2.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 141 Svar

Underhold mig :-) Underhold mig :-)

The waiting game.....
Det er bare SLET ikke mig....
Resy er i løbetid, og hun BURDE være klar i morgen... men nej nej...
Er sikker på at hun bare gør det for at give mig dårlige nerver...
Eller også er min progesterontest (aka Leroy) gået i stykker.... Han er kold som is.... Selvom hun er begyndt at lave "krølle på halen" for ham..

Suk....

så... Underhold mig Please smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underhold mig :-)
  • #1   27. jan 2018 Hov! Jeg havde da lovet et navn på en progesterontest!

• #2   27. jan 2018 Det går nok CH smiley Det er ved at være for sent til den slags nu smiley

Dyrlægen anbefalede at vi lyttede til Leroy ...

Men hvad pokker hjælper det, når han pludselig er Stoneface??? smiley

• #3   27. jan 2018 Det skulle være sært om det ikke kommer.
    Bels er altid villig flere dage før Coffey er rigtig interesseret...

Jeg kan SÅ godt følge spændingen, første skridt ud i noget der føles meget uovervejet - trods time efter time med tanker og forberedelse smiley

• #4   27. jan 2018 Præcis smiley
    Syntes selv jeg var så velforberedt.... Men kommer mere og mere i tvivl smiley

Han har altid sagt NU NU NU på dag 11.... og det er i morgen .... BAH smiley

Min plan var.... når han begynder at skabe sig... kører vi dagen efter smiley

• #6   27. jan 2018 Tæverne har gerne senere ægløsning, jo ældre de bliver.
    Vi parrede vores airedale for 15 dage siden. Nåede at ofre 5 progesterontests inden hun var klar på dag 18/19. Jeg er vandt til at mine sealyer parres på dag 13-15. Hold nu op jeg var er nervevrag. Vores uerfarne han var trods alt alligevel helt med på hvornår. Så progesterontestene var egentlig overflødige. Vi skulle køre 10 timer, så turde ikke løbe an på den unge mand.
    Pøj pøj!

• #7   27. jan 2018 Belsen går også længere og længere.
    Sidste løbetid blev hun parret på dag 13 og lige nu er hun i højløb dag 16 - Coffey meldte klar i går.
    I hendes første løbetider var hun højløbsk på dag 11.

• #8   28. jan 2018 Godmorgen smiley
    Bliver mere rolig nu smiley takker... i dag er dag 11.. Og hun er trods alt tæt på de 4 nu smiley
    hun står allerede ved børnelågen og gør sig til for ham... Men han er stadig ligeglad.

Eller ligeglad er han ikke, men hun er ikke lækker NOK smiley

(Og ja en børnelåge er nok - har øjne i nakken smiley )

• #9   28. jan 2018 Lur mig om hun ikke rammer perfekt et døgn eller halvanden fra nu!
    Skal hun parres flere gange?

Vi valgte jo faktisk at lytte så meget til Coffey at manden kørte afsted den første dag efter Cof sagde nu. (Vi ved det næsten præcist, Cof begynder at synge, humpe tæpper og volde vores malede døre)
    Progesterontesten sagde næsten klar, vent et døgn - men Cof var ikke i tvivl.
    Hun blev parret om aftenen hvilket nåede at blive et døgn efter de første sikre tegn og igen omtrent 40 timer senere.

Man må sige at det ramte plet - det føltes rart at gå med livrem og seler smiley (løgn, intet føltes rart, den lille pige skulle jo ud at bedækkes af en stor hanhund. Nøj, hvor vi var usikre på alt smiley )

Husk glidecreme! Bare for en sikkerhed skyld!
    Og vores opdrætter sagde også mundkurv, men det var heldigvis ikke aktuelt, vi havde da heller ikke lige en liggende...

• #10   28. jan 2018 Ja hun skal parres to gange.. 2 dage i træk var vores plan smiley
    Heldigvis er der ikke så langt.. Blev voldsomt lettet, da jeg spurgte hanhundeejer, hvor hun boede, og hun svarede Schleswig Holstein smiley Det gør det altså bare noget lettere fremfor fx 8 timer til midten af Holland smiley

Hvis vi kører dagen efter han starter, passer det også meget godt med knapt et døgn efter han begynder, så håber det passer smiley Og så kører vi derned igen dagen efter.

Snakkede tests med dyrlægen, men de mente, at jeg havde den mest sikre test rendende rundt derhjemme. At han rammer mindst lige så godt smiley

Jeg er dælme også usikker... Det er jo mit guld. Og han er meget større end hende smiley

glidecreme??

