1.790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

killing med dårlig mave og diarre killing med dårlig mave og diarre

Jeg fik lille mailo hjem lørdag. Han har her i nat kastet op mange gange og skidt tundt to gange.
Han har ikke spist tørfoder siden han kom, det er hans almindelige blandet med nyt.
Han har fået vådfoder fra royal canin til killinger og jeg tror det er det.
Men har jo nu lagt og læst om diverse sygdomme osv. Så bliver jeg sgu alvorligt bekymret.
Bør jeg være det ? Kan jeg give ham noget mod det ?? Hjælp hjælp er lidt på bar bund her.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killing med dårlig mave og diarre
  • #1   24. jun 2013 jeg synes du skulle ringe til doktor dyr nu her, og høre dem ad, og få en tid. Det kan være/blive alvorligt med sådan en lille en.. Har du noget zolac, eller floryboost, så giv ham det, of ellers vådfoder med ekstra vand tilsat indtil dyrlægen har været ind over. God bedring med den lille...

• #2   24. jun 2013 En killing dehydrerer hurtigt, så jeg ville kontakte dyrlægen. Jeg skal selv til dyrlæge i dag med en killing.

• #3   24. jun 2013 Ja, det er jo allerede blevet sagt, men jeg synes også at du bør tage til dyrlægen med den lille. Med killinger kan det virkelig gå stærkt i den forkerte retning, og man skal derfor være hurtigt ude.

• #4   24. jun 2013 Han drak masser af vand efter han havde kastet op, men nu er han stoppet igen.
    Har ringet til dyrlægen, hun troede det nok havde noget at gøre med at han kun havde spist det vådfoder, hvilket han nok ikke er vant til. Hun sagde jeg sagtens kunne komme ind med ham, men der var nok ikke så meget hun kunne gøre. Så jeg skulle ringe hvis han blev dårlig igen. Så har jeg bare fået en tid til vaccine til ham og hunden istedet.
    Men han har stadig dårlig mave så hun anbefalede zoolac. Men synes også jeg har læst at hvis man koger en kylling og han får kylling og vand så skulle det hjælpe. Nogen erfaringer.

• #5   24. jun 2013 Jeg ville ta til dyrlægen. Jeg havde engang en killing der fik dårlig mave om natten og da jeg vågnede næste morgen kunne den ikke stå op. Selvom den fik vædske sprøjtet ind, overlevede den ikke... killinger dehydrerer ekstremt hurtigt...

• #6   24. jun 2013 Zoolac, Revolyt og lidt kogt fisk most i masser af væde. Han skal drikke. Og sikke noget pjat hun ikke ka gøre noget. Hun ka sgi da checke ham og sørge for han ikke er dehydreret... når de er så små er de meget sarte og kan ikke tåle at ha dårlig mavve ret længe...

• #7   24. jun 2013 1 liter kogt vand
    1 teske fint salt
    3 spiseskeer sukker

Ellers lav selv denne blanding og giv killingen ca en gang i timen... 10ml..

• #8   24. jun 2013 Altså han har det jo rigtig fint og drak som sagt en masse vand, derfor synes hun ikke det var nødvendigt vi kom med ham.
    Kan se nu jeg har været rigtig træt i nat, overskriften skulle have været dårlig mave og opkast smiley
    Hvad er revolyt? Og den blanding du skriver er det bare for at få væske i ham, eller gør sukker og salt noget godt for ham?

• #9   24. jun 2013 Altså der kl 4.30 hvor jeg oprettede tråden havde han lige kastet op og han har ikke kastet op siden. tænker bare om jeg stadig skal være bange for dehydrering. Han har heller ikke lavet tyndt siden i nat. i dette øjeblik leger han med min halskæde smiley er der noget vådkost jeg kan give ham? vil jo gerne have han får noget i maven.

• #10   24. jun 2013 Den blanding er hjemmelavet revolyt... man bruger det til at stabilisere salt/sukkerbalancen ved diarre/opkast.

Hvis du løfter op i hans nakkeskind og det ikke glider på plads med det samme, er han dehydreret.

Jeg ville give ham et par dage med kogt fisk og så køb noget vådkost til killinger hos dyrlægen. Jeg er ikke specielt imponeret over RC

• #11   24. jun 2013 Okay.
    Hans nakkeskind falder på plads med det samme.
    Jeg køber noget fisk. er det ligemeget hvad det er? også er det godt med udkogte ris til ikke?
    Han får i hverfald ikke mere af det her RC. jeg prøver at køre forbi dyrlægen og spørge hvad de har af vådkost.
    Kan jeg give det revolyt sammen med fisken? eller skal jeg bare sprøjte det ind i munden på ham en gang i timen ?

• #12   24. jun 2013 110 % enig med natasja..-igen;)

• #13   24. jun 2013 Tja... vi har lige været nede med vores, da han har fået bøvl med maven efter flytning. Det hjalp ikke at give ham Probiocin, så nu har vi fået Amoxicillin med hjem til ham. Så må vi se, om det virker.

• #14   24. jun 2013 Nå nu har jeg lige købt fisk og ris smiley
    Men Natasja skal jeg bare lade det være også holde øje med hans afføring? jeg har smidt tørfoderet ud og kun hældt det gamle op (det er bare det fra lidl, så jeg vil skifte på et tidspunkt) Hvornår anbefaler du jeg skifter så? Når han er faldet ordentlig til`?
    Det giver ikke ekstra dårlig mave med mejeri produkter? nu er jeg jo vant til hunde og der ville jeg jo aldrig stikke Trille noget fløde smiley
    Pro kolin er det bare noget lignende zoolac?

• #15   24. jun 2013 Susanne - det krydser vi fingre for det gør smiley

• #16   24. jun 2013 Her er denne lille mand fra igår aftes smiley

profilbillede
  • #17   24. jun 2013 Tak Stine, men mon ikke det gør? smiley

• #18   24. jun 2013 Alfisten det vil jeg da rigtig gerne smiley
    Så vidt jeg lige kan se på nettet så kan det kun fåes hos dyrlægen ikke ?
    Så kigger jeg fryseren igennem for fars smiley har godt nok ikke creme fraise men det andet har jeg smiley så får han det smiley

• #19   24. jun 2013 Susanne - jo det skulle man da tro smiley
    Alfisten - okay, ringer til dyrlægen for det tager jo nok nogle dage før det kommer til apoteket. Men kan det passe man kan bestille det fra England også? synes der var en masse sider fra UK da jeg googlede pro kolin

Kommentér på:
killing med dårlig mave og diarre

Annonce