{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.180 visninger | Oprettet:

Brug IKKE Snertinge dyrehospital {{forumTopicSubject}}

Taget fra Facebook...
Føj for en oplevelse og behandling, samt mangel på det same!

Pia Dantoft

ADVARSEL OM AT BRUGE DYRLÆGERNE I SNERTINGE Skrevet af Inge Elisabeth Kuhlmann Wollman
Hejsa Alle.

Her vil jeg fortælle om en oplevelse vi havde med vores gamle dyrlæge.
Derfor vælg jeres dyrlæge med omhu.
Her er vores Olfert, Olfert er på bill. 10 år. Og en Beagel,

Vi gik til vores dyrlæge fordi vi kunne se der var noget galt med hans ene forben, han ville ikke støtte på det.
1 besøg, blev sendt hjem på smertestillende, intet galt
2 besøg igen hjem med smertestillende intet galt
3 besøg . det samme.
4 besøg, er det manden der ringer og siger til Dem nu må i altså få kigget på det ben, for det er helt galt. Han har ikke sovet i nat, og har hylet og været bange,
Og meget urolig. Da manden køre derned til lægen, får han først denne besked, hans ben fejler ikke noget, Men da min mand løfter olfert ned på gulvet, sætter han i et skrig,
Og lægen siger det kan jeg godt høre, den er gal, og manden løfter Olfert op på bordet igen.
Her tager lægen fat i begge olfert bagben, så han kun står på begge forben, olfert reagere ved at vende hovedet i et skrig, og nærmest som han ville bide ud efter lægen, for at fortælle dette gør ondt.
Lægen siger, det er jo hans ryg, det er galt med, og at vi lige må finde en ny tid, hvor de kan undersøge ham nærmer, dette er en torsdag. Da min mand kommer hjem, bliver jeg gal, og ringer til dyrlægen og siger Dorthe, det er ikke hans ryg, det er hans ben, det er galt med, Dorthe (Dyrlægen) siger nej det er ryggen. Jeg opgiver og siger Dorthe nu har i at høre på os, det er hans ben.
Om fredagen skal vores anden hund, nikkeline ned og have fjernet knapper, for blodøre, og manden får en tid til olfert om tirsdagen.
Lørdag formiddag, går det helt galt Olfert skriger og hyler og græder, og kan slet ikke støtte på hans ben, det dør helt hen, jeg går helt i panik. Og sådan er det hele weekenden
Ingen andre dyrlæge vil tage imod os.
Så mandag morgen ringer jeg til dyrlægen kl. 7 og siger til Dyrlæge Finn Finn den er helt galt med Olfert ben, nu er det helt død, det hænger og kan slet ikke bruges, enten tager i olfert nu, eller vi finder en anden dyrlæge.
Finn spørg hvad det er, jeg forklare ham om vores mange dyre besøg, og at nu høre i efter, det er vores hund, og os der bestemmer, nu lægger i Olfert i narkose og får taget billeder, af hans ben, min mand køre ned med Olfert og de damer der sidder der og tager imod ham, gisper da de ser ham, og siger den er da helt galt.
De lægger olfert til at sove, 4 timer efter ringer Finn, nu har vi taget billeder af Olfert RYG, Og den fejler ikke noget.
Jeg sad næsten oppe under loftet da jeg meget vredt sagde Finn jeg sagde til dig kl. 7 at det er hans ben, hvorfor har i så taget billeder af en ryg.
Finn griner og siger nå var det benet, men det er Marianne, der har taget billeder af ryggen, men så må i jo komme igen i morgen, så jeg kan se ham, for nu er han jo slap, af narkosen.
Tirsdag køre manden ned med Olfert, og Finn ser ham og siger, ja det kan jeg godt se, den er helt gal, med det ben, men, det kan vi ikke gøre noget ved, I skal ind til KU-LIFE.
Vi sender en henvisning.
KU-Life ringer om fredagen, at de har fået denne henvisning, ang. Olfert, at de skal lave en CT-scanning af ham, men de vil da lige fortælle at det koster 12,900,-kr kun for CT.scanning, jeg svare jeg er ligeglad hvad det koster, bare i kan fortælle hvad der er galt med olfert ben, KU-Life svare, vi skal scanne hans RYG.
Behøver jeg fortælle jeg er grædefærdig, og siger nu stopper festen, vores hund ryg fejler ikke noget, det er hans ben. De svare vi må ikke lave andet en vi får besked på.
Jeg går ind til min mand og siger nu vil jeg ikke mere, ingen høre på os, nu må vi opgive og lade Olfert aflive, det her er dyrplageri, selvfølgelig ønskede jeg ikke olfert aflivet men var virkelig fortvivlet.
Manden tænker og siger skal vi ikke prøve med noget hundemassage, ok han får en tid til olfert om mandagen.
Da hundemassøren ser olfert siger hun, jeg kan godt forstå olfert ikke kan bruge sit ben, i skal til dyrlægen, se her, det viser sig hun mærker og kan ses tydeligt, OLFERT Har en tumor, siddende i armhulen i sit ben, nu fik vi travlt ny dyrlæge, og som strakt henviste videre til en knalddygtig dyrlæge i roskilde.
Vores Olfert var igemmen en 9 timer lang opr. For at få fjernet en kræftknude, som vores dyrlæge overså 8 gange.
Så husk at vælge jeres dyrlæge med omhu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug IKKE Snertinge dyrehospital
  • #1   5. jun 2013 bom bom......desværre er mange stadig så loyalitet´s tro at de bliver ved at opsøge det samme dyrlæge....

Når jeg læser det indlæg her, så fatter jeg ikke man kører så mange besøg hos samme dyrlæge, når man tydeligt kan se den er gal, hvorfor vælger man ikke en anden ?

Der står også at ingen andre dyrlæger ville tage imod i en weekend, det finder jeg meget underligt, jeg har altid kunne finde en vagtdyrlæge, uanset tidspunkt.....

Det kunne være spændene at høre historien fra dyrlægens side af

• #3   5. jun 2013 Øv øv. Stakkels hund at skulle gå så længe med så voldsomme smerter, som det tydeligt lyder til at den har haft. Jeg må sige mig enig med ***René***, jeg kan heller ikke forstå at man ikke har skiftet dyrlæge noget før. Hvis min dyrlæge nægtede at lytte til mig, selvom jeg så tydeligt gjorde klart hvad jeg ville have undersøgt så ville jeg finde en anden med det samme. Er også enig i at det virker mærkeligt at man ikke kan finde en anden dyrlæge bare fordi det er weekend? Har jeg heller aldrig oplevet som et problem med vores gamle hund.

• #4   5. jun 2013 Skidesynd for den stakkels hund.

Men som der allerede er nævnt, så fatter jeg ikke at man bliver ved med at opsøge samme dyrlæge.
    Man tager jo heller ikke fat i stødhegnet 12 gange for at tjekke om der er strøm på.

• #5   5. jun 2013 Jeg var nu heller ikke vendt tilbage så mange gange. Der er jo heldigvis mange dyrlæger at vælge mellem.

Men hold da op for en behandling.

• #6   5. jun 2013 Kan godt huske Snertinge Dyrehospital,fra vi boede derude,vi fravalgte dem,dog ikke af så grov en årsag,kun,at da vi skulle have en ny hund og vi fortalte vores "faste" dyrlæge det,sagde han bare at den race "gad" han ikke,da den jo bare hylede for ingenting,så vi tog en anden dyrlæge.

• #8   5. jun 2013 Stakkels hund og elendig dyrlæge i jeres situation!
    Jeg var skredet efter 2 besøg uden at blive taget alvorlig!
    En dyrlæge som ikke lytter til ejeren, som netop er den der kender hunden og kan fortælle sygehistorien, det er en dyrlæge som famler delvist i blinde..
    Jeg synes i skal lave en klage til dyrlægeforeningen. Medsend alle kviteringer osv.
    I beder om en service (at få undersøgt benet) og det sker ikke.. Kun en masse ting i faktisk frabeder..

• #9   5. jun 2013 Ginne - det er ikke TS der har haft oplevelsen - det er sakset andetsteds fra

• #12   5. jun 2013 Tak 7 mega pixel. Det havde jeg ikke set.. Håber nogen kan informerer personen om klagemuligheden..

• #13   5. jun 2013 Tror jeg havde gået ind til den gamle dyrlæge, og givet dem sådan en skideballe at de aldrig ville glemme det!!! Så ville jeg nok få en beskrivelse fra den anden dyrlæge, hvor på der stod hvad der var galt. Men sådan nogen burde bare ikke være dyrlæge!
    Men ja som de andre skriver, var nok ikke gået tilbage så mange gange. Men man har jo en dyrlæge for at komme til en prof. når man ikke ved hvad der er galt med ens dyr, så man burde kunne stole på dem.

• #14   5. jun 2013 Hvorfor må KU life ikke lave andet end det henvisningen sigee ????

• #16   5. jun 2013 Til TS!
    Hvis du kender ejeren til denne hund bør de rådes til at klage til dyrlægernes ankenævn, så andre kan undgå så fatal en behandling.
    http://www.dyrlaegeankenaevn.dk/Sider/default.aspx
    Jeg kunne aldrig drømme om at komme hos Holbæk dyrehospital og St Merløse dyreklinik. Disse steder har jeg selv og flere andre oplevet behandlinger, som kunne have kostet hundenes liv.

• #17   5. jun 2013 Hold da op, 8 besøg hos dyrlæge + overvejelse om aflivning, før der blev gjort noget andet.

Kunne jeg se så tydeligt, at min hund havde smerter, så havde jeg efter de 2 første besøg, fået en mening fra en anden dyrlæge.

Men sikke dog en dyrlæge. I hvert fald ikke et sted jeg ville komme. Stakkels hund.

• #18   5. jun 2013 Hold da op! mit 3 besøg havde også været ved anden dyrlæge, føler jeg dyrlægen er ligeglad med det man som ejer fortæller, så er det ikke en dyrlæge jeg vil benytte.

