1.499 visninger
|
Oprettet:
store legekammerater søges {{forumTopicSubject}}
Basse vil gerne lege. Han er en stor langhåret schæferbamse og bruger mundkurv (sok) når han er sammen med andre hunde, som ikke tilhører familien.
Basse skal lære at bruge sit hundesprog og har derfor brug for nogle legekammerater som kan styrke ham i dette.
Store hunde med god psyke - findes I herinde?
Vi bor i aalborg og er pt ikke velkommen i hundeskoven hvor vi bor, da nogle ejere er bange for, at han lægger sig på deres hunde. De er bange for, at deres hunde går i stykker (deres ord, ikke mine )
Mvh Line.
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 124
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Hvis han har mundkurv på, er det så fodi han vil bide?? For jeg tænker at han måske ikke har behov for samvær med fremmede hunde? Er det reelt hans behov eller jeres behov? ??
Jeg vil i hvert fald ikke ligge hund til sådan noget, god psyke eller ej....
maj 2015
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Men nej, andres hunde skal ikke være forsøgskanin på en stor schæfer. Begynd til ordenlig hundetræning. Og lær noget om hundesprog.
sep 2006
Vi bruger mundkurven for at tvinge ham til at kommunikere med andre hunde og forhindre muligheden for at bide. Han bider sjældent men jeg vil ikke tage chancen.
Kvaliteten af denne mundkurv er helt i top. Der er ingen fare for, at han kan vride den i stykker.
Vi har selvfølgelig talt med både dyrlæge og hundeadfærdstræner som har guidet og instrueret os. Det er altså ikke noget vi har fundet på over natten. Vi har trænet og øvet med Basse de sidste måneder for at forberede ham på, at skulle være sammen med andre hunde på den rigtige måde igen.
Jeg vin understrege, at der er tale om enkeltstående tilfælde, hvor Basses opførsel/reaktion har været uhensigtsmæssig.
Jeg kunne ikke finde på at lade ham være sammen med andre hunde, hvis jeg var bange for, om han kunne skade dem. Derfor søger jeg netop store hunde som kan holde til lidt pølen.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
INTET under at den hund er blevet skør af det!!!
Drop det projekt. For din hunds skyld
Din hund lærer ikke hundesprog af den fremgangsmåde.
sep 2006
Nogle af Jer er godt nok hurtige på aftrækkeren, synes jeg.
Han har mundkurven på ca 10 minutter. Det er jo ikke flere timer vi opholder os blandt fremmede hunde. Det er træning vi har gang i. Vi søger ikke andre hunde, men bevæger os rundt i skoven i en kort periode, små skridt, som i også siger. Jeg er tryg ved vores dyrlæge og adfærdstræner og holder mig til den plan de har lavet. Det har fungeret indtil nu.
Jeg er rigtig glad for jeres positive og konstruktive input.
Men - hvis ikke det har jeres interesse, vil jeg gerne frabede mig negative kommentarer. Dette, på den allermest venlige måde. Jeg har allerede en plan for hvad der skal ske fremadrettet
Jeg håber ikke det her opslag bliver misforstået yderligere. Jeg har ikke selv 'grød i hovedet' og det har vores dyrlæge heller ikke
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg tror dælme I skal have fat i en mere kvalificeret hjælp til at få styr på den hund.
Den mundkurv skal af! Andre har skrevet det, der er flere årsager til det - først og fremmest fordi hunden ikke kan trække vejret frit i den type mundkurv.
Skal den have en på til den type aktivitet, skal det være en helt anden slags mundkurv.
Jeg er sgu lidt rystet her - det virker heeelt sort, sådan som I er blevet vejledt!
apr 2008
Som du skriver så har det bestemt min interesse. Jeg har selv haft en hund, der ikke fungerede optimalt med fremmede. Men din fremgangsmåde risikerer at gøre det meget meget værre end det er nu.
