Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av min mave
  • #1   31. maj 2019 Ej, hvis jeg besvimede af smerte så havde jeg godt nok kontaktet vagtlægen! Har du været i snak med nogen?
    Sådan har jeg i hvert fald aldrig haft det før.

• #3   31. maj 2019 Jeg har oplevet at besvime en gang med sådanne smerter. da var det en cyste der sprang inden i mig. prøv at snakke med vagtlægen. Jeg blev indlagt et døgn så var jeg frisk igen..

der var ingen behandling. bare seng i et døgn og smertestillende

• #4   31. maj 2019 Jeg har haft snakket med egenlæge som ud fra beskrivelsen mente det var en alm. Maveinfektion. Det lyder egentlig ok. Og det kan de jo ikke gøre noget ved. Startede i går aftes med tarmsmerter der gjorde jeg gik tidligt i seng. Jeg har så ikke sovet siden, men falder væk når smerterne bliver for slemme typisk 30 min ad gangen.

Men jeg har fandme ondt. Kan ikke holde vand i mig. Og pendler kravlende - for at stå op er ikke en mulighed - mellem sofa og badeværelset.

• #5   31. maj 2019 Det lyder voldsomt ... prøv lige lægen

• #6   31. maj 2019 Det er ikke unormalt jeg besvimer ved stærke smerter. Det sker også ind i mellem ved kraftige mens smerter. Men der ved man jo hvad der er og at det går over når man tar noget smertestillende.
    Det kan jeg jo ikke få i mig nu jeg kaster alt indhold op igen.

• #7   31. maj 2019 Har du haft snakket med lægen ud fra dén beskrivelse og at du besvimer af flere omgange??

Jeg kan slet, slet ikke forstå hvis nogen læge bare affejer dig med mavesmerter. Det dér skal der altså tjekkes op på - også selvom det "bare" er en maveinfektion.

• #8   31. maj 2019 Hov, sorry, vi skrev vist på samme tid smiley

• #9   31. maj 2019 Sådan en omgang havde jeg en gang, og måtte indlægges, da jeg tabte mig alt for hurtigt og alt for meget væske. Måtte have drop i et døgns tid... Det var noget ala en salmonella forgiftning jeg havde fået, husker bare ikke lige hvilken bakterie det var (det var ikke salmonella).
    Måske du skal overveje at blive tjekket fysisk af en læge.

• #10   31. maj 2019 Tak for venlige puf. Nogen gange bliver man sgu lidt ynkelig over sig selv og trænger lige til det der vink om noget er normalt eller ej.

• #11   31. maj 2019 Håber lægen tager dig seriøst (ellers så bank i bordet!) og at du snart kommer i bedring igen.
    Jeg blev i øvrigt hentet af en ambulance, fordi der var gået for længe før jeg fik hjælp.

• #12   31. maj 2019 Lige præcis. Men jeg ville uden tvivl kontakte lægen igen. Det er en helt valid grund smiley

• #15   31. maj 2019 Øv øv en omgang. Vær obs på at det ikke er blindtarmsbetændelse eller galdesten. Synes godt nok det lyder voldsomt.
    Rigtig god bedring!

• #16   31. maj 2019 De vil jo helst ikke have sådan en noro-virus ind på hospitalet, men med sådan en smerte må andet udelukkes.
    Diarre kan godt give den type smerter, men det er nok bedst at få det tjekket.

• #18   31. maj 2019 Jeg havde mega ondt fordi jeg kastede op og der kom noget kontant. Da jeg så holde mig til lidt saftevand og ristet toastbrød. Så forsvandt smerterne. Men sikker på du ikke spiser for meget?

• #19   31. maj 2019 Jeg har snakket med dem. De skriver ned men synes ikke det er vildt og voldsomt unormalt. Det var da altid noget. Bliver jeg dårligere skal jeg henvende mig igen. Prøv at få væske ned. Og så hvis jeg ikke kan få vand ned i morgen tidlig så skal der rykkes på det.
    Om jeg venter så længe må jeg jo lige se an om min almentilstand går den rigtige vej eller ej. Får heldigvis Sara hjem snart så kan hun se om jeg selv fejlvurdere.

