Alene hjemme problemer. Alene hjemme problemer.
Jeg har nogle massive problemer med min schæfer tæve for tiden. Hun er helt håbløs panisk når hun skal være alene hjemme. Når jeg går siger hun intet, der er helt stille. Men så snart jeg kommer hjem er diverse døre kradset op, vinduer er halvt åbne i forsøg på at komme ud (hvilket er sket 2 gange).
Vi har anskaffet et hundebur for 3 uger siden, hvilken hun trives fantastiskt i. Der var store fremskridt. Men så i dag da jeg kom hjem kunne jeg hører den var helt gal. Hun var ude af buret og stod i køkkenet og gøede helt vildt, som var det hendes liv der var på spil. Da jeg kommer ind er alt fra bordet hevet ned på gulvet, stuen ligner en losseplads, gardiner er revet ned og kattene gemte sig under sengen og var skrækslagne. Hun har bidt jern låsen på hendes bur i stykker, bøjet underdelen op og kravlet ud.
Jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg skal stille op med hende. Jeg har det som om vi konstant tager 2 skridt frem og 3 tilbage. Hendes udfald er meget "random". Der kan gå en uge uden problemer og så pludseligt en dag går hun amok.
Jeg går lange ture med hende inden hun skal være alene hjemme. Alt sker i en rolig stemning når jeg går. Jeg forstår det simpelthen ikke. Så gode råd søges!
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 177
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
og hvor gammel er hun?
nov 2007
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
Da jeg endelig fandt et sted at bo hvor jeg følte mig hjemme faldt alt på plads:) Diva gik fra at være panisk over at være alene hjemme til at ligge og putte i sengen:)
Jeg brugte Zylkene 450mg, 1 om dagen. Det tog toppen af hendes angst. Hver dag inden jeg skulle afsted gik vi en lang tur. Ingen vilde lege og intet stress. Jeg tændte radioen på det mest kedelig program jeg kendte og rullede gardinerne for.
Den dag idag er hun ikke på Zylkene og hun kan fint være alene hjemme. Dog overvejer jeg at give hende Zylkenen igen, da jeg nemt kan mærke på hende, hvis der har været uro igennem dagen, hvis du forstår:)
Jeg ved godt det er frygtelig det du står i nu, men det kan altså godt blive bedre:) Skriv endelig hvis der er noget jeg kan være behjælpelig med:)
apr 2011
Jamen vi har sådan set trænet hende i snart 1 år.
Hun er 2,5 år.
Hun får normalt 4 lange ture om dagen - Leg i hundeskov. Hundetræning 2 gange om måneden. Og almen. tricks træning.
apr 2011
Det lyder meget som vores tilfælde med Chanel. Vi har hende også med alle vegne. Fordi vi simpelthen er blevet så nervøse over at lade hende være alene. For 3 uger siden sprang hun ud af vinduet og var nær døden, da hun løb forvirret rundt ude på en vej. Heldigvis fangede en kvinde hende.
Og hun har allerede mange angst problemer. Så vi har anskaffet en dygtig træner. Men som jeg skrev tidligere er det som om der lige går 2 uger hvor alt bare er super og så kommer der bare en uge hvor alt er "lort".
nov 2007
prøv at starte med at fodre hende ude, sådan at hun skal arbejde for sin mad hverdag.
det er ikke sikkert det er det, men jeg kunne forstille mig at hun keder sig, du har jo en hund der gerne vil arbejde og have udfordringer, ofte når disse ting ikke bliver opfyldt får man en hund der selv finder på underholdning.
aug 2008
Hvis jeg var dig ville jeg lige prøve at sende en mail til alpha hundeadfærdscenter:) De er utrolig dygtige:) Og så overveje Zylkene. Det er ikke et vidunder middel men det kan tage toppen også er det nemmere at arbejde derud fra.)
apr 2011
Jeg tror ikke at hun keder sig. Jeg tror der er tale om angst. Som sagt bider hun ikke ting i stykker, hun gør bare sit for at komme ud og væk.
Jeg har forsøgt at give hende noget spændende legetøj hvor hun skal arbejde for maden, hun har ingen interesse i det. Hun er ikke særlig mad motiveret desværre.
apr 2011
Jeg vil prøve at kontakte dem.
nov 2007
det er forskelligt hvordan hunde reagere, en hund af den kaliber du har, som ikke bliver brugt, kan meget vel blive angst, stresset og aggressiv/frustreret, det er jo ingen sofa hund du har dig, det er en hund der skal arbejde og bruges hverdag.
Angående maden, den kan du stryge ud i skoven eller på et andet område, hvor hun så søger efter maden, eller du kan også træne spor i stedet, samt feltsøg.
aug 2008
apr 2011
Ak ja, det er bare super ærgerligt det her. Især når vi bor til leje. Hvis det var mit eget hus ville jeg ikke være nær så nervøs.
Det værste er at vinduerne er åbenbart rigtig nemme at åbne for min hund. Og ham der ejer stedet ville ikke have vi sætter ekstra låse eller lign. på vinduer samt døre.
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
Der er faktisk en diagnose på den slags: seperationsangst.
Jeg har selv haft (og har stadig til tider) massive alene hjemme problemer med min hund. Vi har trænet i over et år, og der er stadig tilbagefald.
Vi prøvede ALT i kombinationer lige fra bachs blomster til zylkene, dap, baldrian, 2xadfærdsbehandlere, healing, træning og et ton andre ting og sager...
Men det eneste der for alvor hjalp var clomicalm (det fås på recept hos dyrlægen). Dyrlægen advarede om, at det kunne gøre hende sløv, men det skete ikke. Hun blomstrede i stedet op, fordi pillerne tog toppen af den angst hun altid har haft både overfor alene hjemme-træningen, fremmede mennesker mv.
Hun fik clomicalm i cirka 3 måneder og på den tid rykkede vi os fra ½ minut alene uden panik til hele 4 timer med intens træning oveni
Det kan være forsøget værd at snakke med din dyrlæge. Når din hun er SÅ angst at hun ødelægger ting for at slippe ud, tyder det på meget mere end blot kedsomhed..
apr 2011
Men det er så underligt at udfaldene er så "random". Hvilket gør vi aldrig føler os trygge.
Men vi har tænkt os at kontakte vores dyrlæge, som i sin fritid er en dygtig træner og avler af hunde.
Jeg er nemlig igang med intens hundetræning sammen med en dygtig hundetræner.
Men jeg er ikke i tvivl om at det er angst. Det hun laver er ikke kedsomhed, ellers havde hun taget mine planter og bøger som ligger frit fremme.
apr 2011
Det kræver lige at jeg har råd til et :b
apr 2011
Kreativt det havde jeg ikke tænkt på
Og hvor lang tid kan et webcame filme?
Alene hjemme problemer.