829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Forskel på ringtræning. Forskel på ringtræning.

Jeg har tidligere gået til ringtræning for at hjælpe en veninde med hendes hunde i en anden by end der hvor jeg bor. Det var sådan set okay. Igår startede jeg så et nyt sted med min egen hund og sikke dog en forskel... Det gamle sted foregik ved at man gik lidt i ring. Så på bordet... Gramse gramse gramse... Kigge bisser, også ned og i en trekant.... Udemærket og god rutine.... Ved det nye sted fik jeg nærmest et chok... Blev rettet på. Op med hånden. Snak mere med din hund. Sæt dig på knæ sådan her så du ikke får ondt i ryggen. Op på bordet. Løfte lidt i læben.. Husk at træn din hund noget mere med at vise tænder, gør det sådan her det virker. Gramse gramse gramse. Stil hunden op... Ja sådan der. Lidt med på forbenene. Gør det sådan. Så kommer den til at stå naturligt.. (klapper min hund og roser ham) et godt fif er at gøre sådan når i er hjemme... Ned på gulvet... Gå frem og tilbage... Op med armen. Tag snoren ind i hånden. Hvis i holder sådan kommer i ikke til at træde på hunden... Go vovse................. Ja.... Det var en noget anderledes oplevelse... En rigtig god en... Og lærer en masse.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på ringtræning.
  • #1   13. jan 2009 DET er altså COOL, når man oplever sådan noget!

Jeg har bemærket noget - rundt omkring i de danske hundeklubber er der forskellige kultur for, om man vil give sin "guldkorn" ud. Nogen steder tænker man så meget i konkurrenter, at man kun lige giver det nødtørftige fra sig, hvor andre til gengæld deler ud med bred hånd.

Det sidste er jo det sjoveste, det må vi se i øjnene!

• #2   13. jan 2009 Ch... Ja det var helt fantastisk og kom virkelig hjem med sådan en aha fornemmelse... Også har de delt træningen så vi går store og små hunde... Hvilken betød at min lille bitte akoya fik mulighed for at se de store an lidt på afstand... (han har faktiks vist aldrig mødt en stor hund) Min gode veninde havde en hvalp med af samme race som den vores trænere også har. Og efter træningen så de på den og gav hende deres vurdering af hunden. (de er topopdrættere, hun er lige overflyttet til dkk fra andet forbund) og hun fik god ros for ham. Træneren tilbød endda at hjælpe hende med at klippe hendes hund rigtigt - så her var der ikke noget med at holde kortene tæt på kroppen...

• #3   13. jan 2009 Hvad hedder stedet hvor det var godt? smiley

• #4   13. jan 2009 Marie. Det var i kolind på djursland under dkk kreds 6.... Det er vinni og chris jacobsen fra kennel soffie der underviser....

Kommentér på:
Forskel på ringtræning.

Annonce