6.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Rosendahl opbevaringsglas?? Rosendahl opbevaringsglas??

Jeg har jo luret at der er nogle herinde som er gode til at bage og måske der er nogen, som har en sjette sans ift. mad og størrelse eller simpelthen har de her glas?

Jeg har fødselsdag i februar og ønsker mig brændende de pæne Grand Cru opbevaringsglas fra Rosendahl smiley Problemet er bare at de kommer i fem størrelser (0.25 L, 0.50 L, 0.75 L, 1 L og 1.5 L) - og jeg aner for alt i verden ikke hvad størrelse en pose havregryn fx. passer til!

Jeg har indtil videre tænkt på fire styk: 0,25 liter (den er lille og god til fx. nødder), 0,75 liter (jeg tænker den måske passer godt til en pose ris?) og så to 1 liter fordi de ser gode ud til pasta, mel osv.

Eller er jeg helt væk? Hvad er jeres erfaring med mad i bøtter? Er der måske endda nogen der har disse opbevaringsglas?

Hilsen den fortvivlede der er VIRKELIG dårlig til at bedømme hvor meget maden fylder...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rosendahl opbevaringsglas??
  • #1   11. jan 2016 Nå ja, PS, jeg synes de er for dyre og pæne til at stå gemt væk, så vil gerne "ramme rigtigt" i første omgang så jeg ikke pludselig står med 8 glas der fylder alt for meget smiley

• #2   11. jan 2016 du kan jo sådan ca. sige at Liter = kg. Så 2 kg mel fylder 2 liter smiley
    Jeg kan ikke huske hvor meget der er i en pose havregryn, men jeg tror jeg personligt ville vælge 1,5L til mel og havregryn (og andre større ting) og så 1L til sukker og sådan, vil tro pasta/spaghetti er fint til 1L.

Men det kommer jo også an på, om du vil fylde dem op løbene, eller om det er hele posen der skal passe i. Du kunne jo godt have nogle større billige opbevaringsbøtter i skabet, og så nogle lidt mindre fremme, så de ikke fylder så meget smiley

Men jeg kan ikke engang huske hvor store mine bøtter er, det er dog bare nogle billige fra ikea og ikke de smukke Grand Cru (jeg elsker ellers Grand cru) smiley

• #3   11. jan 2016 Jeg har selv opbevaringsglas til nogen ting, men synes ikke det passer til alt. Mel og gryn feks skal havde så store beholdere, at jeg har den slags i plast ( har være TW freak i mange år).
    Jeg har købt /ønsket mig forskellige størrelser, og skifter i mellem hvad der er i dem. For mig, skifter det også, hvad jeg har i køkkenet i forskellige perioder.

• #4   11. jan 2016 Det der med omregning 1 kg til 1 liter, virker langt fra til det her formål.
    2 kg mel fylder feks ca 2,6 liter.

• #5   11. jan 2016 Tror du? For jeg sad nemlig også og tænkte om man kunne overføre det sådan, men er virkelig dårlig til at måle sådan noget, så jeg turde ikke helt stole på at kunne gå smiley
    Jeg synes egentlig 1,5 liter virker lidt for voldsomt, men mener du det passer fint til mel og sådan? En anden ting er jo at man så kan købe flere poser på tilbud hvis man har et større opbevaringsglas...

• #6   11. jan 2016 Hold da op, fylder det så meget smiley

Ja der kan man bare se smiley 2 kg mel virker slet ikke så stort i pakken..

