2.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

min hund kaster op.. min hund kaster op..

hej..
Jeg har en lille labradorhvalp på 4 mdr. han har nu kastet op 3 gange indenfor 2 uger.. hvad kan det skyldes?? der går mange dage imellem. jeg kan ikke se noget forkert i hans opkast som om han har spist noget han ikke må...??

derudover så tisser han også engang imellem indenfor selvom at vi overholder de typiske ting med at lufte ham efter leg, sove osv.. kan det hænge sammen?

På forhånd tak for hjælpen
mvh
anja

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund kaster op..
  • #1   11. nov 2010 Synes du skal ringe til dyrlægen...

• #2   11. nov 2010 Når det kun er en gang imellen så kan det skyldes flere ting. Har den spist noget den ikke burde ? evt gnavet i grene.
    spiser han sin mad meget hurtigt, kan det være årsagen.
    Se tiden an om det bliver værre, ellers vokser han nok fra det .
    Tisser indenfor. I er nok enten for langsomme med og få den ud, eller går for hurtigt ind, når i er ude. Husk og ros når det sker udendørs.

• #3   11. nov 2010 altså det er meget sjældent det sker indenfor. mange gange er det når han har været alene, hvis jeg lige har kørt ud og handle, mens andre gange kan han holde sig rigtig mange timer alene.. er det normalt??

jamen han tygger i grene når han er udenfor. han får dyr foder som er specielt til labrador, så burde ikke være det???

han har fået sine vaccinationer og alt det her som han skulle inden han var 12 uger og sundhedstjek.

hans mad får han lidt i skålen og resten på gulvet for han spiser meget hurtigt.. men er aldrig lige efter han har spist. han har lige gjort det nu og han fik mad imorges kl.7... smiley

• #4   11. nov 2010 Hvor ofte får han mad?
    Nogle hunde og især hvalpe kan ikke tåle at deres maver går tomt, så kaster de galde op..
    Er opkasten helt tynd og galle agitg, ville jeg prøve at fodre oftere.

ang. tisseriet, så skal det nok komme. Det er meget normalt hunde ikke er helt renlige når de er alene før kønsmodningsalderen.

• #5   11. nov 2010 Jeg tror han måske gnasker på forskellige ting, og dermed kaster op.
    Hvis det var foderet ville det ske oftere, så det tror jeg ikke det er.
    Han kan måske stresse til når han er alene, og så have problemer med og holde sig.
    Sørg for han har tisset af inden du forlader ham.

• #6   11. nov 2010 det er som sagt kan 3 gange indenfor 2 uger med mange dages mellemrum..
    han får mad morgen og aften,. han kaster som regel op af 3 gange når det sker. den første gang er det alt maden og anden gang er det flydende og 3 gang er det savl og galde.. men skal jeg bare regne med det er ingenting, eller bør jeg ringe til dyrlægen imorgen tidlig??

• #7   11. nov 2010 Jeg ville vente og se om det bliver ved eller værre. Evt delemåltiderne i tre i en periode om det hjælper.

• #8   11. nov 2010 Så ville jeg kontakte dyrlægen og evt. få en ormekur mere til vapsen og en gang zoolack, som kan stabilisere maven. Der til ville jeg være meget obs på han ikke spiser noget når han er ude i haven eller på tur - græs, jord, blade og ting og sager. Har han feber eller bliver det værre, så ville jeg igen få dyrlægen til at kigge ham efter.

• #9   11. nov 2010 det kan gpdt være foderet. min labrador hvalp er også de der 4 måneder. og han fik noget foder som vi fik med af ejer.
    og han kastede også op og havde dårlig mave konstant..
    så gik vi til lægen og der fik han special kost. og det er 3 uger siden og han har ikke kastet op eller haft dårlig mave siden..

men hvilket foder får den?

• #10   11. nov 2010 han får royal canin labrador hvalpefoder.. men han har ikke dårlig mave, hans afføring er også som den skal og det hele.. er bare de der 3 gange han nu har kastet op der gør mig urolig.. men prøver at høre dyrlægen imorgen med ormekur evt om det kunne være det.. men kan ikke se noget i hans opkast som kunne tyde på det..
    dog vil jeg sige at de 3 gange han har gjort det har han været en del udenfor så måske han bare har spist noget forkert..

• #11   12. nov 2010 thor fik også det der som din får. og det var derfor. men tror det er bedst og ringe til lægen og spørge smiley
    ja lad os da håbe at han bare har spist noget udenfor som har gjort det smiley

Kommentér på:
min hund kaster op..

Annonce