Rotter?!!!! {{forumTopicSubject}}
Puuuuha!!!
Var lige ude på en sen gåtur med hunden, da vi går ind af vores baggang..
Oppe på muren mellem carport og en overdækning kravler en rotte (uden for huset)... Og ja, jeg er sikker. Den var rimelig tæt på, og troede først det var en fugl..
Hunden begynder at gø, og for fanden ikke om der sidder en rotte ved nedløbsrøret.. Den ene rotte kravlede op på taget....
Jeg er fuldstændig i panik, og løber den anden vej ind... Nu kan jeg ikke tænke på andet end om de rotter kravler på loftet eller ind i huset :O?!
- må man "bekæmpe" dem selv, eller skal man have fat i kommunen? Jeg er skrækslagen for de små gnavere. Irrerrrk!
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 158
Når det er sagt så plejer jeg selv at slå totalt koldt vand i blodet omkring rotter hvis jeg har mødt en sådan. De rotter jeg har mødt på landet har været sådan nogle fine blanke dyr i forhold til de kloakrotter man kan se i storbyerne. Rotter er ikke agressive. Faktisk utrolig forsigtige og bider kun ved direkte kontakt som de gør alt for at undgå. Så vær ikke bange
Adgang til dyrefoder (fx hønsefoder) eller husholdningsaffald kan lokke dem til huset. De forsøger bare at overleve som alle andre dyr også gør det.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
De hører til naturens skraldemænd og kan faktisk ikke undværes, men selvfølgelig kan de blive et problem især i byerne, hvis de er i overtal.
De rotter, mine "vildmisser" af og til lægger på mit dørtrin som tak for mad, har været flotte og blanke i pelsen.
Jeg tror IKKE, du skal være bange for, at de går ind i huset. De finder mad ude, og gør de, skal din hund nok sige til.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1425 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.589
Du har pligt til at melde det til kommunen, og de sender en skadedyrsbekæmper ud. Hold på din ret til at få gift lagt i en kasse, så din vovse ikke kan komme i nærheden af det. Nogle skadedyrsbekæmpere smider desværre bare gift på må og få.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.400
Vi oplever hvert efterår lige det modsatte. De søger ind i stalden og udhusene nu når det bliver koldere. Så jeg ville bestemt holde ekstra øje med dem. Og så kontakte kommunen som så kommer og lægger gift. MEN du skal lige være OBS på om giften bliver anbragt forsvarligt så andre dyr IKKE kan tage det!! Jeg har oplevet en "rottemand" der bare ville stille det i en af de plastbakker man køber kød i!!!
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.374
Det med sygdommene skal man altså ikke negligere og pt kæmper min dejlige trænningskammeraet Perle altså for livet formegentlig pga leptospirose (og jo, hun er vaccineret mod det). Hendes nyrer fungere pt meget meget dårligt og hun er meget syg. Der er alle tegn i sol om måne på at det er leptospirose (prøver er sendt afsted af flere omgange, men det tager jo altså noget tid at lave analyserner). Smitten kommer primært fra rotteurin og bakterien kan overleve længe i fugtige miljø'er som fx vandpytter. Og den kan smitte både mennesker og hunde. Hvad min hunds fremtidsudsigter er kan vi ikke sige noget om endnu, men altså lad være med at negligere den sundhedsfare som rotter rent faktisk udgør.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
De går på lofter, i kældre. Du bliver nødt til at reagere prompte, de yngler som pokker og to kan blive til rigtig mange på meget kort tid.
En rotte ødelægger i en grad, man ikke fatter - alene lugten efter den, når sådan en har været indendøre er umulig at komme af med.
Sygdomsrisikoen skal man tage alvorligt.
Så fat i kommunen, helst hurtigt.
aug 2006
Har været der - har siddet og kigget på en rotte, der samlede mad ind fra hundens madskål der stod i køkkenet.
Der gik et halvt år inden vores katte fik bugt med den.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Har læst lidt på nettet.... Hvor langt væk fra hullerne går rotter?
De skal helt sikkert bekæmpes. Heldigvis var det ved bagindgangen.. Der står en guldregn, så hunden har ikke adgang til den del af haven. Føj jeg brækker mig.
Vi har haft bøvl med kloakken på toilettet i en uges tid... Det synker ikke, og der kommer ploplyde hele tiden - nu spørger jeg dumt - det kan ikke have noget
Med rotter at gøre vel???
aug 2006
De kan have undergravet jeres kloaksystem fuldstændig.
Du skal ringe til teknisk forvaltning/teknik og miljø - sådan noget i den retning...
aug 2006
Så bliver du stillet om.
apr 2010
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
apr 2010
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1425 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.589
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Han har også nogen røgbomber, som han kan kaste i kloakken og så kan man se om der kommer røg op steder det ikke burde. På den måde kan man se om og hvor der er hul.
Så hiver du fat i forsikringen.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2010
Rotter?!!!!