nytårsaftens= SKRÆMT HUND nytårsaftens= SKRÆMT HUND
sagen er den a min mors hund tarzan er meget skræmt til nytår..
vi planlægger a han skal i hunde svømmehal om dagen + en lang tur i skoven så han kan blive godt luftet af , for vi kan ik få ham ud så snart det bliver mørkt og de begynder a skyde af ..
sidste år fik han beroligende fra dyrlægen men dettet slog ham helt ud og han blev syg så dettet skal han ik ha igen .. har i nogle ideere til hvad vi mere kan gøre?
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Der ud over er det en god ide at luften hunden god at, der ud over vil jeg rulle for alle steder i huset så hunden ikke kan se lyset fra fyrværkeriet. Tænd for fjernsyn og musik og lad det være rimelig højt så der er støj i huset. Selvfølgelig hvis hunden er okay med det.
Så kan hunden afledes fra det larm der er udenfor.
Der ud over vil jeg allerede nu gå i gang med træning omkring underlige lyde og lys og nytårs tamtam
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
hvad er DAP og Zylkene har hørt meget lidt om DAP..men ikke nok
dec 2008
hvis du lige læser hvad jeg har skreven så gjorde vi det med dyrlægen og piller sidste år....og det skal han ikke ha igen...
kennel : hvad er det og hvor kan det købes
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Find en pension eller endnu bedre en privatperson, der bor langt ude på landet og som kan tage ham nytårsaften. Lad ham så besøge personen et par gange inden og gerne med en overnatning, så han også kender stedet om natten.
Vi bor stille og roligt ude på landet, fyrværkeriet her er minimalt og har flere gange taget hunde ind, der har været bange for fyrværkeri.
Vores egne hunde er fløjtende ligeglade med fyrværker, og det er den bedste kilde til tryghed for en evt. lidt skræmt hund.
Nytårsaften er så foregået med hundeleg og hygge, vi er så gamle og kedelige, at vi synes, det er en fin måde at fejre nytår på.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
mar 2008
Det er et mildt naturmiddel, virker super til nogle hunde, andre er det virkningsløst på.
dec 2008
jeg har snakkede med dyrlægen idag som siger vi skal prøve det natur medicin
mar 2008
Vores egen schæfer var i starten også bange, og på det tidspunkt boede vi i byen og forsøgte os også med Baldrian, hende virkede det heller ikke på, til gengæld virkede det fint på den anden schæfer, vi da havde.
dec 2008
nytårsaftens= SKRÆMT HUND