869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

at tænde/slukke for lyset at tænde/slukke for lyset

Reiki har lige fortalt at han faktisk godt kunne li' at blive vist frem i går, så nu må i trækkes med endnu en video af ham

Denne gang vil han gerne prøve at vise hvordan han har lært at tænde og slukke for kontakter, sådan lidt trin for trin:
http://www.youtube.com/watch?v=GP2surZe-J8

1) lær hunden at dutte en post-it med næsen
2) sæt post-it på kontakten (det er en fordel hvis man har en kontakt der ikke sidder så højt som i videoen, men sådan nogen har jeg ikke)
Jeg hjælper Reiki lidt i starten, ved at være tæt på og pege på det han skal dutte (jeg peger stadig, men idag er det for at vise hvilken kontakt jeg vil have ham til at tænde/slukke). Når hunden er sikker i øvelsen, sættes kommando på
3) øg afstanden
4) fjern post-it'en, og gå evt tilbage til at stå tæt på de første par gange, til man er sikker på hunde stadig forstår hvad den skal.
5) øg afstanden, og så har du nu en hund der kan tænde og slukke på kontakten

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at tænde/slukke for lyset
  • #1   30. sep 2010 Sejt !!! smiley og hvor ser det bare super ud - godt samarbejde og arbejdsglæde smiley Fin video!

• #2   30. sep 2010 Hvor skønt at se på smiley
    Har tit tænkt på det, men vi har kun høje kontakter og gamle "hårde" kontakter, som ikke rykker sig ved et dut, der skal trykkes til smiley

• #3   30. sep 2010 Rænne -så kan man lade hunden bruge poterne. Det gør jeg hos mine forældre. Men så skal der self dæmpes lidt, så den ikke kradser væggen i stykker inden den rammer kontakten:o)

Samme indlæringsmetode har jeg brugt til skabe og skuffer, så dem kan han osse lukke efter mig

• #4   30. sep 2010 det kan Nova også . Har en video liggende herinde.

• #5   30. sep 2010 Sarah -hvor er nova sej:o)

Jeg synes det er sjovt at lære hunden tricks som faktisk er anvendelige. Kan nova andet sjovt -søger jo altid lidt inspiration;o)

• #6   30. sep 2010 Han er dyygtiig smiley
    Jeg synes det er super sjovt at hunde ka lære noget som ka hjælpe en selv. Min brors hund ka åbne døre. Men jeg tror ikk vi vil lære Enzo sådan nogle ting for jeg er ret sikker på at det bliver irriterende når hunden begynder at gøre det af sig selv. Og det gider jeg bare ikk smiley

• #7   30. sep 2010 A&D -reiki kan osse åbne døre. Desværre bare ikke på kommando, men derimod når han synes han har været længe nok ude e.l. *G*

-så øøøh, det trick holder jeg mig fra. Ingen grund til at gøre det værre end det er. Pt gør han det KUN hos mine forældre, så håber han slet kke opdager at han kan herhjemme osse;o)

Han kan dog lukke døre efter mig. Det synes jeg er ganske praktisk. Men der skal han jo osse bare skubbe med næsen eller poten.

• #8   30. sep 2010 Ja det er smart nok at lære dem at lukke skuffer, skabe og døre. Men at åbne dem, vil jeg holde mig fra. Med mindre den ikk gør det hvis den ikk får besked på det smiley

Kommentér på:
at tænde/slukke for lyset

Annonce