Mundkurv bliver ikke nødvendigt er jeg ret sikker på.. Hun har mødt ham før og syntes at han var ååååh så sød og fascinerende smiley

• #11   28. jan 2018 Mine tæver bliver altid lige smurt godt ind i glidecreme. Normalt noget hanhundeejerne har sørget for.
    Joh så glider det hele meget nemmere smiley

• #12   28. jan 2018 Jeg havde heller ikke overvejet glidecreme et sekund smiley

Så min kære husbond måtte ned på apoteket fredag eftermiddag.
    Han havde glemt en tandbørste i farten, så han måtte bestille en tandbørste og noget glidecreme til weekenden smiley

• #13   28. jan 2018 smiley smiley smiley smiley

Gad godt have set ansigtsudtrykket hos ekspedienten smiley

Jeg ville slet ikke egne mig til at stå bag disken sådan et sted, for det køb havde klart udløst en kommentar om, at der så var lagt p til en god weekend smiley

• #14   28. jan 2018 Manden fandt det også en kende akavet smiley :D
    Men han sagde dog ikke: Det er til hunden!
    Det havde ellers sat god trumf på smiley smiley

• #15   28. jan 2018 smiley smiley smiley
    Ja for pokker smiley
    Det havde været humor ...

Er faktisk bange for at manden min kunne finde på at slynge det ud smiley
    Er ikke helt sikker på at jeg ville kendes ved ham i situationen smiley

Brugte i det?

• #16   28. jan 2018 åååh hun mener selv at hun er HELT klar....
    Sidder og overvejer at ringe til dyrlægevagten og få taget en skide progesterontest....

• #17   28. jan 2018 Tag nu den test for at være sikker! Jeg har altid haft hanner og er tæven villig, så plejer de at vise interesse også selvom ægløsning ikke har fundet sted. Nogle Jack Russell-tæver siger ja tak fra dag 1...

• #18   28. jan 2018 Glidecremen blev brugt, ja smiley

På den test min dyrlæge brugte er der 30% risiko for at den siger klar for sent.
    Det synes jeg er en hamrende høj fejlprocent.

• #19   28. jan 2018 Den test Katrine på Frijsenborg bruger, er yderst sikker.Det er den Nina i Ølby også bruger. Den min egen dyrlæge bruger, er heller ikke ultra præcis. Vi kører til Nina og har ægløsning næsten på klokkeslet. Der.bliver også kigget på forhorning af celler samt hvor foldet tæven er i skeden. Alle de 3 faktorer sammenholdes.

• #20   28. jan 2018 Sådan bør det gøres, Louise.

Jeg har fundet navnet på den snaptest, min dyrlæge bruger - Target.

• #21   28. jan 2018 Ja og den er ikke meget dyrere. Jeg giver 900 kr første gang og 650 de følgende gange.
    Den min dyrlæge bruger er med farveskala. Jo lysere blå, des tættere på øgløsning. Er den hvid, har der været ægløsning. Hvornår er uvist. Den anden måler værdien mmol/ml tror jeg nok. Der får man en værdi.

profilbillede
  • #22   28. jan 2018 Ihhh hvorfor skal det være så besværligt.... Noget som burde være så simpelt smiley

• #23   28. jan 2018 Louise C - Ville sætte pris på et "hjemme-test-kit" lige nu smiley
    Bare jeg træder ind ad døren hos dyrlægen nu, smider de jo 1600 oveni prisen smiley

Han PLEJER at himle op på nuværende tidspunkt... gå fra maden osv... så tænkte at dyrlægen nok havde ret.. at han var den bedste test.. Men nu hvor hun svinger halen til side hver gang hun snuser til ham, og han bare ligger fladt på gulvet, kommer tvivlen...

• #24   28. jan 2018 Jeg havde godt nok heller aldrig hørt om glidecreme til hunde, før jeg kom på HG, og jeg har aldrig brugt det.

Jeg har også erfaring for, at den test de fleste dyrlæger kan lave, ikke er særlig sikker, heller ikke kombineret med skedeskrab osv., så jeg ville til en hver tid stole mere på en han, der har vist, at han kan skelne. Det hjælper jo ikke at have en han, der er oppe og køre det meste af løbetiden. Men hvis både test og hanhund siger nu, så er det vel så præcist som det kan blive.

• #25   28. jan 2018 Hvis hun er helt elektrisk, svinger halen til side, vipper med dåsen og huden kramper på ryggen, så ville jeg også blive urolig. Som sagt så er en del tæver modtagelige inden eller ved ægløsning. Men optimal parring er 24-48 timer efter.

• #26   28. jan 2018 Huden på ryggen er ikke helt med... men hun skyder dåsen frem...
    men der er sq heller ikke meget modspil i ham... han ligger bare og glor...

• #27   28. jan 2018 Lene - han plejer at have 3 dage hvor han er helt ekset... ellers har vi dem faktisk gående sammen det meste af løbetiden.

• #28   28. jan 2018 Bels ligner en, der er helt klar det meste af løbetiden, hende kan man slet ikke måle på.

Jeg ville stole på Leroy - og det forandrer jo sig over få timer fra ligeglad til stangliderlig for sådan en hanhund.

Jeg ville vente med progesterontesten til ihvertfald i morgen.

• #29   28. jan 2018 Vi skiller hundene ad et stykke inde i løbetiden. Om natten er der en dør imellem dem indtil højløb - hvis Bels hører Cof på den anden side går hun hen til døren og tilbyder sig smiley :D
    Hun er Wilma Vældigvillig i laang tid smiley

• #30   28. jan 2018 Wilma Vældigvillig? smiley :D smiley
    God humor smiley
    Resy er slet ikke villig det meste af løbetiden.... eller jo måske.. men hale osv kommer først når hun er ved at være højløbsk smiley

Leroy sover i et stofbur... og når hun er i løb, er der lynet smiley

• #31   28. jan 2018 Hmmm... nu smider hun halen til side for mig (køkkenrulle test smiley )
    hanhundeejer siger "kom frisk - vi ser" ....
    så vi overvejer om vi skal køre et smut ned og se hvad hun siger, når hun ser ham...