• #7   11. jan 2016 Okay tak for rettelsen smiley Ja det er vel noget massefylde, ups.. Det der matematik hænger mig langt ud af halsen smiley

Funke, bare lad være med at lytte til mig, jeg vrøvler smiley hehe

• #8   11. jan 2016 Funke, hvis du gerne vil have den fremme, tror jeg, at jeg ville vælge at købe 1 kg så de ikke fylder for meget, og så tag i ikea og køb nogle store billige af plastik hvor du kan opbevare det i skabet, og så fyld op når du bruger det. smiley
    Kan ikke huske hvor store de er på 1,5L, men du skal jo nok ikke regne med at have alverdens plads, og tænker det så måske også ser lidt bedre ud med de lidt mindre. men du kunne jo f.eks. godt have en enkelt 1,5L som du så kan have det du bruger meget i, så du ikke skal fylde så tit smiley

• #9   11. jan 2016 http://www.glemsom.dk/hjemmet/husholdnings_maal.htm

Har kan du se hvad mange forskellige ting vejer. Altså fra dl til ca. gram. Så er det bare at gange op for at finde ud af hvor mange dl et kg havregryn fx. svarer til. smiley

• #10   11. jan 2016 Her kan du se nogle af mine ting i glas

profilbillede
  • #11   11. jan 2016 Har typisk nødder, kerner, krydderier, bønner, linser etc i glas og mel, gryn, sukker og den slags i Tupperware.

• #12   11. jan 2016 Jeg har købt de her glas fra ikea til mit skab, og ja, de er da rimelig høje, men jeg er så også typen der ikke får fyldt op ret tit hvis det er små glas. smiley Så henter jeg bare posen med mel fra "lageret" i stedet.

Jeg er rigtig glade for mine glas. Jeg fik dem efter mit køkken blev inficeret med frømøl, som var gået i ALT havregryn/ris/mel/sukker. Selv i glaskrukker der burde være lufttætte. Patentglas burde være mere eller mindre sikre. smiley

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90213549/

• #13   11. jan 2016 Tusind tak for svarene, kan se at det nok bliver nødvendigt med en blanding af plastik/patentglas og så de pæne opbevaringsglas til skue smiley
    Solvej, jeg havde nemlig tænkt på en evt. lille reol hvor bl.a. sådan noget kan stå, men problemet er jo også lige hvor meget plads der vil blive. Ellers kan det jo let tage al arbejdspladsen i et lille tekøkken hvis bare man har 4 opbevaringsglas til at stå..

Ifølge den der omregner skulle 1 kg havregryn svare til 2,9 liter - kan godt se at jeg måske skal tænke lidt anderledes ift. opbevaring af mel og gryn...

Mille r, patentglas er faktisk en rigtig god idé, er efterhånden blevet overbevist om at mange ting er bedst at have i glas frem for bare at have stående i poser. Ughh bare tanken om de ting der kan komme til fx. sukkeret hvis det står i en pose...

• #14   11. jan 2016 Jep.. Jeg fik nok den dag mit køkken var invaderet både med møl-larver på skabene og små hvide dimser på havregrynsposen. Så fik køkkenet den helt store tur med insektspray og rengøring. Det var måske ikke det sundeste, men jeg skulle bare AF med de kryb. Fy for pokker. Godt jeg altid har lært lige at kigge på og i poserne før man bruger af noget. Havregrynene havde vi ikke brugt længe, og det var måske godt det samme. smiley

• #16   11. jan 2016 Nu skal jeg da i hvert fald have ændret lidt på de størrelser, det er altid godt at spørge HG til råds smiley

• #17   11. jan 2016 Det ER altså ikke så let at vurdere før man får det afprøvet. smiley

• #18   11. jan 2016 Jeg har 1,5 og 1 liter. 1,5 passer fint til en pose pasta, men desværre få cm for lille til spaghetti

• #19   11. jan 2016 Fantastisk! Hold da op jeg har jeg virkelig overvurderet pladsen i de opbevaringsglas smiley

• #21   12. jan 2016 Jeg har 1,5 l (Rosendahl) og de passer perfekt til pasta, ris, sukker, havregryn osv.. smiley

Skal have nogle flere i 1,5 l og i de mindre glas.. smiley

• #22   12. jan 2016 Super, tror jeg lige må overveje hvad der er bedst at have i de glas smiley

Kommentér på:
Rosendahl opbevaringsglas??

Annonce