850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Puha , det er ikke rart !!!! Puha , det er ikke rart !!!!

Min mand har igennem mange år lidt af tandlægeskræk og derved ikke passet sine tænder optimalt.

Resultatet af dette er så , at han har udviklet slem paradentose og dermed fået en del " rokketænder ) , incl caries.

Summa sumarum , manden min besluttede så for et lille års tid siden , at finde ud af hvilken løsning der var den optimale på sigt for ham.

Det blev så ; ( efter en del søgning og snak med flere tandlæger )

- alle tænderne trækkes ud i samme seance ( han har vel 15-17 stk tilbage )

- midlertidig protese indtil det hele er helet op
- evt. knogletransplantation ( håber vi ikke på , da han ellers er en stor mand med kraftige knogler )
- tryklåse indopereres i kæben for over og forneden , 4 stk i hver
- disse skal så heles op og gro ind i kæbeknoglen
- protesen med tryklåse bliver " installeret " og rettet til.

Og i dag var så dagen for tandudtrækningerne og jeg var med ham. (jeg har taget fri i dag og i morgen )

Hele seancen med det tog det bedste af 3 timer , imens ventede jeg .

Han kom ud i ventelokalet , total groggi , med store hævede læber og blod i hele munden.
Han kan dårligt tale , samle sig og nu har han lagt sig til at sove.

Puha , hvor jeg bare ikke kan lide når der er noget galt med min elskede igennem 30 år.

Eneste plus lige nu er , at han har fået de midlertidige tænder i munden med det samme og det er godt nok mange år siden , jeg har set ham med flotte tænder ( kan lige skimtes igennem alt blodet )

Hele behandlingen startede i starten af maj og han er først færdig i midten af januar , hvis alt forløber planmæssigt.

Uhhh , jeg føler med ham smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puha , det er ikke rart !!!!
  • #1   9. jun 2011 Ps.

Og lige en fodnote til interesseret ......

dette koster så spidsen af en jetjager...... aka 100.000 - 120.000 kr.

• #2   9. jun 2011 Lider selv af VOLDSOM tandlæge skræk og frygter tanken om den dag smerterne bliver for meget og jeg er nødt til at tage afsted igen

• #3   9. jun 2011 Åh nej, den stakkel:-(((

• #4   9. jun 2011 Åh for pokker altså! Det er bare så vigtigt at få taget den skræk og gjort noget ved den, så man ikke ender så langt ude.
    Stakkels din mand!
    God bedring med ham. Jeg kender kun alt for godt, den der smerte for sin mand, der er "skadet"

• #5   9. jun 2011 ja , det er slet slet ikke rart at være Hr og Fru Henriksen lige nu smiley

Takker for jeres omsorg smiley

• #6   9. jun 2011 Sikke en omgang han skal igennem.
    God bedring til ham.

håber du får en glad mand ud på den anden side af alt det her.

• #7   9. jun 2011 det håber jeg også smiley

har lige kigget i kvitteringen......

bum bum bum

19 tænder er blevet hevet ud i dag smiley

uha stakkels de gummer lige nu

• #8   9. jun 2011 AV, for fanden da:-((

Hvor er jeg glad for at jeg er fløjtende ligeglad med at gå til tandlæge:-)

• #9   9. jun 2011 Årh hvor jeg føler med ham altså.
    Jeg måtte selv akut afsted for et par mdr. siden og jeg er SÅ bange at hele min krop ryster bare ved tanken og at skulle ringe til dem! Jeg havde et hul bag på visdomstanden i overmunden og jeg vågnede op med ondt hele vejen ned i underkæben om om i nakken så slemt var det. Da jeg endelig kom ind og lå i stolen rystede og græd jeg bare og blev holdt i hånden at assistenten. hun fyldte dog bare hullet midlertidigt og så skulle jeg ringe til min egen tandlæge og få en tid til at få den trukket ud, da den sidder så det stort set er umuligt for mig at få børstet ordenligt, har bare stadig ikke fået taget mig sammen til det :o/

• #10   9. jun 2011 Stakkels ham smiley

Jeg har selv tandlægeskræk, så kan udemærket følge ham.

