905 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Ledig efter midnat... Ledig efter midnat...

Ja, så skal jeg melde mig under fanen af arbejdsløse.

Jeg har ALDRIG været ledig før - gået den lige vej til min uddannelse, hvorefter jeg har gjort tjeneste i 15 år på samme arbejdsplads. Ja, lige indtil jeg fik en arbejdsskade og blev kasseret ud til højre på trods af jeg havde en masse funktioner jeg sagtens kunne klare... Men det var jo desværre deres valg.
Jeg har efterfølgende fået ret og har fået en godtgørelse for en usaglig opsigelse...
Nå, det var lidt forhistorie eller surt opstød om man vil (ja, jeg er MEGET bitter på min arbejdsgiver)!

Mit spørgsmål går på, hvordan det er at være ledig. Har lidt svært ved at finde rundt i google-junglen.... Jeg er med på, jeg skal melde mig ledig og til rådighed på arbejdsmarked på jobnet.dk, men er der andet jeg skal her og nu??
Jeg har også haft kontakt med a-kassen og fagforning, da det er dem der har kørt sagen mod arbejdsgiveren.

Skal jeg bare vente på at blive kontaktet af jobcentret eller hva?
Jeg er begyndt at søge lidt job, men da jeg er meget speciel uddannet har jeg stort set ikke nogle af de kvalifikationer, der er i næsten alle jobbeskrivelser smiley
Og jeg er jo blevet fyret fra mit job, så det kan jeg jo heller ikke fysisk klare smiley Så at søge job inden for det erhverv igen er umuligt....

Hjælp en stakkels arbejdsløs (puha, det er mærkeligt at skrive smiley )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledig efter midnat...
  • #1   31. mar 2013 hvor gør det mig ondt for dig ... men bekræfter hvad jeg altid siger til alle når de ofrer nattesøvn, tid, familie prioritering , ferie og meget andet for en arbejdsgiver ... den dag de ikke gider at have dig mere, så skal de nok komme af med dig ...

det andet kender jeg ikke til, men nu du skriver om begrænsninger, er et fleksjob så ikke en mulighed, eller er det "bare" et andet job på helt normale vilkår du kan tage ...

• #3   31. mar 2013 Hanne m: Det er lige præcis min beskrivelse af de sidste 2½ år du kommer med der. Jeg har ofret ALT for at kunne passe mit arbejde. Endda sikkert også kørt bil på alt for mange smertestillende. Havde jeg vist, at de alligevel ville opsige mig i sidste ende havde jeg sgu for længst opgivet. Det hele resulterede desværre også at jeg gik fuldstændig ned med nakken og fik en depression smiley

Jeg er fuldt til rådighed for arbejdsmarked, men med begrænsninger. Dvs jeg kan alt inde for stillesiddende arbejde, men ikke stående/gående arbejde i 8 timer. det er meddelt a-kassen.

Kommunen siger jeg er for "rask" til fleksjob. Sagen omkring tab af erhvervsevne er anket til arbejdsskadestyrelsen, så den er åben igen.

Det er mit knæ der er ødelagt smiley

• #4   31. mar 2013 Allergisk: PANIK er ikke ordet!!!!

• #5   31. mar 2013 Rikke, det har kommunen også sagt jeg ikke kan få smiley Dog uden en ordentlig forklaring.... Skal jeg tage en ny uddannelse bliver det for egen regning og flere år på SU, når man har hus, børn, bil osv ved jeg sgu ikke lige om vi kan klare smiley
    Vi har jo levet på 2 indtægter i over 15 år smiley

• #6   31. mar 2013 det med jobnet kan jeg høre du har styr på med at melde dig ledig og klikke på knappen ugentligt efter en tid tror det er en mdr så skal du osse have dit cv derinde. på et tidspunkt vil du blive indkaldt til en samtale i jobcenteret den går på din ret og pligter mener osse de der ska godkende eller afvise dit cv herefter bliver du hver trejde måned indkaldt til samtaler med hvor meget du søger og alt det pjat.

Din a kasse skal have lønseddeler, ansættelseskontrakt, opsigelse ...kan ikk lige huske om der er andre dokumenter de ska have men det kan din akasse svare på plus der er osse nogle erklæringer de ska have hvis det er kan du møde op med alle dine dokumenter under armen og lade dem rådgive dig til hvad de gerne vil have udfyldt og sætte dig et stille sted derinde eller udfylde der hjemme det er optil en selv med hvad man helst vil.

At søge job er osse at fortælle sit netværk at du er ledig for det er den største mulighed du har for at komme i job igen...så det er osse med at skrive det på ens jobsøgningsskema.

plus meld dig ind i flere forskellige vikarbureauer ...det tæller osse med....

Held og lykke med det du gerne vil ...smiler kærligt...

• #7   31. mar 2013 der er mulighed for at blive voksenelev på flere uddannelser

• #8   31. mar 2013 Rikke, jeg er da udmærket klar over alt kan lade sig gøre. Men jeg synes det er rigtigt skræmmende, når man nu har været så forvent.....

