{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

en hypotese {{forumTopicSubject}}

en nabo,med svensk gårdhund.Blev i går morges indlagt på hospitalet p.g.a. hjerteflimmer(altså ingen blinkende ambulancer),han gik selv m.ambulanceføren,ned af trappen.

Kunne ikke få at vide,hvor han blev indlagt.Ringede så rundt.til div.hospitaler.
Fik fat i hospitalet,og afd.han blev indlagt på.Jeg ringede så i går eftermiddags,og han har fået taget div.blodprøver,og kommer så måske,hjem i morgen lørdag.

Selvfølgelig,tog jeg hans hund. ind til mig.min og hans hund enes godt ,de sover side om side i min seng.

Der er bare et "aberdajbay".Jeg har gjort rent i lejligheden,meget godt.Min lejlighed skal sælges.Det er muligt (håber jeg),der kommer "besøgende",søndag.

Hvad nu,hvis naboen skal have en mindre hjerteoperation ;;;
og måske en lille form for reaktion,bagefter.

Bekendten,har familie i sverig.

Og,så er det underboende,men hun arbejder deltids,
.
Så,er det mig,som lidt hen ad vejen,pakker ting ned,og er stressert ,over at tænke på nybolig

altså,det er stadig en hypotese.

Jeg er stresset p.g.a. lejligheden,mopsen kan mærke min frustration

Hvad gør man i sådan situation ???

Der er ikke rigtigt nogen familien

Jeg er som sagt lidt stresset
,og hunden er såmænd sød nok
.
Men,p.g.a. visse hændelser,SKAL den gå i snor.Den er altid nervøs,og usikker.den er tryg ved mig OG især mopsen(som er en "mastodont)i psykisk heensende.

Strækker denne sygdom,over længere tid,tror jeg ikke jeg vil have energi,og ro(og d en hund skal have ro i dagligdagen),som min boligsituation er p.t.
Og,trods alt,er det vigtigere for mig,at mopsen,får den fornødne ro nu,hvor vores boligsituation er usikker
Hunden er sød og rar,når vi er på"hjemmebane".

Men hvad fanden gør jeg,hvis ejeren,NÅR han kommer hjem,skal holde sig i ro.

spørgsmålet,drejer sig om,hvad gør andre i denne situtaion ???

Jeg er i vildrede

hilsen
vibeke

p.s.,hunden er sød og tryk på Hjemmebane".Men kan blive "ubehagelig",på en gåtur,MED flexline .

,

MEN,jeg har i dag gjort grundigt rent.Min lejlighed skal sælges

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en hypotese
  • #1   15. nov 2014 Er det måske en mulighed at du kan være hundelufter en perioder -eller er det nye sted for langt væk?

Er der have til hans lejlighed? For i så fald kan han jo godt holde sig i ro og bare nøjes med at lukke hunden i haven, hvis du (eller måske underboen?) har mulighed for at gå en lille tur med hunden af og til.

Min underbo blev syg for et års tid siden. Han er MEGET dårligt gående -kan lige klare at gå fra sofaen til soveværelset, men ikke meget mere end det, og først nu er der begyndt at komme skub i ansøgningen om hjemmehjælp.
    Han har en lille DSG som er ved at være godt oppe i årene og heldigvis ikke så aktiv længere.
    Min nabo handler for ham og hjælper ham med mange praktiske ting. Jeg hjælper med hunden. Jeg har hegnet vores fælles have, hvor han selv kan lukke den ud om morgenen, og om eftermiddagen tager jeg den så gerne med på en lille gåtur, og så hjælper min nabo ham med at få den lidt ud om aftenen.
    Helt optimalt er det self ikke, men vi prøver at hjælpe så godt som vi kan. Og jeg tænker at i måske i fællesskab kan gøre det samme for din bekendte?

• #2   15. nov 2014 Hvis det kan berolige dig, så bliver de fleste med hjerteflimmer behandlet medicinsk.
    Så skal vi ikke krydse fingre for, at han snart kommer hjem.