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 21
    #19   7. feb 2015 Din fortælling hænger ikke sammen, og jeg vil gerne begrunde hvorfor at det er dig som har et problem og IKKE Snertinge Dyrehospital der har passet deres arbejde med at forsøge at helbrede din hund

Jeg vil til en start gerne sige, at vi har (igen, igen) fået en absolut fremragende og saglig behandling i november 2014 i forbindelse med vores hunds 2. fødsel (Minie, Pomeranian 8 år) der gik over tid efter de første veer.

Et halvt år tid før, fødte hun en hvalp der døde under selve den temneligt langvarige hjemmefødsel, og det måtte bare ikke ske igen.

Så da veerne trækker ud, er det tid til handling. Fra vi kontakter Snertinge Dyrehospital til Minie er på selve operationsbordet og til hun får et kejsersnit går der højest 1 time.

Vi bor ca 35 minutters kørsel fra klinikken og med røngen og ulralydsscaning og andre praktiske ting var det utroligt hurtigt og effektivt håndteret

Begge hvalpe og mor overlever heldigvis operationen og Minie kan enda selv gå glad derfra (omend stadig lidt vaklende smiley nogle timer efter.

Telefonisk rådgivning, empati, indlevelse og endnu mere rådgivning på hospitalet og den beroligende følelse af at være i gode hænder har gjort varigt indtryk (det på trods af min altid indgroede mistro til alle autoriteter, uanset om det er en tekniker, mekanikker eller dyrlæge)

SAMLET pris lidt under 10.000 kr. Dyrt måske, og så alligevel ikke, når kvalitet, behandling og service fra de to dyrlæger der bistod hinanden under operationen var i den absolutte topklasse.

Vi har haft hunde i mere end 50 år og har prøvet en lille håndfuld små klinikker i Kalundborg og omegn, alle mere eller mindre skuffet.

Feks Sct Jørgenbjerg dyreklinik der ikke kunne læse et røngen billede og overså et brud på en ryghvirvel. Kiropraktor i Slagelse (der uofficielt behandler dyr) kunne udpege bruddet på billedet efter få sekunder(! )

I Mørkøv var der et tilsvarende problen. De kunne ikke umiddelbart se noget på et røngen billede og måtte bede Snertinge Dyrehospital om at tyde billedet og så kan man jo ligeså godt køre til Snertinge Dyrehospital med det samme, og der er de bedste og dygtigste dyrlæger alligevel samlet, da løn og udfordringer er langt større på et hospital end en lille klinik.

I tilfælde af noget alvorligt har de også fuldt udstyret operationstuer klar til, så jeg er særdeles tryg ved Snerting Dyrehospital, og har absolut intet at klage over, ja selv vores hunde er utroligt nok glade for at komme der!

Den beskrevne oplevelse der starter tråden lyder for mig helt usandsynlig, og må bero på en masse misforståelser fra skribenten.

En svulst i armhulen vil f. eks kunne trykke på en nerve i rygsøjlen, der så lammer forbenet, så når dyrlægen konstatere at benet har fri bevæglighed og derfor ikke fejler noget, har han jo helt ret, og næste punkt at studere nærmere, er derfor det sted på rygsøjlen, hvor nerverne til forbenet løber ud ( og ikke hele ryggen som du skriver.. )

At det ikke klemt nerve, f. eks pga af en skredet discus, der giver de forkerte signaler til forbenet, men at det faktisk skyldes et tryk fra en lille skjult svulst kan ingen jo vide, før ALLE de mest åbenlyse årsager er blevet undersøgt til bunds og afvist.

At tage røngen af den øverste del af rygsøjlen, var derfor helt klart det eneste fornuftige at gøre, så når du bliver ved med at sige (råbe?), at det er benet som der skal tages røngen af, er det åbenlyst, at der er nogen i denne historie der misforstår eller ganske enkelt ikke forstår, hvad dyrlægen siger , hvordan kroppen egentlig fungere og hvordan man arbejder i denne og andre brancher, hvor man arbejder med fejlfinding, det uanset om det er en bil eller et dyr.

Det har med garanti ikke været sjovt at være vidne til, (og sikkert heller ikke for dig!) men selv dyrlæger er ikke Guder og må roligt og systematisk arbejde sig frem til kilden til symptomerne, særligt når selve årsagen til symptomerne på ingen måde er normale.

At du meget bastant fortæller en faguddannet dyrlæge, at det er dig der betaler gildet og du (som lægmand) ved, at det er benet det er galt med, når dyrlægens omhyggelige undersøgelse viser det modsatte, er måske ikke det klogeste at gøre.

I sådan et tilfælde er det heldigvis dyret og ikke dig, dyrlægen tager hensyn til, og derfor kan det også undre, at du bagefter hænger et helt dyrehospital ud på nettet, når det åbenlyst er dig selv, der har saboteret behandlingen ved din indblanding, og dermed udsat din hund for mere lidelse end nødvendigt.

Når du som gal kunde går på nettet for at opfordre til at boykotte et bestemt dyrehospital og til at vælge dyrlægen med omhu, burde det modsatte vel egentligt også være gældende , men da dyrerne kommer jo i første række, må mange dyrlæger desværre leve med dets ejere og deres forskruede meninger, der ikke har skyggen af forbindelse til videnskabens verden.

Jeg synes faktisk, at du skulle få dit indlæg slettet, da det siger betydeligt mere om dig som person og hundeejer, end det siger om hospitalets kvalitet og sercvice, omend jeg vil blive meget overrasket, hvis du, Pia Dantoft pludselig kunne se dine egne fejl og ovenikøbet kunne undskylde overfor Snertinge Dyrehospital.

Mvh Erik P Jensen, Kalundborg

• #21   7. feb 2015 ja det er da helt vanvittigt!!!!

• #22   8. feb 2015 Undskylde? Nej nu har jeg da aldrig læst noget så dumt..
    Personen har haft en lorte oplevelse hos en dyrlæge, og lægger det ud. Det skal man sgu ikke undskylde for. Smertingen dyrehospital skulle have undskyld den gang over deres manglende kompetence til at lytte til deres kunder!

• #24   8. feb 2015 Hvorfor hive en næsten 2 år gammel tråd frem i lyset hvis man er så utilfreds med den?

• #26   8. feb 2015 Og hvem er hende Pia du taler om?

• #27   8. feb 2015 CF - Den var ikke myntet på dig.. Men på den der skrev en roman i går omkring de burde slette denne tråd

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#28   9. feb 2015 Kære ærede hundeejer.

Nogle mener åbenbart, at et forum fungere bedst som twitterkonto, hvor 180 tegn er max. Beklager, hvis jeg støder nogen få brugere ved at uddybe og begrunde mine synspunkter, men jeg har gået i folkeskolen i 9 år og der lærte jeg den slags..

En tråd der der negativt fremhæver en institution eller enkeltperson på et så tvivlsomt grundlag som tilfældet er, uden at fremlægge eller tilbyde modpartens udlægning af den, i mine øjne, absurde fortælling, kræver et selvfølgelig et kvalificeret modsvar.

At indlægget kun er to år gammelt ændre ikke meget, da Snertinge Dyrehospital ikke er lukket men stadig er stor og central aktør inden for dyrebehandling og hvor den slags forvirrede indlæg kan skabe unødigt bekymring hos dyreejere der søger hjælp. Glem ikke, at alle indlæg uanset hvor forvrøvlet de er, står skrevet for evigt.

Måske nogle af de ærede medlemme også skulle forholde sig til argumenterne frem for at gå efter budbringeren, omend jeg kan forstå at det kan være svært at forholde sig til mere objektiv vurderinger, hvor det må stå helt klart at det er kunden som ikke vil\kan forstå proceduren, også selvom det formentligt det altsammen er blevet forklaret ganske udførligt, præcis sådan som det plejer at være.

Med hensyn til Krummes pludselige sidespring omkring min hund. .. Vi havde også lidt betænkeligheder omkring alderen, da flere på nettet (!) udtalte, at (store?) hunde skulle føde når de var ung alder, men da vi har haft hunde i mere end 50 år og derfor har en del erfaring med små hunderacer - hvor vi jo alle selvfølgelig ved, at de små hunde kan blive dobbelt så gamle som en større hunde, og stadig være i allerbedste form, ja så var det ikke en problematik der var aktuel i vores situation, snarere tværtimod, da hun har fået den ekstra livserfaring der har gjort hende til en utrolig lykkelig, flittig og hårdtarbejdende mor. Hvis hun havde vist tegn på nogen som helst svækkelse ville vi naturligvis ikke lade hende befrugte, det siger sig selv.

At (race) hunde indimellem skal/bør føde ved kejsersnit er vist ikke unormalt, omend det er kostbart, og som ansvarlige hundejere vi ville absolut ikke løbe nogen risiko for nogens liv og så betaler man sig fra problematiken, så alle kan sove godt om natten! Jeg anerkender naturligvis også at det desværre ikke er alle der kan bruge et større beløb på deres hund blot for at være på den sikre side

Så hvori det vanvittigte ligger, kan jeg altså ikke lige se, men det udtryk bruges vel kun - meget betegnende for debatformen, når man ikke kan finde argumenter, går efter personen og ikke kender til hele historien.

Og til anonyme CF med sin understimuletet hund, (alene dette pinlige brugernavne siger meget om forholdet mellem hund og ejer).

Hvad siger den anklagede til dine påstande og hvordan gik det med din klage... Læg gerne et link til dokumentation (brug feks Dropbox) så vi kan læse den fulde sagsfremstilling eller i det mindste skrive konklusionen...

Din anklage i dette åbne forum er temmelig hård og bør belyses betydeligt bedre, frem for at du blot fremkommer med dine egne subjektive påstande, som så skal stå tilbage som troende, hvilket mange desværre opfatter det som..