Er bange for at Leroy har fået for mange "nej" gennem de sidste løbetider... han snuser til hende, kigger på "far" og går hen og smider sig...

• #32   28. jan 2018 Jeg har ikke haft nerver til andet end at få taget progesterontest, selv om jeg har en meget erfaren avlshan boende hos naboen.
    Jeg er så heldig, at bo 10 minutters gang fra Katrine, som Louise nævner, så der er taget både blodprøve, kigget på celler og skedens udseende.

Begge mine tæver har haft ægløsning mellem dag 18 og 20 og er parret 2 dage efter ægløsning, Cala 2 gange med en dag imellem, Ghini kun en gang, hun har begge gange kun accepteret en enkelt parring, lidt nervepirrende, når man har 600 km. til hanhunden smiley

Jeg var ret imponeret over, hvor præcist Katrine forudsagde ægløsning hos Cala. Vi var afsted om formiddagen til blodprøve mv. og jeg var så sikker på, at Cala slet ikke var klar. Hun var stort set ikke hævet bagi, og havde på intet tidspunkt slået halen til side.

1½ time efter dyrlægebesøget, ringede Katrine og sagde, at hun ikke havde haft ægløsning endnu, men efter tallene på progesterontesten at dømme, ville det ske mellem klokken 20 og 22 samme aften, klokken ca. 20.30 begynder Cala at stille sig med bagenden til de andre tæver i huset og smækker halen til siden.

• #33   28. jan 2018 tjaaaah... kører vi derned og hun afviser ham, er det jo "bare" at køre igen....

Lige nu ville jeg også gerne have haft en test at læne mig op ad... smiley

Hun begyndte at smide halen til side i går morges, så tænker det er lige vel modigt at vente til i morgen....

• #34   28. jan 2018 Det kan jo ikke skade at prøve smiley

• #35   28. jan 2018 Har forklaret ejer situationen, og hun mener det samme.... "Kombardo" ...
    Vil hun ikke, kører vi bare igen... værre er det ikke...
    hun mener også at en anden hanhund måske ikke var en dårlig ide....

Vil hun ikke, får hun testen i morgen!

hun bakkede oveni købet hen til ham med halen til side uden han reagerede

• #36   28. jan 2018 Jeg var nok også kørt nu, det ville være ærgerligt at komme for sent.

• #37   28. jan 2018 venter på at hun kommer hjem kl 13.... så kører vi sq... om ikke andet kan vi da få cola med hjem smiley

• #38   28. jan 2018 Ja, ingen grund til at gå derhjemme og gnave negle, hvis det er indenfor rimelig køreafstand. Hellere forsøge en dag for tidligt end en dag for sent.

Man skal ikke undervurdere videnskab og fremskridt, men det lykkedes faktisk mange af os at få drægtige tæver også inden progesterontestene var blevet udbredte. Jeg ville nu ikke afskrive Leroy. Som flere andre også nævner så er mine tæver også blevet klar senere og senere i løbetiderne efterhånden som de blev ældre.

Pøj pøj med det.

• #39   29. jan 2018 Well.... i går var ikke et hit ..
    Efter et kikset hilseforsøg og 15 min pause i bilen, var der amoriner i luften..
    Han fik lov til at snuse og slikke alt det han ville.. de legede kort sammen og genoptog nusseriet... men hver gang han gerne ville op, himlede hun op.... ikke surt men småpanisk... vi blev enige om at køre hjem igen, og så står den på progesterontest i dag smiley
    Så må vi se om det lykkes smiley

• #40   29. jan 2018 Dælens!
    Hvad siger Leroy?

• #41   29. jan 2018 Han er stadig kold som is.... smiley Og kunne se på Blade (hedder hankønnet i det arrangerede ægteskab) at han burde have bare LIDT reaktion.... måske ikke for fuld skrue.... men noget burde der være....

Så alle de "NEJ!" han har fået i de andre løbetider, er nok feset ind.... på det mest irriterende tidspunkt smiley
    Havde egentlig bare forventet at instinkterne var stærkere end som så...

• #43   29. jan 2018 Isabelle- takker smiley

Ja jeg håber da på bedre held en af de nærmeste dage.... Hun virkede såmænd villig nok dernede... lige indtil det blev alvor...
    Og jeg ville altså ikke holde hende... slet ikke når jeg ikke er helt sikker på at nu er det nu....

Hanhundeejer var ude i, at hvis hun fortsætter, skal hun nok have noget støtte... støtte kan jeg gå med til.. men ikke "voldtægt" ...

Og både hendes mand og jeg grinte lidt af forslaget om at hun skulle op og stå på noget smiley Han er en del større end hende...
    Men altså... med de syge blandinger folk laver, hvor tæven er lillebitte og hannen kæmpestor, er jeg sikker på at det nok skal gå smiley

Må jo bare løfte hende lidt op, mend de hænger sammen hvis det bliver nødvendigt smiley

• #44   29. jan 2018 Det er vist ikke så unormalt at tæver første gang bliver afvisende med forenden selvom bagenden er helt med på legen.
    Støtte vil nok være en god ting.