• #4   15. nov 2014 Hjerteflimmer har ikke noget med operationer og lange forløb i ro at gøre, så det skal du slet ikke være bange for. Det handler om medicin og konvertering, og langt de fleste patienter kommer hjem igen meget, meget hurtigt. Nogle får så tilbagefald ofte.

Når det er sagt, så har du jo ingen forpligtelser overfor hunden. Det må være ejerens ansvar at finde en fremadrettet løsning, hvis det sker igen.

• #5   15. nov 2014 mange tak for jeres svar allesammen.

michelle

nej IKKE flyttet endnu.Venter p.t.,på en ejendomsmægler.
    .Bor stadig ved siden af naboen og hans hund.Og selvfølgelig,lufter jeg hunden,og den sover med mopsen i sengen.
    .Er bare lidt stresset over hele situationen,og har p.t. ikke det store overskud.Men hunden er her stadig
    .Ejeren har lige ringet,han ved ikke noget endnu,hvornår han kommer hjem.Jeg kan sagtens passe hunden til i morgen,søndag.
    tak for dit svar

inger r

ja,jeg tror også han bliver behandlet med medicin
    .Og,så må han vel indrette sig,med hund så godt han kan
    .Så,længe jeg bor her,vil jeg da godt hjælpe ham
    .Men ærligt talt,jeg følte mig lidt forvirret i morges.Med en løs mops,"no problems",men en hund som SKAL være i flexline,og,jeg er ikke særlig smart til sådan en,ja,så blev morgenturen,lidt "rodet".

tak for svar

birgitta ell

NEJ,hunden kan IKKE være alene hjemme,den gør hele opgangen "ned".Og,ja har nøglen til hans lejlighed,men som sagt det er IKKE "en alene hjemme hund".

tak for dit svar

danielle,tror det er rigtigt hvad du skriver,hjerteflimmer,er nok ikke så alvorligt

.Naboen ved godt jeg flytter,vi har været naboer i ca.12 år.Og han er ked af mit "flytteri"

.
    Men,ja,jeg vil sige til ham,at han på et eller andet tidspunkt,må tage nogle forholdsregler vedr.hunden.HVIS han bliver alvorlig syg

.
    Jeg ,flytter ikke i nærheden,af hvor jeg bor nu.Jeg har haft en "fed" tid i min lejlighed.Så,derfor,må jeg bare flytte "langt" væk.Dog ikke længere væk,end jeg er inden for en god "rækkevidde" vedr.børn/børnebørn..

tak for jeres svar allesammen,og vil blot tilføje,at hunden,falder til ro hos,nok mest mopsen,og så mig.

det er en nervøs,lidt bange gårdhund,der kræver stabilitet,ro,og sådan noget.

En gåtur,betyder ikke for lang en line,så den ikke kan løbe efter kondiløbere,cykler,og mennesker,som den synes ser frygtindgydende ud,f.eks.,med en paraply,og hunde som også ser lidt store ud,eller "underlige" ud.,

Men jeg gør hvad jeg kan for at,den skal føle sig tryg,her.

Indrømmet,af og til bliver jeg møg irreteret på den og dens "udfald",især,hvis,jeg går med mopsen,og vi følges med den og ejeren.

Hunde er jo flokdyr,så jeg har i "forblommet" vendinger,sagt til naben,at,det er smartest at,vi går tur hver for sig
    ,stadig med henblik på,at hunde er flokdyr,og da mopsen næsten altid er uden snor,og naboens hund gør udfald mod noget,ja så følger mopsen med
    .
    .Altså,verner kan da også være "strid",især hvis der er en dejlige tæve,han forelsker sig

Men ,jeg synes det er synd for mopsen,at den bliver skældt ud,eller sparket til,bare fordi,den følger "trop" .ja,selv en mops kan blive et "vilddyr",for at følge trop.
    Mopsen er KUN et "vildyr"når den følges med naboens hund.

MEN "plejehunden",har det helt o.k. her.

venlig hilsen
    vibeke med "vilddyret" mopsen

Kommentér på:
en hypotese

Annonce