Bedste hvalpefoder til shæfer Bedste hvalpefoder til shæfer
Hej folkens.
Da min største drøm er at anskaffe mig en shæfer hvalp sammen med min kæreste, er jeg allerede nu igang med at undersøge alt fra foder, til træning mm for at give den de bedste forhold.
Skal siges jeg har haft hund hele mit liv. Dog ikke shæfer.
Så hvad kan I anbefale af godt og kvalitets hvalpe foder, og gerne evt. senere hen når den bliver ældre.
Knus!
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 152 Svar: 10.706
I den billige ende er fx Eukanuba, i midten er mærker som Royal Canin, Arion, Real Nature og Kingsmoor og i den dyre ende er Orijen, Essential Foods og mange andre.
Pris og kvalitet hænger ikke nødvendigvis sammen. Var det min hund, ville jeg starte med Essential Foods, men det er fordi jeg sætter pris på at der er rigtige kød i og ikke så meget overflødigt fyld.
jun 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
Den skal/kommer self intet til at mangle, og jeg tager imod alle råd, tips mm med kæmpe kyshånd!
sep 2017
Besøg nogle forskellige steder og mød de voksne hunde. Mærk efter om du kunne forestille dig at bo med en hund som er som dem du møder. Der vil være nogle der er vilde og frembrusende, nogle der er meget vagtsomme, reserverede og alt mulig andet. Jeg har lært på den hårde måde, hvor meget man skal arbejde med en usikker hund, og med min anden hund har jeg fået det modsatte, nemlig en hvalp efter en fantastisk selvsikker og imødekommende tæve.
Og så kan du overveje at give et tilskud i hundens første halvandet år, fx Luposan Gelenk, som indeholder både glucosamin og C-vitamin. Begge dele støtter sunde knogler og led.
Vælg et godt grundfoder (eller flere forskellige), og så kan du med god samvittighed bruge lidt skrammel til godbidder af og til.
jun 2019
Vi ønsker kun en hvalp fra en ordentlig opdrætter og med tavle.
- Har mødt en del forskellige shæfere, passet nogle og da jeg var mindre havde min far en.
Så er helt igennem solgt i racen.
Men vil helt sikkert kigge op på det du skriver. Har evt. nogle gode og anbefalesværdige opdrættere?
sep 2017
Jeg ved kun en mikrolille smule om brugslinjer med medium krudt
Og det hedder altså schæfer med “c”
jun 2019
sep 2017
Og hvilken type hund? Højavl eller brug?
jun 2019
Agility, lydighed og spor har interesse. Men må ærlig indrømme at jeg slet ikke er nået så langt i min 'studie' med det endnu hehe.
sep 2017
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
Alternativt kunne man jo købe HSH.
sep 2017
Ja, en hvid schweizisk er et rigtig godt alternativ til en højavlsschæfer, og meget smukkere
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Det er ikke sikkert, at det en hund trives på vil være ligeså godt til andre.
Men som A skriver, så er pengene givet godt ud på et ordentligt kvalitetsfoder.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Man skal gå efter Alt Deutscher Schæferhund, de har lige rygge og der er også opdrættere af dem her hjemme.
https://www.google.com/search?q=altdeutscher+sch%C3%A6ferhund&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IarabJUqRVAqvM%253A%252CosrFVmLU_eL5qM%252C%252Fm%252F04n468c&vet=1&usg=AI4_-kTxyBZOrBMFgpWuDHLFJdy-JaY2nA&sa=X&ved=2ahUKEwjTuvP3j-viAhXDa1AKHacWBo8Q_h0wFXoECAkQCQ#imgrc=_&vet=1
Bedste hvalpefoder til shæfer