{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

HJÆLP til spaghetti og kødsovs ;) {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har bestilt spaghetti og kødsovs til aftensmad, og nu står jeg helt blank. jeg ved godt det er jordens letteste ret. men jeg har aldrig prøvet at lave hjemmelavet kødsovs før.

Så plz kloge og gode hg brugere, hjælp mig til hvordan jeg laver en god kødsovs til min spaghetti smiley

Jeg har hakket oksekød, en dåse flåede tomater, hvidlød, løg, basilikum, tomat puré, ketchup, salt, peber, creme fraiche, majs, mælk..

Ved ikke om vi har så meget andet der duer til den slags..

Nogen der ved om jeg kan bikse noget sammen af det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til spaghetti og kødsovs ;)
  • #1   18. jul 2013 grøn/rød peber....bacon ....champignon....majs...gulerødder.....ja faktisk næsten alle grøntsager kan du bruge i en kødsovs....
    Det er bare med at komme i gang og finde din egen favorit.....jeg hælder nogen gange en omgang herpes de Provence i....smager rigtigt godt....

• #3   18. jul 2013 Du kan sagtens få en hæderlig sovs ud af hvad du har.....men jeg ville nok spare på mælken smiley

• #4   18. jul 2013 Okay tak..Det lyder jo ret enkelt..

Skal lige siges at den eneste rigtige "sovs" jeg har lavet, som ikke var af pulver, er den til tarteletter, så jeg er ret lost smiley

Men Isabelle synes din forklaring lyder til at være ret enkel og lige til smiley

• #6   18. jul 2013 årh det lyder lækkert.. hvis vi skal vente et par timer skulle jeg vidst have været igang lidt før smiley Må blive en "lyn" version, så må det stå og trække godt næste gang.

Kæresten kan ikke li ost, så det har vi nærmest aldrig i huset, øv.. det smager ellers SÅÅÅÅ godt smiley

• #8   18. jul 2013 Jeg plejer at putte svitsede bacon stykker og cocktails pølser i også.. Min kød elskede kæreste piver når jeg ikke putter det i smiley

• #9   18. jul 2013 Altså jeg synes det smager helt fantastisk, hvis man svitser rødløg og en god portion champignoner på en pande og blander dette i, når selve kødsovsen er ved at være færdig smiley

• #10   18. jul 2013 Tror jeg ville undgå at putte herpes i Lise Ø. Prøv med herbes i stedet smiley

• #12   18. jul 2013 Tak for alle forslagene og ideerne smiley må se hvad jeg har at smide i.. kan høre jeg skal have et par ting eller 10 mere købt ind til næste gang ;D

Tror min kæreste ville elske cocktail pølser, men det har vi ikke, øv bøv.. (men så må han lade være med at sige det i sidste øjeblik)

• #13   18. jul 2013 Jeg vil anbefale at du får fat i kogebogen "God mad - Let at lave". Den har rigtig mange gode og nemme grundopskrifter. Bl.a. også en kødsovs til spaghetti/lasagne (den bruges til begge) og den smager faktisk enormt godt! Det er den vi plejer at bruge her hjemme, fordi den er nem og rigtig god smiley

Ofte kan du finde kogebogen til 50-100 kr i Føtex og andre supermarkeder.

PS. hvis ikke din kæreste kan lide ost, så lav en bechamel af smør, mel, mælk, salt, peber og muskat. Den laver vi selv, for jeg er har laktoseintollerance, så vi har heller ikke så ofte ost. Mælken er så også enten soja eller laktosefri.

• #15   18. jul 2013 Ja kødsovs er ikke så svært:)
    Jeg plejer er brune løg og stege bacon først, derefter brune kødet. Når
    Det er gjort, så kommer jeg flåede tomater i, gerne med basilikum eller hvidløg. Så får det liv til at stå lidt. Hvis jeg så laver den rigtig klamme, så kommer jeg midt fløde i, og lader det simre godt. Så en lille klat ketchup, og cocktailpølser i. Så skal det hele bare lige varmes i gennem, og så er den der;)
    -og nogle gange kan der godt være brug for en lille klat kulør i:)

• #16   18. jul 2013 Det er jo også de gode udgaver TS .
    Man kan sagtens "bare tøm køleskabet" . Det er sjældent jeg handler ind til kødsovs jeg tager det jeg har i køleskabet og fryseren smiley

• #17   18. jul 2013 Kingbøf....he he....det var staveprogrammet der foreslog det og jeg nåede så ikke kigge ordenligt efter smiley

• #19   18. jul 2013 En anden gang skulle i prøve denne opskrift til pasta.

(link fjernet)

Det er simpelthen den nemmeste opskrift og JA jeg ved godt der er ost i mornay, men hvis du laver retten og din kæreste ikke ser bøtten, så er jeg sikker på han stadig vil kunne lide det. Jeg har en veninde der har en søn som ikke kan fordrage ost og han spiser beredvilligt denne ret.

Kommentér på:
HJÆLP til spaghetti og kødsovs ;)

Annonce