{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg ham til at lystre???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Jeg ville høre om der var nogen der havde nogen rigtig gode ideer til hvordan jeg skal få Futte til at komme når han er løs udenfor??? Jeg har prøvet at lokke med godbidder selvfølgelig, når jeg kalder på ham, men han er fløjtende ligeglad. Han ligger bare og tygger i en pind, eller triller en bold rundt med næsen. Når jeg så stiller mig 1 meter fra ham og lokker med en godbid, kan han nogen gange overtales, men skal kalde på ham 20 gange før han reagerer. Indtil videre har vi kun sluppet ham løs på en indhegnet basketballbane. Tør ikke gøre det, hvor der ikke er hegnet ind.

Skal jeg skælde ham ud når han bare ignorerer mig??? er i tvivi omkring dette, kunne forestille mig det havde den modsatte effekt.... at han så slet ikke ville komme (for så er man jo sikker på ikk at få skæld ud smiley

Hjæææælp. kunne være så rart man kunne slippe ham løs, når vi er i skoven osv

Mvh
Christine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg ham til at lystre????
  • #1   1. dec 2005 ved ikke om det ville hjælpe men er da forsøget hver.

få en til at holde ham og hvis du så gør dig rigtig intresant også LØBER hoper og springer (har måske et pivedyr i lommen eller andet legetøj han er vild med)
    i starten skal du ikke løbe så lang også sætte dig ned på hug og så kalde glad på ham mens du holder lege tøjet godbiden eller hvad det er forand dig. og når han så kommer skal han have MEGA ros. ikke noget med at han kommer i snor fordi så forbinder han det med snoren når du kalder på ham.
    håber det hjælper

• #2   1. dec 2005 og det skal bare gentages og gentages. og roses og roses. og jo flere gange du har gjordt det jo længere løber du.. hvis han er glad for piv dyr så piv med det mens du løber og når du kalder for at få hans opmærksomhed

• #3   1. dec 2005 løbe den anden vej og kald på ham......P.S. det virker

• #4   1. dec 2005 Anja... den havde jeg godt nok tænkt på, men problemet er bare at vi har 2 små børn, så det er desværre sjældent at vi begge 2 går med ham, men vi kan jo selvfølgelig gøre det når det så endelig sker, men som sagt er det ikke så tit.... smiley

• #5   1. dec 2005 Han er helt vild med de der frolic, så det er dem jeg har haft brugt indtil videre.... Men kunne da være jeg skulle prøve at bruge noget andet.... selvom det ikke er så lækkert smiley hihi

• Jane P
    Jane P Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 10
    #6   1. dec 2005 hmm, vores er heller ikke den bedste til det. Men han kan faktisk godt når der ikke er hunde eller andet spændende. Vi startede op med at gå tur med ham tidligt. helst to af gangen og så gik den ene foran og kaldte og så slap vi ham fri. Og så omvendt selvfølgelig..
    MEN når der er noget som helst andet han kan kaste sin opmærksomhed på - så kan vi skrige os hæse. Sidst han så en hare.. pist væk og så skyndte jeg mig hjemad.. næste gang der kom en hare og der blev sagt nej, så virkede det sgu!! MEEEEN kun lige til han kom hen til mig og hilste.. så var det afsted igen. Men det går da den rigtige vej. Men det med at kalde ham ind og give godbid og klap har vi også brugt.. Uden at tage ham "under kommando" bare klap og kæl og lidt lækkert.

• #7   1. dec 2005 Christine G: nej kan godt se problemet og det skal jo gøres titi for at han lære det. men kan du ikke lufte ham med nogle veninder/venner nogle dage han skal nok lære det det er bare lidt svære når han ikke er hvalp mere men det kan lade sig gøre som Amailie siger at løbe den anden vej er også godt men det kommer and på hvor knyttet din hund er ti dig! håber virkelig at det lykes for dig da det er en dejlig ting at ens hund kan gå fri

• #8   1. dec 2005 Christine G: jammen i behøver ikke at være 2....ellers sød hund...

• Jane P
    Jane P Tilmeldt:
    nov 2005

#9   1. dec 2005 vores er tosset med gulerødder... nå nej, den spiser alt, så måske ikke en god ide. Men det knaser! Så måske

• #10   1. dec 2005 Hi hi, gulerødder, den har jeg ikk hørt før... kunne da prøve, tror nu ikk det lige er Futte. Han gider ikk engang æde kartoffler selvom der er sauce på *gg* og tørkost er han heller ikk meget for..... næææ, leverpostejs madder er det bedste i hele verdenen (det er han åbenbart opvokset med, har aldrig fået tørkost, da han ikk ville æde det)

Anja j.... ja der er problemet så også... har ikk haft ham så længe 1 1/2 uge, så han er jo ikke vildt knyttet til os, selvom han da helt klart er glad for os.

