1.082 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

sugar glider Århus ? :) sugar glider Århus ? :)

Total off topic, men jeg ved der er en del herinde der har andre dyr end hunde herinde.
Så jeg tænkte på om der er nogen I Århus omegn der har sugar glider?

Er ved at kigge på om det kunne være nogetfor mig/os og kunne derfor ggodt tænke mig at opleve dem irl, så jeg kan se om det er noget.
Har allerede læst en del og er helt med på at det kræver en del. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sugar glider Århus ? :)
  • #2   13. sep 2014 Vi har haft, men måtte droppe det igen, da de er noget nær umulige at skaffe i Danmark, og vi manglede hunner til vores to hanner, som endte med at se sig sure på hinanden.

Et enormt spændende dyr, men ikke som sådan et kæledyr. Jeg ved, de kan gøres meget tamme, hvis man har dem fra de bliver født, men min erfaring siger mig, at der ikke rigtigt er nogen i Danmark, der lever på den måde. De fleste bliver holdt i voliere med begrænset menneskekontakt og er på ingen måde tamme, og selvom vi kræsede om vores, blev de heller aldrig mere tamme, end at tage mad fra hånden og måske sidde i den.

• #4   13. sep 2014 Jeg har desværre ikke pladsen til at ha dem mere smiley

Hunner kan være rigtig svære at finde, med mindre man har gode kontakter som Daniella også er inde på smiley

Jeg havde dog et par, og var så heldig at opleve dem have to kuld, inden jeg solgte dem videre, den ene gang med tvillinger smiley
    Virkelig fantastiske dyr, men som du selv skriver kræver de en del, både i plads og i at sætte sig ind i deres foderbehov smiley

Min han var fuldstændig tam, så snart jeg åbnede lågen ind til dem, hang han i min hånd, kravlede op af armen, og hyggede sig i mit hår mens jeg gik og gjorde rent o.s.v smiley
    Hunnen opnåede jeg kun at få en smule håndtam smiley

Trine..
    Det er Australske Flyvepung egern smiley Virkelig skønne skabninger, som kaldes flyvepung egern, fordi de har "flyvehud" mellem forben og bagben på begge sider, som gør de kan svæve mellem trætoppene i naturen smiley
    De har pung som kænguru til ungerne smiley

• #5   13. sep 2014 Jeg er med I en gruppe på Facebook for folk med sugar gliders. Og bla 2 som selv får kuld engang imellem så det er ikke hvor jeg kan skaffe dem der er problemet hehe smiley
    Men hvis jeg ikke finder nogen tættere på må jeg jo tage turen til Skanderborg hvor der er en med dem nede.

• #7   13. sep 2014 Jer der ikke ved hvad det er:

http://youtu.be/VSL0vtRrTYk

Der findes noget der hedder Google, derinde kan man søge på forskellige ting. Så er der der noget man ikke ved hvad er, så kan man skrive det i søgefeltet i Google. Og 99 ud af 100 gange, kan man så finde ud af hvad ordet man ikke forstår er.

• #9   13. sep 2014 Nu er der vidst kommet lys over hvad jeg ævler om, så behøver jeg vidst ikke forklare yderligere smiley hehe.

Man skal jo have to, og hvis jeg skal have dem bliver det ikke et af hvert køn, men hvad det så bliver må jeg jo snakke med opdrætterne om. Jeg kan jo købe fra to forskellige steder. Men nu vil jeg lige møde dem inden jeg tager stilling til en masse.

Mit største dilemma pt er at det er sådan et par eller en fortsat drøm om hund nr 2. Da vi ikke får mulighed for begge dele foreløbigt. Men jeg ved desværre ikke om fremtidsudsigterne for en hund mere lægger 1 eller 10 år frem I tiden. Men jeg ved jo også at sugar glidere kan blive helt op til 10-15 år gamle så det er jo ikke som med en hamster man har I maks 3 år.

• #10   13. sep 2014 Du skal være obs på at det kan være et problem at have to af samme køn sammen, hvis der ikke er en af modsatte køn til at "bryde" vandet smiley

• #11   13. sep 2014 Henriette okay tak. Man kan jo også vælge en af hver og så kastrere hannen (Har jeg hørt)
    Og der skulle være en dyrlæge ikke så langt herfra som var god til dem. Kender dog ikke dyrlægen overhovedet og ved ikke om min egen tager sugar glidere ind. Det er jo ikke lige det mest almindelige dyr at have.

• #12   13. sep 2014 Okay, vidste faktisk ikke man kunne neutralisere på dem smiley
    Mange har også kønsmodne og intakte hanner og hunner sammen, uden at de parrer smiley

• #13   13. sep 2014 Du KAN neutralisere, men det er de færreste dyrlæger, der har ekspertisen til at ville gøre det herhjemme. Vi overvejede det selv med vores to hanner. Vi kunne dog ikke finde en dyrlæge, der ville, så vi endte med at gå af med dem til nogen, der også havde hunner. De kunne ikke gå alene sammen, uden den ene blev kanøflet.

Men hvis du kender en dyrlæge, der kan, så er det da værd at overveje smiley

• #14   13. sep 2014 Danielle det gør jeg ikke personligt. Men der er en liste inde på sugar glider siden med dyrlæger der behandler sugar glidere men om den I nærheden vil neutralisere eller kun behandle ved sygdom ved jeg ikke. Så meget har jeg ikke tjekket endnu. Vil først finde ud af om jeg overhovedet vil have dem. smiley

Kommentér på:
sugar glider Århus ? :)

Annonce