6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
Forskel på ringtræning. Forskel på ringtræning.
Jeg har tidligere gået til ringtræning for at hjælpe en veninde med hendes hunde i en anden by end der hvor jeg bor. Det var sådan set okay. Igår startede jeg så et nyt sted med min egen hund og sikke dog en forskel... Det gamle sted foregik ved at man gik lidt i ring. Så på bordet... Gramse gramse gramse... Kigge bisser, også ned og i en trekant.... Udemærket og god rutine.... Ved det nye sted fik jeg nærmest et chok... Blev rettet på. Op med hånden. Snak mere med din hund. Sæt dig på knæ sådan her så du ikke får ondt i ryggen. Op på bordet. Løfte lidt i læben.. Husk at træn din hund noget mere med at vise tænder, gør det sådan her det virker. Gramse gramse gramse. Stil hunden op... Ja sådan der. Lidt med på forbenene. Gør det sådan. Så kommer den til at stå naturligt.. (klapper min hund og roser ham) et godt fif er at gøre sådan når i er hjemme... Ned på gulvet... Gå frem og tilbage... Op med armen. Tag snoren ind i hånden. Hvis i holder sådan kommer i ikke til at træde på hunden... Go vovse................. Ja.... Det var en noget anderledes oplevelse... En rigtig god en... Og lærer en masse.....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Jeg har bemærket noget - rundt omkring i de danske hundeklubber er der forskellige kultur for, om man vil give sin "guldkorn" ud. Nogen steder tænker man så meget i konkurrenter, at man kun lige giver det nødtørftige fra sig, hvor andre til gengæld deler ud med bred hånd.
Det sidste er jo det sjoveste, det må vi se i øjnene!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
Forskel på ringtræning.