Sukkersyge og blodsukker målinger Sukkersyge og blodsukker målinger
Hej alle sammen
Min halvanden år gamle labrador har desværre fået konstateret sukkersyge for et par dage siden, og vi har meget svært ved at måle hendes blodsukker. Dyrlægen har sagt vi skal stikke hende i munden, men hun vrider sig og prøver at slikke sig hvor vi stikker. Vi føler os så onde når vi 3 personer må holde hende fast, og nogen gange uden held..
vi leder derfor efter nogle alternativer til stik i mundvigen. Håber der er nogen af jer der har lidt erfaring i kan dele.
Mange tak på forhånd
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.539
Ved ikke om man må, men hvad med øret? Her kan man stikke mennesker fordi der er så mange små blodkar, mon noget tilsvarende er gældende for hunden?
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
okt 2016
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
okt 2016
dyrlægen nævnte at man på aggressive hunde stikker i øret, men som sagt gør man det normalt i munden da man ellers skal barbere øret.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 4.522
Den blodprøve du, Helle, snakker om, er det langtidsmålbare blodsukker niveau, man tjekker. Hos mennesker kalder med den også for sladreprøven, da den nemlig viser billedet bag ud.
Tænker, at TS skal måle blodsukker niveauet for at se, om den eventuelle insulinmængde passer til hunden...eller om de skal bruge anden slags insulin.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 4.522
Tænker det er fordi det ligger så højt
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 162
Ja vi målte hendes blodsukker fra øret, ingen problem i forhold til munden
okt 2016
Mange tak for alle svarene!
Kaylie bliver fortsat stukket i munden, men vi vil snakke med dyrlægen i morgen, om vi kan stikke et andet sted, måske øret. Hun er godt nok begyndt at vænne sig til det, men vi vil selvfølgelig gerne gøre det hele så skånsom som muligt.
Jeg er virkelig glad for alle de svar jeg har fået. Det er dejligt at høre andres tanker og erfaringer.
Mange tusind tak!
Jeg regner med at fortsætte med at give opdateringer med hvordan det hele går med Kaylie, hvis nogen er interesseret.
Ellers vil jeg takke igen og håbe at i har lyst til at tilknytte en kommentar, hvis jeg skulle få flere spørgsmål
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 162
Sukkersyge og blodsukker målinger