667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Små næseopgaver Små næseopgaver

I øjeblikket har jeg en hund der fysisk skal holdes i ro, så det er om at være lidt kreativ for at få stimuleret hende mentalt.

De fleste af os kender jo til at sprede maden ud i have, lave spor og lade den søge en godbid i stuen.

Her er et par andre muligheder også:

1: Tag en pakke med bløde grydesvampe. Tag 2-3 stykker ud af pakken med en tang, og tag en ud med fingrene. Grams godt på den, og smid dem så på gulvet eller i haven. Hunden skal så finde den du har rørt ved. Kommer den også med den til dig, er det jo helt i top.

2: Tag 3-4 bløde grydesvampe, snit en lille lomme i med en kniv. Stop en godbid i lommen på den ene svamp. Lad så hunden finde svampen med godbidden, og aflevere den til dig.

Hvis du har en god idé også, så kom meget gerne med den, jo mere der er at veksle imellem, des bedre smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små næseopgaver
  • #1   18. sep 2008 Jeg bruger rigtig meget det med at pakke tingene ind i et håndklæde og slå en knude på det.

Fie elsker at løse det op og hvis det skal være rigtig svært, så er der 2 knuder på.

I håndklædet kan der ligger lidt tørfoder eller godbidder, bolde eller andet legetøj.

En anden øvelse jeg bruger indeholdder en sok og en bold, bolden i bunden af sokken og så skal den ellers fiskes ud.

Det egner sig så ikke til hunde der ødelægger ting

• #2   18. sep 2008 Uha.. bold i en sok.. Lyder som en god idé til Columbo... Men madammen vil nok splitte det hele ad, hvis jeg ikke er 100% med hende hele vejen..

Den med viskestykket havde jeg lige glemt.. Den er ellers også god. Det kan hun godt uden at splitte det hele ad.. Blot bold hun sætter hjernen helt til side for *ss*

• #3   18. sep 2008 Godbid i håndklæde (link fjernet)

Bold i håndklæde (link fjernet)

Bold i sok http://hunde.dyregalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=5295

Man kan også lærer hunden at skubbe bold http://hunde.dyregalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3704

• #4   18. sep 2008 René: Sku lige til at sige, at de øvelser bestemt IKKE egner sig til alle hunde.

Var for laaang tid siden med i en tråd herinde med en der søgte råd til sin hund, der ikke kunne være alene hjemme uden at rasere hele lejligheden og gudhjælpemig om ikke hun blev foreslået at gemme godbidder over det hele, under sofaen, i skotøjs-æsker osv!!!!

Gæt hvilket syn der mødte hende første gang hunden havde været alene hjemme en hel dag med en lækker guf der lå under sofaen, som den IKKE ku få fat i!!!????????
    Et lille hjælpe-ord: atomer ;o)
    Og hvordan gik det mon, da ejeren en dag kom hjem med fede nye støvler og liiiige havde glemt at stille dem væk, da hun tog på arbejde næste dag med lod dem stå i skotøjsæsken i entréen???!!!!!!
    Et lille hjælpe-ord: atomer...igen.....

Men samtidig så skal det siges at andre hunde sagtens ville kunne skelne.
    Det er bare vigtigt at man overvejer den "langsigtede virkning"!!! ;o)

• #5   18. sep 2008 Fie laver så ikke disse øvelser når hun er alene hjemme *S*

Gik ud fra det var opgaver med ejer der blev efterlyst smiley

• #6   18. sep 2008 Oscar *GGG* Ja.. Det kunne jeg nu godt forestille mig.. Har nu tænkt med at det er noget der er under overvågning.. Ikke noget hun skal lave når hun er alene hjemme.. Der ser jeg helt de begge får deres søvn og afslapning, til jeg kommer hjem.

• #7   18. sep 2008 Rene - Ja.. Det var opgaver med ejer smiley Laver i øvrigt heller ikke nogen øvelser hvor hunden får lov at destruere tingene.. Kan godt se hvor skidt det ellers lige pludselig kan gå smiley

• #8   18. sep 2008 Det tror jeg også det var, men kender flere der serverer "skotøjsæske-som-må-sønderirves-for-at-finde-godbid" for deres hunde som hjernegymnastik...

