{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Bliv i haven, konstuktive råd søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet tidligere, men fik ikke rigtig noget jeg kunne bruge, så nu prøver jeg igen...

Hvordan lære jeg Bobo at blive inde i haven, der er ingen problemer, hvis han ved jeg holder øje med ham, men lige så snart han er alene, så laver han et lille elegant hop over hegnet, og så tuller han ellers rundt udenfor, det bliver altid opdaget, da han endnu ikke har fundet ud af at man også kan hoppe ind i haven, så når han er færdig med at tulle rundt, kommer han hen til havelågen og gør for at komme ind.

Mange rigtig gode rød søges...

Hilsen Marianne og Bobo(nej ikke Bobo, han er glad for sine små selvstændige ture)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliv i haven, konstuktive råd søges
  • #1   29. dec 2005 Ja ja det er en mulighed men et hegn på 1.70 pynter jo ikke ligefrem, i et ellers hyggeligt sommehuskvarter.

Det jeg søger er nogle mulige træningsmetoder til at lære ham at blive ind...

• #2   29. dec 2005 Kathrine, jeg ved ikke om det vil hjælpe, han kravler nemlig ikke over han hopper over og han røre ikke engang hegnet

• #3   29. dec 2005 et trådhegn til høns og kyllinger. Med LIDT strøm på. Nogle gange må man være kreativ. Ved at hundestrøm hegn med metaldims på halsbåndet er forbudt. Men et hønsehegn er ikke forbudt. Så vidt jeg ved.

• #4   29. dec 2005 Doggymom: og hvordan giver man hegnet LIDT støm???

• #7   29. dec 2005 Eva: det kan du ikke mene...

NU har jeg brug for nogle positive historier om folk der har lært deres hund at blive inde i haven, efter at den har lært at man kan hoppe over smiley

• #8   29. dec 2005 Eva: kan man bruge et helt alm. bilbatteri? eller hvad? De der batterier til hestehegn eller grisehegn, de giver da en ordenlig en over snuden, Bobo har prøvet det på mit arbejde og han hylede godt nok noget...

det skal lige siges at jeg har ikke besluttet mig for at bruge strøm, men jeg vil være så ked at, hvis Bobo fra nu af, skal være bundet i haven, han elsker at fræse rundt i haven.

• #9   29. dec 2005 Bebe: det kan det ikke, med mindre man sætter der en ½ meter indenfor hegnet, eller i snudhøjde på hegnet...

Som du sikkert kan høre er jeg i syv sind, og mig med alle mine gode intentioner!!!!

• #11   29. dec 2005 Trine: tja "ikke så meget" er vist et vidt begreb, det er ikke mere en 5 mrd. siden vi lavede hegn for mindst 1500 kr

• #13   29. dec 2005 Stød i hegnet er forbudt... Min bulldog løb ind i noget her på den gade vi bor på og der var stød... familien var så bange for at jeg skulle melde det for det er den eneste måde de kan holde deres hund inde i haven

• #14   29. dec 2005 nå men der er ikke nogle med nogle god træningstips???

• #16   29. dec 2005 Den eneste måde jeg ved er effeiktiv er at tage hårdt fat i dyret når det går ud og kast det ind i haven..
    Det gjorde vi med vores bulldog og første bullmastiff men vi havde ikke noget hegn så vi skulle ikke kaste dem så højt, men det hjalp de blev i haven selv om der kom hunde og mennesker forbi....
    det var ikke så voldsomt som det lyder

• #17   29. dec 2005 ellers måske et ekstra hegn indenfor?
    Hvis Bobo fx har brug for tilløb, for at hoppe over...
    Altså 2 ens hegn, det ene bare lidt indenfor det andet. Hvis han har grug for tilløb, og hegnene står med fx en meters afstand, kan han kun hoppe over det inderste. Når han så opdager at han ikke kan komme ud, kun kan løbe i mellemrummet, holder han måske op, og i kan atter fjerne det inderste.

• #18   29. dec 2005 Jeg tror jeg vil prøve det med snoren...

• #19   29. dec 2005 Marie-Luise: Bobo har ikke brug for tilløb, han står og kigger på hegnet(ser helt uskyldig ud) og vupti så er han hoppet over, han røre ikke engang hegnet...

• #22   29. dec 2005 He he i er sku ikke for smarte *LOL*

• #23   29. dec 2005 Jeg ville personligt sætte et højt hegn op.... Hvis hunden kun hopper over når du ikke er ude, ja så er det jo ikke nemt at løse...
    Så må du nøjes med at have hunden ude i haven, når du selv er ude. Så får den ikke succes ved at komme på vandretur ;0)

• #24   29. dec 2005 Hej Marianne,
    Jeg er til Michael`s løsning med snoren - bruger den selv på mine hunde eller dvs det er kun Hugin der har lært det men det smitter af på Emil. Det eneste der kan få Hugin over snoren er hvis ræven går på marken. Men når han så kommer retur efter "jagten" sidder han lige så pænt foran snoren og venter på, at blive "lukket ind". Det skal lige siges, at det med at smutte efter ræven har han lært af faren ...
    Dog ville jeg ikke benytte metoden med NEEEEEEJ ved indlæring da jeg synes man får meget mere valuta for pengene med positiv indlæring.
    Jeg ville indlærer det ved, at jeg sætter snoren i snudehøjde. På snoren hænger jeg Frolic (eller andet guf med hul i). Så går jeg med hunden hen til snoren og får den til at sætte sig. Når den sidder får den godbidden. Hvis du har ham kørt ind på klikker ville det være super at bruge den her. Når han har fattet fidusen med at sætte sig træner du videre ved, at sænke snoren mere og mere indtil den ligger på jorden.
    Vi har haven hegnet ind og der bliver de - men i gårdspladsen har vi snoren liggende altid og det er nok til at holde dem inde selvom der kommer skovgæster eller biler forbi.
    Når han er i haven skal du nok sørge for at han er underholdt .. f.eks. med godbids søg eller andet. Når han er færdig må du tage ham ind. Jo mere succes han får med at springe ud jo bedre for ham - derfor må du sørge for at undgå, at det lykkedes for ham. Ligesom han er vænnet til at springe ud nu må du nu ændre adfærden og vænne ham til ikke at gøre det.

• #26   29. dec 2005 Fortsæt endelig med alle jeres gode råd... smiley

Bobo er indlært med klikker, så det vil jeg prøve i forbindelse med en tråd i snudhøjde... og hvis det ikke virker så et indadskånende hegn på toppen af det hegn vi i forvejen har.

Jeg har forøvrigt lige tage ham i det i dag, da jeg gik og rodede ved bilen, som er udenfor hegnet, jeg råbte temmelig højt i selve springet, men så har jeg problemer med at han ikke vil hen til mig begefter, når jeg går hen til ham løber han bare viderere... smiley

Kommentér på:
Bliv i haven, konstuktive råd søges

Annonce