Hvordan får jeg ham til at lystre???? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen...
Jeg ville høre om der var nogen der havde nogen rigtig gode ideer til hvordan jeg skal få Futte til at komme når han er løs udenfor??? Jeg har prøvet at lokke med godbidder selvfølgelig, når jeg kalder på ham, men han er fløjtende ligeglad. Han ligger bare og tygger i en pind, eller triller en bold rundt med næsen. Når jeg så stiller mig 1 meter fra ham og lokker med en godbid, kan han nogen gange overtales, men skal kalde på ham 20 gange før han reagerer. Indtil videre har vi kun sluppet ham løs på en indhegnet basketballbane. Tør ikke gøre det, hvor der ikke er hegnet ind.
Skal jeg skælde ham ud når han bare ignorerer mig??? er i tvivi omkring dette, kunne forestille mig det havde den modsatte effekt.... at han så slet ikke ville komme (for så er man jo sikker på ikk at få skæld ud
Hjæææælp. kunne være så rart man kunne slippe ham løs, når vi er i skoven osv
Mvh
Christine
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
få en til at holde ham og hvis du så gør dig rigtig intresant også LØBER hoper og springer (har måske et pivedyr i lommen eller andet legetøj han er vild med)
i starten skal du ikke løbe så lang også sætte dig ned på hug og så kalde glad på ham mens du holder lege tøjet godbiden eller hvad det er forand dig. og når han så kommer skal han have MEGA ros. ikke noget med at han kommer i snor fordi så forbinder han det med snoren når du kalder på ham.
håber det hjælper
dec 2004
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 89 Svar: 1.169
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
nov 2005
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 10
MEN når der er noget som helst andet han kan kaste sin opmærksomhed på - så kan vi skrige os hæse. Sidst han så en hare.. pist væk og så skyndte jeg mig hjemad.. næste gang der kom en hare og der blev sagt nej, så virkede det sgu!! MEEEEN kun lige til han kom hen til mig og hilste.. så var det afsted igen. Men det går da den rigtige vej. Men det med at kalde ham ind og give godbid og klap har vi også brugt.. Uden at tage ham "under kommando" bare klap og kæl og lidt lækkert.
dec 2004
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 89 Svar: 1.169
nov 2005
nov 2005
Anja j.... ja der er problemet så også... har ikk haft ham så længe 1 1/2 uge, så han er jo ikke vildt knyttet til os, selvom han da helt klart er glad for os.
Amalie: det var fordi jeg hentyede til det ANja J skrev... at jeg skulle få en til at holde ham ( men det kræver jo 2)
michael: Ja den metode har jeg hørt om men jeg tør ikke på "åben grund"... der er kun den der basketball bane sådan lige i nærheden, og den er jo ikke vildt stor, så det er begrænset hvor langt jeg kan løbe, uden at jeg blir nødt til at stoppe op (og det nytter jo ikk noget at løbe tilbage igen
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Du kan selvfølgelig ikke lære ham indkald på en uge dette tager lidt tid men husk hver gang han får mulighed for at undvige dit indkald, forstærker du ham i ikke at komme når du kalder.
Sørg for godbidder og ros når han et kommet til dig også hvis det er uden dit indkald.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 96
Jeg er selv fra frederiksberg, og jeg siger bare slip ikke din hund løs i frederiksberg have, for det første er det ikke tilladt, men mange gør det og mange som dig der ikke har styr på sine hunde og de løber væk. Det er ikke rart for os andre med hunde i snor at der kommer en hund farende uden snor på og uden ejer. Man bliver temlig forskrækket og ved jo ikke hvordan hunder opfører sig med andre hunde. Dette er ikke for at genere dig, men slip hunden løs på steder hvor det er tilladt, jeg ved det er svært at finde gode stder på frederiksberg, men grøndalsparken har et lille område hvor hundene må løbe frit rundt, men igen slip kun din hund løs hvis du er sikker på at kunne kalde den til dig igen =)
Håber du får fundet ud af noget mht træning, og god fornøjelse... det kræver tålmodighed =)
nov 2005
Hvordan får jeg ham til at lystre????