{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Problem med markerings pisseri ??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja overskriften var lidt svær :-))

Men mit store problem er at når jeg er ude til konkurrence (A-klassen, DCH-regi) så pisser han FAN.... hele tiden :-((
F.eks i eftersøgning og felt og det er jo smadder ærgeligt at blive stoppet i en øvelse fordi han pisser 2 gange - det er bare så øv !!
Så jeg skal bruge et par gode råd om hvordan man kan træne der væk - så håber at nogen har et par guldkorn til mig ??

Lidt info:

Balou er kastreret og har været det siden han var 7 mdr gammel og han har ikke altid gjort det - det er blevet værre her inden for de sidste 1½-2 år - ja faktisk efter han er blevet "voksen".
Lige nu prøver jeg at "tage" ham lige når han gør det og så får han et møgfald - men det er fan... svært når han er ude i 30 mtr. afstand - inden jeg når der ud - så han jo forlængst færdig smiley
Skal lige siges at ham selvfølgelig er luftet af inden - så det er ikke af nød han pisser !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med markerings pisseri ???
  • #1   3. maj 2010 se, det problem har jeg også haft med joey da vi øvede rundering... Jeg gjorde det, at jeg tog en pose og kom godbidder i, nu er joey meget madglad og vidste at mad kan få ham til at stoppe med alt.. Så jeg lærte ham at poseknitren betød mad.. Så når vi trænede herhjemme i haven, så knitrede jeg med posen når han skulle til at markere, også kom han jo vimsende for at få mad.. Da der så var gået lidt ed det, så knitrede jeg med posen, gav komandoen stå, også vente, og når jeg var sikker på jeg havde hans fokus 100% gav jeg kommandoen rundér... til sidst kunne jeg så bare knitre med posen hvilket gav mig kontakt, også kunne jeg give kommandoen rundér igen,,,

• #2   3. maj 2010 hm... jo men jeg må jo overhovedet ikke sige noget eller rasle med noget og det er egentlig heller ikke et problem når der en figurant men når der ingen er smiley
    Men vil tænke over ideen og se om jeg kan bruge den - TAK smiley

• #4   3. maj 2010 Det har vi været i A i 2½ år nu smiley

Jeg har også tænkt på at gøre feltet mindre så jeg kan nå ud til ham inden han pisser - måske en lang line som jeg måske kan give ham et ryk i samtidig med et hårdt nej

• #5   3. maj 2010 er det kun til konkurrencer han gør det?

• #6   3. maj 2010 Tror, som Jytte, at din hund ikke er 100% engageret i det arbejde den er igang med. Ved godt at du ikke må have belønning med til prøverne med i træningsøjemed, kan du jo sagtens bruge det forslag " Amicus" kom med. Tror ikke det er smart med ryk i linen og skæld ud- det kan bare gøre det værre, eller få din hund til ikke at ville arbejde, overhoved.

• #8   3. maj 2010 Det er faktisk mest til konkurrencer han gør det - ved ikke om han så klog at han ved at jeg ikke skælder ud der - men nej måske ikke men det virker bare sådan :-))

der er faktisk hurtig belønning i eftersøgning - jeg har for det meste trækkere på i hver side for at få løbearbejdet ind og de belønner jo med det samme - enten med godbidder eller trækkeleg
    Og jeg vil sige til træning er det ikke det store problem og det er bare så smadder ærgeligt - når jeg nu ved at han godt kan smiley
    Og i feltet - ja han får belønning efter hver genstand - det kan da godt være jeg skal være lidt mere "vild glad" når han kommer med genstanden.

• #9   3. maj 2010 men tak for indput smiley

• #11   3. maj 2010 Hvis han stort set kun gør det til konkurrencer tror jeg nu ikke så meget på at det er markeringstisseri, men nok nærmere en overspringshandling.
    Måske fordi han enten er lidt usikker på øvelsen eller at han kan mærke at du er lidt nervøs og at der generelt jo er en lidt anden stemning til en konkurrence.

At straffe dig ud af problemet vil i alle henseender sikkert gøre det hele værre.

Jeg ville bruge superbelønninger til træning i disse øvelser og så i øvrigt dele øvelserne op i små bidder, således at alt i øvelsen er blevet belønnet med en superbelønning mange gange inden en konkurrence. Han skulle jo gerne være så tændt på disse øvelser at det er det eneste han kan tænke på, når han kommer ud til dem.

• #12   4. maj 2010 jeg tror du måske har lidt ret - jer er altid super nervøs og det kan han da helt sikkert mærke.
    Jeg vil prøve at belønne bedre så han bliver mere tændt smiley

Tak for alle forslagene - de skal afprøves :-))

Kommentér på:
Problem med markerings pisseri ???

Annonce