ang. træning og foder {{forumTopicSubject}}
Ok måske lyder det her underligt, men ikke desto mindre er jeg meget i tvivl om hvad der er bedst for min hvalp(9 uger) Min hvalp er utrolig mad glad og det er jo kun rigtig godt, i sær når man som jeg rigtig gerne vil træne med hende. Selv hendes almindelig hvalpe foder kan sagtens bruges som beløning, hun æder glad stort set alt.
Derfor tænker jeg også at det er jo meget godt at bruge hende alm. foder til træning, da jeg jo også skal passe på hun ikke bliver tyk., når hun nu elsker mad.
Men har hunde bedst af rutiner? Skal hunde helst foders 2- 3 gange om dagen på samme klokkeslet? Eller kan man godt sprede foderet ud over hele dagen. Altså som beløning når hun skal roses, når hun gør hvad jeg siger, når jeg øver små øvelser og aktivitets spil o.s.v
Hvordan og hvornår gør i andre med foderer til jeres hund. Får de den på bestemte klokkeslet. Eller spreder i den uder over dagen, til træning o.s.v
Og hvordan sørger i får at jeres hund ikke bliver for tyk, samtidig med at i også træner, noget som jo kræver mange beløninger.
undskyld hvis mit spørgsmål er lidt dumt. Men jeg er lidt ny på området, og vil bare gøre det bedste for min hund.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Sådan har det fungeret siden han var hvalp, og sådan var det også med den gamle jeg havde.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Derhjemme kan de fint trænes på deres mad, og så tager vi self bare lidt fra den daglige ration.
Men på træningspladsen skal særligt reiki, bruge noget ekstra lækkert, så der bruger jeg godbidder. Det skal så modregnes i den daglige ration, så han ikke bliver for tyk.
Begge mine er ose nogen madører, men reiki bliver altså lidt rund hvis ikke man passer på -som unghund kunne han ellers æde i store mængder og stadig være lige slank nok, men sådan er det ikke længere
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 387
jul 2007
jul 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Hunden kan nemlig ikke holde koncentration og fuld fokus på fører, i ½ time, og jeg kunne forestille mig at det samme gælder ejer.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 387
jul 2007
ang. træning og foder