Jeg har ikke spist noget siden i går til middag. Jo to stykker vandmelon i går aftes. Jeg forsøgte med lidt mælk og havregrød men 5 min så var det pænt oppe igen. Lægen anbefalede at prøve ensodavandsis.

• #20   31. maj 2019 Skånekost, udkogte ris og torskerogn, eller kogt kylling. Hey, hvis det virker på vores hunde, så smiley

• #21   31. maj 2019 Sidst jeg ikke kunne holde noget nede (godt nok på grund af tømmermænd smiley ), så kunne jeg godt sutte på isterninger. Det var åbenbart så lidt væske ad gangen, at det ikke provokerede for meget.

Og så god bedring!!

• #22   31. maj 2019 Mælke produkter er det værste. Du skal helst drikke lidt med sukker i (uden Brus) og bare et par teskefulde og så se om det bliver nede, gør det det, så et par mere. Og masser Af hvile. God bedring og bliv ikke bange hvis du skider grønt slim smiley

• #23   31. maj 2019 Hvis jeg skider grønne grise, så kan du tror jeg reagerer!

• #24   31. maj 2019 Nej det meget normalt ved roskildesygefordi tarme prøver at komme af med de dårlige bakterier og der ikke er noget i maven:(

• #25   31. maj 2019 Amalies råd med isterninger er fantastisk. Frys gerne nogle med stærk saftevand. Du har brug for salt og sukker.

Cola er en skrøne og du skal helst ikke have brus.

Du skal trykke i højre side og mærke efter om den er værre end venstre. Markant værre - hvis du er i tvivl er det ligemeget, hvis du mener ja, skal du tjekkes for blindtarmsbetændelse. Det er lidt skidt når de selv springer.

Jeg ønsker dig god bedring og håber lægen lytter.

• #28   31. maj 2019 Batdog : god ide, jo kan man godt.

• #29   31. maj 2019 Det kan man batdog til børn så god idé at undersøge ginne. Det må også findes til voksne

• #30   31. maj 2019 Det gør de og er også taget.

• #32   31. maj 2019 Jeg var ramt for en uges tid siden - jeg havde også sindssygt ondt i maven. Hold ud, det bliver bedre på den anden side!

• #33   1. jun 2019 Rigtig god bedring, håber du allerede har det bedre smiley

• #34   1. jun 2019 Jeg har en del gange besvimet pga smerter - dog ikke da jeg fødte mine tre børn smiley
    Jeg har besvimet af smerter nogle gange ifm mavesårssmerter og også nogle gange ifm maveonde, og ja, så har jeg besvimet af andre ting også.

Min læge forklarede det med vasodilatation, dvs de store kar udvider sig, hvis der er problemer med blodtilførslen, og det kan godt opstå ifm smerter - når de store kar udvider sig, så bliver blodtrykket lavt og så pumpes blodet ikek så hurtigt rundt - og vupti så ligger man og er besvimet.
    Jeg fik taget EKG, men der var ikke noget galt, men jeg er kendt med lavt blodtryk i forvejen.

Har du det meget skidt og er dehydreret pga dit maveonde, så synes jeg du skal opsøge læge.

• #35   1. jun 2019 har også prøvet det og ed smerter fra start, kunne kun ligge i fosterstilling når altså ikke lige jeg lå ed hovedet udover kanten og kastede op i en spand, eller kom i rutefart til toilettet ...

revet, og det skal være revet æble ... lunken cola uden brus ... det er som regel noget af det første jeg kan holde i mig ..

• #36   1. jun 2019 Gad vide hvad der er med revet æble?

• #37   1. jun 2019 Det er mildt, indeholder sukker og lidt syre så det er ikke ukendt for maven. Det er let fordøjeligt.
    Lidt ala ristet brød og suppe.

