420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mærkelig oprigning fra hvalpekøber??? Mærkelig oprigning fra hvalpekøber???

Jeg blev ringet op igår aftes af en mulig hvalpekøber, men jeg tror ikke jeg vil sælge til ham, han spurgte om hvad G-kuld betyd, og jeg svarede selvfølgelig.
Men syntes der var noget mere mystisk ved denne mand, han bor i Jylland men kommer oprindeligt fra Jugoslavien, (ikke fordi jeg ikke vil sælge til udlændige, har gjordt før med godt resultat) men han anede intet om racen, og han spurgte overhovedet ikke til noget??? Meget mærkeligt!
Han sagde bare at han ville bede om vores adr, og så ville han komme og købe en hvalp, øøøøhhhh nej tror jeg?
Hvad ville i have gjordt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig oprigning fra hvalpekøber???
  • #1   7. jul 2006 Jeg ville heller ikke have solgt en hvalp til ham- man skal lytte til sit instinkt!

• #2   7. jul 2006 Jeg ville osse sige nej .....han lyder for mystisk.

• #4   7. jul 2006 Ville da bestemt heller ikke bare oplyse min adr til en der tilfældigt ringer...
    Jeg har til tider sagt - at "Nu har vi fået en lille snak - så kan du jo tænke lidt over det - og ringe igen en af de næste dage - du har vel også noget familie du skal snakke med"

Sådanne folk ringer jo ofte rundt til mange - og du kan være heldig at vedkommende ikke ringer igen - og gør han / hun er du bedre forberedt - og kan du bare lige ud sige at du ikke sælger til folk som ikke kender racen - og ikke er nået længere i undersøgelses fasen - ss -

• #5   7. jul 2006 Nok stille og roligt forklare ham, at du ikke har tillid til, at han har sat sig nok ind i racen, da hen ikke har stillet spg. til brugsegenskaberne i linjen, ja og heller ikke alle de "andre" relevante spg. og derfor ikke vil sælge til ham..!
    Det lyder heller ikke som om, har har fortalt hvordan han vil bruge den ? Og det er vist egentligt det bedste argument for et NEJ ! *ss*

I mine termer er det helt naturligt, at man indirekte fortæller opdrætteren, at man er seriøs i sin træning med hunden, netop ved at fortælle hvorfor man gerne vil købe, netop DEN race..! *s*

Jeg var også "stået helt af" !

Jeg syntes din intuition er helt klar i denne sag *ss*

Pia.

• #6   7. jul 2006 Hovs.. 'ss*

I mine termer er det helt naturligt, at man indirekte fortæller opdrætteren, at man er seriøs i sin træning med hunden, netop ved at fortælle, hvor, hvad og hvordan man vil træne hunden... Altså hvorfor man gerne vil købe, netop DEN race..! *s*

Så er det vist til at "forstå" *ss*

• #7   7. jul 2006 Pas godt på dine hvalpe !

• #8   7. jul 2006 Stafftøserne; jeg hedder ikke Eva, men Kristine ;o)
    Nej han fik ikke min adr, for jeg fik en mærkelig fornemmelse da jeg snakkede med ham, og han var også meget obs på at man jo sagtens kunne gøre denne race aggresiv. Fjols.

• #9   7. jul 2006 Jeg spurgte selvfølgelig også om hvad han ville bruge hvalpen til, og det kunne han ikke svare på??

• #10   7. jul 2006 Jamen hvis han ikke kan svare på hvad han skal bruge hvalpen til, øh, hvorfor skal han så have en hund????

• #11   7. jul 2006 Tja, det er køberen der skal sælge sig selv som fornuftig ejer til opdrætteren, og det kunne ham her tydeligvis ikke.
    Det skal du nok ikke have dårlig samvittighed over. Det er vigtigt at man følger sine instinkter, og selvom din fornemmelse måske er forkert så er du i det mindste på den sikre side.

• #12   7. jul 2006 En ting er sikkert, han kommer ikke til at købe hund her! ;o)

• #13   7. jul 2006 Godt :o)
    Ville sgu heller ikke sælge ham en hvalp. :o/

• #14   7. jul 2006 Jeg har bestemt ikke dårlig samvittighed ;o)
    Hvis vi ikke er sikre på at vores hvalp/hvalpe får det godt, hos en mulig køber, så bliver de ikke solgt.
    For os er de jo ikke bare hunde, men som vores børn.
    Og yder mere, så forbeholder vi os retten til at komme på uanmeldt besøg for at se til hvalpen, har 1 gang hentet en hjem, da den ikke blev behandlet godt, og det fik vi dyrelægens ord på! :o)

• #15   7. jul 2006 Jeg ville heller ikke sælge ham en hvalp. Men hvor havde han set at du har hvalpe ?? han har jo dit tlf. nr og hvis det ikke er hemmeligt så er det jo meget nemt at få din adresse... Så pas godt på dine vovser.

• #16   7. jul 2006 man skal da være momsregistreret for at skrive noget på sin selvangilvelse samt evt trække noget fra - iøvrigt er det tilladt at "tjene" x-antal kroner på sin hobby ...........
    men du ved måske noget vi andre ikke ved? hvis ja, fortæl ........... så vi kan passe på - det er nemlig utroligt så travlt folk har når man har et kuld hvalpe - selv har jeg en meget nysgerrig nabokone ! og jeg har sjældent hvalpe ! men folk tror så meget og ved så lidt -

• #18   7. jul 2006 Mit tlf nr står på min hjemmeside, men det er hemmeligt ;o)
    Og man må have et kuld om året uden at oplyse det til skattefar, har den oplysning fra en anden opdrætter.

Kommentér på:
Mærkelig oprigning fra hvalpekøber???

Annonce