• #46   29. jan 2018 Er hannen også førstegangs?
    En førstegangstæve kan godt være temmelig knibsk. Det er absolut normalt. De kan blive usikre på hvad der foregår og skal støttes meget. Det er jo også sjældent lutter lagkage for menensker første gang smiley
    En uprøvet han vil uden tvivl også synes at hun er lækker selvom hun ikke helt har haft ægløsning. Hun bliver jo serveret for ham. Min tæve var ikke begejstret første dag, men jeg vidste at det var det rigtige tidspunkt pga tests samt den erfarne han.
    I øvrigt måtte vi stille Majas bagben på et ujævnt sted, hvor fliserne var højere. Begge er spot on i forhold til str i syandarden. Dvs hannen nogle cm højere og han ramte derved nemmere ryggen end målet. Ved at hæve bagdelen få cm, så smuttede kalorius ind, hvor den hørte hjemme.
    Spændende hvad.dagens progesterontest siger. Vi skulle til Belgien og det er vildt stressende, ikke at vide hvornår der skal arrangeres børnepasning, fri fra arbejde osv.

• #47   29. jan 2018 ja han er også førstegangs...

og der var ikke meget gentleman over ham smiley han skulle lige hjælpes til at snuse forsigtigt i stedet for bare at komme buldrende... da han kom buldrende, fik han et par på kassen af hende, men da han kom forsigtigt var det en anden snak smiley

Isabelle - tror også det er sådan noget vi forsøger... hvis testen viser go go go smiley
    ville bare ikke gøre det uden en test... man siger jo at naturen ved bedst smiley

• #48   29. jan 2018 Hej med jer smiley

Ja vi er ved at være nogle nervevrag herhjemme lige nu.

• #49   29. jan 2018 Haha ja og når der så er parret, er man mindst lige så store nervevrag, når man går og venter på om der er gevinst smiley

• #50   29. jan 2018 Dejligt med alle de gode råd. Tak for det.

• #51   29. jan 2018 man siger jo at naturen ved bedst

And it does smiley

Min ex fik sin tæve parret 4 gange - hver gang var det min hanhund, der sagde "kør" - hun lavede i sit mindste kuld 9 hvalpe.

Det er ikke raketvidenskab .. for fanden da smiley

• #54   29. jan 2018 Så dum en hanhund havde jeg ikke .. og det havde de 10 tæveejere, der fik parret med min anden hanhund heller ikke .. og de fik også allesammen hvalpe ...

Sværere er det altså ikke smiley

• #55   29. jan 2018 Det forstår Leroy godt. Men vi tror vi har været lidt for hårde ved ham de andre gange. Jeg har jo været efter ham hver gang, og nu tør han ikke rigtig sige/gøre noget. Men vi ved jo ikke 100% om det er derfor. Drifterne burde jo være stærke og tage over på det punkt.

• #56   29. jan 2018 Det kommer de også til .. når hun er klar, vil det kunne ses (høres) på ham ..

• #57   29. jan 2018

Dyrlægen har lige ringet tilbage med svaret.

hun er IKKE klar. 2-3 dage mere, så måske Leroy er til at stole på

• #58   29. jan 2018 Lyt nu til din hanhund for dælen da smiley

• #59   29. jan 2018 Det gør vi også fra nu af smiley

• #60   29. jan 2018 Smart - han er klogere end HG-korpset lige der smiley

• #61   29. jan 2018 Ja HELT ENIG smiley

• #62   29. jan 2018 Jeg tror Leroy nok skal fortælle når det er tid smiley
    Det betyder dog ikke at de ikke skal hjælpes rigtig meget ved parringen, især når de begge er jomfruelige smiley

• #63   29. jan 2018 Drilsk af hende at trække højløbet så langt lige denne gange smiley smiley

• #64   29. jan 2018 Igen - kommer an på individerne .. da Flax parrede Koma, var de førstegangs begge to. Det tog 5 min max, så hang de sammen.

Så har jeg set hunde, der har haft mange parringer og har været elendige til det - manglende lyst måske ?

Jeg vil altid holde hundene, når de hænger sammen, ikke nødvendigvis før ..

• #65   29. jan 2018 Det hele vil vise sig - man må blot være forberedt på alle scenarier.

Enig i at hundene skal holdes når de sidder sammen uanset. Det kan jo gå grueligt galt...

• #66   29. jan 2018 Jeg har godt nok også lidt svært ved at tro på de der hanhunde, der ikke reagerer på en parringsklar tæve, fordi de tidligere har fået at vide, at de ikke må. Jeg siger ikke, at de ikke findes, men jeg har aldrig mødt sådan en han. smiley

Men det var da rart, at testen kunne bekræfte, at der er en god grund til at tæven ikke er villig nok endnu og at Leroy endnu ikke reagerer. Det giver lidt ro på.