Og det får mine alarmklokker heeelt op at ringe... ;o) ;o) ;o)
    Så ber´ man selv om problemer..... ;o)

• #9   18. sep 2008 Altså imens ejeren er hjemme...i ved...sån lidt "hygge til eftermiddagskaffen".....eller nowet!!!!!!

• #10   18. sep 2008 Man starte så heller ikke med at binde knuder på, men ruller blot bolden ind i håndklædet eller folder det omkring i starten.

Så er sværhedsgraden ikke så stor og hunden får en ide om hvad der skal ske.

Nej ting der skal flåes i stykker bruges heller ikke her *G*

• #11   18. sep 2008 he he hun er så sød hende Fie piger....smil

• #12   18. sep 2008 Vi bruger den med papkasse og tape omkring som godt må flåes i stykker. Gizmo kan sagtens kende forskel på hvad der må flåes og hvad der ikke må. Han har dog ikke sådannne ting når han er selv hjemme.

• #13   18. sep 2008 Så er der jo gså at lægge noget under en kop som hunden skal få ud, man kan øge sværhedsgraden, så det til sidst er en flad tallerken man bruger smiley

• #14   18. sep 2008 Gizmo.. Er også en god idé.. Vil dog meget gerne have lidt mere næsearbejde til hende smiley

Tallerkenen er ikke super god når man har trægulve. Hun klasker med skraber med poter og kløer, og det ser ikke ski godt ud på gulvet bagefter smiley Men endnu en god øvelse til drengen

• #15   18. sep 2008 Ej det kan jeg godt se, så skal man til og have plastikunderlag over det hele bare fordi hun skal rode lidt rundt med en tallerken *GG*

• #16   18. sep 2008 Der er også find theen øvelsen, hvor hun skal søge the ligesom en narkohund skal søge efter narko smiley

• #17   18. sep 2008 Gizmo - Ja.. Det der find teen, har jeg hørt lidt om før.. Men hvordan starter man i praktis, så den ved hvad den skal søge efter ? Lyder som en rigtig god øvelse

• #18   18. sep 2008 Åh kan ikke finde tråden hvor de er beskrevet. Men, du tager et tebrev, holder det i hånden, roser og giver godbid når hunden snuser til det, det gør du et par gange, til den har fat i det, så sætter du komando på, find theen. Når den så er helt sikker i det, lægger du tebrevet lidt væk fra dig, fuldt synligt og siger find theen. Når hunden så går hen til theen og "finder" den, ros og godbid. Så kn du så lægge tebrevet lngere og længere væk og tilsidst gemme det under eller i noget oppe eller nede smiley

• #19   18. sep 2008 Du kan også lære hende at søge efter forskellige former for frugt. Al lugt-diskriminering er jo super-trættende!

Hvis hun må bevæge sig nok til at lave lidt spor - kan du så ikke også lære hende forskellige tricks, som ikke kræver den store bevægelse? F.eks. lære hende at dutte på dine fingre ud fra navnet? Altså tommeltot, lillefinger osv.?

• #20   18. sep 2008 Gizmo.. Det må jeg i gang med smiley

Karina - Jo.. Det kunne jeg faktisk godt.. Den med frugten vil nu også være god.. smiley Søger nu mest næsearbejde smiley

• #21   18. sep 2008 Grydesvampe?

Man skal nok lige overveje det i forhold til sin egen hund.. Min er en flænser, og grydesvampe er nok ikke så rare i tarmsystemet ;o)

Træklodser tror jeg bedre ville egne sig til formålet her i huset.

• #22   18. sep 2008 CH - Det er de der farvede nogle.. Selvom hun godt kan være en flænser, har hun nu ikke nogen problemer med at søge, samle op og aflevere dem.. Men jeg ville nu heller ikke lade hende have dem alene.. Så er jeg sikker på de ville være splittet i atomer. *ss*

• #23   22. sep 2008 Det vil jeg prøve med mine smiley Det lyder som en rigtig god idé :-))

Kommentér på:
Små næseopgaver

Annonce