771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lenette  N
Lenette N
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4

Bedste hvalpefoder til shæfer Bedste hvalpefoder til shæfer

Hej folkens.

Da min største drøm er at anskaffe mig en shæfer hvalp sammen med min kæreste, er jeg allerede nu igang med at undersøge alt fra foder, til træning mm for at give den de bedste forhold.

Skal siges jeg har haft hund hele mit liv. Dog ikke shæfer.

Så hvad kan I anbefale af godt og kvalitets hvalpe foder, og gerne evt. senere hen når den bliver ældre.

Knus!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste hvalpefoder til shæfer
  • #1   14. jun 2019 En sChæfer skal, som andre store racer, fodres med et kvalitetsfoder lavet til hvalpe af store racer. Og foderet er det dårligste sted at spare. Det udelukker alle former for supermarkedsfoder. Og så er resten op til din overbevisning og pengepung.

I den billige ende er fx Eukanuba, i midten er mærker som Royal Canin, Arion, Real Nature og Kingsmoor og i den dyre ende er Orijen, Essential Foods og mange andre.

Pris og kvalitet hænger ikke nødvendigvis sammen. Var det min hund, ville jeg starte med Essential Foods, men det er fordi jeg sætter pris på at der er rigtige kød i og ikke så meget overflødigt fyld.

• Lenette  N
    Lenette N Tilmeldt:
    jun 2019

#2   14. jun 2019 Tusind tak for brugbar svar! smiley

Den skal/kommer self intet til at mangle, og jeg tager imod alle råd, tips mm med kæmpe kyshånd!

• #3   14. jun 2019 Men vælg en hvalp fra en god opdrætter. Der er rigtig mange schæfere derude, og der er mange uden stamtavle, med tvivlsomt temperament og med en træls sundhed. Du vil givetvis få noget foder med fra opdrætter, og det kan du fortsætte på, eller skifte over til et andet. Du kan også vælge at bruge flere forskellige varianter af foder, så hunden får noget med forskellig smag, men også for at vænne dens mave til forskellige ting.

Besøg nogle forskellige steder og mød de voksne hunde. Mærk efter om du kunne forestille dig at bo med en hund som er som dem du møder. Der vil være nogle der er vilde og frembrusende, nogle der er meget vagtsomme, reserverede og alt mulig andet. Jeg har lært på den hårde måde, hvor meget man skal arbejde med en usikker hund, og med min anden hund har jeg fået det modsatte, nemlig en hvalp efter en fantastisk selvsikker og imødekommende tæve.

Og så kan du overveje at give et tilskud i hundens første halvandet år, fx Luposan Gelenk, som indeholder både glucosamin og C-vitamin. Begge dele støtter sunde knogler og led.

Vælg et godt grundfoder (eller flere forskellige), og så kan du med god samvittighed bruge lidt skrammel til godbidder af og til.

• Lenette  N
    Lenette N Tilmeldt:
    jun 2019

#4   14. jun 2019 Igen tusind tak relevant og brugbar svar!

Vi ønsker kun en hvalp fra en ordentlig opdrætter og med tavle.
    - Har mødt en del forskellige shæfere, passet nogle og da jeg var mindre havde min far en.
    Så er helt igennem solgt i racen. smiley

Men vil helt sikkert kigge op på det du skriver. Har evt. nogle gode og anbefalesværdige opdrættere?

• #5   14. jun 2019 Højavl eller brugslinjer? Med krudt i, med medium krudt eller minimum krudt? Hvilken type træning vil du kaste dig over.

Jeg ved kun en mikrolille smule om brugslinjer med medium krudt smiley Resten aner jeg ikke noget om.

Og det hedder altså schæfer med “c” smiley

• Lenette  N
    Lenette N Tilmeldt:
    jun 2019

#6   14. jun 2019 Ønsker at gå til træning med den, og være aktiv. Har hest, så den vil komme til at bruge meget tid ude i stalden. smiley

• #7   14. jun 2019 Hvilken slags træning? LP, rally, agility, DcH lydighed, PH, IGP, spor, nosework, HTM?

Og hvilken type hund? Højavl eller brug?

• Lenette  N
    Lenette N Tilmeldt:
    jun 2019

#8   14. jun 2019 Hvilken type hund, har jeg faktisk ikke sat mig så meget ind i endnu? smiley Men det må jeg lige undersøgt!

Agility, lydighed og spor har interesse. Men må ærlig indrømme at jeg slet ikke er nået så langt i min 'studie' med det endnu hehe.

• #10   15. jun 2019 CF, det kan man måske, hvis man leder længe nok. Jeg ved bare ikke hvor man skal lede smiley

• #13   15. jun 2019 Hvorfor England? Synes da umiddelbart ikke de er mindre ekstreme?
    Alternativt kunne man jo købe HSH.

• #14   15. jun 2019 Retfærdigvis så bliver der efterhånden lavet nogle højavlsschæfere med knap så skæve rygge, og som er noget mindre end de kæmper, der ellers har været standard i mange år.

Ja, en hvid schweizisk er et rigtig godt alternativ til en højavlsschæfer, og meget smukkere smiley

• #15   15. jun 2019 Hvad der er et godt foder til en Schæferhvalp vil vist blive til gætterier. Det er forskellig fra hund til hund.
    Det er ikke sikkert, at det en hund trives på vil være ligeså godt til andre.
    Men som A skriver, så er pengene givet godt ud på et ordentligt kvalitetsfoder.

• #16   15. jun 2019 Det kan sagtens lade sig gøre at få en Schæfer med lige ryg, hvis ikke lige man har tænkt sig at dyrke IGP på højt plan
    Man skal gå efter Alt Deutscher Schæferhund, de har lige rygge og der er også opdrættere af dem her hjemme.

https://www.google.com/search?q=altdeutscher+sch%C3%A6ferhund&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IarabJUqRVAqvM%253A%252CosrFVmLU_eL5qM%252C%252Fm%252F04n468c&vet=1&usg=AI4_-kTxyBZOrBMFgpWuDHLFJdy-JaY2nA&sa=X&ved=2ahUKEwjTuvP3j-viAhXDa1AKHacWBo8Q_h0wFXoECAkQCQ#imgrc=_&vet=1

Kommentér på:
Bedste hvalpefoder til shæfer

Annonce