Hundetræf Hundetræf
Jeg har et spørgsmål vedr. de populærer hundetræf.
Jeg synes det lyder som en rigtig god idé og ikke mindst godt for både hund og ejer.
Jeg er grøn af misundelse over jeg ikke kan deltage, da min hanhund ikke kan med andre hanhunde.
Er der andre som har samme problem, men hvor det måske var noget helt andet, når der var så mange hunde på én gang?
Kunne virkelig godt bruge en solstråle-historie, men tror stadig ikke det ville kunne gå.
Han er ikke direkte agrassiv, når der kommer en hanhund, men han knurre meget ad andre hanhunde.
Han går selvfølgelig ikke til angrib, men opfordre andre hanhunde til ballade idet han jo knurre, hvilket ikke er godt.
Han er an amerikansk bulldog og det gør jo, at folk straks tænker det værste.
Håber I kan komme med råd, ideer, historier osv.
Hilsen Charlotte & Tjalfe.
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
Måske du skulle starte med små træf, hvor det kun er damer, og børn
Så kan du altid bygge mere på, hvis og når det går bedre
Pøj med det.
aug 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 575
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 34
Mit råd er tag ham med men ha ham i snor og vær gang han begynder at knorre så sig nej med en bestemt stemme det kan jo være han er nervæs for hanhunde
og hviis der nogen som ikke er agresive men synes han er spændende vil de være med til at gære ham mere sikker
feb 2005
feb 2005
aug 2005
Nogen hunde kan ikke finde ud af det, hvis en løs hund feks kommer hen og vil lege, og den så selv skal være i snor... Det kan blive meget farligt.
Når vi har gået et stykke tid, deler vi os op, det vil sige at dem der har hanner eller andre hunde, der ikke kan være løes med andre blir et sted og snakker (alle i snor). Hhvalpe, ungehunde, hunner og de hanner der kan med alle går hen hvor de ikke har kontakt med de der er i snor, og er dermed ude af syne... På den måde ungår man nogen vilde sammenstød. Og dette fungere fint for os på fyns land... LooooL...
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Sidste år i maj måned var vi oppe i Jyske Skovhave sammen med 20-25 andre jyder deromkring. Mille er normalt heller ikke en hund, der kan med ret mange hunde, og jeg var rimelig nervøs for at skulle tage hende med. Jeg overvejede faktisk at lade hende bliver hjemme og så bare selv tage derop, men hun kom med, og gudskelov for det :o)
Inden dagen kom havde jeg skrevet lidt med Bebe om Milles problemer, og hun forklarede, at når vi kom, så var hun klar til at hjælpe og vurdere om det var noget, der kunne rettes op på, eller om Mille skulle holdes i snor. Det gav mig lidt mere ro ved at tage hende med.
Da vi så kom derop og jeg fik Mille ud af bilen, havde Bebe sendt de andre lidt i forvejen, så Mille stille og roligt kunne hilse på de andre hunde. Det vil sige, at det altså ikke endte med at 20 hun fór mod hende lige i det, vi kom ind. Derefter forklarede Bebe, at vi bare skulle tage det roligt og være helt passive. Hvis Mille så meget som knurrede, så skulle vi vende ryggen til hende og gå væk fra hende og de andre hunde. Hvis der blev problemer, så skulle Bebe nok tage sig af dem. Vi gjorde som Bebe sagde, og lod Mille løbe op til de andre hunde og hilse på dem, og hvor blev vi positivt overrasket. 5 hunde omringede hende så snart de så hende, men vi gjorde som Bebe havde sagt og gik væk fra Mille, så hun ikke følte at hun var stor og stærk, fordi hun havde vores "rygstøtte". Hun hilste på dem og klarede det i stiv pote uden at bide eller springe på de andre hunde. Hele turen var vellykket og ikke en gang var hun oppe at toppes med nogle af dem. Blev de for meget, så knurrede hun, og det accepterede de.
Jeg lærte også meget af det (og så rigtig hundeadfærd. Spændende ;o) ), og siden den tur, har jeg været bedre til at slappe af, når Mille skal hilse på andre hunde. Det har god indvirkning på Mille og det går langt bedre med hende og andre hunde nu :o)
Håber det kommer til at gå bedre med Tjalfe, så I også kan komme med til hyggelige træf :o))
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Dén med snoren er jeg selv lidt i tvivl om, for han er meget mere agrassiv, når han er i snor, men det er selvfølgelig dér, at jeg føler mig sikrest.
Jeg vil tænke lidt nærmere over det og evt. kontakte de hundefolk som opretter hundetræf på Amager.
de skal ihvertfald lige godkende os først.
Stine:
Hvis alle dem som godt kan sammen går i én flok, går de andre som ikke kan med andre hanhunde etc. så i en anden flok?
For den første lyder super god, hvor de alle sammen kan lege sammen, men synes da ikke det lyder så godt med alle de besværlige hunde sammen...?
Ellers må jeg komme til Fyn
mar 2006
Ja det ville være det bedste, men er det ikke svært at finde et hundetræf kun med tæver og unghunde?
mar 2006
Han knurre af ALT hvad der hedder hanhunde!
Også selvom det er ganske fredlige hanhunde, så lyder han som en traktor i tomgang! (kun hvis han er i snor)
Når han er løs er han ikke interesseret i at lave ballade, men kan stadig ikke lide andre hanhunde.
Jeg tror han er bange for andre hanhunde og derfor går i forsvar med det samme. Han lægger sig også altid ned, når vi møder en fremmed hund. Så finder han ud af om det er en tæve, eller en hanhund og er det en hanhund knurre han og rejser "børster" (nakkehår) og er det en tæve... ja, så er han foresket...
aug 2005
ALLE GÅR SAMLET I SNOR FØRST..
Hundetræf