915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

altså det her bliver langt ;) altså det her bliver langt ;)

Okay,

Jeg har bare uendelig meget brug for at komme af med nogle ord.. smiley

For et år siden flyttede jeg ind til min kæreste, under en forholdvis anderledes konstellation. Vi bor i kælderetagen af en 70'er villa, hvor min kærestes søster, svoger og lille niece bor oven på. Vi har lejet huset af min kærestes forældre, som er på jordomsejling (men deres båd gik ned og nu har de købt en campingvogn og soler sig i syd Spanien).

Det første halve års tid gik bare så godt, jeg blev gode venner med min kæreste søster, vi har mange fælles interesser så grobunden for et godt venskab var der.
Men i takt med en smule stress fra min side og søsterens ligegyldighed overfor vores ting, er forholdet mellem os så godt som ikke eksisterende. Og efter nu flere sammenstød så er vi langt fra gode venner, men vi bor da stadig sammen.
Jeg har hele tiden boet her, med tanke om at skulle flytte herfra. Så vi tog initiativ for et par måneder siden, og var i banken.
Min kæreste er faglært med en K35 i forsvaret, mens jeg er en sølle studerende på SU. smiley Vi ville gerne høre, med den opsparing og den løn min kæreste har ALENE, hvad hans muligheder er for at lånet penge til at køb hus. Nordea trak virkelig ud, overholdte ikke aftaler for hvornår de ville svare osv. Så vi havde egentlig opgivet.
Jeg havde læst en masse herinde, som har fået afslag fra Nordea, så jeg har ret pessismistisk. Men i dag kom svaret!
Min kæreste må alene låne intet mindre end 900.000 danske kroner! Det for vildt!!!

Endelig kan jeg se en mulig slutning på det her kollektiv-helvede, og en lysere fremtid. Min kæreste og jeg har det virkelig fantastisk sammen, vi har fælles interesser, men heldigvis også en masse individuelle interesser så forholdet kører bare.
Nu overvejer vi så om vi skal trække min økonomi ind til beregningerne, meeeen så går der nok et par måneder igen, inden vi får svar smiley

Havde bare lige brug for at blive lettet lidt :')

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  altså det her bliver langt ;)
  • #1   14. jan 2013 Kan kun anbefale at tage til et uforpligtende bolig-møde i nogle forskellige banker smiley vi har selv både været i jydske bank, danske bank og nordea.

Synes det lyder underligt at i det tager så lang tid at få svar.. Vi har da fået svar med det samme til mødet.

• #2   14. jan 2013 Hvor dejligt! smiley

Jeps jeg var en af dem der ikke var helt enige med Nordea og som skiftede bank. Har i dag mit eget hus smiley

• #4   14. jan 2013 Ih, vi skal lige føle "rusen" over at få ja. Men så er min klare indstilling også at vi skal rundt til et par andre banker. Altså svaret burde jo principielt ikke variere særlig meget. Der er vel lidt forskel på renter osv, men vores penge beholdning er jo ikke anderledes. Men jeg ved godt at folk får forskellige svar.
    Jeg tænker, at jeg også gerne vil se deres udregninger. Altså så vi kan se helt konkret hvad er det de mener vi har til rådighed, hvordan med tilbage betaling osv.

Jamen først så mangenlede de informationer om min kærestes pension, så manglede de om hans indvalidepension, så var de forskellige på ferie, også skulle de ringe og ikke bare skrive. Men synes også de strammede den. Det er ligesom at vente på mad i en time på en resturent.

Nu med medløber: det er lige præcis din historie, jeg har fulgt på sidelinjen, og derfor ment at vi altså godt burde kunne købe.. .:)

• #5   14. jan 2013 Jeg var startet på medicin i Aarhus, men droppede ud, og er nu ekstra optaget på jordemoder studiet i Aalborg, som jeg starter på den 4/2! smiley
    Så mine fremtidsudsigter på job osv, er ganske glimerende, og jeg glæder mig virkelig til at studere igen! Synes denne mellem tid har været forfærdelig kedelig!
    Vi har på forhånd kig på et hus der står til 795.000.. Så helt sort er det ikke. Der er bare nogle skide servitutter som driller lidt..

• #6   14. jan 2013 Nordea var jo ikke til at blive kloge på. Den ene dag ville de gerne hjælpe, næste dag vidste de ikke helt, 3 dag ville de kun hjælpe med en ejerlejlighed osv.