Det er bare princippet, at man får en arbejdsskade, som bliver anderkendt af arbejdsskadestyrelsen. Arbejdsgiver lever ikke op til deres ansvar mht til omplacering eller omskoling eller på anden måde bidraget til fastholdelse.

Desuden havde jeg en kontorfunktion, hvilket ville gøre at jeg kunne være blevet i mit job, hvis de ville omplacere mig til denne på fuldtid. Det ville betyde ca. 2 dage om ugen, jeg skulle flyttes fra fysisk hård arbejde til kontoret. Jeg havde endda også tilbudt at gå yderligere ned i tid eller på sekretærløn for at blive. ALT blev afvist!
    Også skal jeg endda selv betale en ny uddannelse....... smiley

Jeg er muligvis stadig tøse-sur eller føler mig uretfærdigt behandlet.... Men det vel forståeligt nok, når man har ofret så meget for at please dem og man alligevel får sparket.....
    Jeg har levet og åndet for det job i 15 år. Taget en masse ekstra vagter ( inden skaden selvfølgelig) for at få skemaet til at hænge sammen osv osv. Desuden har jeg siddet som souschef siden 2006....

• #9   31. mar 2013 der er ex lægesekretær ved dog ikk om TS opfylder kriterierne/optagelseskraven mht voksen elev

• #10   31. mar 2013 Reiki: Jeg er voksen smiley Næsten 40 år, he he

Lægesekretær er desværre udelukket. Det ville ligge lige til højrebenet og jeg ville få en masse merit ( er radiograf), men desværre køres uddannelsen gennem Region Syddanmark og eftersom det er dem ( og selve sygehuset jeg var ansat) der er kørt sag mod gennem min fagforening skal jeg nok ikke regne med at de vil ansætte mig hverken som uddannet eller under praktik smiley

Hernede i bunden af Jylland er mulighederne desværre ikke så store indenfor det fag, når så stor en arbejdsplads skal udelukkes smiley
    De gemmer min personalemappe i 8 år....

• #11   31. mar 2013 Rikke, jeg har elsket mit job altid, det er også derfor det er så svært at finde på noget nyt. Det er jo fornuften/nødvendigheden der skal vælge fremfor lysten/hjertet OG det er ikke let smiley

Som sagt er jeg gået målrettet efter denne uddannelse siden mine unge dage og jeg synes slet ikke jeg er færdig med at hjælpe patienter....

• #12   1. apr 2013 aiii så må du blive pendler...er ked af at sige det....let røven nu når du bor sååå langt væk....sagt og skrevet kærligt....

• #13   1. apr 2013 Ja, Reiki. det kan jeg da smiley

Jeg har ca. 2 timers kørsel hver vej for at komme udenfor regionen..... Her henleder jeg lige til den anden tråd der kører på højtryk om lockout'en og om børn kan være selv hjemme.
    Kan lige forstille mig en 37 timers arbejdsuge og 2 timers kørsel hver vej - JUBIII, så kan jeg vist prale af både depression og stress smiley

• #14   1. apr 2013 Eller undersøge muligheden for at blive lægesekretærelev hos en praktiserende læge måske? smiley

• #15   1. apr 2013 Så blev klokken over midnat..
    Held og lykke i den store jungle du nu bevæger dig ind i..

Bor selv hernede i mørket som dem på borgen ikke kender til.
    Jeg er uddannet maler, og hopper mellem 2 arbejdspladser hvert år, og går hjemme ca. 4 mdr om året, heldigvis er det de samme som ringer..
    Nu er jeg heldig min svoger er tømremester, han har lig ansat mig som maler, så er kommet ud af junglen..

REIKI : undskyld mig, men hvor bor du henne ?

• #16   1. apr 2013
    Betina & * Uffe *

HA Ha...på månen...eiii...i stor københavn....kender mange der flytter for at komme i beskæftigelse eller pendler fra sverige til dk for at komme på job....ved godt det er provokerende skrevet og udenfor vore fleste komfort zone ....Hé Hé

• #17   1. apr 2013 Så er jeg meldt ledig på jobnet.
    Oprettet CV på jobnet.
    Indsendt ledighedserklæring hos A-kassen.

Er der mere jeg skal i dag??

• #18   1. apr 2013 Nej, der er ikke mere, du kan gøre.

• #19   1. apr 2013 Tak Bente smiley

• #20   1. apr 2013 Og vil da lige ønske dig held og lykke, det er en forbandet situation, de har bragt dig i - og så endda efter, du er blevet skadet på DERES arbejdsplads. Føj!

• #21   1. apr 2013 Ja, føj!!!

Det er takken for 15 års tro og tjeneste..... Bare fordi man pludselig og IKKE selvforskyldt får brug for ganske få skånebehov smiley

Kommentér på:
Ledig efter midnat...

Annonce