Jeg tror, at du af dyrlægevagten, som jo alene tager sig af de behandle de akutte tilfælde i weekenden, altså de dyr der ikke kan vente til at blive behandlet i normal arbejdstid, har fået tilbudt flere valgmuligheder, herunder en større udredning efter aftale, men at du kun har hæftet dig ved, at der er nævnt muligheden for aflivning - også i det faktum, at da der ikke tjenes noget på en aflivning, men jeg kan da udlede af din historieat du fik ordineret smertestillende medicin til hunden og derfor nok også besked på at komme igen mandag, når der var fuld bemanding og mere tid til udredningen (timeprisen på vel at mærke også er betydeligt lavere.. )

Hunden havde ondt, men var jo ikke dødeligt syg eller i nogen form for tilstand der krævede akut operation e. l. og den kunne derfor sagtens vente til den helt store udredning, når blot smerterne blev fjernet med medicin og det kan jeg forstå også skete i situationen - du kunne jo godt vente helt til tirsdagen med at få taget røngenbilleder hos din egen dyrlæge, så den akutte behandling på Snertinge dyrehospital var jo ganske effektiv og helt efter bogen...

Hvis du havde fået en kæmperegning med div weekendtillæg for en komplet udredning, for noget som sagtens godt kunne vente til dagen efter, ville du jo med garanti også havde klaget...

Jeg må derfor nødvendigvis gentage mig selv og
    påpege, at når man som gal kunde går på nettet for at klage over et navngivent Dyrehospital , burde det modsatte vel egentligt også kunne være gældende , men da dyrerne kommer jo i første række, må mange dyrlæger desværre også leve med nogle få dyreejere og deres forskruede meninger, der ikke har skyggen af forbindelse til den verden, andre normalt tænkende lever i.

Mvh Erik Jensen, Kalundborg

• #29   9. feb 2015 Kunne det tænkes man ikke behøver skrive en roman hver gang? Det har intet med twitter at gøre smiley

Jeg har nu også gået i folkeskole.. 0.-10. og ingen af de år lærte vi at vi SKULLE skrive en roman hver gang..

Ud over det giver du hverken svar på hvorfor en tråd du er utilfreds med skal hives frem (Ja jeg levede faktisk lykkelig uvidende omkring denne tråd indtil du hev dem frem) eller på hvem denne Pia er..

• #30   9. feb 2015 Erik Jensen

Siden du selv kommer ind på foks opfattelse af hvordan et forum fungerer, så må du sørme osse selv være klar over at man udemærket har ret til at fortælle om sine helt egne erfaringer - gode som dårlige.

At du har positive erfaringer ved dette dyrehospital ændrer ikke på at TS er gået derfra med en øv-fornemmelse.
    Og akkurat som at det skal respekteres at du er glad for dyrehospitalet - så skal du dælme også respektere at ikke alle deler dine erfaringer.
    Og det ligner slet ikke noget at du sidder og mere eller mindre forlanger en undskyldning fra TS. Hvad fanden er det for en mangel på respekt at lægge for dagen. Måske hellere DU skulle give TS en undskyldning!

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#31   9. feb 2015 Kære Beltane. Alle har ret til at fortælle om deres oplevelser, men der er forskel på at beskrive en "øv" oplevelse, til at lave en en overskrift og et indlæg der råber "ADVARSEL OM AT BRUGE DYRLÆGERNE I SNERTINGE" først på Facebook og dernæst i dette forum.

En ældre tråd kan hurtigt blive aktuel, da en søgning f. eks på" Snertinge dyrehospital" øjeblikkelig viser indlægget, uanset hvor kvalificeret det måtte være.

I dette tilfælde måtte der gives et seriøst svar på den meningsløse advarsel, så vrøvlet om Snertinge dyrehospital ikke står som en fuldgyldig sandhed.

Jeg begiver mig ikke af med at skrive romaner, men begrunder ganske enkelt mine synspunkter, - det var det jeg lærte i folkeskolen og det kan som bekendt ikke gøres i en enkelt sætning - at det betyder, at nogle skal bruge lidt tid på møjsommeligt at stave sig igennem mere end et par linier undskylder jeg for, men jeg ved også at øvelse gør mester, alle mine indlæg er askrevet på en lille mobiltelefon, og tager kun et øjeblik at nedfælde.

Og til brugeren med det mærkelige Brugernavn "Kys min. .. Mepapixel".

Jeg "forlanger" ikke, at Snertinge dyrehospital skal havde en undskyldning, tværtimod skriver jeg klart og tydeligt, at "- jeg vil blive meget overrasket, hvis du, Pia Dantoft pludselig kunne se dine egne fejl og ovenikøbet kunne undskylde overfor Snertinge Dyrehospital".

Det betyder rent faktisk, at jeg respekterer at Pia Dantoft føler at havde haft denne oplevelse, men også at det er rimeligt velbegrundet , at hendes beskrevne oplevelse er så mangelfuld og modstridende og af sådan en karakter, at den ganske enkelt ikke kan passe med det faktiske hændelsesforløb.

Det er dette faktum og den deraf følgende helt urimelige advarsel om ikke at benytte Snertinge dyrehospital, man burde burde kunne forvente en undskyldning for, men jeg forventer det ikke og jeg forlanger det slet ikke!

Pia Dantofts mærkværdige beskrivelse og usaglige advarsel - først på Facebook og derefter på Hundegalleri. dk, må stå for hendes egen regning for tid og evigt, - jeg synes at det er gjort klart for de fleste, at Pia Dantoft mest af alt udstiller sin egen uvidenhed og begrænsede forståelse (også?) for dyrlægefaget.

Med venlig hilsen
    Erik Jensen, Kalundborg

• #32   9. feb 2015 Kære Erik Pøtner J.

Tusind tak for dit besyv i debatten, som totalt udenforstående er det altid rart at få skudt i skoene at man ikke selv kan vurdere ud fra folks indlæg hvorvidt man ønsker at bruge et dyrehospital eller ej. Den nedladenhed du lægger for dagen, hvormed du både kritiserer folks evner til debat, kræver en undskyldning af voksne mennesker og totalt mangel på respekt for andres evner til kildekritik og almindelig ræsonnement, er det virkelig den passende måde at få sin mening ud på?

Argumentum ad hominem -jeg er sikker på du kender konceptet. Og hvorfor det ikke er særligt hensigtsmæssigt. smiley Når man prøver at opfordre til introspektion, er det en ganske udmærket ide at fungere som forbillede selv.

Hav en fortrinlig dag.

Hilsen en der stoppede med at stå skoleret for nogen -i folkeskolen!

• #33   9. feb 2015 Snertinge er et dyrehospital,vi også brugte i nogle år,da vi boede derude,men endte oppe i Asnæs i stedet for,da den dyrlæge,som vi almindeligvis brugte i Snertinge,erklærede,da vi fortalte at vores næste hund skulle være en cavalier,"Dem gider jeg ikke,de skriger for et godt ord"..så bestemte vi os for at bruge et andet dyrlægested...vi spurgte så det nye sted først om de havde noget mod cavaliere--de måbede over spørgsmålet,den havde de aldrig hørt før..
    For et år siden sendte en af mine veninder sin to år gamle hund til tandrensning på Snertinge..hun snakkede med dem og de fortalte at han var vågnet efter narkosen,men da hun kom,var hunden død,det viste sig at det var en praktikant,der sidst havde været inde for at tilse hunden og den havde pebet,men praktikanten havde ikke reageret..så hun mistede sin hund..
    Der er nogle dyrehospitaler,der bliver for store og der sker "hovsa" hændelser,fordi den enkelte hund drukner i mængden

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#35   9. feb 2015 Kære Obernastig.

Alene dit brugernavn, som betyder "en person der stædigt forsvarer sit eget synspunkt, uagtet saglige argumenter og ihærdigt bekæmper andres" betyder, at det er absolut meningsløst at diskutere noget som helst med dig.

Men overordnet set ganske befriende, at man som debatør melder så klart ud som du gør allerede i dit brugernavn- så spilder ingen sin tid med at finde gode argumentet for en given sag, da de alle som en vil falde på gold jord..

Til brugeren "nu med Oskar" er det sådan, at den omtalte bemærkning tydeligvis er sagt med et glimt i øjet, iogmed at det ikke er dyrlægen som skal leve med hunden til dagligt. Måske var det nævnt som et godt råd i det tilfælde, at du ikke var bekendt med hundens karakteristika herunder ikke kun hundens typiske fysiske fremtoning, men også dens personlighed, der hvis man ikke kender racen kan overraske mange negativt.

Det er desværre velkendt, at rigtig mange hundeejer vælger hundetype forkert, med de skuffelser og frustrationer det giver for alle partner, men jeg kan nu forstå, at du tog dette gode råd fornærmeligt op og valgte en anden dyrlægeklinik - det er du din gode ret til...

Med hensyn til uhyrlige andenhåndsberetninger (omkring den tragiske tandrensning..) er de inderligt ligegyldige, da da usikkerheden om det faktiske hændelseforløb mildt sagt er ganske betragtelig, - for ikke at komme til at bruge ordet løgn...

Så måske er det bedst at holde sig til debattens emne, der provokerede mig ved, på en særdeles tvivlsom baggrund, at RÅBE en advarsel ud til alle der søger på ordet "Snertinge dyrehospital" om ikke at benytte ikke blot en enkelt dyrlæge man kunne være utilfreds med, men et helt hospital, der har et stort antal ekstra kvalificeretde dyrlæger tilknyttet.

Særligt når det med er rimelighed er klarlagt, at hundeejeren i bedste fald har mistået situationen og i værste fald har givet sig selv en kompetence, som hun på ingen måde er i besiddelse af, hvilken har været en medvirkende årsag til, at hundens behandling er blevet udsat unødigt.

Med venlig hilsen
    Erik Jensen, Kalundborg

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#36   9. feb 2015 CF med forsømt hund. (? ) Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at alle kan havde underlige oplevelser, det hvad entet det er på et hospital eller i supermarkedet. Sådan er det i sagens nutur, når der er tale om mennesker som kan havde forskellige opfattelser af virkeligheden.
    Når Pia Dantoft kommer med en så klar advarsel omkring et HELT hospital er der ikke lagt op til den enkelte læser selv at vurdere hvorvidt anklagen det er rimelig velbegrundet.

