at tænde/slukke for lyset {{forumTopicSubject}}
Reiki har lige fortalt at han faktisk godt kunne li' at blive vist frem i går, så nu må i trækkes med endnu en video af ham
Denne gang vil han gerne prøve at vise hvordan han har lært at tænde og slukke for kontakter, sådan lidt trin for trin:
http://www.youtube.com/watch?v=GP2surZe-J8
1) lær hunden at dutte en post-it med næsen
2) sæt post-it på kontakten (det er en fordel hvis man har en kontakt der ikke sidder så højt som i videoen, men sådan nogen har jeg ikke)
Jeg hjælper Reiki lidt i starten, ved at være tæt på og pege på det han skal dutte (jeg peger stadig, men idag er det for at vise hvilken kontakt jeg vil have ham til at tænde/slukke). Når hunden er sikker i øvelsen, sættes kommando på
3) øg afstanden
4) fjern post-it'en, og gå evt tilbage til at stå tæt på de første par gange, til man er sikker på hunde stadig forstår hvad den skal.
5) øg afstanden, og så har du nu en hund der kan tænde og slukke på kontakten
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Har tit tænkt på det, men vi har kun høje kontakter og gamle "hårde" kontakter, som ikke rykker sig ved et dut, der skal trykkes til
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Samme indlæringsmetode har jeg brugt til skabe og skuffer, så dem kan han osse lukke efter mig
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
jan 2007
Jeg synes det er sjovt at lære hunden tricks som faktisk er anvendelige. Kan nova andet sjovt -søger jo altid lidt inspiration;o)
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Jeg synes det er super sjovt at hunde ka lære noget som ka hjælpe en selv. Min brors hund ka åbne døre. Men jeg tror ikk vi vil lære Enzo sådan nogle ting for jeg er ret sikker på at det bliver irriterende når hunden begynder at gøre det af sig selv. Og det gider jeg bare ikk
jan 2007
-så øøøh, det trick holder jeg mig fra. Ingen grund til at gøre det værre end det er. Pt gør han det KUN hos mine forældre, så håber han slet kke opdager at han kan herhjemme osse;o)
Han kan dog lukke døre efter mig. Det synes jeg er ganske praktisk. Men der skal han jo osse bare skubbe med næsen eller poten.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
at tænde/slukke for lyset