914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Min hund kaster op! Min hund kaster op!

Hej alle på HundeGalleri.

De seneste tre dage er min hund begyndt at kaste sit foder op. Dette sker typisk om morgenen, og i dag kunne jeg se at det nærmest var "rent foder", der lå på tæpperne...

(Min hund er en papillon på ca. 9 måneder, så hun er endnu på hvalpefoder..)

Jeg er rimelig nervøs for hende, og ved ikke om jeg skal have fat i en dyrlæge? Hun er frisk og frejdig, så det virker ikke umiddelbart til, at hun har det dårligt.

Derudover vil jeg gerne påpege, at hun kun får sit tørfoder (sjældne gange små stykker rester), men det har aldrig været et problem at hun kaster op - og da slet ikke af sit tørfoder!

OBS: Har ikke skiftet foder i lang tid, så det burde ikke komme sig deraf.

Er der nogen der har erfaringer med noget lignende? Bør jeg ringe til dyrlægen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund kaster op!
  • #1   26. jan 2014 ja ring til dyrlægen det skader aldrig

• #2   26. jan 2014 Har du prøvet at give hende lidt mindre end hund plejer at få, måske hendes mave ikke kan indeholde alt foderet?

• #3   26. jan 2014 Kommer hun af med normal afførring ?

• #4   26. jan 2014 #2, Hun spiser i forvejen ikke ret meget, så har ikke sat hende ned i foder. Hun plejer heller ikke at spise medmindre hun er sulten, så hun "fråser" ikke.. smiley

#3, Det skal jeg lige prøve at være opmærksom på.

• #5   26. jan 2014 måske skal hun have måltiderne delt over lidt flere gange, Vores den ene gjorde det samme, tror simpelt hen han var for sulten og når der så pludselig kom en større portion ned, så kom det op igen, så vi tog over en periode og delte det ind i 4 mindre måltider i stedet for 3 - så blev maden dernede smiley - hvis det kun er mad og kun om morgenen, og hun ellers er frisk, så ville jeg ikke tage til dyrlægen endnu smiley

• #6   26. jan 2014 måske den spiser for hurtigt. smid foderet rundt i huset, og lad den finde det.

• #7   26. jan 2014 Jeg ville ikke give hende mere mad i løbet af dagen....

så ville jeg koge lidt ris med lidt kyllinge kød i her i eftermiddag .... ris til skånekost til hunde skal koge i dobbelt så meget vand som til mennesker og dobbelt så lang tid mindst ....

ville nok koge en dl. ris med 4 dl vand og ca 40 minutter eller til vandet er væk... kog nogle kyllinge inderfilletter med .....

Giv hende en lille smule til aften, se hvordan det går, giv det også i morgen tidlig ... er opkastet ikke stoppet af det, så kontakt til dyrlæge ...

er det stoppet så giv det et par dage, og trap så lige så stille tørkost ind igen ....

• #8   26. jan 2014 Kontakt dyrlægen.
    Det kan være på på grund af spiserørs indsnævring, mavesår og mange andre grunde.

Kommentér på:
Min hund kaster op!

Annonce