Vi kender det alle, når forsiden på Ekstra bladet eller Ugeavisen udråber syndere på en oftest tvivlsom anklage.

Så når Pia Dantoft fremlægger sin konklusionen så klar og entydig er det besluttet på forhånd, at hvis nogen læsere vælger at ignorere den, så har man gjort sig skyldig i forsømmelse og dermed være en dårlig dyreejer, der ikke vil sit dyr det bedste.

Det siger sig selv, at sådan bør og kan man ikke starte en debat om en mulig fejlbehandling, for så er der ligesom ikke noget at debattere (!) hvilket da også kan ses af de efterfølgende rygklappende kommentarer, og hvor det er ganske pinligt at se hvordan hjernerne, en efter en, kobles fra og blot istemmer ulvekoblet.

Mvh
    Erik Jensen, Kalundborg

• #37   9. feb 2015 Du må godt låne mit brugernavn smiley du synes faktisk at passe meget bedre til det end jeg gør smiley

• #38   9. feb 2015 Men har du læst reglerne inden du kom herind? Erik

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#39   9. feb 2015 Tja, jeg har ikke set meget til argumenterne, men mest hørt påstande baseret på følelser, men prøv at overrask mig... Dit dybt provokerende og selvhævdende brugernavn må du gerne beholde helt for dig selv, vær kun glad for at ikke mange ved hvad oberstnasig egentlig det betyder - det lærer man heldigvis ikke i folkeskolen.

• #40   9. feb 2015 Nej det gør man ikke, det gør man tydeligvis heller ikke om "argumentum ad hominem" som du bliver ved med smiley

I stedet for at fokusere så meget på et brugernavn, skulle du prøve at fokusere på hvad der bliver skrevet.

Det gør en debat meget mere saglig og ærligt talt -intelligent smiley

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#41   9. feb 2015 Man kan faktisk ikke finde dårligere argumenter, Beltane, end pludselig at henvise bredt til nogle regler, som du ikke engang selv har gidet at sætte dig ind i, så du i det mindste kunne henvise til hvad du egentlig mener, når du henviser til "reglerne" - et dårligere argument skulle lige være at trække nazikortet...

Jeg vil tro, at denne debat bør afsluttes med Beltanes nye lavpunkt i usaglig argumentation i bevidstheden om, at nye læsere har fået adgang til et mere nuanceret billede af Snertinge dyrehospital og deres mange dygtige medarbejdere end overskriften oprindeligt lagde op til, og også med et lille håb om, at nogle debattørere måske lige vil trække vejret først og se lidt mere kritisk på diverse udsagn inden der skydes med skarpt. Konsekvenserne kan ofte være katastrofale for ofrene, det uanset hvem der måtte udpeges og af hvilken grund.

Med venlig hilsen
    Erik Jensen, Kalundborg

• #43   9. feb 2015 Tråde som denne er guld værd. Uanset hvad, så bør sådan noget her ikke ske, hverken for TS eller CF.
    At forsvare det er ganske enkelt tåbeligt. Deres oplevelse er bestemt ikke mindre vigtig end din, Erik, bare fordi du mener, det er skidt formuleret.

• #44   9. feb 2015 Erik - Lærte man ikke i din folkeskole at det ikke gjalt om at nedgøre andre, så meget som muligt? Du praler selv med at du kommer med saglige aggumenter.. Men samtidigt henviser du til en kvinde, der slet ikke er nævnt i tråden og til et opslag på facebook, som ingen kender til.. Jeg hentyder til reglen om at udhænge andre ved navnsbenævnelse..

Jeg kan skam godt reglerne.. Jeg vil gerne vide hvor i denne tråd jeg ikke har overholdt dem i følge dig..

Husk nu at komme med gode agumenter og ikke bare nedværdigelse..

Jeg skyder ikke med skarpt, jeg spørger hvorfor du hiver en (ukendt) tråd op hvis du ikke bryder dig om den..

Jeg går heller ikke hen og peger en person ud fra en mængde hvis jeg ikke bryder mig om personen..

• #45   9. feb 2015 Og jeg undre mig også over hvorfor du har oprettet dig på et debatforum, bare for at deltage i en tråd hvor du nedgøre personer du slet ikke kender, og så derefter kalder det saglige argumenter

• #46   9. feb 2015 Er vinderen så den, der kan komme med flest latinske floskler? Eller disse er måske en del af indholdet, for så vil jeg da lige liste på loftet og finde mine gamle støvede latinbøger. Mit latin bliver lidt rustent, når man så sjældent møder folk, som ytrer sig på latin. smiley

• #47   9. feb 2015 Uh det lyder interesant Søren smiley

• #48   9. feb 2015 Erik Jensen
    At du har en bedaget folkeskoleeksamen bag dig, giver dig ikke ret til at uddele verbale øretæver til højre og venstre. Du har tilsyneladende pjækket fra den undervisning, der fandt sted i dit lokale ældrecenter omkring net-etikette ( note 1), men hvis du er heldig, kan det nås endnu.

Dine indlæg har ind til nu primært påvirket dine læsere her på HG i den modsatte retning af dit oplyste mål, men i tilfældet af at du er en Troll (note 2), så må jeg lykønske dig med at du har tiltrukket dig den ønskede opmærksomhed.

Note 1 - Net-etikette - læren om god omgangstone på nettet ( feks på div fora)
    Note 2 - Troll - oversættelse findes via Google (note 3)
    Note 3 - Google - søgemaskine, der kan bruges til at finde informationer.

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#49   9. feb 2015 Allerførste linie i tråden starter med "taget fra Facebook"...Hvordan skal man styre hvem man kommentere, når man ikke må nævne navne? At kalde sig selv oberstnasig i en henvenderlse kalder i sig selv på en kommentar, ligeledes hvis man synes at det er sjovt at kalde sin hund understimuleret. Jeg kunne nok på noget som var sjovere, som ikke udstiller sig selv, men når man vælger at gøre gør det så åbenlyst, må jo tage folk på ordet og stå til måls for deres mærkelige valg.. Jeg kender ikke de ærede deltagere i denne tråd, men forholder mig til det skrevne, og hvordan andre formulere sig er helt uden betydning, Jeg forholder mig til indholdet, hvilket jeg endnu ikke har set een eneste af de de ærede deltagere gøre omkring min argumentation.De forbigåes hver og en i tavshed og der motivforskes istedet på hvorfor jeg synes at det ikke er særligt klogt at bringe en advarsel på et så tyndt grundlag som tilfældet er. Hvorfor jeg deltager i tråden er der også redegjort for.. Jeg er almindelig hundeejer som alle andre, så en usaglig påstand om en (formodet) tilknytning til Snertinge dyrehospital viser endnu engang at debatniveauet er ualmindeligt lavt i denne tråd - det skal jeg være den første til at beklage, men det underbygger desværre endnu engang et af mine vægtigste argumenter nemlig, at mange dyrlæger desværre må leve med dets dyrs ejere og deres forskruede meninger, omend det lykkeligvis er et beskedent fåtal som går så langt som at anklager et helt hospital for inkompetence...

• #50   9. feb 2015 Til Erik Jensen fra Kalundborg,,jeg var den gang yderst klar over hvilken hunderace jeg ville have,pågældende dyrlæge VILLE ikke behandle en cavalier king charles spaniel,det var vi overhovedet ikke i tvvl om,at vi ville have en cavalier byggede på 2 års undersøgelser..
    helt ærligt så lyder du temmelig dum i alle dine såkaldte argumenter,du påberåber dig en skolegang..man kan spekulere på om det er noget du har hørt om at man kan få eller om du reelt har fået den ?

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#51   9. feb 2015 Jeg endnu har til gode at se nogle modargument i forbindelse med den umotiverede advarsel som tråden omhandler. Måske du ville være rar gennemgå mine "dumme" argumenter et efter et, så vi måske kan få en diskussion der forholder sig til emnet.

Efter mere end 40 indlæg tillader jeg mig dog at tvivle på at det vil ske, og min stille håb om, at nogle debattørere måske i fremtiden vil trække vejret først og se en smule mere kritisk på diverse påstande om lægefejl inden der skydes med skarpt, må siges at være netop et håb.

Fred være med det, da et gammelt bibelcitat fra Timotheus 1:7 fortæller os, at Gud har ikke givet os fejhedens ånd, men kraften, kærligheden og sindighedens ånd. Der er altså stadig håb, omend man nok skal være stærk i troen...
    Mvh
    Erik Jensen, Kalundborg

• #53   10. feb 2015 Hvis du går så meget op i hvad brugernavne betyder ville du vide jeg ikke er kristen smiley

• #54   10. feb 2015 Batdog - hvorfor skriver du grimt om mig? Oven i købet kun med normale ord. Det er måske stilen, når du irriteres?
    Charmerende. smiley

• #55   10. feb 2015 Jeg undres gang på gang, at nogle folk føler sig trådt på, når andre deler ud af deres dårlige erfaringer og oplevelser....

Erik Jensen, fra Kalundborg

Hvad er det der gør at du tager det SÅ nært, at andre har haft en frygtelig oplevelse med dette dyrehospital?
    Hvis du har haft gode erfaringer med dem, er det jo kun godt for dig, men derfor er det jo ikke umuligt at andre har haft en anden oplevelse end du.

Dernæst bliver du ved med at 'kræve' en undskyld fra Pia Dantoft, men det vidner om at du ikke har læst teksten særlig grundigt. Hvis du tager to sekunder til lige at læse starten igen, står ser tydeligt "ADVARSEL OM AT BRUGE DYRLÆGERNE I SNERTINGE Skrevet af Inge Elisabeth Kuhlmann Wollman" - det er højst sandsynligt et oplæg der er blevet delt (sikkert af flere omgange).

Igen, jeg står fuldstændig uforstående overfor at du forsvarer den måde dyrlægerne har handlet på i denne sag, hvorfor føler du dig trådt på?

