Umuligt trick Umuligt trick
Ja, jeg læste om dether fine trick, hvor hunden skal røre sin egen snude med poten. Det var meningen, at den skulle lære det ved, at man sætter et stykke tape på snuden, som den så naturligt vil prøve at fjerne og så skulle man selvfølgelig sige kommandoen og rose. Jeg har så klippet tapestrimler og skåret pølsestykker, for nu skal vi i gang, MEN hunden vil da ikke have tape på sin snude så hun flygter i stedet eller hopper rundt og tror, det går ud på, at hun skal fange tapen. Har i lært jeres hunde tricket og i så fald hvordan?
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 530
Lige efter jeg havde sat tapen på, tog Filippa med det samme poten op/hovedet ned får at få tapen af. Hun ville dog ikke helt stoppe før tapen var kommet af, men da hun fandt ud der var godbidder i vendte var det jo en anden sag
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Ja, bare blær dig med, at din hund lærte det på 1 sek.
Katrine
Hårelastik var måske en mulighed. Tror nu nok, hun vil bruge poterne, for det gør hun da normalt. Problemet er at få lov at placere tapen, da hun "fjerner" den allerede før den er sat eller bliver bange og flygter.
mar 2009
Men vil træne hende videre med det. Synes det er et fedt trick
dec 2008
Ja, jeg nåede jo aldrig så langt som til at sige kommandoen :D, men have tænkt mig bare at sige "snuden". For så vidt er det jo ligemeget hvad man siger, bare det er det samme hver gang og man selv kan huske det. Held og lykke med tricket.
dec 2008
dec 2008
Det var smart, det kræver jo ikke, at jeg får lov at sætte noget på snuden først. Den prøver vi næste gang katten er ude, da det er ret umuligt at lave noget med godbidder når han er i huset. Tak for tippet
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
mar 2009
dec 2008
Hmm, nu har vi forsøgt med at puste både på snuden og øret med det stensikre resultat, at hun giver en ordentlig mysser :D. Må vist bare indse, at det ikke var det trick, hun skulle lære lige nu,så er ved at lære hende at "danse" i stedet. Det er jo også meget sødt.
Linda
Hvis du synes, det minder for meget om en anden kommando kan du jo bare kalde det noget helt andet. For hundens skyld kan du sige "Ejnar", den forstår jo ikke selve ordet, men skal bare forbinde et bestemt ord til den øvelse.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
dec 2008
Tak. Det går faktisk ok
Louise
Ja, hvis du kan få lov at lægge en snor kan du nok også sætte tapen på, så held og lykke med det
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 26
dec 2008
Nej, man kan nok trods alt ikke forvente, at de lærer det på 5 forsøg. Men det var da flot, at hun kunne én gang
Jeg har faktisk fået prøvet med hårelastikken og det finder hun sig i et par gange, men ikke længe nok til helt at fange, hvad det drejer sig om. Hun tror hurtigt, det går ud på at forhindre, at jeg får sat elastikken på
Umuligt trick