altså det her bliver langt ;) altså det her bliver langt ;)
Okay,
Jeg har bare uendelig meget brug for at komme af med nogle ord..
For et år siden flyttede jeg ind til min kæreste, under en forholdvis anderledes konstellation. Vi bor i kælderetagen af en 70'er villa, hvor min kærestes søster, svoger og lille niece bor oven på. Vi har lejet huset af min kærestes forældre, som er på jordomsejling (men deres båd gik ned og nu har de købt en campingvogn og soler sig i syd Spanien).
Det første halve års tid gik bare så godt, jeg blev gode venner med min kæreste søster, vi har mange fælles interesser så grobunden for et godt venskab var der.
Men i takt med en smule stress fra min side og søsterens ligegyldighed overfor vores ting, er forholdet mellem os så godt som ikke eksisterende. Og efter nu flere sammenstød så er vi langt fra gode venner, men vi bor da stadig sammen.
Jeg har hele tiden boet her, med tanke om at skulle flytte herfra. Så vi tog initiativ for et par måneder siden, og var i banken.
Min kæreste er faglært med en K35 i forsvaret, mens jeg er en sølle studerende på SU. Vi ville gerne høre, med den opsparing og den løn min kæreste har ALENE, hvad hans muligheder er for at lånet penge til at køb hus. Nordea trak virkelig ud, overholdte ikke aftaler for hvornår de ville svare osv. Så vi havde egentlig opgivet.
Jeg havde læst en masse herinde, som har fået afslag fra Nordea, så jeg har ret pessismistisk. Men i dag kom svaret!
Min kæreste må alene låne intet mindre end 900.000 danske kroner! Det for vildt!!!
Endelig kan jeg se en mulig slutning på det her kollektiv-helvede, og en lysere fremtid. Min kæreste og jeg har det virkelig fantastisk sammen, vi har fælles interesser, men heldigvis også en masse individuelle interesser så forholdet kører bare.
Nu overvejer vi så om vi skal trække min økonomi ind til beregningerne, meeeen så går der nok et par måneder igen, inden vi får svar
Havde bare lige brug for at blive lettet lidt :')
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
Synes det lyder underligt at i det tager så lang tid at få svar.. Vi har da fået svar med det samme til mødet.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.152
Jeps jeg var en af dem der ikke var helt enige med Nordea og som skiftede bank. Har i dag mit eget hus
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
Jeg tænker, at jeg også gerne vil se deres udregninger. Altså så vi kan se helt konkret hvad er det de mener vi har til rådighed, hvordan med tilbage betaling osv.
Jamen først så mangenlede de informationer om min kærestes pension, så manglede de om hans indvalidepension, så var de forskellige på ferie, også skulle de ringe og ikke bare skrive. Men synes også de strammede den. Det er ligesom at vente på mad i en time på en resturent.
Nu med medløber: det er lige præcis din historie, jeg har fulgt på sidelinjen, og derfor ment at vi altså godt burde kunne købe.. .:)
jul 2008
Så mine fremtidsudsigter på job osv, er ganske glimerende, og jeg glæder mig virkelig til at studere igen! Synes denne mellem tid har været forfærdelig kedelig!
Vi har på forhånd kig på et hus der står til 795.000.. Så helt sort er det ikke. Der er bare nogle skide servitutter som driller lidt..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.152
Så jeg gik til Danske Bank som gerne ville hjælpe, uden problemer
jul 2008
Min kæreste har et fast job nu, men udover at være fagudlært så har han en htx (han er eud-htx'er), og overvejer at læse videre. Så alt er ret stillestående indtil vi ved om vi skal placere os ved Karup eller aalborg...
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
jul 2008
Jeg går med planer om at skrive et brev til hende, ikke fordi jeg er en kylling (eller lidt måske) men fordi jeg bliver så mundlam når hun snakker. Jeg mister troen på mig selv, også er det nemmere med et brev. Der er jeg helt sikker på det jeg skriver og hun kan ikke afbryde mig, eller jeg hende.
feb 2012
jul 2008
Jeg ved så også at sådan et brev tager tid at skrive.
feb 2012
jul 2008
Jeg er faktisk startet - ganske som du forslog!
Vi ses i aften
feb 2012
jul 2008
Jeg ligger det lidt til side nu, og læser igennem igen senere. Budskabet skal være knivskarpt og ikke til at misforstå. Overvejer at vise det til min kæreste. Ikke fordi han skal godkende det, men fordi han kender sin søster bedst og ved hvordan man skal sige ting til hende.
feb 2012
jul 2008
jul 2008
altså det her bliver langt ;)