Du lærer IKKE din hund at få et sundt hundesprog ved at tvinge ham til kontakt og derefter fratage ham muligheden for at sige nej til denne kontakt!!! Det er så vildt vigtigt at forstå noget så basalt, for du kan virkelig fucke det op. Og gøre det værre.
Jeg kan godt se, at jeg måske lyder dramatisk, det er ikke min mening, jeg håber du opfatter det som det råd det er Stop med det projekt du har gang i, og find en kompetent adfærdsbehandler. Jeg er sikker på, at flere herinde kan hjælpe med en henvisning
aug 2006
Og ikke mindst, hvordan i træner at gøre ham mere sensitiv overfor andre hundens sprog.
Er han renracet schæfer? Grunden til jeg spørger er, at jeg kender til schæferens legemønstre og det er ofte et problem, når man lader dem lege med andre racer.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
www.hundihverdagen.dk
I har en MEGET misforstået tilgang til jeres hund.
sep 2006
aug 2006
Han er på ingen måde ekspert.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Alt det han signalerer betyder, at han har brug for afstand. I er nødt til at finde én, der kan hjælpe jer, med at tyde hans signaler, så han kan få den afstand, han beder om, længe længe før, han er inde på en rækkevidde, hvor der er behov for mundkurv. Så han kan blive tryg igen. Så han lærer at stole på jer. Så han IKKE føler behov for at "snappe ud"....
Håber virkelig, at I vil finde en anden til at hjælpe, som kan give en bedre indgangsvinkel.
sep 2006
Basse er 6 år, og denne intensive træning har stået på i ca 3 måneder så vi er slet ikke i mål endnu.
Jeg er, som sagt, helt tryg ved dem som har vejledt os. De har set hunden i action i forskellige situationer og vurderet derudfra, selvfølgelig, så jeg fortsætter med dem ved min side.
aug 2006
Det er så afsindigt misforstået.
Kender du begrebet flooding?
Læs eventuelt lidt op på det. Forkert brug af flooding (hvilket det lyder til er det, der foregår her ovenikøbet med en totalt uegnet mundkurv på) kan give uoprettelige skader på hunden.
Igen - jeg ville kontakte en mere kompetent vejleder PRONTO!
I er ude på et skråplan - og dette siger jeg ikke med intention om at være negativ eller være efter dig eller din hjælper. Det er af omsorg for hunden.
Det der skaber en hund, der en dag bider fra sig for alvor.
sep 2006
Jeg tager jeres råd til mig og vender hundens situation med en anden uvildig fagperson
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Jeg håber du finder nogle andre til at vejlede dig, for din hunds skyld..
apr 2008
Det er - hvad jeg har forstået - præcis dette du er i gang med.
Du tvinger ham til kontakt med andre hunde, og samtidig ignorerer du det når han rent faktisk kommunikerer med DIG og andre hunde. Du har det mest tydelige signal i hele verden - han bider - og du vælger at ignorere det! Du tvinger ham derimod til endnu mere kontakt.
DET er netop et godt eksempel på vejen til at få en presset hund med et usundt hundesprog (og et usundt forhold til fremmede hunde). Og, tja, det er jo lige præcis hvad du gerne vil undgå, som jeg ser det?
Hvem fanden har vejledt dig til at ødelægge din hund???
sep 2006
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hunden kan ikke sende de rette signaler med mundkurv på.
I er på vej i en meget usund retning nu. Du bør finde en dygtig adfærdsinstruktør i stedet for.
sep 2006
apr 2008
apr 2008
http://www.sea-hund.dk/adfaerd/find.html
Måske du kan finde én der
jun 2014
sep 2006
Det er IKKE bare noget jeg har set i tv. Jeg er jo ikke idiot!
jun 2014
Bare fordi noget virker (dvs. giver det ønskede resultat), betyder det ikke, det er det rigtige at gøre.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Han er i tv, ja. Men det er da vist også det.
