Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muhamed tegningerne 10 år siden
  • #3   29. sep 2015 Ren børnehave fra begge parter. smiley

• #4   29. sep 2015 Mike - De har jo netop IKKE trykt tegningerne idag. Faktisk synes jeg det er en kæmpe fallit erklæring at deres vold og trusler har virket.

Det ender med at vi bliver minoriteten i vores eget land.

• #5   29. sep 2015 Nåede faktisk ikke at læse artiklen færdig da jeg skulle drøne ud af døren ... men på en eller anden måde er det for mig valget mellem pest og kolera ....

jeg er dog heller ikke tilhænger af knæfald for volden .... og ja nogle vil mene man ikke trykker fordi man tager hensyn .... jeg er så sikker på der også er de der fryder sig over og konkluderer " vold og det at skabe frygt virker " og det er ikke hensigtsmæssigt imo...

• #7   29. sep 2015 Det bliver nok lidt kryptisk ... men forsøger , jeg mener de skal trykkes mange mange gange, udfra teorien om at når noget problematisk vises/skrives om mange gange nok så ender det med ikke at være så stort et tabu, og jeg mener det generelt ville hjælpe verden meget hvis man helt generelt (ikke kun islam) kunne få det indtryk at religion nok er vigtigt, men så er det heller ikke "værre" .... altså ja tro hvad du vil, men lad det ikke overskygge livets muligheder i det årti du nu en gang lever ...osv ... Giver det mening ....

Udfra tesen om at jo mere et tabu berøres jo mindre problematisk bliver det ...

• #8   29. sep 2015 mn har ytringsfrihed, ikke ytringspligt.. hvorfor i alverden skal man gøre noget man VED der vil gøre andre ked af det KUN for at bekræfte ens ret til at gøre det??

det forstår jeg ikke.. selfølgelig skulle de trykkes i sin tid.. men nu ved man hvor ked af det nogen bliver over det, så når man trykker dem nu er det kun for at genere og se hvor meget påstyr man kan få skabt og det er pænt latterligt i mit hovede.

• #9   29. sep 2015 @ Steffen, det er så heller ikke den grund jeg giver .. at man skal bare fordi man kan ...

Men for hulen jeg tror ( og det står helt for egen regning) at mange, rigtig mange konflikter, krige og andre ulykkelige hændelser medstore problemer for store dele af verden til følge, kunne haveværet undgået, og kan undgås i remtiden hvis man kunne få lukket lidt luft ud af den der ballon mærket "Religion/tro" ... og måden jeg har set man har rokket ved noget der er for meget gennem årene er blandt andet ved at udfordre det hvor det måske er mest sårbart ...

• #10   29. sep 2015 tja .. fx kunne dette måske undgås hvis man ikke tog troen så rabiat, og ja nærmest som "gidsel" og undskyldning for en bestemt opførsel ....
    http://ekstrabladet.dk/nationen/nyt-tysk-asylkoncept-muslimer-i-en-lejr-kristne-i-en-anden/5755228

• #12   29. sep 2015 Stadig er der luft nok i ballonen til at den så kan bruges som undskyldning ... hvis nu ingen tog det tungere end som så, så var den trods alt ikke gangbar mere ... stadig er religionen ofte katalysator for konflikter og problemer ...

• #13   29. sep 2015 ingen tvivl om at religion bliver brugt som undskyldning for en masse lort.. spørgsmålet er om man ikke bare fandt en anden undskyldning hvis det ikke var der.. tosser vil der altid være.. derfor er der stadig ingen grund til at skulle provokerer dem der er troende og ganske almindelige mennesker,

• #14   29. sep 2015 @ steffen ... åh jo andre undskyldninger skal der såmænd nok komme ... men helt generelt kan man vel ikke undlade at prøve at forbedre noget der er uhensigtsmæssigt med undskyldningen at så sker der bare noget andet ... jeg mener så opgiver man ligesom på forhånd ...

@ Isabelle har forsøgt at Google lidt med de der 98%, og det kom der ikke meget ud af andet end fx en artikel i Kristelig Dagblad som jo helst ikke vil have religion til at være årsag til verdens problemer ... blev ikke helt færdig, men som jeg læst det er det nu en del mere end 2% af konflikter der skyldes religion eller i det mindste hvor religion er en af flere facetter i konflikter ... lig dertil de terrorhandlinger, og overgreb der foretages med religionen som drivkraft .... så fylder det nu en del lige nu i det mindste ...

