804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Fri adgang, optagelse, hjælp! Fri adgang, optagelse, hjælp!

Fri adgang for kvalificerede ansøgere på Aalborg uni.

Er det en garanti?
Der står følgende:
Fri adgang for kvalificerede ansøgere
Alle ansøgere, der søger rettidigt og opfylder adgangskravene, er garanteret en studieplads.

Min 2. prioritet er sociologi på AAU, der er frit optag, og da jeg opfylder kravene, er jeg så ikke sikret en plads der, hvis jeg ikke kommer ind på min 1. prioritet?

Gælder dette også kvote 2?

Min veninde har søgt socialrådgiver på AAU på kvote 2, da hun ikke er student, men hun opfylder kravene i kvote 2, hun er sosu assistent og har et par enkelt fag. Hun er død nervøs siger hun, men burde hun ikke være garanteret en plads?

Ja vi forstår det ikke helt smiley så håber i kan hjælpe lidt.
Altså hvordan forstår i det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fri adgang, optagelse, hjælp!
  • #2   26. jul 2011 Pernille: Det var da en glimrende ide smiley
    De har først åbent i morgen.
    Så hvis nogen har et godt bud, så går tiden til vi får svar på lørdag!

• #3   26. jul 2011 men mindre der er bedre kvalificerede ansøgere end dig og der samtidig er fuldt hus vil det betyde du bliver optaget med det samme. Men ring til deres studievejleder og snak med ham

• #4   26. jul 2011 MT: Så det er ikke en garanti?
    Ligesom sidste års kvote oså kan ændre sig.

• #5   26. jul 2011 Hej Mia smiley
    De beregninger der står er fra sidste års ansøgere som en pendling til hvad man skal have for at komme ind på uddannelsen. Som regel er der ikke de store ændringer fra år til år smiley
    Håber snart vi skal på hundedate igen smiley

• #6   26. jul 2011 Rikke: Tænker især på min venindes chancr, som jeg egentlig tror er bedre end hun tror smiley
    Vi kan tage i østerådalen torsdag?
    Vi smutter til hammer bakker om lidt smiley

• #7   26. jul 2011 kvote 1 er vis du sikker på at du opfylder adgangskravene..
    Kvote 2 er vis du ikke er sikker på at du opfylder kvote 1, men man kan også søge kvote 2 selv om man opfylder kravene.
    kvote 2 kræver bare mere angående ansøgning skemaer...

Men det er da for sendt at søge nogle af delen.. ??

• #8   26. jul 2011 Jeg håber hun kommer ind smiley Jeg har ikke set der har været problemer med uddannelser hvor du ikke skal have et bestemt snit for at komme ind.
    Jeg tror godt vi kan torsdag, men ved ikke helt, da vi får besøg fra Belgien en dag i ugen - sender lige en sms smiley
    Jeg tror, jeg vil en tur ned til havnen med Krøyer når jeg kommer hjem om en halv time

• #9   26. jul 2011 Kate: Det slet ikke det spørgsmålet går på smiley
    Vi har begge søgt og får svar lørdag.
    Det er kun ang. det frie optag mit spørgsmål går.

Rikke: lad os skrives smiley
    Ja som jeg ser det er det jo Intet problem, medmindre antallet af ansøgere stiger abnormt! Og så vælger de de "bedste" deraf smiley

• #11   26. jul 2011 Rikke: Ja det står der jo faktisk på hjemmesiden smiley tænker bare om det gælder uanset ansøger tal smiley
    Men nu håber jeg jo på psykologi hvor der er adgangsbegrænsning.
    Men ville gerne vide om jeg i det mindste er sikker på min 2. prioritet.

• #12   26. jul 2011 ååååh, jeg venter også på svar, og jeg vil bare vide det nuuuuuuuuuuuuuu...

• #13   26. jul 2011 Sanne: Hvad har du søgt?? smiley jeg er helt med på at få svar NUUUUUU! Jeg logger ind på lørdag kl.00.01 smiley

• #14   26. jul 2011 Jeg har søgt pædagog i aalborg som 1 priotitet (Socialfaglig linje) og sygeplejerske i aalborg som 2. prioritet smiley

Hvad har du søgt?

..og lige et lidt mærkeligt spørgsmål, hvordan får vi det egentligt afvide? Altså om vi er optaget, er det pr. brev eller mail?