Kan anbefale dig at finde en træner, som ikke gør brug af at ignorere hundes signaler, flooding og ikke går efter indlært hjælpeløshed.
sep 2006
Jeg vil ikke diskutere det her mere - jeg skrev for at søge efter legekammerater til små korte møder, ikke diskutere metoden.
Hunden kan både slikke sig om munden, drikke vand, trække vejret, få godbidder osv med mundkurven på.
På fx. www.hundehoveder.dk og www.komhund.dk kan I læse mere om brug af mundkurv i træningen.
Jeg skal nikke gøre mig til herre over hvad DR er rigtigt eller forkert, men det her virker altså for pågældende hund.
aug 2006
Det allerførste I skal vurdere er, om hunden overhovedet har glæde af at være sammen med andre hunde.
Der er mange voksne schæferhunde, hvor lysten til at lege med andre hunde ebber ud og lysten til bare at lege med sine mennesker vokser.
Måske hunden slet ikke skal være sammen med andre?
Hvis han har glæde ved at være sammen med andre og skal lære at kommunikere hensigtsmæssigt handler det om at gøre det meget langsomt og nærme sig stille og roligt andre hunde - under fuldstændig kontrollerede former og UDEN mundkurv på. Med mundkurven har han ikke en chance for at kommunikere og de andre har ikke en chance for at aflæse ham.
Som sagt er schæferes legemønstre ofte et problem, når de er sammen med andre racer.
De er voldsomme og larmende, de napper i siderne, haserne og de vælter nogle gange andre omkuld.
Det er uhensigtsmæssigt at sætte sådan en hund sammen med racer, der ikke selv har dette legemønster.
Dette handler ikke om hundesprog, men om hundens grundlæggende egenskaber.
Og så er der en ting, I må tage alvorligt - når hunden først har markeret fordi grænserne er overskredet, så skal der lyttes til det.
For gør man ikke det, skaber man - med denne race - en regulært farlig hund.
apr 2008
Uhh... okay... Din hund bliver altså ikke mere rolig af at få frataget sine muligheder for at kommunikere. For at sige fra. Det lyder til at du har et meget skævt syn på hundesprog generelt. Fair nok at du ikke vil diskutere det, jeg håber bare, at du tager en smule med herfra, for du ER i gang med at ødelægge din hund, når du bruger denne fremgangsmåde.
aug 2006
Ak ja...
Alt det gamle lederskabsvrøvl der....
apr 2008
Du har kontakt med nogle typer, du egentlig finder ubehagelige. Du skubber dem fra dig og løber væk.
Nu bliver du tvunget til kontakt med selvsamme typer, men med hænderne bundet og gaffatape for munden.
Gør det dig mindre urolig? At du ikke har mulighed for at sige fra?
Nej, selvfølgelig ikke. Og din hund bliver IKKE mindre stresset af at du tvinger den til kontakt den ikke har mulighed for at fravælge. Det gør helt ondt i hjertet at se hvordan du misforstår din hund.
sep 2006
Vil i ikke nok forstå, at hans adfærd allerede ER analyseret og at denne plan er langt udefra de observeationer som er gjort..
Jeg søger en eller to store legekammerater som kan tåle at blive tumlet.
apr 2008
jun 2014
apr 2008
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Hunde med den adfærd, har reelt kun brug for én ting i forbindelse med træning og rehabilitering - og det er AFSTAND...
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
Hans metoder er så forkerte, dominans findes ikke imellem hunde og mennesker.
Jeg har selv haft lidt af en "problem hund" og hvis jeg ikke havde lyttet til ham så ville jeg måske ikke have ham den dag idag.
Det viste sig i hans tilfælde at han var blandt andet smerte påvirket som hvalp/unghund, men selvom det er ved at være godt 6 måneder siden han blev helt smertefri, kan han ikke med fremmede hunde.
