Det der med at søge lejlighed... {{forumTopicSubject}}
Hvordan filan gør man det?
Altså alt det der fancy noget med at skrive sig op osv. Jeg vil gerne have det helt skåret ud i pap!
Min kusine og jeg skal flytte til Viborg næste år, og jeg er derfor allerede gået i lejlighedstanker - men jeg har INGEN idé om hvordan sådan noget fungerer - jeg må blankt indrømme at jeg troede man bare gik ind på boligportal.dk og fandt en lejlighed som man kunne lide, skrev til udlejer, og voila.. *suk*. Af hvad jeg kan læse mig til rundt omkring, er det ikke ligefrem sådan det foregår.
Hele min facebook er allerede igang med reklamer fra div. studiesider som fortæller at man skal søge i god tid, og jeg er allerede ved at få grå hår - på trods af at jeg har hele 3.g endnu, og at min kusine har 10'ende klasse på efterskolen endnu..
Så kære ekstremt kloge HG'ere - hvordan og hvorledes? boligselskaber, ventelister, osv! Alle tips søges!
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
For så kan denne side muligvis hjælpe:
http://www.boviborg.dk/Bolig/Boligtyper/Ungdomsbolig/Sådan-søger-du.aspx
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 563
Nej, jeg kender ikke nogle. Hele min familie bor i Sønderjylland. De der bor længst væk, er min søster og svoger som bor i Varde, så jeg har nemlig ingen kontakter at tage af!
Planen lige umildbart er at vi bliver nød til at bo på skolehjem indtil vi får (Hvis vi gør) en læreplads begge to, da vi ellers kun vil have min SU at leve af, og det er ikke nok til en lejlighed. Men i den tid, ville jeg vel egentlig udmærket kunne hænge opslag op i brugsen og sådan.. hmm.
Emma, det behøver det ikke at være. Det eneste er at vi skal bo 2 sammen og gerne vil have mulighed for at få "fred" for hinanden. Derfor er en 2 værelses et minimumskrav. Derudover medbringer jeg en kanin, og derfor er det også nødvendigt at der må holdes dyr - jeg har dog endnu ikke regnet ud om hvorvidt han går under husdyr eller ej.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 563
Dakota, hold op hvor er det en fed idé! Jeg vil tillade mig at snuppe den, for det skiller sig helt klart ud og skaber opmærksomhed!
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
det rækkehus vi flytter i om en månede, har vi fået via boligforening. dvs. vi har været skrevet op til forskellige boliger efter egen valg, og da det så var vores "tur" fik vi den tilbudt, og havde 15 dage til at se rækkehuset og takke ja eller nej.
vi har været i kø til 10 fprskellige afdelinger i boligforeningen i præsis et år når vi flytter her d. 1
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Jeg har en enkelt gang boet privat til leje, og det var kun af ren nød ( og noget VÆRRE lort) . Jeg har det meget bedre med at det er i en boligforeninge, det syntes JEG er meget mere trygt, men det er jo forskelligt fra person til person hvordan man har det
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Jeg kender ikke det område, men i Århus kan man skrive sig op til studiebolig 6 mdr før studiestart og i Odense er det ca. 12 mdr før, og der er også 2 værelses, så det ville jeg også tjekke hvis i skal studere i noget tid.
Jeg fandt selv min nuværende lejlighed på boligportal, det handler lidt om at være hurtig og heldig. Min lejlighed havde kun været slået op et par timer da jeg kontaktede udlejer og allerede der var der en foran os til at få den. Heldigvis takkede han nej, for jeg forelskede mig simpelthen i vores lejlighed på stedet.
Nu var det måske også en smule sværre for os fordi vi har to hunde, så det skulle vi jo også tage højde for.
I forhold til din kanin, går de så vidt jeg ved sjældent under husdyr, men jeg ville nu alligevel lige forhøre mig der hvor du ender med at søge, da jeg også har hørt om nogle hvor de troede de ikke gjorde og så måtte de ikke have deres dyr alligevel, det var dog vidst marsvin, men det er jo lidt det samme lige i den sammenhæng. Men normalt i de boligforeninger jeg har boet i, er kanin ikke under husdyr og man må derfor gerne have dem, medmindre andet står i reglementet.
Ved privat ville jeg simpelthen sige det når jeg kontaktede udlejer, det gjorde jeg også med mine dyr, den lejlighed jeg bor i nu, stod der f.eks. at husdyr ikke var tilladt, vi har nu skriftlig tilladelse til 2 hunde. Vores marsvin tæller ikke under husdyr, så de er her bare
Det der med at søge lejlighed...