen og tidlig efter eftermiddag på forskellige hold. det var også derfor jeg så gerne ville tilbage til PH fordi der træner man det hele på et fast hold.



  • #6   31. jan 2011 nordisk spor - hvis I er gode til det smiley

Kommentér på:
Mine muligheder? (laaangt)

Annonce