• #16   29. sep 2015 Det er anderledes med kineserne. Dem er vi så bange for, at tibetanske demonstranter fjernes for ikke at støde Kina. Vi er så kære i vores principfasthed smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #20   29. sep 2015 Trådte ved siden af?. Jeg syntes det var en øjenåbner. Tænk at en tegning kan have så meget betydning. Vi så tydeligt at islam ikke er en fredelig religion,som nogen påstår.

Skide være med at kvinder bliver undertrykt, folk får pisk, bliver hængt, stenet,osv. Men en tegning.

Jeg syntes der var alt muligt grund til det den gang. I dag giver det ikke mening.

• #22   29. sep 2015 Jeg synes det er pisse morsomt at folk er så forarget over at de tegninger blev lavet.

Vi har tegnere og komikere som tager pis så ALLE religioner og mennesker dagligt UNDTAGEN Islam og muslimerne, fordi de TØR ikke, grundet trusler og vold. Hvordan det nogensinde kan være ok for folk at ÉN religion skal tages så seriøst at ingen tør lave sjov med det, det er for vildt. Super skræmmende at det er kommet så langt. Selvom der findes folk som er MEGET kristne, så truer de hverken tegnere eller komikerne for at lave grin med religionen, ej heller gør nogle af alle de andre.

Og jo jeg synes helt sikkert vi på dette punkt har ytringspligt, for ellers ender vi meget hurtigt med at blive minoriteten i vores eget land, og det frygter jeg, for så bliver DK hurtigt islamitisk, også flytter jeg altså.

• #29   30. sep 2015 Jeg tvivler på, at det gavner marginaliserede grupper, at man udsætter dem for hån og latterliggørelse. Her er det modtagers og ikke afsender opfattelse, jeg har i tankerne.

• #34   30. sep 2015 Isabelle
    Jeg er ligeglad med, om det er danske eller udenlandske muslimer. Har man så stort et behov for at håne andre, forstår jeg ikke, hvorfor Saudi Arabien og Kina går ram forbi. Det er da også lidt at tage fat på.
    Nej det er den lille snottede 4. klasses elev, der mopper eleven fra første klasse og i samme moment kysser butt på 9. klasses eleven. Ikke en hæderfuld bedrift i min optik. Men det ser vi tilsyneladende forskelligt på, og det er livgivende til debatten. smiley

• #39   30. sep 2015 seriøst så tror jeg der er mange, rigtig mange (og det er helt min egen tro) af fx muslimske kvinder, af muslimske hvad skal vi kalde dem "til husbehov troende" som gerne så deres religion reformeret, og som gerne så at de der grundet deres fanatiske fortolkninger af religionen er skyld i at mange rundt om i verden i dag har et anstrengt syn på og forhold til muslimer ...
    Og imo er en af måderne altså at bruge satire ..og indebærer dette tegninger so be it ....

• #40   30. sep 2015 Caroline - Jamen det da fint du ikke tror det. Men hvis du tager et kig på hvor mange af dem der var her for 20 år siden og hvor mange vi har af dem nu, så vil du opdage en voldsom stigning.

Derudover er det også de eneste som skal tages specielle hensyn til og det bliver gjort af alle nu om dage. Selv i børnehaver og i boligselskaber, skoler og endda på arbejdspladser.

Jeg har været i praktik på 2 arbejdspladser hvor muslimerne fik pauser til at bede 8 gange om dagen hvis det var det de skulle bruge, men danskerne/diverse andre medarbejdere måtte ikke engang gå ud og ryge.
    - Det er SYGT! Man kan ikke forskelsbehandle folk sådan.

• #42   30. sep 2015 Isabelle
    De kommer fra df's pressetjeneste, der i øvrigt benytter samme type regnemaskine, som df's folketingsmedlemmer. smiley

• #43   30. sep 2015 Isabelle - Jeg kunne ikke huske det nøjagtige tal, jeg kan kun huske at de fik enormt mange pauser i forhold til os andre. Og vi andre havde på en god dag 2-3 pauser

Søren - Du stemmer vel EL med den holdning? smiley

• #44   30. sep 2015 Anya, er EL da de eneste, der ikke fylder vælgerne med løgne og varm luft? For så gør jeg.

• #45   30. sep 2015 Lol Nej det gør ALLE partierne i DK på min. 1 punkt, hvis ikke alle punkter.

Men du lyder som en af dem der råber RACIST bare fordi man har fået nok af invandringen i DK

• #46   30. sep 2015 Hvis I finder partiet der ikke, som i overhovedet ikke lukker varm luft ud .... så send lige bogstavet ....

Kunne jo være AAAAAAAAAAAA som i kammertonen ... men næe det er det heller ikke ....

