Problem med markerings pisseri ??? {{forumTopicSubject}}
Hej
Ja overskriften var lidt svær :-))
Men mit store problem er at når jeg er ude til konkurrence (A-klassen, DCH-regi) så pisser han FAN.... hele tiden :-((
F.eks i eftersøgning og felt og det er jo smadder ærgeligt at blive stoppet i en øvelse fordi han pisser 2 gange - det er bare så øv !!
Så jeg skal bruge et par gode råd om hvordan man kan træne der væk - så håber at nogen har et par guldkorn til mig ??
Lidt info:
Balou er kastreret og har været det siden han var 7 mdr gammel og han har ikke altid gjort det - det er blevet værre her inden for de sidste 1½-2 år - ja faktisk efter han er blevet "voksen".
Lige nu prøver jeg at "tage" ham lige når han gør det og så får han et møgfald - men det er fan... svært når han er ude i 30 mtr. afstand - inden jeg når der ud - så han jo forlængst færdig
Skal lige siges at ham selvfølgelig er luftet af inden - så det er ikke af nød han pisser !!
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Men vil tænke over ideen og se om jeg kan bruge den - TAK
nov 2005
Jeg har også tænkt på at gøre feltet mindre så jeg kan nå ud til ham inden han pisser - måske en lang line som jeg måske kan give ham et ryk i samtidig med et hårdt nej
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
nov 2005
der er faktisk hurtig belønning i eftersøgning - jeg har for det meste trækkere på i hver side for at få løbearbejdet ind og de belønner jo med det samme - enten med godbidder eller trækkeleg
Og jeg vil sige til træning er det ikke det store problem og det er bare så smadder ærgeligt - når jeg nu ved at han godt kan
Og i feltet - ja han får belønning efter hver genstand - det kan da godt være jeg skal være lidt mere "vild glad" når han kommer med genstanden.
nov 2005
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Måske fordi han enten er lidt usikker på øvelsen eller at han kan mærke at du er lidt nervøs og at der generelt jo er en lidt anden stemning til en konkurrence.
At straffe dig ud af problemet vil i alle henseender sikkert gøre det hele værre.
Jeg ville bruge superbelønninger til træning i disse øvelser og så i øvrigt dele øvelserne op i små bidder, således at alt i øvelsen er blevet belønnet med en superbelønning mange gange inden en konkurrence. Han skulle jo gerne være så tændt på disse øvelser at det er det eneste han kan tænke på, når han kommer ud til dem.
nov 2005
Jeg vil prøve at belønne bedre så han bliver mere tændt
Tak for alle forslagene - de skal afprøves :-))
Problem med markerings pisseri ???