{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Hundetræf?:) {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeejere smiley (På Sjælland)
Jeg sad lige og tænkte på, at det kunne være rigtig hyggeligt, at alle os fra Hundegalleri mødes med vores hunde smiley

Det kunne jo fx være i en hundeskov eller på en mark smiley

Hvad tænker i om det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræf?:)
  • #3   25. dec 2013 T-Hansen og casanova:
    Hvorfor ikke en god idé? smiley


  • #4   25. dec 2013 Hunde der ikke er screenet samlet? Ej ikke en god idé efter min mening.

    I vores hundeskov er vi pt. 31 hundeejere der er samlet i en gruppe på FB.

    Dvs. vi kan planlægge træf ud fra hvilke hunde der kan sammen og hundene kan screenes så godt som muligt på forhånd.

    Vi har et større træf d. 31. fx :o)

    Dvs. at vi sagtens kan mødes med 14 hunde sammen da de alle kender hinanden og man på forhånd ved at har man en egetkønsagressiv han/tæve så kommer man ikke med hunden hvis der en dag er andre intakte hunde af samme køn til stede etc.

    Jeg har været med til mange træf med Kia de sidste 6 år som er gået super. Men ALLE gange har ejere og deres hunde været screenet på forhånd.

    Og max. 15 hunde samlet og helst færre (som oftest) :o)



  • #6   25. dec 2013 Jeg mente også at det skulle være i mindre grupper.
    Men jeg er enig med jer i at hundene helst skal kende hinanden.
    Syntes bare det kunne være hyggeligt med nogle små træf af enten samme "artsfælle" eller blandet. smiley


  • #8   25. dec 2013 Ja det er rigtigt...
    Lille fejltagelse. smiley


  • #9   25. dec 2013 Laura: Fordi det er et puslespil at sætte de rette hunde sammen så man minimerer risikoen for at hunde og ejere skal få en dårlig oplevelse.
    Jo flere hunde jo større risiko for at det går galt og i dag betyder det nemt aflivning :o(.

    Jeg vil foreslå dig i stedet at lave eller deltage i en træfgruppe i dit område så du kan screene hundene på forhånd :o)

    I vores hundeskov der ved de fleste, at min hund fx IKKE vil lege. Hun vil have lov at gå og tulle for sig selv med en bold eller pind (gerne apportere) og grave huller.
    De ved hun IKKE har ressourceforsvar. Dvs. at medmindre hun har en bold/pind i munden så er bolden/pinden fair game for alle.
    Almindelig hundesprog. Man tager ikke noget fra hinanden, men smides det så er det den der kommer først der ejer det, til denne smider det fra sig :o)

    Så Kia "spiller bold/pind" sammen med 5-6 andre tæver uden problemer.

    Hun er supergod til hvalpe og angste hunde fordi de finder ud af hun ikke er en trussel (hun ignorerer dem) og det giver dem selvtillid. Hvalpene finder hurtig ud af at hun ikke gider lege og de synes så det er såå sjovt at lege kongens efterfølger og spejle alt hun laver :o)

    Andre hunde vil gerne lege. Så de skal kunne nok hundesprog til at forstå at der er andre hunde der ikke vil og acceptere dette.
    Dem der kan dette kan uden problemer være en del af flokken.

    Hunde med ressourceforsvar (de accepterer ikke der leges med bolde eller pinde da alt er deres og de bliver aggressive hvis andre hunde så meget som kigger på en pind eller bold) skal ikke sættes i en gruppe hvor der leges med pinde og bolde da det vil gå galt.

    Hunde der gerne vil lege kan sagtens lege i samme gruppe som min hund går i. De leger med hinanden og når de ikke gider mere så tuller de rundt og leger for sig selv eller leger med bold etc.

    Gruppen er på omkring 10 tæver (3 ældre tæver og resten hvalpe og unghunde) og 2-3 hanhunde. Næsten hver mdr. er der en ny hanhund der neutraliseres og denne kan derefter være en del af gruppen.

    Hvis der er episoder der potentielt kan give problemer er det 9 ud af 10 gange pga. hormonfyldte hanhunde der stresser rundt og ikke forstår et nej og hvor ejerne ikke kan finde ud af at deres hunde udviser meget uønsket adfærd i gruppen.

    Disse bedes forlade gruppen til ejerne har fået styr på dem.

    Derudover kommer der jo indimellem en hund der ikke kender de andre hunde. Og alle tager deres hunde til sig til ejeren af den "nye" hund fortæller hvordan denne fungerer med andre hunde og om der er noget der skal tages hensyn til. Hvis ikke den nye hund fungerer med flokken så er skoven stor nok til at den sagtens kan gå tur et sted hvor den ikke behøver indgå i flokken og derfor ikke skal udsættes for en dårlig oplevelse eller selv være skyld i en.

    Der kommer også hver gang hunde som kender gruppen men ikke indgår som sådan i den, som regel ældre hunde der ikke er interesserede i at være en del af det hele :o). De hilser meget kort og går så ellers videre :o)

    Man skal som ejer HELE tiden være obs. på sin hund.

    Ja det er megahyggeligt men man har altså et meget stort ansvar over for sin hund og de andre hundeejere når man deltager i træf.

    Ved os starter en flok med 1-3 hunde for så at bygge den op. Hvalpe tilføjes løbende og de vokser så op som en del af flokken og lærer derfor reglerne at kende :o)


  • #10   25. dec 2013 Man kunne jo mødes og lade være med at slippe hunde løs i en pærevælling;)
    En hyggelig gåtur med hunde i snor;) hunde behøves jo ikke nødvendigvis at "lege"


  • #11   26. dec 2013 Lyder som en god idé :o)

    Der er dog for en gangs skyld noget som min hund ikke kan deltage i da hun i snor er aggressiv over for fremmede hunde :o)


  • #12   26. dec 2013 Og hvor er problemet?? Hvis alle hunde er i snor skulle det da ikke være noget problem? Mine hunde skal ikke hilse på andre hunde, det forhindre ikke at gå nogle dejlige ture i selvskab med andre hundeejere;)

  • #13   26. dec 2013 Min hund skulle gerne have dejlige oplevelser når vi er sammen og det er det ikke at gå i snor sammen med en masse andre hunde, for hende.

    Derudover er det ikke just nemt for hende at løbe rundt med sine pinde og hvad hun ellers finder sjovt ved at være ude i naturen, når hun er begrænset af en snor.

    Men sådan er vores hunde heldigvis så forskellige :o) De har forskellige glæder og behov.

    Min veninde har fx hunde der kun kan gå i snor og de går bare ligeud i rask tempo uden at bruge vildt meget energi på at snuse, lege eller grave. De elsker bare at fyre derud ad. Der er endda tale om at de skal prøve at trække vogn når nu det er den form for oplevelser de finder sjove :o)

    De kan så til gengæld ikke med andre hunde overhovedet.

    Kun endnu et eksempel på at man skal vide hvad man går efter når man arrangerer træf :o)


Kommentér på:
Hundetræf?:)

Annonce