min hund kaster op.. min hund kaster op..
hej..
Jeg har en lille labradorhvalp på 4 mdr. han har nu kastet op 3 gange indenfor 2 uger.. hvad kan det skyldes?? der går mange dage imellem. jeg kan ikke se noget forkert i hans opkast som om han har spist noget han ikke må...??
derudover så tisser han også engang imellem indenfor selvom at vi overholder de typiske ting med at lufte ham efter leg, sove osv.. kan det hænge sammen?
På forhånd tak for hjælpen
mvh
anja
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
spiser han sin mad meget hurtigt, kan det være årsagen.
Se tiden an om det bliver værre, ellers vokser han nok fra det .
Tisser indenfor. I er nok enten for langsomme med og få den ud, eller går for hurtigt ind, når i er ude. Husk og ros når det sker udendørs.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 37
jamen han tygger i grene når han er udenfor. han får dyr foder som er specielt til labrador, så burde ikke være det???
han har fået sine vaccinationer og alt det her som han skulle inden han var 12 uger og sundhedstjek.
hans mad får han lidt i skålen og resten på gulvet for han spiser meget hurtigt.. men er aldrig lige efter han har spist. han har lige gjort det nu og han fik mad imorges kl.7...
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
Nogle hunde og især hvalpe kan ikke tåle at deres maver går tomt, så kaster de galde op..
Er opkasten helt tynd og galle agitg, ville jeg prøve at fodre oftere.
ang. tisseriet, så skal det nok komme. Det er meget normalt hunde ikke er helt renlige når de er alene før kønsmodningsalderen.
okt 2008
Hvis det var foderet ville det ske oftere, så det tror jeg ikke det er.
Han kan måske stresse til når han er alene, og så have problemer med og holde sig.
Sørg for han har tisset af inden du forlader ham.
okt 2010
han får mad morgen og aften,. han kaster som regel op af 3 gange når det sker. den første gang er det alt maden og anden gang er det flydende og 3 gang er det savl og galde.. men skal jeg bare regne med det er ingenting, eller bør jeg ringe til dyrlægen imorgen tidlig??
okt 2008
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 67
og han kastede også op og havde dårlig mave konstant..
så gik vi til lægen og der fik han special kost. og det er 3 uger siden og han har ikke kastet op eller haft dårlig mave siden..
men hvilket foder får den?
okt 2010
dog vil jeg sige at de 3 gange han har gjort det har han været en del udenfor så måske han bare har spist noget forkert..
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 67
ja lad os da håbe at han bare har spist noget udenfor som har gjort det
min hund kaster op..