• #47   30. sep 2015 Anya, hvis jeg skulle kalde dig for racist, så ville det ikke fritage dig for evt. at være det. Husk lige det!

• #48   30. sep 2015 Jeg har ikke læst tråden
    Men jeg ser at man nu ser selvcensur, som en trussel mod ytringsfriheden.
    Og der er jeg 100% uenig, fordi vi bruger selvcensur dagligt, det er en ganske naturlig del af hverdagen.
    Og ganske som når vi i hverdagen bryder grænser når vi ser et formål, så skal vi også gøre det på stort plan.
    Men vi skal heller ikke ytre os fornærmende, krænkende eller bare dumme, for at provokere

• #49   30. sep 2015 Stadig imo skal man udfordre grænser og begrænsninger for ellers går udvikling i stå .... og nej ikke alt skal måske udvikle sig .. det synes jeg så visse dele af den måde Islam praktiseres på skal/bør ....

Derudover er det jo lidt "sjovt" at så fornærmede blev en del muslimer så heller ikke, kan godt huske det, men havde glemt det i min ALZ light ... det var jo ikke sådan at nogle herboende muslimer blev fornærmede og begyndte at sprede galde ... næe der skete egentlig først noget da nogle imamer med fx Akkari som deltager bestemte sig for at deres trosfæller måske egentlig reagerede for lidt og de så drog på korstog for at opildne til den kraftige fordømmelse man så så .....

Så ja ..jeg vil nu holde fast i min opfattelse af, at rigtig mange muslimer er i stand til at trække på skulderene og sige herregud , men det igen er de mest rabiate der puster til balladen ... og ja dem skal man imo faktisk rokke så meget ved som man overhovedet orker ... ikke fordi man kan , men fordi man imo gør det store tavse muslimske flertal en tjeneste ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#55   30. sep 2015 Hvem skal så bestemme hvad der er ok?.Man har selvfølgelig lov til at sige hvad man vil,inden for lovens rammer.

Muslimer har også denne ret. Jeg er sikker på at der er flere der bliver fornærmet, når nogle af dem snakker om afskaffelse af demokratiet osv.

Det tager de ikke hensyn til og det er deres ret. At jeg og andre ikke forstår det,får ikke os til at gribe til vold. De bliver selv beskyttet af det de er imod.

I forhold til at blive overt taget som land. Er sikker på at der ikke var en eneste russer,der før 2 verdenskrig, kunne
    forestille sig at tyskerne ville kunne stå 50 km uden for Moskva.

• #56   1. okt 2015 Man må da kunne forstå, at nogle muslimer er ked af at få profeten afbilledet i negativ sammenhæng.
    Der er skribenter herinde, der truer med at sladre til hg, blot man hentyder til deres politiske ståsted. Det er så heller ikke det smukkeste "sted" på paletten.
    Tal om at være tyndhudet og dobbeltmoralsk.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#62   1. okt 2015 Søren. Og der kan være folk der bliver kede af/fornærmet over at du er nedladende over for DF. Skal du så holde med det?.

Er det mere ok at fornærme landsbytosser i forhold til religiøsetosser.

Det er himmelråbende,gang på gang se kvinder forsvarer en religion,der er så kvinde undertrykkende.

Og nej alle er ikke velkommen.

• #63   1. okt 2015 At de myrder i Allahs navn er vist mere symbolik end noget som helst andet. De myrder nok snarere i kampen mod vestens magtsyge udbytning af Mellemøsten.

Jeg er ikke særlig nedladende over for df. Det er mere ift de af deres vælgere, der påstår, at de kæmper for danske værdier, men i virkeligheden selv er ganske historieløse. Aldrig har lysten til svinekød været større. Så må det gå godt for svineavlerne, skulle man tro. smiley smiley

• #66   1. okt 2015 Isabelle
    Ja tak til det første. Ham den næste kender jeg ikke, men hans lillesøster har en god popo.
    Seriøst så handler interne konflikter i mellemøsten også om at styre adgangen til de massive olieressourcer, men der er naturligvis andre bevæggrunde. Religion er næppe een af de reelle. Lidt ligesom når vesten påberåber sig retten til at sønderbombe landsbyer under dække af kampen for demokrati. Det er i al fald en joke - endda af de dårligere smiley

• #68   1. okt 2015 Isabelle
    Nu må du lige lægge dig i selen for at prøve at forstå det, som jeg skriver. De ovennævnte fraktioner vil ikke have adgang til olien, de vil styre adgangen, have magten over den.

Kommenter glad på dette:"Lidt ligesom når vesten påberåber sig retten til at sønderbombe landsbyer under dække af kampen for demokrati."