Men når man tænker på, hvilken lettelse det er, når første parring er i hus, specielt når man har kørt langt, og så alle de uønskede parringer, der øjensynlig går lynhurtigt og helt ubesværet, så er det lidt komisk. Men det er jo fordi, at man vil det så meget, man har planlagt efter det osv.

• #67   29. jan 2018 Ja det er sgu drilsk. Hun plejer at være højløbsk på dag 11 og nu er det dag 12

• #68   29. jan 2018 klart klart de skal holdes når de hænger sammen.... alt andet vil være dumt....
    Håber de klarer alt andet selv på dagen smiley
    men rart at få lidt ro i maven med den test

• #69   29. jan 2018 Ja, der er jo lang tid til december og julegaver, så rart at I fik noget at smide jeres penge efter smiley

• #70   29. jan 2018 Og rart at vide Leroy stadig er helt normal smiley smiley

• #71   29. jan 2018 Enig, man holder ved dem, når de hænger sammen, eller man er der i hvert fald, så man lige kan tage fat, hvis det er nødvendigt.

Jeg foretrækker også, at de som udgangspunkt er løse, mens de forsøger sig. Så kan man altid lige tage ved tæven, hvis hun er urolig. Det er lidt andet, hvis man har en tæve, man ved vil være sur også selv om tidspunktet er rigtig, så må man selvfølgelig tage hensyn til hannen og holde ved hende. Men voldtægt, nej tak.

Og så kan jeg for øvrigt fortælle, at jeg har været med til at forsøge det engang. Det var et af mine egne første kuld, jeg var kørt til Frankrig med tæven, og hun ville ikke parres. Der var 2 erfarne opdrættere til stede, og de mente, at vi skulle prøve at holde hende fast. Hanhunden var helt klar. Jeg kunne ikke lide det, men havde kun lidt erfaring, så jeg gik med til at forsøge det. Og det var totalt umuligt. Jeg kunne fint holde hovedet i ro, men resten af kroppen sprang omkring og hun buede ryggen, så hanhunden havde ikke en chance for at holde fast. Vi opgav hurtigt, og næste dag stod tæven som en lille engel og lod sig parre. Det vil jeg aldrig forsøge igen.

• #72   29. jan 2018 #70

Selvfølgelig er han det smiley

• #73   29. jan 2018 Og igen kan jeg virkelig undre mig over de mennesker, der laver et kuld "bare fordi-det kunne være så hyggeligt-min hund vil gerne være moar"
    sådan helt letsindigt....

Jeg synes sq det e hårdt arbejde indtil videre... Og ikke noget Resy har bedt om, det er helt sikkert...

• #74   29. jan 2018 Ak, det hårde arbejde er ikke begyndt endnu smiley

Men hensyn til de, der laver et hyggekuld bare fordi, det kunne være sjovt, måske ved de ikke, hvad de går ind til og gør det kun den ene gang. Måske gør de ikke så meget ud af det, måske har de små hunde, der får små kuld, det er bare nemmere.

Men når det er sagt, så holder jeg meget af at have kuld. Der er et stort arbejde i det, der kan være rigtig mange op- og nedture, en masse kan gå galt, der kan være mange penge på spil, men når det bare kører, og det gør det da ofte, så er det da bare pragtfuldt. Det synes jeg i hvert fald.

• #75   29. jan 2018 Vi gør det fordi vi lovede opdrætter af Resy, at trække et kuld på hende, ellers tror jeg ikke vi havde gjort det.

• #76   29. jan 2018 Michael, og det gør sikkert en forskel.

Når jeg har haft kuld, har det jo været med henblik på at lave en ny dejlig hund til mig selv, og selvfølgelig også til dem, der skal have resten af kuldet. Jeg har haft hele den spændende proces med at finde en han, som jeg tror passer godt til min tæve. Det er en generation videre for mig selv i mit opdræt, så der er hele tiden et langsigtet mål med det.

Og så burde jeg nok havde skrevet det hele i datid, for der bliver sikkert ikke flere kuld hos mig, hvilket jeg synes er utroligt nedslående, men sådan ser det ud i øjeblikket.

• #77   29. jan 2018 Vores kuld var jo heller ikke drevet af vores egen motivation og det kan meget vel være at det gør en forskel.
    Det føltes for mig som et gigant kompromis som vi også tvang overhovedet på hunden.

Det var en enorm oplevelse, ingen tvivl om det, men at man ikke selv har lidt sommerfugle og glad forventning betyder nok en masse især i starten - indtil basserne er der og man knokler på smiley

• #78   29. jan 2018 Vi kan sagtens sige fra. Men har det bare sådan, at et ord er et ord.

• #79   29. jan 2018 Jeg tror det gør en stor forskel CH ...
    Vi har dog selv haft det spændende forarbejde med at finde den helt rigtige han, der komplimenterede Resy på alle mulige måder..
    Mødet med ham igen i går bekræftede det yderligere for os... hold kæft et lækkert driftigt bæst smiley

mend er er bare så mange bekymringer.... tror først jeg har ro i hovedet igen når (forhåbentlig) hun ligger med en flok sunde og raske hvalpe, der er et par uger gamle..

• #80   29. jan 2018 Selvfølgelig Michael. Det forventer man jo også den anden vej, så må man også selv leve op det det.

