{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Nøøøøøj jeg savner at have hund {{forumTopicSubject}}

Ja. . . Jeg har ikke haft hund siden den sidste jeg havde blev alvorligt syg og desværre måtte til himmels (2010) smiley Det blev for hårdt at sige farvel. Men nu hvor jeg selv er ude at gå og ser folk med deres hunde, prikker det i hjertet - hvis I ved hvad jeg mener.
Jeg tror jeg er ved at være klar til en ny hund, desværre så er min økonomi ikke klar til det, og så bor jeg et sted hvor der ikke må være hund. smiley Det er så også den længste periode af mit liv, at jeg ikke har haft hund. Er der andre der har prøvet det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøøøøøj jeg savner at have hund
  • #1   10. okt 2012 Jeg har levet 2 måneder af mit lange liv uden mindst 1 hund. Dog var den bestilt, men kun lige født så derfor de 2 måneder.

• #2   10. okt 2012 Hehe tak smiley Man blir sku noget doven af ikke at have hund. Så kommer jeg ikke så tit ud at gå som jeg egentlig gerne vil smiley

• #3   10. okt 2012 Anne.. Sidder i nøjagtigt i det samme.. dog må jeg låne kærestens alt det jeg vil, men det er bare ikke det samme som at have sin egen.. har en påbegynde depression og har snakket med boligforeningen om at få en indekat.. men det har de sagt nej til smiley Så jeg må gå og vente på at kærestens kammerat finder noget andet, så jeg kan flytte ud til ham og der kan jeg få mig en lille baby...

Hvornår ca tror du at du ville kunne få en igen?

• #4   10. okt 2012 Jeg har to marsvin imens som et plaster på såret, for jeg kan og vil ikke bo helt uden dyr. Det blir simpelthen for tomt. smiley

• #5   10. okt 2012 Helene: Det er rigtigt, det er ikke det samme som at have sin egen. Tja . . . med mindre der sker et mirakel, så går der måske 2 år mere. Jeg er ved at prøve på at finde et fuldtids arbejde, så jeg kan få en lidt højere indtægt. Jeg har været på SU alt for længe.

• #6   10. okt 2012 Æv, at de har sagt nej til at du må have en indekat smiley Jeg har også været sygemeldt her i foråret pga. stress og en mild depression - og det er ikke sjovt. Så pas godt på dig selv, og lyt til din krop smiley

• #7   10. okt 2012 det er ikke første gang at jeg har det smiley De sagde nej for så kunne de ikke sige nej til andre.. jeg troede at det var derfor at man fik en dispensation til sådan noget.. men åbenbart ikke ved en boligforening.. Jeg er også selv på su, dog har arbejde ved siden af, men kun fordi at jeg er uddannet der og kender chefen,.. har gennemsnit ca 20 timer i ugen, plus min skolen.. jeg kan love dig for at det er hårdt, og jeg glæder mig til sommer hvor det er slut..

• #9   10. okt 2012 Isabella - Vi har også så længe jeg kan huske tilbage, altid haft hund.. og flere end 2 stk.. kan huske at til jul det ene år, var vi oppe på 7 hunde.. hurra for at mine forældre havde stort hus smiley

Men ja, lever da fint uden hund, men savnet er godt nok svært at leve med.. smiley

• #10   10. okt 2012 Folk har tit fortalt mig: Jamen se hvor en masse frihed du har nu. Du skal ikke skynde dig hjem osv. Det er da også rigtigt, men jeg ville hellere have en hund, for man får meget igen når man har en hund.

• #11   10. okt 2012 min veninde og jeg snakkede faktisk om det her sidste dag.. at man varmeget bundet af at have hund, og den fritid røg og at der ting man var nød til at sige nej til. Og jeg vil da inderligt give hende ret, men det som du siger Anne, er nemlig det at giver meget igen, og kærestens hund er super glad for mig, men det er bare ikke min. Men veninde vil også have hendes egen når hende og kæresten flytter i hus. Hendes kæreste har en schæfer som er arbejdeshund og 100 % fokuseret på kæresten.. så hun kunne også sætte sig ind i hvordan jeg havde det med min kærestes hund..

