{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

ang. træning og foder {{forumTopicSubject}}

Ok måske lyder det her underligt, men ikke desto mindre er jeg meget i tvivl om hvad der er bedst for min hvalp(9 uger) Min hvalp er utrolig mad glad og det er jo kun rigtig godt, i sær når man som jeg rigtig gerne vil træne med hende. Selv hendes almindelig hvalpe foder kan sagtens bruges som beløning, hun æder glad stort set alt.
Derfor tænker jeg også at det er jo meget godt at bruge hende alm. foder til træning, da jeg jo også skal passe på hun ikke bliver tyk., når hun nu elsker mad.
Men har hunde bedst af rutiner? Skal hunde helst foders 2- 3 gange om dagen på samme klokkeslet? Eller kan man godt sprede foderet ud over hele dagen. Altså som beløning når hun skal roses, når hun gør hvad jeg siger, når jeg øver små øvelser og aktivitets spil o.s.v
Hvordan og hvornår gør i andre med foderer til jeres hund. Får de den på bestemte klokkeslet. Eller spreder i den uder over dagen, til træning o.s.v
Og hvordan sørger i får at jeres hund ikke bliver for tyk, samtidig med at i også træner, noget som jo kræver mange beløninger.
undskyld hvis mit spørgsmål er lidt dumt. Men jeg er lidt ny på området, og vil bare gøre det bedste for min hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. træning og foder
  • #1   25. jul 2010 Brug endeligt hendes foder. Jeg gør det selv med Kia.

  • #2   25. jul 2010 min hund har ingen faste rutiner.. maden får den på spor og belønning under anden træning.. og hvis der så er en dag hvor vi ikk rigtigt træner, så får han det når det passer ind i dagen..
    Sådan har det fungeret siden han var hvalp, og sådan var det også med den gamle jeg havde.


  • #3   25. jul 2010 Mine hunde har ingen faste madvaner -de spiser når jeg lige synes det er tid, men oftet om aftenen.

    Derhjemme kan de fint trænes på deres mad, og så tager vi self bare lidt fra den daglige ration.
    Men på træningspladsen skal særligt reiki, bruge noget ekstra lækkert, så der bruger jeg godbidder. Det skal så modregnes i den daglige ration, så han ikke bliver for tyk.

    Begge mine er ose nogen madører, men reiki bliver altså lidt rund hvis ikke man passer på -som unghund kunne han ellers æde i store mængder og stadig være lige slank nok, men sådan er det ikke længere


  • #4   25. jul 2010 Der findes ikke dårlige spørgsmål smiley hehe. Jeg har bare valgt at træne mille på de tidspunkter hvor hun får mad. Dvs. morgen og aften. så får hun et stk tørfoder som belønning hver gang, og på den måde sørger man også for at træne i længere tid, og så er det også meget meget sundere. Og du kan også sagtens sprede det ud over hele dagen, fordi så bliver netop dét en rutine for hende. Jeg læste en bog af Roger Abrantes og der var en model hvor den daglige ration mad deles op i 4 ligestore bunker, som du så fordeler over dagen og hver bunke bruger du på en type øvelser, dvs. f.eks. kan du øve disse 4 øvelser på en dag: kontaktøvelser, søgning, problemløsning, lufteture. og du kan jo selvfølgelig også selv finde på noget smiley Desuden står der også at det er en rigtig god idé at gøre det sådan fordi så er hunden hele tiden beskæftiget hvilket medfører bedre aktivereing smiley

  • #5   25. jul 2010 nadia - hvis jeg skal dele foderet op i fire bunker og øve fire ting.. så bliver vi aldrig færdig med at træne.. smiley Og så bliver hunden jo mega træt af øvelsen.. smiley Så den ville jeg ikke lige anbefale.

  • #6   25. jul 2010 og det med at træne længere tid er nødvendigvis ikke godt.. hellere træne 10 min og hunden og hundefører er på 100%, end at træne 30 min og man kun er på 50%

  • #7   25. jul 2010 Helt enig med Sigurrós -det er bedre at træne 5-10 min intensivt og koncentreret, end at træne ½ time, hvor man gør tingene lidt halvhjertet.

    Hunden kan nemlig ikke holde koncentration og fuld fokus på fører, i ½ time, og jeg kunne forestille mig at det samme gælder ejer.


  • #8   25. jul 2010 Er der tale om en stor hund så ja, men en hund på min hunds størrelse kan man sagtens gøre det, for hun skal kun have lidt over en håndfuld mad, så det kommer an på størrelsen, men ellers kan jeg godt følge jer smiley

  • #9   25. jul 2010 nadia - Ja hvis det kun er en håndfuld mad, så ville det sagtens fungere smiley hehe

Kommentér på:
ang. træning og foder

Annonce