{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp tak:0) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nogle gode råd? Når Tristan og jeg er ude og gå tur, så er han fuldstændig oppe at køre. Det er næsten en umulighed at stoppe op og snakke med andre mennesker, Tristan kan simpelthen ikke sidde stille. Han springer frem og trækker helt vildt. Jeg beder ham sætte sig, men han kan ikke holde koncentrationen mere end to sekunder. Det samme sker når vi går normalt, lige pludselig springer han bare fremad. Jeg er den eneste der kan gå tur med ham, da han rykker andre omkuld. Det virker nogle gange som om, at han kører helt op i gear og så ikke kan falde ned igen. Når vi er indendørs er han meget lydig og rolig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp tak:0)
  • #1   5. maj 2006 Bella er lidt på samme måde, men er nu nok lidt lettere at styre end din Tristan smiley Men hun elsker mennesker, så hvis vi skal snakke med nogle springer hun bare rundt omkring vedkommende, så vi på den måde kan få lov til at tale.. Men jeg ville mene at du (en dag hvor du har tid) virkelig er viljefast og går ud med ham og på et tidspunkt siger sit, bliv (eller hvilke kommandoer du nu bruger), og så først når han tager du roligt og står eller sidder pænt får han lov til at gå videre (og så giv ham eventuelt godbidder og ros ham til skyerne).. Det er nok det bedste bud jeg kan komme med og så får han indlært, at først når han er rolig får han lov til at komme videre..

• #2   5. maj 2006 hvor mange gange om dagen ca går i med ham...?? og går i til lydighed med ham også...??

• #3   5. maj 2006 Træning træning og atter træning smiley

Man er nød til at træne sin hund i at være rolig når den bliver sat af. smiley

Go fornøjelse med det, for det tager tid smiley

• #4   5. maj 2006 Hej Dina.
    Det øver jeg med ham hver dag, men det er ikke den store succes. Hvis vi er helt alene og leger med pind f.eks, så lystrer han faktisk rigtig pænt. Mon ikke han falder lidt til ro med alderen??

• #5   5. maj 2006 Vi kan sagtens være ude 5 gange om dagen. Jeg er begyndt at holde ham i meget kort snor med kvælerhalsbånd, men når fanden tager ved ham, så skal der sgu holdes ved. Træning er ikke en mulighed, da jeg ikke har bil.

• #6   5. maj 2006 nå okay.. men hvis du har mulighed for at gå rundt ude ved markerne og træne med ham ville det være en god løsning.. men ros og nej kan gøre meget ved det problem:-) thi hi

• #7   5. maj 2006 Tro mig Sanne, jeg bruger alle de tricks.

• #8   5. maj 2006 Vi har lidt det samme problem med Ozzy - eller det vil sige vi har fået det problem med ham inde for de sidste par måneder...

Vi går til lydighed og træner i haven og i skoven og når vi går tur på gaden - og lige lidt hjælper det...

Jeg tror personligt at Ozzy har en masse kønsdrifter der fiser rundt i kroppen på ham lige pr - så han slet ikke kan tænke klart så snart han er uden for - inden for kan jeg få han til ALT - men man bliver sgu lidt ked af at ens hund ikke høre en dyt når man er uden døre... Det er som om han får skyglapper for øjnene og propper i ørene så snart han træder et skridt ud af hoved døren....

Men ja træning træning og atter træning... SUUUUK !!

• #9   5. maj 2006 Får han lov til at løbe løs på gåturene?
    Hvis ikke han gør, vil det nok hjælpe. Så han kan få brændt en masse krudt af. For det tyder da på han har en masse af det.
    Det med at han blivere roligere med alderen, kan du ikke være 100 på.
    Min den ene er også vild i snoren, han har heller ikke tid til at stoppe op. Han vil bare vidre. Nu er jeg begyndt med at han går løs eller i flexline. Så går han meget mere rolig.
    Det skal lige siges min er 5 år, og han er ikke blevet meget mere rolig, kun indenfor.