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#70   1. okt 2015 Er enig. Mange af de krige handler om magt og rigdom.

Maj-Britt. Det lyder godt,men er ikke rigtig. Se hvordan det gik sidst alle var velkommen. Her mødte en kritisk "digter" op og modbeviste den påstand.

Man er velkommen, så længe man ikke er kritisk. Er man det,så skal man have politibeskyttelse når man møder op

• #71   1. okt 2015 " At de myrder i Allahs navn er vist mere symbolik end noget som helst andet " symbolik på hvad ??

man må da kunne forstå at nogle muslimer bliver kede ..... ja men vis mig en af de mere omvæltende udvikling uden ofre ....

Jeg er sørme også ofte blevet ked at flere ting jeg har oplevet, eller mine børn har oplevet i integrationens navn og fordi vi skal og gerne vil rumme, og ved det har sin pris og tager sin tid ....

Og jo der er sikkert mange muslimer der er kede af det deres religion står på skud for disse år, som jeg skrev langt oppe så tror jeg mange af dem der gerne bare ville leve med deres religion på samme måde som andre lever med deres og med en tilgang der gør at man også kan leve i det samfund med nu en gang gør uden de store problemer .... men så må de mange jo tage kampen med de der er rabiate og som vil diktere og påberåber sig at sådan er Islam og sådan skal den være og praktiseres for at man er en rigtig muslim ....

• #72   1. okt 2015 Symbolik på samme måde, som vestens bombninger kaldes en kamp for demokrati.
    Hanne forskellen på os to er den, at jeg ikke tror, at alt ondt kan bekæmpes med mere ondt. Mægtige usa tabte krigen til lille Vietnam, og vi bliver aldrig fri for fattigdomsoprør, hvis vi ikke vågner op.

• #73   1. okt 2015 @ Søren ... jeg tror heller ikke ALT ondt kan og skal bekæmpes med ondt ... men af og til ser jeg ikke anden udvej ... og af til er der en pris for helt uskyldige mennesker ... der er så trist som noget kan blive ... jeg ser fx ikke anden udvej fx i Syrien at man fjerner både IS og Assad, hvordan man så end gør det ... desværre nok med bomber og krig ... og kunne man da bare samle alle civile sammen et beskyttet sted inden, men det kan man jo ikke ... og ja hvad sker der lige nu Putin siger han bomber IS, USA siger at han tilsyneladende bomber alle der er imod Assad ...og selv hvis de finder et fodslag mod IS hvad så bagefter..kan de blive enige om at Assad skal væk, eller ender det i endnu en konflikt mellem Putin og den del af verden der mener Assad´s afgang er en betingelse for fred og udvikling .... det er da virkelig ikke nemt ... men ja jeg ser desværre "ondt" som en uundgåelig nødvendig af og til ... eller sagt på anden måde, det er ikke altid tiden er til andre løsninger , hvis de overhovedet findes ...

• #74   1. okt 2015 Der findes givetvis eksempler på at ondt har fordrevet ondt, men det kræver en stor enighed i verdenssamfundet. Hitler er det eneste eksempel, jeg lige kan se. Men der var øst og vest også enige.
    Tanken kan med forbehold overføres til almindelig strafferet. Hårdere straffe gavner på sigt intet. I amerika er der mere og grovere kriminalitet end her - de langt hårdere straffe til trods.

• #75   1. okt 2015 Det bliver vældig højtragende, I know - men i bund og grund tror jeg det virker at skabe et bedre alternativ og ikke i så høj grad forsøge at knægte det, man ikke bryder sig om.

Og ja, der er et væld af problemer i det.... Men jeg ser ikke rigtig nogen anden løsning, der giver mening.

• #76   1. okt 2015 @ CH .. det tror jeg da bestemt du har ret i ... det er jo lidt det samme som pisken eller guleroden ...MEN alternativ til hvad og til hvem konkret ... altså fx ser jeg jo vesten og dens livsstil som et aldeles glimrende alternativ til fx at komme fra ja stort set hvor som helst hvor religion dikterer livsvilkårene i stor stil, og hvor mændene har stor magt .... men vi må så også indse at ikke alle ser det på den måde, så hvad er de gode alternativer der er gulerødder, alternativer der tiltaler alle, eller mange nok i det mindste ....

• #77   1. okt 2015 En ting er helt sikkert - enten blander vi os i andres måde at anskue verden på eller også lader vi være..

Det der hykleriske med at blande os der, hvor det har en fordel for os at gøre det, og lade heeeelt være der, hvor vi kan få boomerangen tilbage i hovedet er uværdigt....

Kommentér på:
Muhamed tegningerne 10 år siden

Annonce