• #81   29. jan 2018 Hov, I skal lige have en anbefaling herfra.
    Jeg lavede en facebookgruppe til kuldet, hvor jeg lagde opdateringer op så ofte jeg orkede.
    Den har været fantastisk! Den har 50 medlemmer pt og hvalpekøberne opdaterer stadig i den og har mulighed for kontakt med både mig og hinanden.

Det har været en god investering af tid.
    Nu er den et vidnesbyrd - og godt for det, for man glemmer virkelig meget i kampens hede smiley

• #82   29. jan 2018 Tak for rådet CH smiley det tror jeg bestemt vi vil gøre smiley

• #83   29. jan 2018 Haha, T, det går ikke over smiley

Der er dælme hele tiden et eller andet, der kan gå galt i de otte uger... og så skal de ud i verden.. gys smiley

• #84   29. jan 2018 Ja jeg er spændt på, hvilke folk der melder sig på banen til hvalpene.... har pt et par stykker og det er da heldigvis IPO og anden træning, der ligger til grund for deres interesse i hvalpene.. smiley

Men der har været et par dårlige eksemplarer af racen her i DK, der desværre har bidraget til et ikke super godt ry...

men nu må vi se... Der er også et par stykker i Holland der har udvist interesse (hvilket så ville betyde at vi skal beholde hvalpene yderligere 4 uger)

• #85   29. jan 2018 Hvad er det for dårlige eksemplarer ?

Må man først importere hvalpe til Holland når de er 12 uger ?

• #87   29. jan 2018 Coffey ændrer markant adfærd fra time til time.
    Eksempelvis var han i går aftes desperat efter at komme til Bels, mosede rundt med tæpper, peb, vandrede og var rastløs.
    Nu, et halvt døgn senere sover han som en sten og hviler ud efter nogle skrappe døgn.

Bellens højløb er forduftet.

profilbillede
  • #89   29. jan 2018 Hvis man har en hanhund, der er interesseret i hele løbetiden, kan man selvfølgelig ikke bruge ham til vejledning, om hvornår man skal tage afsted, så det gælder simpelthen om at kende sin hanhund, og vide at man kan stole på ham på det punkt.

Hvis du tænker på den hanhund, man skal parre med, og man ikke ved, om han kan skelne, så må man jo enten tage test eller forsøge parring eller begge dele.

• #90   29. jan 2018 Den test, som de fleste dyrlæger kan lave - lad os kalde den farveskifte testen - er ikke så sikker, heller ikke sammen med skedeskrab. Jeg har prøvet, at det var for sent, jeg kender andre, der har prøvet det samme, jeg har haft tæver, der kom i aller sidste øjeblik til min hanhund efter den test, dvs. nem parring, da tæverne kom om aftenen men absolut ingen interesse fra hanhunden næste morgen. Og han var ikke en hund, der ellers holdt sig tilbage.

Jeg siger ikke, at man ikke skal bruge den, men hvis man har den luksus at have en hanhund, der er god til at vide, hvornår det er tiden, så stoler jeg personligt mere på det.

• #91   29. jan 2018 Martine - ja det er de nye EU regler... kan ikke lige på stående fod huske dem præcist, men mener at det er noget med rabies..

Hamrende irriterende, når man gerne vil eksportere/importere hund.... Det blev lavet om ca 6 mdr efter vi hentede Resy...
    Vil altså helst have mine hvalpe når de er 8 uger.

• #92   29. jan 2018 Man må først transportere hvalp gennem Tyskland, når den er 12 uger og derefter rabiesvaccineret. Så det er blevet noget mere besværligt at hente hvalp i Europa med mindre, man henter den med fly.

• #93   29. jan 2018 Leroy plejer at gøre som CH's Coffey...
    lige pludselig skruer han op for charmen og bliver så stille og roligt helt desperat.. Himler op, vil ikke spise og skal FØLGES ud i gangen hvor han hører til når hun er højløbsk..
    det show varer 2-3 dage, hvorefter han ligger som billedet ovenfor smiley

• #94   29. jan 2018 Ja, jeg kan også nikke genkendende til den opførsel. Og det kan man hurtigt køre træt af. Men tænk at have en, der er oppe at køre under hele løbetiden. smiley

• #96   29. jan 2018 Emma, ja det er da ikke opmuntrende. Den test plejer da at gå for at være meget mere sikker.

• #97   29. jan 2018 Martine - kan ikke huske navnene på hundene smiley men flere eksempler er set på hunde der kører så højt at de er ustabile.
    kender til to der er sendt retur til Sverige, og en enkelt der røg retur til Holland for et par måneder siden. Sidstnævnte var jeg involveret i, og er rørende enig i beslutningen... den hund var rablende gal, og ville ikke give andet end problemer... Ejer ville nok have været glad for en smule ressourceforsvar i stedet smiley

• #98   29. jan 2018 Godt i fik lidt ro i maven, håber på en fin parring om nogle dage smiley

Da Ghini blev parret første gang, var det debut for både hende og hanhunden. Hanhunden gik til dagligt sammen med tre tæver og havde også oplevet et nej fra sin ejer rigtig mange gange, så i starten forsøgte han sig bare med en pote på ryggen, skelede til ejer og hoppede så væk.