Amalie: det var fordi jeg hentyede til det ANja J skrev... at jeg skulle få en til at holde ham ( men det kræver jo 2)

michael: Ja den metode har jeg hørt om men jeg tør ikke på "åben grund"... der er kun den der basketball bane sådan lige i nærheden, og den er jo ikke vildt stor, så det er begrænset hvor langt jeg kan løbe, uden at jeg blir nødt til at stoppe op (og det nytter jo ikk noget at løbe tilbage igen smiley

• Jane P
    Jane P Tilmeldt:
    nov 2005

#11   1. dec 2005 nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men vi bor på landet og finder en mark langt ude og så prøver vi, men kan godt se det er lidt bøvlet, når han ikke er hvalp mere.. Olivers har nogle levergodbidder.. lidt dyre men vores er tosset efter dem (slikker på posen når han ser den)

• #12   1. dec 2005 Jeg bor på Frederiksberg, så der er ikk så mange muligheder for at finde en mark smiley men vi har da frederiksberg have.... men igen, er jeg bange for han løber væk, så jeg ikk kan få fat i ham igen... smiley Men måske skulle jeg bare springe ud i det og prøve..... ryste ryste smiley

• #13   1. dec 2005 Ja det kunne jeg selvfølgelig.... smiley måske en meget god ide. Har hørt at tæver ikke skulle være ligeså slemme med det der "renderi" så lad os da håbe du ikk får det problem. Det er bare en "lille smule" irriterende smiley

• #14   1. dec 2005 He he, ja der er nogen hunde der bare ikk vil spise... dem der havde Futte før, kunne heller ikk få ham til at æde tørfoder, så han har levet af leverpostejs madder... luxus dyr...hihi

• #15   1. dec 2005 At træne indkald med sin hund er ikke altid nemt men hvis hunden har succes med ikke at komme når du kalder bliver den ved med at gøre det modsatte, derfor anskaf en lang line evt torv (ikke det tykke) så når du kalder og han endten løber væk fra dig eller ikke kommer kan du "hale" ham hen til dig. Sørg for at lige så snart han går i din retning, at gøre linen slap, hvis han undviger igen trækker du ham igen.
    Du kan selvfølgelig ikke lære ham indkald på en uge dette tager lidt tid men husk hver gang han får mulighed for at undvige dit indkald, forstærker du ham i ikke at komme når du kalder.
    Sørg for godbidder og ros når han et kommet til dig også hvis det er uden dit indkald.

• #16   2. dec 2005 Har den ikke gået på hvalpe kursus? der lærer man hunden disse ting. Nu har jeg ikke lige læst mig til alderen af din hund, men evt et kursus af en art ville hjælpe. Og det hjælper heller ikke hunden hvis du er nervøs ved at slippe den fri, træning er hvad der skal til.
    Jeg er selv fra frederiksberg, og jeg siger bare slip ikke din hund løs i frederiksberg have, for det første er det ikke tilladt, men mange gør det og mange som dig der ikke har styr på sine hunde og de løber væk. Det er ikke rart for os andre med hunde i snor at der kommer en hund farende uden snor på og uden ejer. Man bliver temlig forskrækket og ved jo ikke hvordan hunder opfører sig med andre hunde. Dette er ikke for at genere dig, men slip hunden løs på steder hvor det er tilladt, jeg ved det er svært at finde gode stder på frederiksberg, men grøndalsparken har et lille område hvor hundene må løbe frit rundt, men igen slip kun din hund løs hvis du er sikker på at kunne kalde den til dig igen =)
    Håber du får fundet ud af noget mht træning, og god fornøjelse... det kræver tålmodighed =)

• #17   2. dec 2005 Han er 11 mdr, og har vist aldrig gået til træning, vi har ikk engang haft ham i 2 uger, så vi kender ham ikke så godt endnu ( også derfor jeg er nervøs for at slippe ham løs) Men tak for oplysningen ang. frederiksberg have.... var ikke klar over man ikke måtte ha løse hunde (har ikk været der endnu)

Kommentér på:
Hvordan får jeg ham til at lystre????

Annonce