2.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sukkersyge og blodsukker målinger Sukkersyge og blodsukker målinger

Hej alle sammen
Min halvanden år gamle labrador har desværre fået konstateret sukkersyge for et par dage siden, og vi har meget svært ved at måle hendes blodsukker. Dyrlægen har sagt vi skal stikke hende i munden, men hun vrider sig og prøver at slikke sig hvor vi stikker. Vi føler os så onde når vi 3 personer må holde hende fast, og nogen gange uden held..

vi leder derfor efter nogle alternativer til stik i mundvigen. Håber der er nogen af jer der har lidt erfaring i kan dele.

Mange tak på forhånd

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sukkersyge og blodsukker målinger
  • #1   15. okt 2016 Lyder dælme oss ubehageligt at stikke inde i munden smiley

Ved ikke om man må, men hvad med øret? Her kan man stikke mennesker fordi der er så mange små blodkar, mon noget tilsvarende er gældende for hunden?

• #2   15. okt 2016 Camilla, tror at stikke i øret er en dårlig idé. Du kan ramme et blodkar og lave et blodøre istedet for. Hvad med at stikke i låret eller maven?

• #3   15. okt 2016 Dyrlægen må komme med alternativer. Også selvom det andet måske er det mest ideelle ( jeg synes det lyder vildt, men ok hvis dyrlægen siger det). Men man det er vel bedre at stikke et alternativt sted, end slet ikke at stikke..

• #6   15. okt 2016 Jeg tror vi skal måle hendes blodsukker flere gange dagligt lige nu, fordi hendes blodsukker er MEGET højt. Vores første hjemme måling (et par timer efter første skud insulin ) målte 18,6. Så dyrelægen var meget bekymret

• #7   15. okt 2016 Dyrlægen havde sagt at det var normal og bedst at tage blodprøven i inderlæben. Vi stikker hende med sådan en prikker som mennesker bruger når de skal prikkes i fingeren.
    dyrlægen nævnte at man på aggressive hunde stikker i øret, men som sagt gør man det normalt i munden da man ellers skal barbere øret.

• #12   15. okt 2016 Helle - Det er ikke en decideret blodprøve, TS tager...det drejer sig kun om 1-2 dråber blod. Dette er rigeligt til at måle blodsukkeret med smiley

Den blodprøve du, Helle, snakker om, er det langtidsmålbare blodsukker niveau, man tjekker. Hos mennesker kalder med den også for sladreprøven, da den nemlig viser billedet bag ud.

Tænker, at TS skal måle blodsukker niveauet for at se, om den eventuelle insulinmængde passer til hunden...eller om de skal bruge anden slags insulin.

• #14   15. okt 2016 Helle - Ahh ok...forstod det anderledes smiley

Tænker det er fordi det ligger så højt smiley

• #15   16. okt 2016 Har selv haft en hund der havde sukkersyge og skulle selv måle blodsukker på hende fordi hendes niveauer lå meget højt til tider (især ved løbetid) og andre gange lå næsten på normalt niveau, så der var meget stor forskel på hvor meget insulin hun skulle have.
    Ja vi målte hendes blodsukker fra øret, ingen problem i forhold til munden smiley

• #16   16. okt 2016 Hej alle sammen

Mange tak for alle svarene!

Kaylie bliver fortsat stukket i munden, men vi vil snakke med dyrlægen i morgen, om vi kan stikke et andet sted, måske øret. Hun er godt nok begyndt at vænne sig til det, men vi vil selvfølgelig gerne gøre det hele så skånsom som muligt.

Jeg er virkelig glad for alle de svar jeg har fået. Det er dejligt at høre andres tanker og erfaringer.
    Mange tusind tak!
    Jeg regner med at fortsætte med at give opdateringer med hvordan det hele går med Kaylie, hvis nogen er interesseret.

Ellers vil jeg takke igen og håbe at i har lyst til at tilknytte en kommentar, hvis jeg skulle få flere spørgsmål smiley

• #17   16. okt 2016 Du skriver bare smiley

Kommentér på:
Sukkersyge og blodsukker målinger

Annonce