Heldigvis var hanhundens opdrætter også til stede, så hun bad ejer om at gå en tur og så skete der noget, nu turde hanhunden godt og der gik kun få minutter før Ghini og han hang sammen.
    Whippets er en blød race og hannerne har ikke meget røv i bukserne, så her kan man opleve at de ikke tør.

Enig med CH, det er en fin ide med en FB-gruppe. Vi har en for alle hvalpe herfra og der bliver udvekslet mange erfaringer hvalpekøbere imellem.
    Jeg har en kennelhjemmeside og her opdaterer jeg stort set dagligt med billeder og tekst, når vi har hvalpe. Det er meget værdsat blandt hvalpekøberne.
    Som sidegevinst kan kommende hvalpekøbere gå ind og læse de "gamle" dagbøger og få en ide om, hvordan et kuld hvalpe vokser op her.

Skulle jeg kun have et enkelt kuld, ville jeg nøjes med en FB-gruppe.

• #99   29. jan 2018 Hvad gør I, der sværger til "hanhundetesten", hvis hanhunden er hamrende ivrig adskillige dage, før tæven er klar?

Det er da bare at lukke ham ind til tæven - så kan du jo se hvordan hun reagerer .. som jeg har skrevet flere gange - det ER ikke raketvidenskab.

• #100   29. jan 2018 - T -

Det lyder ikke ret fedt - jeg har kun hørt om den en pige har, som stillede med den til en SBH udtagelse, uden for konkurrence.
    Den var vist helt OK.

Mht hundehvalp er det vist kun Tyskland, der er problemer med.
    Jeg tror sagtens du kan flyve en hvalp til Holland, men bare ikke køre den gennem Tyskland, inden den er 12 uger.
    En veninde, fløj sin hvalp hjem fra Tjekkiet da den var 8 uger ihvertfald smiley

• #101   29. jan 2018 Martine, der er mange af EU landene, hvor du ikke må indføre 8 ugers hvalp. Det er ikke bare Tyskland.
    Du kan fint flyve hvalpen ind i DK, men DK er et af undtagelseslandene lige på det punkt.

• #102   29. jan 2018 Så begynder Leroy så småt at klynke, så han virker smiley

• #103   29. jan 2018 ja ja ... en smule klynken er der ude fra gangen af nu..... så vores "hjemmetest" er ikke helt defekt alligevel smiley

Så ikke flere blodprøver til trunten fin....
    Hun HADER dyrlægen, og der er ingen grund til at køre top stress på hende medmindre det er allerhøjest nødvendigt smiley

• #104   29. jan 2018 Martine - ja det er sq ikke nemme hunde når først filmen knækker... Og det er sq en skam, for er de sunde i hovedet, er det en lækker træningsmakker.

Omtalte hund der røg til Holland... Jeg er ikke bleg for en udfordring (troede vi jo at vi fik med Leroy) Men det der? NOOOO vil jeg ikke røre med en ildtang.... den var vist 7 mdr da den røg tilbage, og det stakkels kræ har allerede haft yderligere 2 hjem.....

Og den er ikke den eneste fra det kuld den er gal med...Det var så en af de parringer der aldrig skulle have fundet sted.. Med en tæve der kører så højt op at filmen knækker..

• #106   29. jan 2018 Isabelle - Du må gerne låne Leroy smiley

Det kunne da blive nogle voldsomt "ih åh og nej så søde" blandingshvalpe , hvis nu hun er klar og vi ikke er hurtige nok smiley

• #108   29. jan 2018 Martine ,mener nok.. dem som HAR en hanhund tilrådighed smiley

• #109   29. jan 2018 Vi ser hvad der sker nu, for nu lytter vi til hans "råd" smiley

• #110   29. jan 2018 I går aftes slap Coffey ind til Bellen - han åbnede tre døre på et øjeblik.
    Min mand var i rummet med Bellen og holdt dem fra hinanden, men det krævede sit. Cof var eddebukme insisterende - og Bels helt klar.

Ikke særligt kontrollerbart, imo

• #111   29. jan 2018 Vi lukker dem ikke sammen.

• #112   29. jan 2018 Det ER ikke alle, der har en hanhund i hjemmet, Martine - hvilket heller ikke er raketvidenskab at regne ud

Nu handler tråden jo ikke om dig, Isabelle - men om et par, der rent faktisk HAR en hanhund i hjemmet ... hvilket Michael også havde fanget ...

• #113   29. jan 2018 Jeg ved ikke - er det umuligt at forestille sig, at man tager hundene i snor, hvis man skal prøve at lukke dem sammen, hvis man altså er i tvivl om at tæven er klar ?

Jeg forstår ikke problemet ? Det er jo ikke bare at lukke dem sammen og "så se" - synes det er lidt underligt, at det er så svært at forstå ?

• #114   29. jan 2018 #109

God ide - det er jo et kendt faktum, at hunde har været i stand til at formere sig helt ved egen hjælp, og uden at tæven rendte til dyrlæge først smiley

• #115   29. jan 2018 Men - det skal jo altså være ret tæt på en parring før man kan se om hun er klar eller ej - som Resy, hvor det kun lige er det sidste rykind, der mangler.
    Jeg turde sgu ikke at vove det med en anden end den, hunden skal parres med. Line eller ej.

