Min hund kaster op! Min hund kaster op!
Hej alle på HundeGalleri.
De seneste tre dage er min hund begyndt at kaste sit foder op. Dette sker typisk om morgenen, og i dag kunne jeg se at det nærmest var "rent foder", der lå på tæpperne...
(Min hund er en papillon på ca. 9 måneder, så hun er endnu på hvalpefoder..)
Jeg er rimelig nervøs for hende, og ved ikke om jeg skal have fat i en dyrlæge? Hun er frisk og frejdig, så det virker ikke umiddelbart til, at hun har det dårligt.
Derudover vil jeg gerne påpege, at hun kun får sit tørfoder (sjældne gange små stykker rester), men det har aldrig været et problem at hun kaster op - og da slet ikke af sit tørfoder!
OBS: Har ikke skiftet foder i lang tid, så det burde ikke komme sig deraf.
Er der nogen der har erfaringer med noget lignende? Bør jeg ringe til dyrlægen?
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 44
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 9
#3, Det skal jeg lige prøve at være opmærksom på.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.130
så ville jeg koge lidt ris med lidt kyllinge kød i her i eftermiddag .... ris til skånekost til hunde skal koge i dobbelt så meget vand som til mennesker og dobbelt så lang tid mindst ....
ville nok koge en dl. ris med 4 dl vand og ca 40 minutter eller til vandet er væk... kog nogle kyllinge inderfilletter med .....
Giv hende en lille smule til aften, se hvordan det går, giv det også i morgen tidlig ... er opkastet ikke stoppet af det, så kontakt til dyrlæge ...
er det stoppet så giv det et par dage, og trap så lige så stille tørkost ind igen ....
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Det kan være på på grund af spiserørs indsnævring, mavesår og mange andre grunde.
Min hund kaster op!