• #15   26. jul 2011 Uhh det et godt spørgsmål smiley
    Uanset hvad modtager du et brev på lørdag!
    Men nogle uddannelser sender et log-in, det gør aalborg universitet.
    Ved ikke med de andre smiley
    Men det er da spændene, har hørt at pædagog har fået rekord mange ansøgere, så håber du er en af de heldige smiley

• #16   26. jul 2011 Åhh jeg håber bare sådan smiley Det kunne være så fedt at blive optaget på lige det man ønsker mest.

Hvad har du søgt?

• #17   26. jul 2011 1. Psykologi 2. Sociologi 3. Socialrådgiver smiley Håber naturligvis det blir 1'eren!!!
    Krydser for vi begge kommr ind på vores 1'er smiley PÅ LØRDAG!

• #18   26. jul 2011 Uha, lørdag bliver en MÅSKE god dag i dag smiley

Men pøj pøj med det.

• #19   26. jul 2011 Ja ilm, skriv lige herinde ikke smiley

• #20   26. jul 2011 Det gør jeg smiley

• #22   27. jul 2011 Rikke: Fedt! Hørte nogen sad i telt de første to uger sidste år, da der ikke var nok plads, den pris betaler jeg gerne for en studieplads smiley

• #24   27. jul 2011 Rikke: Super smiley Det gælder vel også kvote 2 så? Hvis der er søgt inden fristen smiley
    Ja min kæreste ringede ugen efter studieplds her i februar og fik en plads smiley de sagde, du kan komme i morgen!

• #26   27. jul 2011 Ja netop, det tænker jeg også..
    Uhhh spændene er det altså..

• #28   27. jul 2011 Kira: var det ikke dig der flyttede fra Jylland til kbh? For at forfølge din drøm smiley
    Jeg er jo flyttet til Aalborg fra Kbh smiley da mine muligheder for at læse psykologi er langt højere her.

Jeg har kvalme og kan ikke spise eller sove smiley det er hæsligt.
    Ved ikke hvordan KU gør, men AAU sender et brev med et log-In, så kl.00.01 burde det være synligt smiley
    Held og lykke, tror ikke snittet stiger så meget, så du har jo kanon gode chancer, det har jeg egentlig også, men man tror ikke på det før man har det på skrift smiley

• #30   27. jul 2011 Ja det gik jo helt banjo sidste år smiley
    Jeg så mit svar ca. kl.01.20 smiley haha og det var ikke noget godt svar.
    Nok derfor det stadig sidder så dybt i mig, jeg havde jo været så naiv kun at ønske en plads. I år er jeg sikk på at komme ind på noget.

• #32   27. jul 2011 Haha, så må så sadelig håber de ha modtaget brevet smiley (selvfølgelig har de det)
    Ja jeg ville ønske jeg måske havde bestræbt mig på at få et lidt højere snit, men jeg vidste at jeg ville være sygeplejerske, som var virkelig let at komme ind på dengang.
    Og så er der den der skønne regel hvor alle andre end mig kan gange sit snit op! Ej okay ikke alle, men mange, det er det dumme ved at være så længe om at finde ud af hvad man vil.

Menkl.00.00 bliver kvoterne lagt ud på kot, og så kan jeg let regne ud om jeg er købt eller solgt smiley

• #34   27. jul 2011 Hvor må det være dejligt at kunne vælge på alle hylder smiley

Jamen jeg arbejdede med på plejehjem som studiejob, så det var bare natuligtat gå den vej, men jeg fandt hurtigt ud af at det ikke er mig, jeg vil gerne læse noget mere specifikt, og den fokus manglede jeg på sygeplejerske som jo er en proffesionsbachelor, der var ikke plads til rigtig fordybelse.
    Men det jeg har lært og taget med mig fra derfra,er min interesse for det psykologiske og sociologiske område, det fanger mig 100%.

Når det er sagt ville jeg i sin tid gerne væreyrlæge smiley Som mange andre piger, men det var aldrig rigtigt en mulighed, det er bare ikke der mine kompetancr ligger smiley Men du er sgu heldig.

Mit snit er på 9,2 og sidste år var grænsen på AAU 8,9...
    Så ved ikke hvad jeg skal tænke..

• #36   30. jul 2011 Yes! Jeg er optaget, hvor er jeg lykkelig smiley
    Jer andre meld lige tilbage smiley håber der kun er godt nyt!

• #37   30. jul 2011 Jeg er også optaget, jubiiiiii smiley

• #40   30. jul 2011 Psyk smiley
    Tillykke begge to!
    Kira: du er inde smiley men det jo fedt at få det på skrift!

Kommentér på:
Fri adgang, optagelse, hjælp!

Annonce