Så jeg gik til Danske Bank som gerne ville hjælpe, uden problemer smiley

• #7   14. jan 2013 Vi må prøve smiley Eller altså, det er jo altid mere kompliceret end som så.
    Min kæreste har et fast job nu, men udover at være fagudlært så har han en htx (han er eud-htx'er), og overvejer at læse videre. Så alt er ret stillestående indtil vi ved om vi skal placere os ved Karup eller aalborg...

• #8   14. jan 2013 Hej Line ligemeget hvornår i flytter, synes jeg at du skal være den voksne af jer to (dig og din kærste`s søster) og få en god snak. For hun er jo stadig din svigerinde, ligemeget hvor og hvornår i flytter. Sådanne dumme problemer, som bliver udskudt, forties, bliver kun meget værre med tiden, end det egentlig var i starten. Bare lige et sidespring

• #9   14. jan 2013 Marianne, det har jeg også tænkt mig.. Bare tanken om at kunne flytte hvis vi vil, giver mig også det fornødne overskud til at kunne være mere fornuftig (jeg indrømmer gerne at vi begge til tider har været umodne). Og det problem vi står overfor nu, bliver ti gange lettere, fordi jeg ikke længere går med følelsen af at være bundet til stedet (jeg kan til hver en tid flytte i lejlighed selv - alene - men det er jo ikke drømmen).

Jeg går med planer om at skrive et brev til hende, ikke fordi jeg er en kylling (eller lidt måske) men fordi jeg bliver så mundlam når hun snakker. Jeg mister troen på mig selv, også er det nemmere med et brev. Der er jeg helt sikker på det jeg skriver og hun kan ikke afbryde mig, eller jeg hende.

• #10   14. jan 2013 Allerede det du fortæller nu er en god start smiley fortæl endelig hende, som du gør her, hvorfor du har valgt at skrive til hende. Slut brevet med at skrive at du meget gerne vil snakke, men der skal være taletid for jer begge, mens den anden skal lytte. Hvis i ikke kan blive enig, jamen så gi hende da hånden på, at i kan blive enig om at være uenig smiley

• #11   14. jan 2013 Ja. Jeg har gode erfaringer med at skrive breve. Især håndskrevet, det er mere personligt. Fordi man sagtens kan give udtryk for noget svært/ubehageligt men samtidig pointere at man ikke "hader" personen eller at nogle gerninger ikke er ondt ment.
    Jeg ved så også at sådan et brev tager tid at skrive.

• #12   14. jan 2013 Det har du fuldstændig ret i. Tag et stykke papir start med at skrive kære og så hendes navn. så er du startet. Hop ud af din tråd, sæt noget godt musik på, lav en god kop kaffe/the og tænk så tilbage på hvordan det hele startede, hvordan i kommer vidre herfra, hvad det gør ved dig at i ikke snakker sammen. Så start tråden i aften og lad mig høre hvor langt du er kommet smiley vi ses knus herfra

• #13   14. jan 2013 Du en skatter!
    Jeg er faktisk startet - ganske som du forslog!
    Vi ses i aften smiley

• #14   14. jan 2013 Kan se du stadig er online smiley køre du surt i brevet, så op af sofaen, høj musik på og frem med luftgitaren, det plejer at hjælpe på mit humør smiley godt jeg bor på landet hvor ingen kan se eller høre mig smiley smiley

• #15   14. jan 2013 Jeg har skrevet knap 2½ side nu. Det føles godt. Jeg lever mig lige voldsomt ind i det, så humøret svinger med brevets indhold.
    Jeg ligger det lidt til side nu, og læser igennem igen senere. Budskabet skal være knivskarpt og ikke til at misforstå. Overvejer at vise det til min kæreste. Ikke fordi han skal godkende det, men fordi han kender sin søster bedst og ved hvordan man skal sige ting til hende.

• #16   14. jan 2013 Skide godt gået Line smiley du kunne jo invitere på sneboldkrig i aften smiley

• #17   14. jan 2013 hehe Ja, det kunne godt være smiley

• #19   14. jan 2013 @Isabelle: Jo jeg tror virkelig også det letter på ALTING at vi ikke bor sammen. Derfor vil jeg gerne herfra med en god stemning. Det gør alting lidt lettere smiley

Kommentér på:
altså det her bliver langt ;)

Annonce