Det er min pligt at respektere at han ikke finder fremmede hunde behageligt, han har med tiden lært at acceptere min søster's tæve selvom han normalt ikke kan fordrage tæver, han gider hende ikke rigtig, men har intet problem med at være i nærheden af hende.
Vi tager små skridt, jeg kunne aldrig drømme om at tage ham med i hundeskoven, det vil både give ham og andre hunde en dårlig oplevelse.
Ikke alle hunde gider andre hunde og hvis du straffer din hund for at sige fra, så kan den ende med at droppe alle dæmpende signaler og det kan blive farligt.
aug 2006
maj 2015
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Må vi få navnet på hvem der har "analyseret" ham ?
Først fortæller du, at du har haft en adfærdsbehandler til din hund. Bagefter skriver du så, at det har du ikke, men du har det fra Cesar Millan, altså fra tv og nettet.
Og nu skriver du så igen, at han er "analyseret"
Hvad skal vi tro på ?
Hvem har lavet den analyse ?
Prøv lige at læse #47 igen, tænk, at du virkelig vil udsætte din hund for sådan noget, du ville ikke bryde dig om sådan en behandling, men din hund den skal.
Er det retfærdig at behandle et levende væsen på den måde ?
Du forsvarer Millans brug af mundkurv - Millan bruger også el-halsbånd og kvælerhalsbånd sat helt oppe bag ørene, hvor han så kvæler hundene indtil de får blå tunge og er halv besvimet. Andre gange, så bliver de sparket i lysken.
Synes du, at det lyder kompetent, eller er det, det næste din hund skal udsættes for ?
Hvis du holder af din hund, så behandel ham ordentligt, respekter, at det er et levende væsen og skynd dig at hen til den nærmeste seriøs træningsplads, evt DCH eller Schæfer klubben og meld dig til noget hundetræning.
Der får du lært hvordan og hvorledes en hund "virker", for det ved du på nuværende tidspunkt intet om.
maj 2009
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Og nej gu faen om andre skal stille deres hunde til rådighed for så misforstået en hund... så de også kan få en lorteoplevelse!
Du lytter til CH... og så finder I ordentlig hjælp til hunden.
maj 2015
Jeg håber meget at du vil sætte dig ned og reflektere over hvad der bliver skrevet herinde.
Der er tale om meget erfarne hundeejerer.
Det du gør er på grænsen til mishandling! Du TVINGER din hund til noget den ikke er tryg ved lig med den bed.
Søg på dæmpende signaler, smasken f.eks. mundkurv fratager din hund mulighed for at vise dæmpet signal
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Cesar Milan er god til at lave hurtig-fix, der ser godt ud på TV. Men det er ikke noget, der virker i længden, og det er bestemt ikke noget der er godt for hunden.
Hunde SKAL ikke lege med andre.
Jeg håber virkelig du vælger at følge nogen af de gode råd der er givet herinde, det vil du få en meget gladere hund af. Og jeg er sikker på at der er massevis herinde, der gerne vil hjælpe med råd og vejledning videre, hvis du er åben for at lytte.
Og ellers find en ordentlig adfærdskonsulent. En der arbejder på hundens præmisser, og som faktisk ved hvad de laver. DCH kommer ud på gratis rådgivningsbesøg, hvis du er medlem af DKK har de også adfærdsrådgivere.
sep 2006
Men ingen af Jer har set hunden i action - kunne I tænke Jer det, for det er jeg bestemt åben for? Jeg tager imod alle de gode råd jeg kan få. Mit mål er at få så afbalanceret en hund som muligt ud af det her. Det er jo derfor jeg har søgt rådgivning i første omgang.
I den plan som er lagt, er næste punkt, at han skal lære at bruge og forstå hundesprog. Det er det vi er igang med nu.
maj 2009
Din hund kan så sandelig både bruge og forstå hundesprog, det behøver han ikke at lære,
Det er DIG, som skal lære at forstå og bruge hundesprog, for du har så sandelig bevist at du ikke aner noget som helst om det.
