Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til strik
  • #1   22. dec 2011 Om du skal strikke med dobbeltgarn... kommer jo an på hvad der står i opskriften... eller hvor tykt garnet er.....
    Og glatstrikning er ikke kun ret, ..... hvis du strikker med 2 pinde ... er det 1 pind ret og 1 pind vrang.
    Men hvis du strikker på rundpind... er det kun ret... :o)

• #2   22. dec 2011 men så bliver den da ribbet hvis man strikker en ret og en vrang..
    Ja sorry jeg er ny til det her.. Indtil for en måned siden kunne jeg kun strikke ret haha

• #3   22. dec 2011 Ha ha .... nej.... du skal strikke 1 hel pind ret....... og når du vender strikketøjet og skal strikke tilbage... så skal du strikke en hel pind vrang.... :o)

• #4   22. dec 2011 Årh hold kæft blondie.. Sådan det foregår.. TAk nu forstod jeg det haha

Nu fandt jeg lige en opskrift på det med dobbelttråd..
    Når det står sådan her

<b>Slå 13 masker op på pind nr. 15 med dobbelt tråd ( London +Sydney)
    </b>

Laver man så garnet om til "1" tråd eller strikker man på en bestemt måde..

• #5   22. dec 2011 Ja..... så lægger du garnet sammen til en enkelt tråd...... så er der rigtig nok 2 tråde i den samme maske..... :o)

• #6   22. dec 2011 Du skal strikke ganske almindeligt..... som der kun er een tråd ... selvom der i realiteten er 2 tråde

• #7   22. dec 2011 Super nu er min blondine hjerne med igen smiley

• #8   22. dec 2011 OK... godt ... ha ha .... god fornøjelse..... læg det færdige resultat i et album og lad os se det.... :o)

• #9   22. dec 2011 Yup det skal jeg nok smiley
    Lige nu er jeg i gang med min første sok.. Og jesus der er mange fejl hehe.. Men det ville vel også være kedeligt hvis man bare kunne det i første huk

• #10   22. dec 2011 Strikker du sokker... ???..... jamen strikker du så ikke med 5 pinde ( strømpepinde )........ eller er det en opskrift med kun 2 pinde ?....
    Hmmm... jeg har aldrig strikket sokker med kun 2 pinde.... *GG*

• #11   22. dec 2011 jeg strikker med 5 pinde..
    SÅ jeg skal snart til hælen, så jeg ska lige have den vist af min søster, for jeg fatter slet ik opskriften haha.. Eller den giver slet ik mening hehe

• #12   22. dec 2011 Hvis du strikker med 5 pinde.... så strikker du jo også rundt ... og så er det kun ret du skal strikke... :o)

• #13   22. dec 2011 Så skal du slet ikke strikke vrang.... :o)

• #14   22. dec 2011 ja men den vil have at man skal samle pind 1 og 4, har måske ik lige sat mig ind i den hehe

• #15   22. dec 2011 haha self giver den ik mening når jeg strikker i en anden str en deres guide skriver haha.. Nu gav den lidt mere mening hehe

• #16   22. dec 2011 Ja... det skal du også...... du skal samle strikketøjet så det faktisk bliver " rundt"... ligesom et par sokker er i skaftet ... du ved.
    Så er det du strikker rundt... og så skal du KUN strikke ret.. ( ikke vrang ).... så bliver det automatisk glatstrikning.... :o)

• #17   22. dec 2011 Yup.. Altså jeg er næsten ved hælen nu.. Og det var det med hælen der forvirrede mig smiley

• #18   22. dec 2011 Ja... du fortsætter bare..... og jeg vil gå i seng.... skal tidligt op i morgen og til tandlægen.... addrr.... :o)

• #19   22. dec 2011 Takker for hjælpen.. Og god tur til tandlægen smiley

• #20   22. dec 2011 De sokker jeg har strikket, der strikker man glatstrik på hælen, frem og tilbage over pind 1 & 4..
    Herefter slår du masker op i kanten på den "firkant" der er kommet ved glatstrik og så fortsætter du på strømpepinde..
    Men det er da godt nok noget af et projekt at starte ud med.. smiley
    Mit første rigtige projekt var håndledsvarmere, derefter har jeg strikket tonsvis af huer, sutsko (den nemmeste i verden - laver dem på en weekend), derefter et utal af sokker og et enkelt halstørklæde. Lige nu er jeg i gang med min første bluse. Men er desværre løbet tør for garn til den sidste ribkant...

Der er nogle rigtig gode videoer her inde til næsten alt.. (videoerne har blandt andet lært mig at hækle) og kan se der faktisk er to forskellige videoer til forskellige metoder at strikke hæl samt en metode til at strikke tå når du når så langt..
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=4&page=3

• #21   22. dec 2011 haha okay, jeg troede faktisk det var en sok der var lettest synes jeg har hørt flere fortælle om at det er let at strikke en sok så tænkte bare.. Det gør jeg også haha..
    Ja har også brugt den side meget

• #22   22. dec 2011 smiley
    Det er heller ikke det sværeste, der er bare en del at holde styr på, men jeg synes nu at huer for eksempel er MEGET nemmere.. Det gode ved sokker er nu at siden de sidder på ens fødder er der ikke så mange der ligger mærke til alle fejlene der uundgåeligt kommer i ens første projekt... smiley

Men held og lykke..! smiley

• #23   22. dec 2011 Uha der er MAAAAANGE fejl haha.. Tabte masker så der er lidt huller hist og her, masker der sidder helt af helvede til haha.. Men i forhold til at det er min første sok så er jeg faktisk ret stolt hehe.. Men spørg mig lige igen efter weekenden hvordan jeg har det med sokken når jeg har sku lave hælen haha..

• #24   22. dec 2011 Åh ja kan godt forstå du er stolt! Jeg viser også hver eneste lille strik/hækle ting jeg har lavet frem for min kæreste og blive næsten skuffet hvis ikke han udbyder i imponeret jubel.. smiley

Faktisk synes jeg tit opsrifterne virker uoverskuelige lige til at starte med, men når man så når til det der lød svært er det i virkeligheden ikke så slemt.. Så jeg har stor tiltro til din sok/hæl

• #25   22. dec 2011 Har godt nok også siddet og gloet på de opskrifter og tænkt.. WTF har de tænkt sig at det her ska blive til noget haha

Åha den der med at vise det til sin kæreste.. DEt har jeg også prøvet ved min x.. Når han ik lige var lige så meget jubel over det som jeg var blev jeg skuffet haha

• #26   22. dec 2011 Arhhh... nu er jeg med.... ja.. det er rigtigt som stine S
    siger........... hælen strikker man frem og tilbage i glatstrikning,,,, ( og det er 1 pind ret og 1 pind vrang )....
    Jeg var ikke opmærksom på , at du allerede var nået til hælen....
    De sokker skal nok blive fine..... :o)

• #27   22. dec 2011 hehe jeg forstod godt hva du mente smiley
    OG takker

Kommentér på:
hjælp til strik

Annonce