min hvalp min hvalp
Min hvalp bider helt vildt ligesom alle andre hvalpe, når det går lidt over gevind og han ikke lytter til mit NEJ (som han godt kender) tager jeg fat i ham og siger endnu mere bestemt nej. Men nogle gange går han helt amok, og knurre HELT vildt, og bider for alvor, læberne sidder helt oppe og han bliver nærmest snidsyg. Det har jeg aldrig været udefor med en så ung hvalp før (8uger). Har du prøvet det???
Er det normalt???
Og hvordan skal jeg reagere???
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
Sakki var 11uger, da vi fik ham...Han bed lidt, men det stoppede hurtigt, da vi hylede eller holdt ham lidt fast om kæben, når han var i det humør...
Øv for jer - Held& lykke !
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
(link fjernet)
Hun træner selv hunde og kan altid hjælpe folk med deres små problemer :o)
Held og lykke!
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
held og lkke med ham
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Jeg ville ikke give op og så inddrage nogle godbidder når den ønsket adfærd viser sig.......jeg ved det er et hårdt arbejde med sådan en lille bandit.......Emma var også en strid banan da hun var hvalp og kunne godt reagere som din hvalp.......jeg blev bare ved hver gang hun fik sådan et "anfald".......ikke altid stemmen var nok og så tog jeg fat i nakken på hende og holdt.........nogle gange blev hun vildere.....men efterhånden fandt hun ud af, at det lønnede sig at være sød.......så fik man jo ros og lækkerrier......pøj pøj med det.
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 172
Ja!
Jeg har prøvet det før, jeg har selv en hvalp på 17 uger..
da jeg fik ham var han som du beskriver og lidt mere til, det var sådan at når jeg havde sagt NEEJ..... mange gange og så tog fat i ham blev han så GAL, at han faktisk hoppede direkte op efter mit ansigt, han havde blottede tænder børsterne var rejst han knurrede.. OG han var virkelig GAL!!
Det jeg har gjordt er bare at hver gang han gjorde det lagde jeg ham om på ryggen tog fat ved hans strobe "knurrede" af ham ind til han overgav sig, nogle gange når han havde overgivet sig kunne han stadig godt finde på at hoppe op efter mit ansigt og så er det jo bare at gøre det igen og igen ind til den forstår at det er DIG der bestemmer!
Tjalfe var også kun omkring de 8 uger.... da han gjorde det... men nu er det heldigvis gået over og han er en meget velopdragen hvalp Nu! hehe ...
men jeg håber du får løst problemet!!
VOV og POTE Tjalfe og Charlotte
min hvalp