• #116   29. jan 2018 Det er også OK - vi gør jo ikke alle ting ens smiley

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet, men accepterer da, at andre har det på en anden måde.

• #117   29. jan 2018 Men ihvertfald T og Michael - pøj pøj med det hele.
    Det er en kanon oplevelse og alle pengene værd. Jeg elsker at have hvalpe og selvom der er arbejde i det, har jeg aldrig set det som “hårdt”.

Det eneste jeg synes er lidt øv er, at finde de rette folk til hvalpene, når den tid kommer - udover det er det fantastisk smiley

Og husk nu billeder smiley

• #118   29. jan 2018 Vi har det så let Coffey siger smukt til selvom han ikke har ser damen i en uges tid smiley

En helt anden ting - Bels er dælme også blevet underlagt hormonerne efter sit hvalpeeventyr.
    Hun har også været rastløs og søgende efter Cof denne gang...
    Der sker altså ting når de først har været turen igennem.

• #119   29. jan 2018 True that

• #120   29. jan 2018 Takker Martine smiley
    Jeg må erkende at jeg ikke er fan af det her parringshalløj... men glæden kommer, det er jeg sikker på smiley
    Og billeder ? Ork! Nok var prinsesse Diana den mest fotograferede person, men det er vand i forhold til hvad de stakkels hvalpe skal igennem smiley

• #121   31. jan 2018 Så er skrigballonen gået i gang. Så turen går til Tyskland i eftermiddag ?? Han hyler og skriger den lille stakkel.

• #123   31. jan 2018 Ih held og lykke:)

• #124   31. jan 2018 Jamen, det passer jo meget fint med, at der var et par dage endnu, til damen var klar. Held og lykke med det, og Leroy kan få mulighed for at falde til ro igen.

• #125   31. jan 2018 God tur og held og lykke smiley

• #126   31. jan 2018 Første parring i hus smiley
    Leroy havde ret smiley villig var hun ihvertfald ... så må vi se om det giver pote smiley

Trods lidt begynder vanskeligheder, gik det som det skulle til sidst smiley

• #127   31. jan 2018 Lyder rigtig godt. Stort tillykke smiley

• #128   31. jan 2018 Dejligt at det lykkedes smiley Så er der bare at krydse fingre.

• #129   1. feb 2018 Dejligt - bliver spændende med nye små striber om en 65 dage smiley

... og selvfølgelig havde Leroy ret - "nature always knows best" smiley

• #131   1. feb 2018

profilbillede
  • #132   1. feb 2018

profilbillede
  • #133   1. feb 2018

profilbillede
  • #134   1. feb 2018 Tillykke med det. Det er altid rart med en veloverstået parring. Så er man det skridt videre.

• #135   1. feb 2018 Og så går der noget, der føles som en evighed inden de første små tegn dukker op smiley smiley

• #136   1. feb 2018 Vi skal af sted igen nu her til runde nr 2 smiley

• #137   1. feb 2018 God tur:)

• #138   1. feb 2018 Så kom sidste parring også i hus. 2 vellykkede parringer. Nu kommer den laaaange ventetid på 23 dage til scanningen smiley

• #139   1. feb 2018 Ih tillykke!
    Hold os endelig opdateret med små og store tegn smiley

• #140   1. feb 2018 Det har dælme været en hård uge...
    Må ærligt erkende, at jeg er noget overrasket over, at man er hele følelses registret igennem under sådan en omgang.... Noget der burde være så naturligt smiley

Er glad for at det hele er overstået....

Men nøj det bliver nogle lange dage indtil vi kan scanne hende, og forhåbentlig se at der er små hvalpe i maven på hende smiley

Dette kuld bliver lavet med god samvittighed.... Sundhed og mentalitet bliver i top er jeg slet ikke i tvivl om...
    Og det bliver nogle lækre driftige hvalpe, der kommer til verden om et par måneder smiley

• #141   1. feb 2018 Her er farmand.

profilbillede
  • #142   1. feb 2018

profilbillede
  • #143   1. feb 2018 Han er dælme en flot fyr!
    Finder du ikke også et af Resy - tror ikke jeg har set et siden hun var unghund smiley

• #144   1. feb 2018 Finder lige et par stykker

• #145   1. feb 2018 RESY

profilbillede
  • #146   1. feb 2018

profilbillede
  • #147   1. feb 2018

profilbillede
  • #148   1. feb 2018

profilbillede
  • #149   1. feb 2018 Lækkervaps!
    Skønt hoved, hun har!

• #150   1. feb 2018 Tak smiley Ja hun er smuk og kærlig smiley

• #151   1. feb 2018 Hun er meget feminin i hele sit udtryk smiley

(altid skønt at høre at ens hund er lækker smiley )

• #152   1. feb 2018 Altid T smiley

• #154   1. feb 2018 Det kan kun blive lækre hvalpe, de er smukke begge to smiley

Nu skal der krydses fingre og ventes, har i det som jeg, er de næste uger mindst lige så nervepirrende, som at vente på veloverstået parring smiley

Kommentér på:
Underhold mig :-)

Annonce