Bare fordi jeg er glad for at handle nede i fakta og jeg altid synes jeg får god betjening, er det jo ikke sikkert at alle andre deler min mening og oplevelse.

• #57   10. feb 2015 tja.. det er nu altid lidt mærkeligt når folk tilsyneladende kun opretter sig for at forsvare nogen eller noget der er blevet kritiseret.. mon ikke eksperten fra kalundborg snart er fortid herinde igen..

gad vide hvad mit brugernavn siger om mig som person smiley

• #59   10. feb 2015 Tja,Steffen C,så kan jeg spekulere over mit "Nu med en Oskar" smiley
    C F,jeg har selv tænkt på om "Erik Jensen fra Kalundborg"var delejer i Snertinge eller havde arbejdet der...håber han snart er fortid.

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#61   10. feb 2015 Det er jo desværre håbløst at bruge mere tid på denne"debat" i og med at man nægter at forholde sig til trådens centale emne som er en ADVARSEL mod et helt hospital. Istedet bruger nogle debattørere kun sin energi på andet, der ikke er relevant for emnet. Blot en lille rød tråd ville være formålstjenligt, så der skabes masser af plads til sidespring

Som et eksempel må jeg opponerer omkring den sidste bemærkning, hvor jeg nu skal tillægges et udsagn om, at skribenten skulle lyve (!)

Det selvom jeg ganske tydeligt fremhæver, at det ord vil jeg IKKE benytte i den givne situation , og at jeg blot kan konstatere, at der ganske enkelt er betragtelig usikkerhed om det faktiske hændelsesforløb. Vi husker alle forkert, særligt i forbindelse med anspændte øjeblikke og det er det, som med god grund pointeres.

Indrømmet, måske lidt kringlet formuleret for nogen, men det bliver jeg nok tilgivet af de ærede deltagere, som helt sikkert har eller burde havde forståelse for, at det kan være vanskeligt at udtrykke sig på skrift, særligt hvis målet er at holde sig inden for 180 tegn.

Hvem husker forkert.? Ovenstående personangreb illustrer ihvertfald klart min pointe om at en given sagsfremstilling bestemt ikke behøver at være særligt retvisende, når man selv med en temmelig klar tekst foran sig, forbliver overbevist om, at det står modsatte af skrevne!

" - da da usikkerheden om det faktiske hændelseforløb mildt sagt er ganske betragtelig, - for IKKE (min fremhævning) at komme til at bruge ordet løgn..."

Og med denne sidste korrektion ud af ubegribeligt mange, vil jeg overlade de øvrige deltagere til at fortsætte deres lykkelige liv som hidtil - måske også en lille smule klogere på ikke blindt at dømme andre på bagrund af noget de af forskellige årsager mener er urimeligt, forkert, eller ganske enkelt har misforstået.

Det er i særlig grad værd at notere, at den anklagede Snertinge dyrehospital end ikke er bedt om en redegørelse, endsige kommentar, hverken før eller efter den højtråbende ADVARSEL lægges ud på div. forums.

En så fejt og kujonagtigt folkedomstol som tråden er udtryk for burde ikke kunne finde sted i et nogenlunde demokratisk samfund. Så meget burde vi forhåbentlig kunne lære af denne fortælling, som jeg ikke har mindes noget fortilfælde til.

Imorgen ener det måske dig som bliver hængt ud på nettet tilskræk og advarsel, for noget som du ikke har gjort og som du ikke kan forsvare dig imod. Er det det samfund du ønsker vi skal havde ? Hvis ikke, er det måske lettere at forstå hvorfor det faktisk er en pligt at komme med et modsvar til disse folkedomstole, der har det til fælles, at de alle fører sig frem som stakkels ofre, og det selvom det modsatte oftest er tilfældet.

Den anklagedes rettigheder og mulighed for forsvar skal altså ofres af hensyn til plejen af den indre svinehund, som nogen desværre ikke magter at holde i kort snor endsige give mundkurv på!
    Mvh
    Erik Jensen, Kalundborg

• #62   10. feb 2015 Jeg prøver ikke at holde mig indenfor 180 tegn, jeg prøver at sige min menig præsis som den er uden at læsere mister koncentration fordi teksten er for lang

• #64   10. feb 2015 Erik - nu opponerer du så meget imod at det dyrehospital er hængt ud uden at kunne forsvare sig.
    Jamen siden du er glade for dem, så kan det undre mig at du ikke informerer dem om at der ligger noget her (hvor på Facebook og/eller andre steder det er blevet delt, det må de/du så selv finde) - hvorpå det står dem frit for at oprette en profil og give deres version.

• #65   10. feb 2015 hvor er du dum at høre på selvom du har gået i skole,som du jo så flittigt femhæver,hvis dyu har noget med omtalte dyrehospital at gøre,så synes jeg at du skule skynde dig at informere dem om at de var "gys" under beskydning..har du aktier i foretagenet ?

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#67   11. feb 2015 Hvis udtrykket: "ADVARSEL OM AT BRUGE DYRLÆGERNE I SNERTINGE" og dertil følgende forvirrende beskrivelse kan få stor sympati og opbakning , uden skyggen af dokumentation, men alene baseret hvad skribenten selv påstår at havde oplevet, ikke skulle være en form for folkedomstol hvor det er mennesker uden særlig viden eller erfaring der dømmer i en sag, hvad er en folkedomstol så?

Den væsentligste forskel idag i forhold til de oprindelige græske folkedomstole i Ahten ca 500 fvt er, at man oprindeligt naturligvis hørte begge parter, inden at der blev afsagt en dom.. .

I dette tilfælde kan det populært sagt siges, at Pia Dantoft både er jounalist, anklager og dommer, godt støttet - HELDIGVIS med nogle få befriende undtagelser, af en masse "nævninge" der helt ukritisk retter ind og gør hvad der forventes, det uden på noget tidspunkt at udtrykke ønske om høre den anklagedes version af sagen. Man kommer nemt til at tænke på Pavlos hunde der blev trænet i et bestemt reaktionsmønster.

Iøvrigt vil det ikke give nogen mening, at lade den dømte komme til orde, når først dommen er blevet afsagt og effektureret, vel...

Det eneste rimelige er i virkeligheden at gøre skaden god igen, ved som i det mindste at slette indlægget og måske endda beklage det skete, men Pia Dantoft som af uransagelige grunde har valgt at viderebringe den usaglige advarslen er desværre ikke mand nok til at erkende sin åbenlyse fejldisposition og tage konsekvensen heraf. Hvilken skam.

Historien viser os, at det ikke vil fungere specielt godt med en enkelt magthaver eller blot topstyring, (feks den fascistagtige styreform ala DF fra vores egen andedam og Putin som et andet mere grelt eksempel ).

Det samme pricip gør sig også gældende, når en åben, men også til tider ekstrem magtfuld platform som internettet, misbruges af enkeltpersoner, der er er ude i en form for agenda af den ene eller anden grund. På nettet skal alt virkeligt læses kritisk, for her kan løgne og manipulationer til overflod florere uimodsagt.

Alle har og skal havde lov til at udtale sig om både det ene og andet, og det er sundt og godt at dele sine erfaringer med andre ligesindede, men når man som Pia Dantoft viderbringer nogle påståede oplevelser fra et hospital skal der virkelig være solide beviser for temmeligt store fejl eller svigagtig handlinger blandt ledelse eller personale, FØR man vælger at gå det helt store skridt VIDERE og bringe en advarsel mod hele virksomheden.

Det burde være klart for det fleste, at det er heri den væsentligste forskel ligger og også bagrunden for min protest.

I indlægget og tråden iøvrigt kan enhver konstatere, at ingen beviser er forsøgt tilvejebragt - men den dybt usaglige advarsel vil alligevel stå og blinke rødt for al evighed.

Folkedomstolen har afsagt sin dom, men igen fået endnu et justitsmord på samvittigheden.

Snertinge Dyrehospital med sin særlige ekspertise og dygtige medarbejder skal nok overleve et sådan, ret beset, utroværdigt og meningsforstyrrende angreb, men for andre der udsættes for det samme kan det hurtigt ende med en menneskelig og økonomisk katastrofe.

De fleste har vel stadig Søndag Avisen's "sag" om importøren af naturgummisutten og dens påståede giftindhold (phalater) i frisk erindring , og hvor den stakkels anklagede kvinde ikke fik et ord indført, før folkedomstolen havde klistret advarsler op overalt.

Det er i princippet heller ikke anderledes i denne sag, omend det af flere grunde heldigvis ikke har samme bevågenhed og interesse.

Men det er nok værd at at tænke over, skulle man mene....

mvh Erik Jensen, Kalundborg

• #68   11. feb 2015 Erik Jensen, Kalundborg

Din lange smøre gør dig ingen gavn. Man kan sagtens få ytret sin mening uden at man forsøger at få den til at ligne en velskreven roman eller artikel.

Jeg undrer med stadigvæk over at DU føler dig så ramt og på trods af at du har brugt en masse tid og plads på at skrive, har du endnu til gode at give mig svar på dette.

Jeg tror vi alle kan blive enige om at der somregel er 3 versioner af en sag, den enes version, den andens version og så sandheden som gerne skulle ligge lige midt imellem. Uanset hvad, så er det jo én persons sandhed, om du vil det eller ej. Nogen har haft en dårlig oplevelse, det kan du ikke lave om på - uanset hvor meget pladder du vil skrive og hvad fanden bilder du dig egentlig ind? Der sidder nogen derude som har haft en meget dårlig oplevelse og det sidder du her og negligerer, kalder dem for løgnere og råber op om domstol, anklager og jeg ved ikke hvad.

Igen bliver du ved med at snakke om Pia Dantoft - kvinden har delt et opslag på Facebook for at advarer andre, så de ikke ender i lignende historier, det opslag er så blevet delt herinde af en anden bruger. Hende Pia er sikkert ikke engang på HG, alligevel sidder du som en eller anden fuldmægtig og forlanger undskyldning og forklaring - du er sådan set ikke ret meget bedre end det du sidder og beskylder resten af alle de andre for!

