{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Stakkels hund. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver lige fordi jeg trænger til at få lidt luft...

I dag da vi var ude at køre, så vi pludselig en hund der rendte forvildet rundt på vejen mellem alle bilerne, og folk måtte bremse op for ikke at ramme den, da vi kom tættere på den kunne vi se at den stakkels hund var blevet påkørt og at dens hale var kappet over, men stadig hang i en lille tot hår, den havde skader over det ene øje og den blødte ud af munde.
Og hvad gør man så... ja man kører da indtil siden og ser om man kan hjælpe hunden, men ud af de 20 biler der var i kø o.s.v var vi de eneste der stoppede op.
Da vi prøvede at kalde hunden til os løb den videre og med mig i hælene, da vi havde prøvet at fange den i 15minutter, var der en på knallert der prøvede at hjælpe os, men hunden løb bare videre, og videre i næsten en halv time, men vi opgav nu ikke, den løb ud på en stor hovedvej og op af en sidegade, hvor der var andre der så den løb ind i en have, og de løb efter, den have den kom ind i var helt indhegnet på nær et lille hul, så nu havde vi hunden så vi kunne se om vi kunne fange den.
Ejeren af huset kom ud og kunne se at han kendte hunden.
Han havde købt huset for 1 mdr siden og hunde tilhørte de tidlige ejer, han ringede derfor til dem og sagde at hunden var der, men de havde givet hunden videre til en anden man som bor i en by 20km væk, men de skulle da nok komme, ogf se om de kunne få fat i hende, for hun ville slet ikke komme i nærheden af os selvom vi havde vand, og masser af gobider.
Vi prøvede at ringe til falck for at få dem til at hente hunden så den kunne få noget hjælp, men de ville ikke hjælpe hvis vi ikke ville betale, så ringede vi til politiet som så sendte falck.
Da falck endelig kom, kom den tidligere ejer også, og det værste var at den tidlige ejer ikke engang blev ked af at se hvordan hendes hund så ud, nej hun havde mere travlt med at fortælle at de var gået af med den fordi den ikke kunne være alene hjemme .....
Ja, hun brokkede sig faktisk kun over hunde, og sagde at de havde overvejet at aflive den, men de prøvede at sætte en annonce i avisen for at se om der var nogle der ville have hende, og den første der henvendte sig fik hende.
Hun sagde at hun ville køre til dyrlægen med den så de kunne se på den og ordne dens hale, men da hun var kørt stod vi lidt og snakkede og vi blev enige om at det eneste hun nok gjorde var at køre ud og fik den aflivet...

Og det jeg ikke kan forstå ved det her er:

Hvordan folk bare kan køre videre når de ser så skadet en hund, bare synet af halen var nok til at vi stoppede.
Og hvordan kan den tidlige ejer bare stå der og ikke tage sig af at ens tidligere hund ser sådan ud, havde det været mig havde jeg været tudefærdig. :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels hund.
  • #1   17. aug 2006 Det var da et utroligt koldt kvindemenneske , hun må virkelig ha holdt af den hund smiley
    Havde gjort nøjagtig lige som i gjorde.....alt for at hjælpe den stakkels hund...

• #2   17. aug 2006 jeg kan heller ikke forstå hvordan folk bare kan køre videre..

• #3   17. aug 2006 tsk tsk - hvad er det for mennesker der kører forbi en skadet hund, suk - hvem kører en hund ned og ikke stopper for at hjælpe den nej det er sgo for meget..

• #4   17. aug 2006 Fatter det heller ikke - har desværre oplevet det mange gange at folk er ligeglade. Jeg har tit smidt bilen ind i vejkanten og tonset efter hunde der strejfede :o(

Men hold op en modbydelig person, hende den tidligere ejer, det er dælme godt den ikke er hos hende mere...

Men godt at i ikke gav op, stakkels hund...

• #5   17. aug 2006 Jeg var ved at dø af luft mangel flere gange af at tonse derud af, men give op det ville jeg ikke, den stakkels hund så jo skrækkelig ud....

• #6   17. aug 2006 Det var flot gjordt, det var jo som sagt nok langt fra alle, der ville reagerer som i gjorde, uheldigvis, men det var flot gjordt respekt. Sikke en F***** UP kælling...

• #7   17. aug 2006 Folk skulle jo nødigt komme for sent hjem til middagen smiley

Der er virkelig mange der burde skamme sig.

Og med hensyn til den gamle ejer, så har jeg ikke ord der beskriver min harme smiley

Flot i gjorde noget smiley

• #8   17. aug 2006 Annika - nej det kan jeg godt forstå du ikke ville...

Synes desværre mange danskere har fået en rigtig dårlig og lad indstilling til dyr efterhånden...håber ikke vi begynder at få alt for meget græker mentalitet herhjemme. :o(

• #9   17. aug 2006 Annette... nej det håber jeg godt nok heller ikke.

• #10   17. aug 2006 ville med glæde køre hende kællingen over !! og bagefter havde jeg nok bakket! og de andre billister jaaaa jeg synes godt nok folk er af en dårlig støbning hvis ikke man hjælper et skadet dyr!

• #11   17. aug 2006 Rigtig godt gået, jeg har selv prøvet det samme nogen gange, hvor jeg har været den eneste der rendte og prøvede at fange en hund midt på en vej.. Det er utroligt at folk ikke har hjerte nok til at stoppe og hjælpe..

Stakkels hund og modbydelige kvindemenneske, hun skal være rigtig glad for det ikke var mig der havde mødt hende for jeg var gået fuldstændig amok på hende..

• #12   17. aug 2006 Føj for en oplevelse.. Jeg varda også stoppet lige så snart jeg havde set hunden.. Om den var kommet til skade eller ej, så ville jeg altid stoppe hvis jeg så en hund rende rundt på/ved vejen (en herreløs hund generelt).. Synes det var fedt at I stoppede og hjalp til.. Og den tidligere ejer burde slet ikke at have hund til at starte med.. Og hun skulle ikke have haft lov til at tage den med sig igen.. Det var jo ikke hendes mere.. Synes Falck burde have gjort noget!!
    Derudover er det da for dårligt at falck vil have jer til at betale for en fremmed hund? Hvor meget ville de have? Har da altid hørt atFalck GRATIS henter sårede dyr.. Det synes jeg sgu godt du kunne klage over!!!

• #13   17. aug 2006 Forresten, så kan man da ikke afllive hunden hvis man ikke er registreret ejer? Hun har jo solgt/givet den videre, så det er jo ikke hendes mere??

Kommentér på:
Stakkels hund.

Annonce