• #12   10. okt 2012 Ja, der er da også en del ting jeg har måtte sige nej til igennem årene pga. jeg har haft hund, men det har været mit valg, og ikke noget jeg har fortrudt. Så har der været mange andre oplevelser jeg har haft sammen med min hund i stedet for smiley
    Det kan være fint nok at låne en hund, men det er ikke det samme. Det kan jeg godt skrive under på smiley Det første stykke tid efter at jeg havde sagt farvel til Buller, havde jeg heller ikke meget lyst til at passe andres.

• #13   10. okt 2012 tiden går kun for langsomt.. og ville ønske at kæresten sagde til mig IDAG at han kammerat har fundet noget og jeg kan flytte ind.. er så klar til at pakke mine ting og flytte.. og så kan jeg også få min baby..

Nej jeg har heller ikke fortrudt at jeg har måtte sige nej til nogle ting, og jeg har haft en sød søster der ville passe ham mens jeg var langs eller min mor der ville passe hunden hvis det var..

• #14   10. okt 2012 Åh, det kender jeg alt for godt.
    Jeg måtte sige farvel til min hund for halvandet år siden, men jeg var ikke klar til at få en før for omkring et halvt år siden og nu skal kæresten og jeg også til at have hund, som vi får om en måned smiley
    Men jeg kan virkelig godt mærke, at jeg har savnet at have hund, men jeg tror,at det er godt, at jeg ventede. Skulle lige over min gamle hund, ellers ville jeg have følt, at jeg erstattede ham.

• #16   10. okt 2012 jeg har terasse her hvor jeg bor, og derfor søgte jeg om dispensation til en INDEkat.. netop for at andre ikke sårn lige skulle få ondt i røven er lign.. men nej nej det måtte jeg ikke.. men jeg kunne da flytte til en anden lejlighed.. som viste sig at være mindre end den jeg har OG dyre.. helt ærligt.. hvad tror de selv?? Blev bare så sur og ked af det..

• #17   10. okt 2012 Helene: Det kan jeg godt forstå. Håber du snart får mulighed for at flytte så du kan få en hund smiley
    Susanne J. Jeg vidste ikke at man kan søge om terapihunde. Hvordan foregår det?

• #19   10. okt 2012 Susanne - Jeg har kærestens hund engang i mellem og vi har hende tit med her ude.. men det er bare ikke det sammen som at have sin egen.. smiley

• #22   11. okt 2012 Det er en rigtig god ide med terapihunde, men mon ikke det er mest til folk med borderline og diagnoser i den retning fremfor depression, angst og stress??

• #24   11. okt 2012 Jeg spurgte fordi jeg ikke ved hvilke sygdomme der præcist hører under betegnelsen psykisk sygdomme smiley
    Jeg lider selv af angst, og havde stor gavn af min 3. hund Buller. Han sagde til når der var nogen ved døren, og hjalp mig med at finde mine nøgler, tlf eller hundesnor når de ting var blevet væk og jeg skulle skynde mig. Det sjove ved ham var, at jeg ikke selv havde lært ham at finde de ting - det var noget han gjorde af sig selv. Han var noget ganske særligt, og det var en stor sorg den dag han måtte til himmels smiley

• #25   11. okt 2012 Da jeg havde ham, boede jeg et sted hvor der var meget larm, så når jeg blev hidsig på mine overboer fordi de spillede musik ud på natten på hverdage, kom han hen og lagde en pote på mig, og gav mig tre små slik på næsen. Så stod han ellers der og logrede med halen og så sød ud smiley Og så kunne jeg jo ikke være sur mere. smiley

• #26   11. okt 2012 ja

Babe blev aflivet i april 2011, og har ventet og ventet, endelig er ventetiden over, om 7 uger får jeg min pige hjem

så slipper folk for at jeg overfalder deres hunde når jeg ser dem *GG*

• #28   12. okt 2012 Ja det var jeg. Han var heller ikke terapihund som sådan. Det var en som jeg overtog efter at min nr. 2 hund blev gammel og måtte til himmels. Buller var 8 år da jeg fik ham, og jeg nåede at have ham i 3 år. Jeg har aldrig fortrudt at jeg tog ham ind, for han var en virkelig dejlig hund med et skønt sind smiley

• #29   12. okt 2012 Åh det blir dejligt for dig Janne smiley Hehe, jeg kan heller ikke stå for når folk kommer gående med deres hvalpe eller hunde, så er jeg nødt til at hilse, hvis jeg må smiley

Kommentér på:
Nøøøøøj jeg savner at have hund

Annonce