• #38   1. jun 2019 Jeg bliver indbildt syg af at læse en sygdomstråd, så mit svar er måske helt hen i været, men så brug det som et billigt/gratis grin.
    Ved du, at det er tarmsmerter? Jeg tænker nemlig galdesten, som skulle være ekstremt smertefuldt. Det foregår også inde i maven et sted.
    Jeg ønsker dig snarlig bedring og endnu hurtigere smertelindring.

• #39   1. jun 2019 Galdestensanfald kommer, som ordet siger ofte i anfald af kortere eller længere varighed, men ikke i flere dage, mine varede fra ½ times tid til det længste var 4 timer .. og så forsvinder det som bliver der afbrudt på en kontakt ... kastede heller ikke på, men smertefuldt det er det ...

• #40   1. jun 2019 Jeg ville som Søren være obs på meget andet end lige roskildesyge.
    Jeg har aldrig hørt om så alvorlige tilstande som dit og det så bare var roskildesyge.
    Siger ikke at det er alvorligt men der er ting som galdeblære, blindtarm og sådan som jeg lige ville have i baghovedet.

• #41   1. jun 2019 Opdatering til de der måtte bekymre sig - jeg er i bedring. Ingen tvivl om, da jeg fik lidt energi og væske og sukker ind via is og fik virkning af paracetamolen så blev jeg mindre svimmel og slap af med besvimelserne.
    Jeg har sovet i nat og tak verden for det!
    Men kan stadig ikke holde mad nede.
    Væske går ok. Så flydende det er.
    Lige nu ville min hovedpine give min højre arm bort for to treo - men nej.
    Mit indtryk er at der er ro på tarmene, no shit der er jo intet i dem - men mavesækken er stadig ikke sig selv.

Jeg er ret sikker på diagnosen er rigtig - kæresten er begyndt at klage over begyndende mavesmerter smiley

• #42   1. jun 2019 Det lyder godt, Ginne. Det er måske tid at forsøge med lidt elektrolytter.
    Google afslører en opskrift, apoteket er det nok bedst at holde sig fra.

Bare lige for oplysningens skyld - man kan godt have diarre selvom man ikke får mad ned smiley

Kæresten - håber han holder sig indendøre indtil han et på den anden side - Norovirus er noget skidt at blive smittet med, hbis immunsystemet ikke er på toppen smiley

• #43   1. jun 2019 Note fra man føler sig rask, bærer man smitten i yderligere 48 timer.

Godt det går bedre

Blendet mad uden krydderier i meget små doser er en fordel at få ned. Spis kun hvad der kan være på en ske og lad være med at spise mere selvom du er sulten

Mange tarmsmerter vil forsvinde hvis tarmene har noget at begynde at arbejde med

• #45   1. jun 2019 Det er godt at høre, at du har fået det bedre. Sikke en omgang.
    Virkelig træls hvis Sara nu skal igennem samme tur, men dog heldigt det ikke er på samme tid, så I skal slås om toilettet.

God bedring til jer begge 2

Og HUSK, ingen af jer bør forlade hjemmet før 48 timer efter sidste gang I har kastet op/haft diarré. Som Ziva også skriver. Da I ellers stadig kan smitte til jeres omgivelser.

Jeg er såå hys med at vaske hænder, fordi der er så mange der ikke overholder det, og render rundt og sætter virus alle steder.

• #46   1. jun 2019 Jeg er ret sikker på det er hevet med hjem fra en kunde på arbejdet. Har haft en del “mave-kunder” både tirsdag og onsdag. Og jeg plejer ellers ikke at fange den slags. Men ja. En gang skal jo være den første.

• #48   4. jun 2019 Hvordan går det? smiley kommet helt oven på igen?

• #50   4. jun 2019 Susanne tror du fik svaret på den forkerte tråd smiley

Kommentér på:
Av min mave

Annonce