Jeg fandt en god tandlæge i Sverige og har fået ordnet en del tænder derovre.

• #11   9. jun 2011 Mette: jeg har lige fået rykket min visdomstand ud i overmunden. Det tog bogstavelig talt 5 minutter, jeg mærkede intet og bag efter kunne det klares med panodil én gang. Så afsted med dig, inden det bliver for slemt. Det er slemt ikke så slemt smiley

• #12   9. jun 2011 Julie P:
    Jeg frygter det virkelig... Jeg er jo helt sikker på at de skal skære kæben op :o/
    Skal helst sætte mig i stolen, få masken m. bedøvelse på så jeg sover, lokalbedøves og så kan de vække mig når de er færdig med at rode i min mund.

• lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 54
    #13   9. jun 2011 kender en der lige har fået samme tur ... Det er ikke noget og være bange for, medmindre man jo har skræk for bare og være der . udover regningen. hun havde ikke engang smerter 2 timer efter

• #14   9. jun 2011 Mette: Det er virkelig ikke så slemt. Som min tandlæge sagde, da jeg kom op med betændelse i den- det ville tage længere tid at rense den end at rykke den ud.

• #15   9. jun 2011 Julie P:
    Jaah jooh meen... nu gør tanden jo ikke ondt fordi at hullet er lukket og så kan jeg jo lige så godt vente jo.

• #16   9. jun 2011 Puha får det helt skidt ved tanken, det er da godt at han har dig til at tage sig af ham. Rigtig rigtig god bedring med ham

• #17   9. jun 2011 Mette: jeg var ved tandlægen til eftersyn, fik at vide, at min visdomstand skulle ud, jeg skulle bare bestille tid. Der gik næsten 6mdr før jeg fik taget mig sammen, og der var den så betændt og øm, at jeg ikke kunne åbne munden. Måtte få en akuttid og heldigvis kunne de rykke den ud med det samme. Men jeg gik hele weekenden med virkelig store smerter, fordi jeg ikke fik taget mig sammen til at ringe. Med tandlægen er det altid bedre nu end senere- bare se TS' mand...

• #18   9. jun 2011 Julie P:
    Du har helt bestemt ret, manden skal bare tage mig i hoved og røv og slæbe mig derop, er SÅ dårlig til det og bliver så dårlig bare ved tanken om at skulle det.

• #19   9. jun 2011 Pyha - lyder grumt - god bedring med ham ...

• #20   9. jun 2011 Stakkels , stakkels menneske, hvor jeg føler med ham. Hvordan klarer han så hele denne omgang, når nu han lider af tandlægeskræk?

Min far fik lavet noget lignende for et par år siden og jeg vil sige, at det har ikke været problemfrit, men selvfølgelig langt bedre end alternativet. Det er sådan nogle historier, der hjælper mig til af og til at kæmpe mig til tandlægen (godt hjulpet på vej af beroligende piller) på trods af min skræk.

• #21   9. jun 2011 hejsa igen

så er jeg tilbage efter jeg lige har været nede og tømme nærområdet for

smothies
    yoghurt
    koldskål

for det er det eneste patienten ønsker sig

han har ondt , mega ondt og det bløder stadig lidt.
    han skal holde protesen i munden , da den vil hjælpe til med sårhelingen og mindske hævelsen , så det er ikke så rart lige nu for ham.

men men men ....... han kan både drikke kaffe og ryge samt spille pc , så helt bekymret er jeg dog ikk smiley

• #22   9. jun 2011 Bonus info - Det koster ca. 10 spidser af en jetjager
    Spidsen af en jetager ligger pt i 10.555 kr.

God bedring til gemalen, og lad det nu være til skræk og advarsel

• #23   9. jun 2011 hold da helt op!
    Ånej og jeg har lige sprunget tandlægen over her forleden, jeg må se at få lavet en ny tid
    God bedring med ham! smiley

Kommentér på:
Puha , det er ikke rart !!!!

Annonce