621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

min hvalp min hvalp

Min hvalp bider helt vildt ligesom alle andre hvalpe, når det går lidt over gevind og han ikke lytter til mit NEJ (som han godt kender) tager jeg fat i ham og siger endnu mere bestemt nej. Men nogle gange går han helt amok, og knurre HELT vildt, og bider for alvor, læberne sidder helt oppe og han bliver nærmest snidsyg. Det har jeg aldrig været udefor med en så ung hvalp før (8uger). Har du prøvet det???
Er det normalt???
Og hvordan skal jeg reagere???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hvalp
  • #1   22. jul 2006 Mie prøv evt. at smide tråden i generelt, der er tit flere der kigger der *S*

• #2   22. jul 2006 Kan se, der er mange der har set din tråd, uden at svare.....og jeg kan vist heller ikk hjælpe her !
    Sakki var 11uger, da vi fik ham...Han bed lidt, men det stoppede hurtigt, da vi hylede eller holdt ham lidt fast om kæben, når han var i det humør...
    Øv for jer - Held& lykke !

• #3   22. jul 2006 Giv ikke op - bliv ved ;)))

• #4   22. jul 2006 Synes du skulle skrive og spørge Kisser.

(link fjernet)

Hun træner selv hunde og kan altid hjælpe folk med deres små problemer :o)

Held og lykke!

• #5   22. jul 2006 uden at sku gøre mig klog på nogen måde.....virker han som en alfa-han.........Maxie var også sådan da vi fik ham.....men mest over for fremmed....vidste ikke min levende råd, men fik så a vide a jeg sku skubbe ham væk og gå og ignorere ham..... og træne lederskab....jeg prøvede at knurre HØJT af ham, når han var i det humør - lægge mig i hans højde og knurre....(parat til at flytte mig, så han ikke ku bide mig)....han blev noget paf. (Han har nu aldrig bidt for alvor) Gjorde tingene på mine præmisse......ikke hans.........og hurtig fandt han ud a hvem der var leder...så hurtigt var han vendt a med det.........smil, men det er MINE erfaringer med MIN hund (chihuahua)

held og lkke med ham

• #6   22. jul 2006 Jeg tror måske at han bliver en smule usikker og derfor reagere så voldsomt......men det kan du bedst se.....om det skyldes usikkerhed eller om han bare vil bestemme.

Jeg ville ikke give op og så inddrage nogle godbidder når den ønsket adfærd viser sig.......jeg ved det er et hårdt arbejde med sådan en lille bandit.......Emma var også en strid banan da hun var hvalp og kunne godt reagere som din hvalp.......jeg blev bare ved hver gang hun fik sådan et "anfald".......ikke altid stemmen var nok og så tog jeg fat i nakken på hende og holdt.........nogle gange blev hun vildere.....men efterhånden fandt hun ud af, at det lønnede sig at være sød.......så fik man jo ros og lækkerrier......pøj pøj med det.

• #7   22. jul 2006 hej Mie...

Ja!

Jeg har prøvet det før, jeg har selv en hvalp på 17 uger..
    da jeg fik ham var han som du beskriver og lidt mere til, det var sådan at når jeg havde sagt NEEJ..... mange gange og så tog fat i ham blev han så GAL, at han faktisk hoppede direkte op efter mit ansigt, han havde blottede tænder børsterne var rejst han knurrede.. OG han var virkelig GAL!!
    Det jeg har gjordt er bare at hver gang han gjorde det lagde jeg ham om på ryggen tog fat ved hans strobe "knurrede" af ham ind til han overgav sig, nogle gange når han havde overgivet sig kunne han stadig godt finde på at hoppe op efter mit ansigt og så er det jo bare at gøre det igen og igen ind til den forstår at det er DIG der bestemmer!
    Tjalfe var også kun omkring de 8 uger.... da han gjorde det... men nu er det heldigvis gået over og han er en meget velopdragen hvalp Nu! hehe ...

men jeg håber du får løst problemet!!

VOV og POTE Tjalfe og Charlotte

Kommentér på:
min hvalp

Annonce