Vil i ikke nok forstå, at hans adfærd allerede ER analyseret og at denne plan er langt udefra de observationer som er gjort
Og spørger endnu engang, hvem er det som har "analyseret " hunden ?
Hvorfor er det hemmeligt ?
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
Bandit havde nemlig heller ikke et godt hundesprog og han havde smerter, han blev først tjekket ved dyrlæge og derefter fysioterapeut.
Han har et fint hundesprog nu men gider stadig ikke fremmede hunde.
apr 2008
Mit spørgsmål er, hvordan du forventer, at din hund skal kunne "lære at bruge og forstå hundesprog" når hans egne signaler bliver ignoreret? Det er jo at starte op på et helt skævt plan. Så kommer du aldrig nogensinde i mål.
Jeg ville tage kontakt til fx. nogle af dem linket længere oppe, og høre om de kan hjælpe dig videre. Alt det her skriger bare på kæmpe misforståelser og inkompetente rådgivere. Det giver jo INGEN mening at din hund skulle føle sig mere tryg ved at få frataget muligheden for en del af sin kommunikation - og derefter forvente, at hunden skal kunne kommunikere sundt og ordentligt! Prøv lige igen at sammenligne det med dig selv, og tænk så over, hvad det egentlig er, du udsætter din hund for.
sep 2006
I dag har han været sammen med en anden hund, hvor han agerede præcis som han gerne skulle. Det er dejligt at se, at træningen giver pote. Begge hunde gik fint sammen i alle 9 minutter. Succes
1000 Tak for alle jeres konstruktive kommentarer, råd, links mm.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
apr 2008
maj 2015
Dén mulighed havde jeg slet ikke tænkt på
maj 2009
......og en af grundene til at der hvert år bliver aflivet 15.000 hunde i Danmark.....
aug 2006
Det er at tigge om at de begge får dårlige oplevelser.
Jeg spørger igen - hvorfor SKAL han være sammen med andre hunde?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Når det er sagt. Jeg kan læse at du får utrolig mange gode råd herinde, og nej en mundkurv er ikke vejen frem. Jeg synes det er yderst foruroligende at du ser på responsen så negativt. Alle herinde er enige I at det er en forkert måde at træne hund på. Jeg synes ydermere det er foruroligende at man i 2017 stadig ikke er bedre informeret. Nogle hunde trives bedst uden legekammerater. Det begreb er udelukkende til for vores skyld. Stop med overhovedet at overveje at tage i hundeskov. Både du og din hund har brug for hjælp. Jeg kan godt forstå de andre har frabedt sig at I kommer der. Hvis man ikke kan styre sin hund og den endda kan finde på at overfalde andre. Ja, jeg havde meldt jer hvis jeg havde mødt jer.
Jeg håber virkelig for både hundens og din skyld at du tager disse råd til dig.
Held og lykke Herfra
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Jeg synes simpelthen ikke det er iorden at tvinge en hund der med al tydelighed viser utryg adfærd til at være i en situation den slet ikke vil være i - og så endda uden mulighed for at sige fra. Øv det gør helt ondt indeni.
Nu er jeg selv fra Aalborg egnen, så jeg kunne af ren nysgerrighed godt tænke mig at vide hvem den adfærdsbehandler er som du samarbejder med?
maj 2009
Først skriver hun at der har været adfærdsbehandler på.
Senere skriver hun, andet er Cæsar Milan - altså ikke en adfærdsbehandler, men nogle videoer hun har set på nettet eller tv.
Senere igen skriver hun at hunden er udbredt ???
Hvad er rigtig og hvorfor vil hun ikke svare på, hvem den adfærdsbehandler er som har udbredt hunden og som har tilrettelagt det program hun udsætter hunden for. ? ? ?
store legekammerater søges