493 visninger
|
Oprettet:
Ødelægger alt når den er alene {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Min ellers så søde hund på 15 måneder, bider i døre, ødelægger vægge(Tapet) og ville bare høre om der er andre med samme problem? der måske har et tip for hvad man kan gøre, eller er det almindeligt for unghunde?? er bare lidt træls, har prøvet med noget spray "hold dig væk, hun" det hjælper også lidt.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.527
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 27
Det skal vel være et lidt større bur så??
og har i stadig hunden i buret eller er den ikke slem længere?
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 429
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Buret skal være stort nok til at din hund kan stå oprejst i den og vende sig om i det...dog er dette ikke en løsning med mindre du har prøvet alle andre alternativer.
dec 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 72 Svar: 413
Vores gamle hund var i bur, han ikke heller ikke være alene hjemme.
Men vi havde prøvet med træning.
Vi havde en adfærdsbehandler på, da jeg synes det var synd med bur.
Vi prøvede med meget træning før vi gik, med ben når han var alene, lukke ham i køkkenet, musik, sådan en til stikkontakten som sender en duft ud, som skulle berolige hunden, ingen gå tur en laaaaaaaaaaang gå tur,men intet hjalp.
Vi havde en hund som lå og rystede når vi kom hjem, selv om vi aldrig har skældt ham ud når han havde ødlagt noget. Men efter vi begyndte at bruge bur, fik en en meget glader hund. Men husk de skal også trænes til bur, lige som når de er alene hjemme.
Stat med at sætte buret med åben låge, smid nogen godbidder ind i det og lad den spise dem med lågen åben, når det er gjort nogen gang, så luk lågen mens du sider og roser den. NÅr den er tryk ved det, så går du 5 min og roser den når du kommer tilbage. Du sætter mere og mere tid på. Den skal værfe tryk ved buret.
maj 2008
Ville også helst undgå buret da jeg synes det er synd for hende.
Det Tina F skriver har jeg også hørt ved hundetræning, men havde helt glemt hvordan så mange tak for hjælpen/opfriskningen
Det vil jeg prøve. ville helst have den kan være i hele huset senere. uden at komme hjem til et splittet hjem.
hvis jeg lægger grise-ører eller et ben hen til hende inden jeg kører, lader den det ligge til vi kommer hjem igen.
synes selv den er blevet en hel del roligere som før, men ville jo være helt perfekt hvis man kunne vænne den til at være alene nogle timer uden at den ødelægger noget..
maj 2008
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
feb 2008
Følger: 1 Svar: 35
maj 2008
det første jeg gør er at lukke døren op så den kan komme ud med det samme. og så ignorerer jeg den indtil den er faldet lidt til ro. og så tager vi ud at gå derefter.
maj 2008
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 48
maj 2008
Men bruger stadig hold dig væk hund, tror også det er en af grundene til hun ikke gør det så slemt mere.
Ødelægger alt når den er alene