Nogle gange kan det betale sig at kigge indad først, det er værd at tænke over skulle jeg mene

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#70   11. feb 2015 Hvordan kan man dog mene, at mine indlæg er noget "bavl", "smøre", " pladder" - ja ordet "dum" er ovenikøbet brugt et par gange, " når man tydeligvis ikke har gidet at læse, endsige prøve at forstå argumentationen? Alle de stillede spørgsmål er jo klart besvaret - sågar over flere omgange.

Til bemærkningen omkring "- må man være forberedt på kritik og ros af sit virke. Er man ikke det, er man ikke klar til at drive virksomhed" er det ikke noget jeg er unig i - tværtimod skriver jeg jo klart og tydeligt:

"Alle har og skal havde lov til at udtale sig om både det ene og andet, og det er sundt og godt at dele sine erfaringer med andre ligesindede," , men jeg nævner også, at der er en grænse som er overtrådt i præcis dette tilfælde. Det er netop, det som er hele pointen!

At nogle debatatører ikke har evnen til at skelne kan jeg kun beklage, - jeg har ellers forsøgt at udtrykke synspunktet over flere omgange og på flere måder.

Jeg har også gentagende gange forklaret hvorfor det er nødvendigt at markere sig mod denne usaglige advarsel, og at jeg iøvrigt er en ganske almindelig og tilfreds hundeejer, som nyder at besøge Snertinge Dyreklinik, hvor fagligheden af flere gode grunde er i top - hverken mere eller mindre.

Men som sædvanlig er det mere interessant med alverdsens konspirations teorier, feks om jeg skulle havde ejerskab eller anden interesse i virksomheden, blot fordi jeg tillader mig at protestere over et urimeligt angreb.

Hvis ellers nogen af konspirationsteoretikerne gad at undersøge sagen blot overfladisk, ville et hurtigt opslag på virksomhedsregistret vise, at Snertinge Dyrehospital feks ikke et aktieselskab (A/S), men et privat interessentskab (I/S) ejet af 3 dyrlæger; Finn Christensen -Marianne Weiss Hansen og Jesper Maegaard Knudsen. Det er oprettet helt tilbage i 1964 og har ikke mindre end 9 ansatte, alle med specialiserede kompetencer inden for deres felt. Sværere er det ikke at få styr på fakta, når man ikke tror på det skrevne fra min pen...

" - det sidder du her og negligerer, kalder dem for løgnere og råber op om domstol, anklager og jeg ved ikke hvad"

Jeg negligere ingenting- tværtimod. Jeg kalder ingen for løgnere - tværtimod. Jeg RÅBER ingenting - tværtimod, men det gør trådstarteren jo faktisk..

Men det er helt korrekt, at jeg bruger lidt tid på at forklare om magtens tredeling, så det ikke altsammen ender ud i folkedomstole, hvor følelser frem for kendsgerninger får frit spil.

Resultatet kan jo tydeligt ses her, hvor en dygtig og professionel virksomhed med særdeles engageret medarbejdere pludselig må se sig hængt ud på nettet på et mere end tvivlsomt grundlag, for ikke at komme til at bruge ordet løgn - (der var "påstanden" om løgn sørme igen...

Da der ikke rigtigt er mere at tilføje, i og med at kommentarerne primært handler om noget man ikke har gidet at læse og forstå, og dertil vælger at dreje debatten hen til at omhandle undertegnede istedet for at forholde sig til de fremførte argumenter, så er det vist på tide at takke af for denne gang.

Mvh
    Erik Jensen

• #71   11. feb 2015 Erik Jensen , Kalundborg

Det er meget muligt at du mener at du svarer, men fakta er, at jeg stadig undrer mig over at du føler dig så personligt ramt over at nogen vælger at advare, pga en dårlig oplevelse. At du har haft gode oplevelser med samme dyre hospital er da kun godt for dig, men det betyder jo ikke at der ikke sidder nogen derude og har haft dårlige oplevelser.
    Det synes jeg at du negligerer i høj grad! Du har travlt med at sørge for at der ikke er nogen der sætter dig i forbindelse med dette Dyrehospital og igen snakker du om Folke domstol.

Du bliver også ved med at snakke om hvor dygtig og professionel en virksomhed det er - det er meget muligt at det er dit indtryk, men du må få øjnene op for at det er ikke alle der deler dit billede af klinikken.

Som jeg skrev før, bare fordi jeg er glad for at handle i fakta og altid synes jeg får god service, er det jo ikke ensbetydende med at resten af Danmark deler min holdning. Det er som oftest sådan med virksomheder at der bliver lavet fejl, vi er jo bare alle mennesker. Det er når der bliver lavet fejl gentagne gange eller de ikke bliver forsøgt rettet, at folk føler sig nødsaget til at advare andre. Hvem har lyst til at gå disse ting igennem, hvis de havde kunnet være foruden?

Og så bliver jeg altså nødt til at sige at der somregel ikke er nogen røg uden ild.

Og ja forresten, så er det noget pladder og bavl du sidder og så fint forsøger at konstruere. Som sagt så hjælper det ikke din argumentationer, for du sniger dig bare let og elegant udenom alle spørgsmålene og får fokus over på noget andet.

Havde du nu skrevet som er almindeligt menneske, istedet for at blive ved med at skulle skrive fine (meningsløse) artikler hver gang, så kunne det være man kunne have en saglig debat med dig. Problemet med dine fine artikler er, at jeg tror du bruger alt for lang tid på at konstruere din lange smøre og alt for lidt tid på at forstå hvad der egentlig bliver skrevet.

Igen stiller jeg mig uforstående overfor hvorfor du føler dig trådt over tæerne, at nogen advarer mod dette dyre hospital - du har så fint fremskaffet beviser på at du ikke er medejer. Flot, men kan du ikke bare svare helt ærligt på hvorfor du tager det så nært?
    Er det fordi du er fast stamkunde? Er det, det?

Så nu fik jeg vidst også lavet noget af en smøre, det smitter åbenbart. Jeg gider bare ikke spilde tid på at sætte den op som en artikel, jeg er sikker på at de fleste mennesker kan forstå mig alligevel smiley

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#72   11. feb 2015 Dette er ganske enkelt helt utroligt Camilla! Jeg føler mig da ikke personligt ramt, hvor kommer den antagelse pludselig fra?

Som en god og ansvarlig samfundsborger arbejder jeg selvfølgelig med princippet om, at man skal kunne forsvare sig inden modparten går til yderligheder og sender advarersler ud til Gud og hver mand - dette foranlediget af en tvivlsom historie, der ganske rigtigt er rørende, men tydeligvis ikke er det sande billede.

Vi kan konstatere, at der er en del uregelmæssigheder i fortællingen, der rykker kraftigt ved troværdigheden, hvilket jeg allerede i mit første indlæg redegjorde klart for.

Brugeren Rene, kommentere også lidt af det åbenlyst mærkværdige, allerede i det andet indlæg i tråden:

Når jeg læser dette indlæg, så fatter jeg ikke man kører til så mange besøg hos samme dyrlæge, når man tydeligt kan se den er gal, hvorfor vælger man ikke en anden ?
    Der står også, at ingen andre dyrlæger ville tage imod i en weekend, det finder jeg meget underligt, da jeg har altid kunne finde en vagtdyrlæge, uanset tidspunkt.....
    Det kunne være spændene at høre historien fra dyrlægens side af

Jeg tror ikke, Snertinge Dyrehospital er dyrere end så mange andre mindre klinikker, men de er med garanti bedre kvalificeret, i kraft af mere avanceret udstyr, flere dyrlæger og målrettede specialer.

Af samme grund er jeg også blevet "stamkunde" hvis man egentlig kan kalde det det. Et par besøg om året hos dyrlægen med 2 hunde (nu 4) er vel ikke helt unormalt, og da jeg har aldrig kunne sætte en finger på hverken kvalitet eller service, - tværtimod, så er jeg selvfølgelig blevet fast "stamkunde". Det tror jeg også, at det fyldte venterum, jeg oplever hver gang jeg besøger Snertinge Dyrehospital, er et rimeligt godt udtryk for.

"Det er når der bliver lavet fejl gentagne gange, eller når de ikke bliver forsøgt rettet, at folk føler sig nødsaget til at advare andre"

Jamen Camilla, det er jo hele pointen og røde tråd i min kritik, at ingen af de væsentlige punkter du nævner, på nogen måde er tilvejebragt, der er endog ikke engang gjort et forsøg!

Som du selv konkludere så fint, er det faktisk ikke så svært at forstå min pointe, og så må vi jo dermed også konkludere, at vi er enige om, at det at sprede advarsler bestemt ikke er hensigtsmæssigt i denne sammenhæng og på dette grundlag.

Jeg ønsker derudover, at man selvfølgelig også tager konsekvensen af denne nyfundne sandhed og fjerner advarslen - og hvis man var mand nok, også give en undskyldning til Snertinge Dyrehospital. Bedre sent end aldrig.

Ikke for hvad kunden mener at havde oplevet af mulige uhyrligheder og overgreb i kontakt med en medarbejder, for det er selvfølgelig en ærlig sag for den enkelte beskrive sin oplevelse, men for på et helt igennem usagligt grundlag at gå direkte over til advare mod et helt hospital, med den udbredte utryghed det giver alle kunder og læsere af denne tråd.

PS
    Det er den omvendte verden, at det skal være mig som bevise, at jeg ikke har økonomiske eller andre interesserer i en virksomhed og som derfor måske kunne farve mine holdninger.

For mit eget vedkommende skulle der være betydeligt mere på spil end en kedelig og banal diskussion før mine holdninger blev faldbudt , I praksis ligger det mig dog uendeligt fjernt, da det er et blot trin er vejen mod korruption, noget som de fleste burde kunne tage afstand fra.

Jeg tror såmænd heller ikke, at der er nogen der vil betale så meget som en krone for at høre min mening smiley

Ikke siden heksebrændingerne i midten af 1500 tallet, har man bedt den anklagede om at bevise sin uskyld!