• #10   5. maj 2006 b M : Nu ved jeg godt det er Rene du skriver til - men svare også lige på den der - Ozzy får altid lov til at løbe løs før og efter træning om det er til træning eller i haven / skoven... så det kan ikke være det hos os...

Men jeg har nu overvejet at cutte hans balls - tror det ville hjælpe ham en del på det der fiser rundt i kroppen på ham... Skal alligevel aldrig bruge han til avl...

• #11   5. maj 2006 Mette og Tommy, det lyder meget ligesom Tristan det der. Han kan være totalt ligeglad når vi er ude.
    Til BM, nu er det jo sådan at jeg hellere må holde ham i snor, han er jo mit ansvar og vi skal helst ikke ha nogen uheld. Han lærer jo aldrig at gå pænt, hvis han går løst.

• #12   5. maj 2006 Jeg har lagt mærke til at Watson slapper en del mere af hvis jeg taler til ham roligt konstant under gå-turen. Han skal også roses når han opfører sig afslappet omkring andre hunde og mennesker for at forstærke den gode vane.
    Ellers er det ligesom de andre siger, træn træn træn..

• #13   5. maj 2006 Tror også Tristans boller ryger. Men han pinker næsten aldrig, så jeg er ikke sikker på at det er hormoner.

• #14   5. maj 2006 Man kunne godt ønske sig at han slappede lidt af en gang imellem.. Men når det så er sagt, så er han jo bare pisse dejlig. Der er desværre bare mange der er bange for ham p.g.a hans "vildskab".

• #15   5. maj 2006 Man behøver ikke gå til træning, for at træne en hund i at være rolig på plads.

Du kan bare gøre det sammen med en anden person, så går i mod hinanden og giver hinanden hånde, og der skal han så sidde roligt ved din side.

Gentag denne øvelse så tit som muligt, evt. hvos den anden også har en hund med smiley

Ved denne øvelse skal hunden være i snor i starten:-)

• #16   5. maj 2006 God ide J.K, jeg må finde en prøvekanin og starte med det samme:0).

• #17   5. maj 2006 Nu kender jeg slet ikke din hund.
    Men min lærte og gå pænt, fordi har får lov og løbe og snuse hver dag. Også går han pænt når han har snor på, for han slapper mere af.
    Hvis vi er fremmede steder henne, trækker han som en hel hest, for der skal han vise sig frem. Men vi træner vidre.
    Min er kastreret, så han er jo lidt nemmere.
    Nu er alle hunde jo ikke ens. Men bliv ved med at træne med ham. Han skal nok blive god til at gå pænt.
    Hed & lykke.

• #18   5. maj 2006 Rene : Ozzy Pinker heller ikke - men derfor kan hormonerne jo stadig godt fise rundt i kroppen på ham...

Han er også begyndt at stikke af hvis han får muligheden for det - springe over hegnet og så ud og snuse tæve duft i mark kanten eller i naboernes haver... Grrr... Griner
    Naboerne er ved at være godt trætte af os... !

• #19   5. maj 2006 Rene: Ja jeg synes da du skal prøve det, og så bare være over ham lige så snart han begynder på noget, når i "mødes" på midten. smiley

• #20   5. maj 2006 Vi fortsætter selvfølgelig, nogle gange er man bare ved at gå ud af sit gode skind. Men hey, hvad er livet uden udfordringer:0). Tak for svarene alle sammen, konstruktivt som altid.

• #21   5. maj 2006 Rene: Når, det var ærgeligt.. Så er problemet meget større end at jeg kan være med.. heh.. Men håber du finder ud af det, får det må da være lidt irriterende.. pøj pøj.

• #22   5. maj 2006 prøv md kontakt øvelse se evt mit svar her:
    (link fjernet)

Kommentér på:
Lidt hjælp tak:0)

Annonce