2.050 visninger
|
Oprettet:
Hvalpetræning, hvornår og hvor {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg får min hvalp om 1 måned hvor den vil være ca 11 uger.
Jeg leder derfor efter et sted med hvalpetræning i nærheden af hvor jeg bor (Brøndbyøster).
Hvor tidligt bør man begynde på træningen?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
men det så i søndermarken i valby vi går
men det er bare rigtig godt.
du kan jo starte fra den er 8 uger gammel vi begyndte først da Zita var lidt over 4 måneder men det var der holdet startede.
men det bare at finde et sted hvor du har det godt med træneren også komme i gang jeg super glad for vores trænings dage og det zita vidst også
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Generalt er det sådan, at hunden skal være færdig vaccineret, og der skal være en lovpligtigt hundeansvarsforsikring. Hunden skal dog være minium 3 mdr. gammel.
Er man medlem af en klub, så kan man tage hvalpen med som 8 uger,
mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13
Det er en blanding af prazsky krysarik og langhåret chihuahua så det er en meget lille hund:-)
Det ser ud til på de fleste steder at man blander store og små hunde på holdene. Jeg ville helst hen et sted hvor der er flest små hunde så hun ikke bliver alt for overvældet de første par gange men findes det?
Det lyder godt med den i søndermarken, hvad hedder det? Jeg har ikke noget mod at køre lidt for at komme det rigtige sted hen.
Men det ser ud til at de fleste kurser er startet op her i marts og april og jeg får hende først hjem midt i maj.
Mht vaccination, hun får første vaccine med fra sælger men den hedder 6 ugers vaccine. Er det den samme som 8 ugers vaccine?
maj 2009
jeg har også en chi blanding
og vi er på et blandet hold for alle størrelser
men vores træner irene er rigtig god til at sørre for alle for en god oplevelse det jo kun i pausen når de for lov at lege at størrelsen gør noget og der deler vi os op og leger alt efter størrelse.
nu jeg meget heldig at vores hold består af flere små hunde end store
men så længe der bare er 1 eller 2 andre små hunde så kan du sagtens få noget ud af det.
der bliver startet hvalpe hold op i juni og når du færdig med hvalpeholdet kan du komme på et hold for kun små hunde bagefter.
det er nok det mig og zita skal når vi er færdig med hvalpeholdet med mindre der er nogle af de andre vi kender fra hvalpeholdet der fortsætter til slyngelstuen
her er linket
(link fjernet)
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
maj 2009
Hvor Gammel skal hunden være for at Starte til Rally hos jer ?
jeg syntes ikke rigtig jeg har kunnet finde nogle alders grænser for det.
Hvalpetræning, hvornår og hvor