- Man binder den mulige heks på hænder og fødder og smider hende i floden - og kun hvis hun flyder ovenpå er uskylden bevist.. -

Dette er altså det tredje lavpunkt i denne tråd - jeg mener, at det må være rekorden, ihverfald i forhold til de temmeligt mange andre debatter jeg har deltaget i gennem tiden.

Mvh
    Erik Jensen, Kalundborg

• #73   11. feb 2015 hold da op nogle lange indlæg...

må sige jeg stopper sku med at læse med herinde hvis alt skal skæres ud i pap sådan smiley haha

• #74   11. feb 2015 Jeg forstår ikke hvornår nogen kan mene at man skal undskylde for at bruge sin ytringsfrihed i dagens DK?

Jeg forstår ikke hvordan, at man kan undervurdere et helt forum, ved at tro at de ikke kan tænke selv.
    Tro, at ikke de forstår, at dem der har haft en dårlig oplevelse med Snertinge Dyrehospital oprigtigt HAR haft en, for dem, dårlig oplevelse.
    Ikke at forstå, at det fordi vi respekterer, at det er okay at de giver udtryk for mistilliden til Dyrehospitalet på baggrund af DERES erfaring, ikke betyder at vi i forum ikke også forstår, at der er flere sider af sandheden.
    Ikke at forstå at vi kan vise empati og på samme tid forholde os kritiske til hvor sandheden nu ligger.

Præcis lige som dem som er glade for Dyrehospitalet respekteres for at have den mening, fordi det er DERES oplevelse, og den har de lov at give udtryk for.

Det er for mig uforståeligt at det er nødvendigt at være så ekstremt nedladende over for brugerne herinde.

• #75   11. feb 2015 Erik Jensen,du skriver og skriver og dine indlæge er efterhånden så lange og med så mange gentagelser,at der ikke er nogen der efterhånden gider læse dem..men du er glad for Snertinge dyrehospital..fint og du er utilfreds med at der er andre der ikke er tilfredse med Snertinge Dyrehospital..det har vi nu læst om uden at du kommer med noget nyt,jeg tror at ALLE i tråden her er klar over hvor din sympati ligger..kan du så ikke bare finde et andet forum at optræde i,fx Ekstrabladet

• #76   11. feb 2015 Sikke lange og spændende indlæg. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas vestibulum pellentesque mollis. Vivamus sit amet erat enim, eu viverra ante. Cras pharetra rutrum massa at auctor. Donec non orci diam, quis fringilla nisi. Proin fermentum, ligula eget convallis varius, libero turpis faucibus nibh, eu condimentum elit turpis a dolor. Nunc in lacus odio. Nulla facilisi. Mauris id tortor sed lacus sodales suscipit quis vel nulla. Eller sagt med samme ord - Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas vestibulum pellentesque mollis. Vivamus sit amet erat enim, eu viverra ante. Cras pharetra rutrum massa at auctor. Donec non orci diam, quis fringilla nisi. Proin fermentum, ligula eget convallis varius, libero turpis faucibus nibh, eu condimentum elit turpis a dolor. Nunc in lacus odio. Nulla facilisi. Mauris id tortor sed lacus sodales suscipit quis vel nulla. Prins knud får også lige een - Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas vestibulum pellentesque mollis. Vivamus sit amet erat enim, eu viverra ante. Cras pharetra rutrum massa at auctor. Donec non orci diam, quis fringilla nisi. Proin fermentum, ligula eget convallis varius, libero turpis faucibus nibh, eu condimentum elit turpis a dolor. Nunc in lacus odio. Nulla facilisi. Mauris id tortor sed lacus sodales suscipit quis vel nulla.
    Det er selvfølgelig bare min ydmyge mening. smiley

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#77   11. feb 2015 Jeg tager lige nogle af de stillede spørgsmål og kommentarer i en hurtig rækkefølge, jeg har ikke så megen tid lige nu

Jeg forstår ikke hvordan, at man kan undervurdere et helt forum,

Det gør jeg heller ikke. Jeg forholder mig alene til udtalelser fra enkelte debatører i præcist denne tråd.

"Jeg forstår ikke hvornår nogen kan mene at man skal undskylde for at bruge sin ytringsfrihed i dagens DK?'

Det beder jeg da heller ikke om - tværtimod, men en usaglig advarsel er stærkt kritisabelt. Det kan man da ikke se bort fra og har intet med ytringsfrihed at gøre.

"Tro, at ikke de forstår, at dem der har haft en dårlig oplevelse med Snertinge Dyrehospital oprigtigt HAR haft en, for dem, dårlig oplevelse"

Det har jeg heller ikke anfægtet er tilfældet, men jeg påpeger, at der er uregelmæssigheder som gør, at den beskrevne oplevelse ikke kan være dækkende for hele sandheden og at den anklagede ikke er blevet hørt - det var det mindste man kunne forlange, når der ikke mere er tale om en almindelig anmeldelse, som der heldigvis er masser af - såvel positive som negative.

"Det er for mig uforståeligt at det er nødvendigt at være så ekstremt nedladende over for brugerne herinde"

Nu er det sørme tonen som blevet er problemet! Jeg har så vidt jeg ved, ikke benyttet ord der blot minder om "bavl", "smøre", " pladder" - ja sågar ordet "dum" der alle er anvendt af nogle af de ærede debattører i selvsamme tråd!

"du er utilfreds med, at der er andre der ikke er tilfredse med Snertinge Dyrehospital... "

Intet kan være mere forkert, hvilket jeg sagt flere gange, problematikken ligger i, at man bringe en advarsel mod et helt hospital på et usagligt grundlag.

Gentagelser kan desværre være nødvendige , især når det er tydeligt at nogle debatører ikke har eller vil forstå teksten første gang. Man burde måske også se efter, om der ikke allerede er givet svar på et spørgsmål inden det stilles.
    Alle andre som har forstået det og kan blot løbe hen sover svaret.

Tro mig nogle af de stillede spørgsmål i denne tråd har frustrerende at være vidne til, når der er svaret klart i et forgående indlæg.

Med hensyn til Ekstra Bladets debat forum Nationen, må jeg sige, at langt de fleste brugere i dette forum læser og forstår en tekst ganske godt, hvilket betyder man ikke skal bruge energi på noget som er belyst.

Jeg gætter på, at det måske har noget at gøre med, hvordan man evner at se en sag fra flere sider, som henholdsvis mand og kvinde.

F.eks er forumet Trendsales primært befolket af kvinder og når man ryger ind i et sådan univers er det særdeles vanskeligt at kommunikere, hvis man da ikke konstant viser følelser og empati, med knus, smilier og anden falskshed.

Måske er Hundegalleri. dk et tilsvarende univers, hvor mænd er i mindretal og kvindernes forståelse for "tonen" er noget helt særligt og dominerende?

"Ikke at forstå, at vi kan vise empati og på samme tid forholde os kritisk til hvor sandheden nu ligger"

Er det kritisk, når brugerne vælger at dele denne advarsel mere end 70 gange. Er det kritisk at give thumps-up, hvis man er det mindste tvivl om, at fortællingern og advarslen ikke sand og derfor berettiget at fortælle videre?

Det handler altså alene om, hvad man føler når man læser teksten - ikke hvad de reelle kendsgerninger er, for dem er der meget få af - det er til gengæld en kendsgerning!

Jeg er iøvrigt imponeret over at Søren u været i stand til at kopiere præcis samme tekst tre gange efter hinanden - særligt når han har fundet en tekst end ikke har med emnet at gøre, men istedet omhandler typografi og layout (!)

Måske det ville være havde været smart selv at vide det, inden man trykkede på sendknappen, for så ville man ikke havde lavet bevidstløs copy paste i et opstilling der udstiller egen uvidenhed.

• #78   11. feb 2015 Hvis der er nogen der ikke kan se det fra andre sider er det da dig.. Du kan ikke engang se at TS kun har delt oplevelsen fra facebook, og ikke er den der har haft oplevelsen, alligevel skriver du til en der slet ikke er i tråden..

• #79   11. feb 2015 Jeg forstår ikke hvordan, at man kan undervurdere et helt forum,

Det gør jeg heller ikke jeg forholder mig til udtalelser fra enkelte debatører i præcist denne tråd.

"Jeg forstår ikke hvornår nogen kan mene at man skal undskylde for at bruge sin ytringsfrihed i dagens DK?'

Det beder jeg da heller ikke om - tværtimod, men en usaglig advarse er stærkt kritisabelt , og det kan man da ikke se bort fra.

"Tro, at ikke de forstår, at dem der har haft en dårlig oplevelse med Snertinge Dyrehospital oprigtigt HAR haft en, for dem, dårlig oplevelse"

Det har jeg da heller ikke anfægtet er tilfældet Jeg påpeger, at der er uregelmæssigheder som gør at den beskrevne oplevelse ikke kan være dækkende for hele sandheden, og at den anklagede ikke er blevet hørt, det var det mindste man kunne forlange, når der ikke mere er tale om en almindelig anmeldelse.

"Det er for mig uforståeligt at det er nødvendigt at være så ekstremt nedladende over for brugerne herinde"

Nu er det sørme tonen som er problemet! Jeg har så vidt jeg ved, ikke benyttet ord der blot minder om "bavl", "smøre", " pladder" - ja sågar ordet "dum" der alle er anvendt af nogle af de ærede debattører.

"du er utilfreds med at der er andre der ikke er tilfredse med Snertinge Dyrehospital... "

Intet kan være mere forkert, hvilket jeg sagt flere gange, problematikken ligger i at bringe en advarsel mod et helt hospital.

Gentagelser kan være nædvendige især når det er tydeligt at man ikke har forstået teksten første gang. Man burde måske også se efter om der ikke allerede er givet svar på et spørgsmål inden det stilles, tro mig nogle af de stillede spørgsmål i denne tråd er frustrerende at være vidne til, når svaret klart forligger et forgående indlæg.

