Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
sugar glider Århus ? :) sugar glider Århus ? :)
Total off topic, men jeg ved der er en del herinde der har andre dyr end hunde herinde.
Så jeg tænkte på om der er nogen I Århus omegn der har sugar glider?
Er ved at kigge på om det kunne være nogetfor mig/os og kunne derfor ggodt tænke mig at opleve dem irl, så jeg kan se om det er noget.
Har allerede læst en del og er helt med på at det kræver en del.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Et enormt spændende dyr, men ikke som sådan et kæledyr. Jeg ved, de kan gøres meget tamme, hvis man har dem fra de bliver født, men min erfaring siger mig, at der ikke rigtigt er nogen i Danmark, der lever på den måde. De fleste bliver holdt i voliere med begrænset menneskekontakt og er på ingen måde tamme, og selvom vi kræsede om vores, blev de heller aldrig mere tamme, end at tage mad fra hånden og måske sidde i den.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Hunner kan være rigtig svære at finde, med mindre man har gode kontakter som Daniella også er inde på
Jeg havde dog et par, og var så heldig at opleve dem have to kuld, inden jeg solgte dem videre, den ene gang med tvillinger
Virkelig fantastiske dyr, men som du selv skriver kræver de en del, både i plads og i at sætte sig ind i deres foderbehov
Min han var fuldstændig tam, så snart jeg åbnede lågen ind til dem, hang han i min hånd, kravlede op af armen, og hyggede sig i mit hår mens jeg gik og gjorde rent o.s.v
Hunnen opnåede jeg kun at få en smule håndtam
Trine..
Det er Australske Flyvepung egern
De har pung som kænguru til ungerne
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
Men hvis jeg ikke finder nogen tættere på må jeg jo tage turen til Skanderborg hvor der er en med dem nede.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
http://youtu.be/VSL0vtRrTYk
Der findes noget der hedder Google, derinde kan man søge på forskellige ting. Så er der der noget man ikke ved hvad er, så kan man skrive det i søgefeltet i Google. Og 99 ud af 100 gange, kan man så finde ud af hvad ordet man ikke forstår er.
nov 2012
Man skal jo have to, og hvis jeg skal have dem bliver det ikke et af hvert køn, men hvad det så bliver må jeg jo snakke med opdrætterne om. Jeg kan jo købe fra to forskellige steder. Men nu vil jeg lige møde dem inden jeg tager stilling til en masse.
Mit største dilemma pt er at det er sådan et par eller en fortsat drøm om hund nr 2. Da vi ikke får mulighed for begge dele foreløbigt. Men jeg ved desværre ikke om fremtidsudsigterne for en hund mere lægger 1 eller 10 år frem I tiden. Men jeg ved jo også at sugar glidere kan blive helt op til 10-15 år gamle så det er jo ikke som med en hamster man har I maks 3 år.
okt 2007
nov 2012
Og der skulle være en dyrlæge ikke så langt herfra som var god til dem. Kender dog ikke dyrlægen overhovedet og ved ikke om min egen tager sugar glidere ind. Det er jo ikke lige det mest almindelige dyr at have.
okt 2007
Mange har også kønsmodne og intakte hanner og hunner sammen, uden at de parrer
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Men hvis du kender en dyrlæge, der kan, så er det da værd at overveje
nov 2012
sugar glider Århus ? :)