Med hensyn til Ekstra Bladets debat forum Nationen, må jeg sige, at langt de fleste brugere læser og forstår en tekst ganske godt, så man ikke skal bruge energi på noget som er uden betydning. Jeg gætter på, at det har noget at gøre med hvordan man evner at se en sag fra flere sider som henholdsvis mand og kvinde.

F.eks er forumet Trendsales primært befolket af kvinder og når man ryger ind i et sådan univers er det særdeles vanskeligt at kommunikere, hvis man da ikke konstant viser følelser og empati, med knus, smilier og anden falskshed

"Ikke at forstå, at vi kan vise empati og på samme tid forholde os kritisk til hvor sandheden nu ligger"

Er det kritisk når btugerne vælger at dele denne advarelse mere end 70 gange. Er det kritisk at give thumps-up, hvis man er det mindste tvivl om at fortællingern og advarslen ikke berettiget?

Det handler altså alene om, hvad man føler når man læser teksten - ikke hvad de reelle kendsgerninger er, for dem er der i virkeligheden meget få af - det er til gengæld en kendsgerning!

Jeg er imponeret over at Søren u været i stand til at kopiere præcis samme tekst tre gange efter hinanden - særligt når teksten end ikke ikke har med emnet at gøre, men istedet omhandler typografi og layout(!)

Måske det ville være havde været smart selv at vide det, inden man trykkede på sendknappen.

Jeg må bedrøve dig, du tastaturets filibuster. Din evne til at skrive en debat ihjel har jeg endnu ikke formået at kopiere. Jeg googlede "ligegyldigt ævl". Du var første hit, den indsatte latinske brødtekst var nr 2.

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#80   11. feb 2015 Tak Søren for at gentage, ikke blot det relevante for din kommentars svar, men hele min tekst. Gentagelse fremmer forståelsen, men det undrer jo alligevel lidt når det er mig der kritisereres for at gentage mig, og så du hjæper til..

Beklager, hvis du mener at min kritik er noget ligegyldigt ævl. Jjeg mener tværtimod, at det er en særdeles relevant diskussion, som du desværre forsøger at afspore med noget langtrukkent og for de fleste uforstålig og langhåret "humor". Godt forsøgt, men slet ikke godt nok, hvis det skal være sjovt. Må jeg forslå at du bruger lidt længere tid på forberedelse hvis ikke grinet skal være en grimasse.

• #81   11. feb 2015 Shakespeare skrev kortere monologer..og selv Søren Gericke er ikke så glad for at "høre" sig selv tale...

• #82   11. feb 2015 Ingen forsøger at være sjove - ikke engang du. At du så alligevel er ganske succesfuld, siger med al ønskelig tydelighed, hvor svært satirikere har det. Du tager brødet ud af munden på dem.
    Et godt råd: Hvis du mener, at du har en god sag, lad da være med at pisse op i mod vinden.

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#83   11. feb 2015 Beklager naturlig, Beltane, hvis jeg har taget fejl af det præcise Facebook antal af delinger herfra siden. Jeg kan ikke se hvor mange gange den er delt herfra retur til Facebook, men muligheden er jo åbenlys tilgængelig og så er den med garanti også brugt mere end een gang Om det er 20 gange eller 2000 gange er i sig selv en interessant diskussion jeg gerne ville tage på på et andet tidspunkt, men antallet er jo ikke særligt relevant omkring min pointe. Måske du vil kommentere på det i stedet for?

Pia Dantoft er den ansvarlige for at bringe advarslen, og som sådan også den der skal fjerne eller moderere den igen, også selvom det ikke er hende der har skrevet teksten, det siger sig selv, da ingen andre kan gøre det - bortset fra moderator, måske det bør være næste trin?

Alle brugere der opretter og eller følger en tråd får besked via mail, og som trådstarter vil det virkeligt undre mig, hvis Pia Dantoft har fravalgt denne mulighed.

• #84   11. feb 2015 man må bare se i øjnene at ældrebyrden har god tid til at lave ligegyldige indlæg på div. forums nu til dags.. længere er den vel egenligt ikke.. hvorfor bruge tid på en så ensporet bruger???

• #85   11. feb 2015 Hun kan ikke slette en tråd der ikke er hendes.. Det er kun trådstarter og hjælpeadmin der kan det (Hvis tråden i øvrigt er for meget, så kan man altid klage til dem og bede dem slette)

Pia er slet ikke herinde.. Det er IKKE hende der har oprettet en tråd herinde (Og jeg får ingen mails herinde fra, det er fravalgt)

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#86   11. feb 2015 Så Pia Dantoft er ikke trådstarter i Hundegalleri. dk, Beltane ?

Er det så Inge Elisabeth Kuhlmann Wollman? Hende som jeg læser er den oprindelige ophavsmand til advarsel på Facebook.

Ja, ja man kan altid blive klogere, men jeg forstår det altså anderledes, da jeg mener det står temmeligt klart skrevet i de allerførste linier hvem der er ansvarlig for hvilken del ...

Taget fra Facebook...
    Føj for en oplevelse og behandling l samt mangel på det samme!
    Pia Dantoft

• #87   11. feb 2015 Erik jensen,kan du ikke bare krybe ind under din sten og lægge dig til at sove,du er så kedelig at læse,du gentager dig selv,tror egentlig du er en troll

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#88   11. feb 2015 Har Steffen C ikke mulighed for at genere ældre hårdtarbejde mennesker i et andet forum i stedet for at kalde dem alle en byrde.
    Må jeg forslå det liberale Venstreforum 180 grader.dk , hvor den slags sjofle personangreb er i højsædet. Hvor svært kan det være at holde sig (bredt) til et emne, hvor der er rigeligt at forholde sig til, især hvis man mener at være uenige i nogle af argumenterne?

Med typer af Steffen C støbning, indser man hvorfor vi elsker vores hunde.

• #89   11. feb 2015 niks det har jeg ikke.. jeg gør nu altid hvad jeg kan for at få useriøse brugere som dig til at finde et andet sted at skrive romaner..
    du må elske din hund fra nu af og til juleaften,, men når man opretter sig på et forum kun for at være forurettet vil man aldrig virke speciel seriøs.... heller ikke selvom man skriver ualmindeligt lange indlæg og bruger de fineste ord man har lært... æret medlem!!!

• #90   11. feb 2015 forøvrigt imponerende at du i en alder af 44 har kunne have hunde i mere end 50 år.. det er der sgu ikke mange der kan gøre dig efter!

• #91   11. feb 2015 Erik.
    Trådstarter her på HG hedder *Kristine* Proud Danish kennel.

og et par små tips ...
    Når indlæg bliver meget lange skimmes de.. De læses ikke.

Hvis en pointe ikke forståes så omformuler.. Det hjælper ikke noget at blive ved med at gentage det der ikke forståes.

Husk at det er modtager der bestemmer budskabet, så vær skarp og præcis hvis du ikke vil fortolkes.

• #92   11. feb 2015 Nej Erik det gør hun ikke, så hvis du vil have svar fra Pia, så find hende på facebook

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#93   11. feb 2015 Steffen C skriver "jeg gør nu altid hvad jeg kan for at få useriøse brugere som dig til at finde et andet sted at skrive romaner"

Og så kan jeg læse, at du bagefter piver over at flere tråde bliver slettet af administrator, fordi du vælger at gå efter personen, noget som du helt ubegribeligt også praler af i dine off topic tråde Jeg synes ganske enkelt, at det det er skammeligt

At en middelaldrende mand på 33 år er eneboer kan måske forklare en del af denne noget mærkværdige livsopfattelse, men handicappet eller ej eller hvad der nu er årsagen, det berettiget dig ikke til at bryde ind i tråd og sabotere den med uvedkommende ondskabsfulde bemærkninger der er rettet personligt mod deltagerne.

Men tillykke, det var det 4. lavpunkt i tråden, men dit er så usædvanligt dybt, at jeg vælger at at trække mig tilbage i bevidstheden om, at de oprindelige ærede deltagere trods alt har forstået, at der er væsentlig forskel på en anmeldelse og så en advarsel, og at det kan ramme selv de renste af de rene, hvis de ikke er opmærksom på at være særdeles kritiske over alle de informationer, der bliver delt på kryds og tværs.

Tak for debatten i dette univers , det var interessant og lærerigt at få lov til at opleve de mange bemærkninger kommentarer.

Bortset fra Steffen C, der med sit afsky for "ældrebyrden" (jeg er selv 50 år gammel) tydeligt viser, hvorfor han vil forblive en gammel eneboer, der sympatisere med Liberal Alliance. Fanden tager den sidste

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#94   11. feb 2015 Tak til Ib og Beltane for konstruktive svar, jeg tager dem selvfølgelig til efterretning, omend jeg nok har gjort nogle ihærdige forsøg på noget af det du påpeger smiley

Måske er mit format der vises på mobiltelefonen som gør, at jeg ikke kan se den præcise afsender. Jeg vil huske at tjekke på min PC ved lejlighed.

• #96   11. feb 2015 Og hvordan kan du misforstå hvem trådstarter er når det står ude i venstre side hvem der har lavet indlægget?

• Erik Pørtner J
    Erik Pørtner J Tilmeldt:
    feb 2015

#97   11. feb 2015 Fordi Beltan, at jeg jeg læser og skriver fra en mobiltelefon, hvor den fulde webside er formateret til brug på en lille skærm. Jeg har ikke noget til venstre for teksten, men jeg burde naturligvis havde undersøgt nærmere hvorvidt der var en helt tredje person involveret, udover dem som er nævnt i advarslen. Beklager, det er min fejl. Heldigvis ved de tre ansvarlige godt hvem jeg henviser til, også da de alle er lige gode om at bringe advarslen.

• #98   12. feb 2015 Jeg er på fra mobil app og hos mig er det heller ikke umiddelbart indlysende hvem TS er hvis man ikke er erfaren bruger.
    TS står hos mig UNDER start indlægget.
    Altså der hvor man regner med at det ER slut og så lidt længere smiley

Kommentér på:
Brug IKKE Snertinge dyrehospital

Annonce