Hg... Unge under 18 ? Hg... Unge under 18 ?
Hej Hg..
Blev lidt irreterret, trist og muggen på samme tid for lidt siden, da jeg læser et emne som handler om unge under 18 ikke burde kunne skrive på Hg. så skulle der laves en " Junior Hg " .
Jeg kom lidt til at tænke på, mange af jer brokker jeg over unge "bare" vil have en hund, og tager intet ansvar, men hvad er meningen så med at lave et opdelt Hg ?
i de 7 mdr. jeg har være på hg. har jeg lært MEGET, selvom jeg kun er 17 år . Jeg anede næsten intet om hunde. Jeg har haft nogle, noget så højtråbende debatter herinde med mange af jer, men jeg er alligevel glad for HG. pga. jeg lære meget .
Jeg har lært en masse om HD/AD, Patella ( sygdomme, arvlige sygdomme ), træning, osv. som faktisk er godt for mig, så jeg ved hvornår den kan være helt galt og ikke kan . Hvilke former for træning og hvilke former jeg ikke skal .
Samtidig med gør det mig også bedre at formulere mig, istedet for lige da jeg startede på HG. hvor jeg kom med mig " Fuck, spasser, mongol" osv.
Jeg har samtidig også lært om stamtavler, udstilling og avlsgodkendelse. Hvor at jeg nu går ind for stamtavler, da jeg godt kan se hvad i mener nu. Hvor jeg før sagde " Fuck stamtavler, lortet er fyldt med indavl" . Men kan se en pointe i det hele nu. og vil fremover kun have stamtavle ( DKK) hunde.
Jeg holder dog stadig fast i, at hundeloven er noget møg. :o) ( Men alle mennesker har hver sin mening )
Men det jeg vil ind på er, hvorfor udelukke alle os unge som gerne vil have masser erfaring fra jer erfarende hunde ejere ? F.eks. Majbritt ( ikke for at ligge hende ud ) som er en super erfaren hundeejer, som bare har styr på det hele, kender en masse til træning osv.
Selvom vi har haft de vildeste " slåskampe " så har hun alligevel lært mig en hel masse ( og givet mig nogle gode grin, med hendes skarpe kommentar ) .
Tænk engang, havde det ikke været for HG. havde jeg aldrig nogensinde ville begynde og udstille og købe stambogshunde. Jeg ville tænke " Åeh yeah.. Den der pitbull skal jeg have " .
Så kan i fortælle mig, hvorfor lave en opdelt HG. Hvor F.eks. det kun er 12-17 årig med ingen erfaring som skriver også for man blæst alt muligt som slet ikke passer, ind i hoved ?
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
Super godt indlæg
Er godt nok selv 20, men synes at du har en rigtig god pointe i det du skriver..
Istedet for at smide de uvidende unge ud, hvorfor så ikke hjælpe dem til at forstå?
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 659
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
jan 2011
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Der findes mindst lige så mange halvhjernede "voksne."
jan 2011
Christina : tak
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Ingen aldersopdeling, tak!
Hilsen 'den gamle krage' ;o)
jan 2011
Hehe :o)
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 420
Men vil også sige at jeg har lært meget af et par stykker der var under 18 som har lavet nogle god videoer om hunde som jeg syntes var gode og også nogle gode indlæg.
Så om der skal deles op ved jeg ikke jeg sætter folk på filter hvis jeg ikke gider høre på det deres grimme sprog og beskyldninger og useriøse bruger af HG og det virker.
Og det vil blive svært for hvordan kan man kontrollere hvor gammel bruger er da man jo kan oprette sig helt anonymt her på HG.
Undskyld stave fejl men ikke undskyld for min mening
Hilsen Flanhart og far
jan 2011
*Ironi kan forkomme* :o)
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 420
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
Hans Christian Olsen
- Min Sam og din Flanhart har vist en fælles lege kamerat
Undskylder igen for off topic
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Og hvor vil jeg så hen med det?? Man kan ikke altid se hvor gamle folk er udfra deres indlæg - jeg er flere gange blevet grundigt overrasket
Jeg ville have sagt at jeg selv kun er 24... Men 24 er vidst ikke så ungt, så... ;O) ;O) Men har været herinde siden jeg var 19 - dengang købte jeg min første egen hund.. Og selvom jeg ikke er den ældste herinde, så er der heldigvis stadig en del som respektere mig for min viden, selvom mange af dem er ældre end mig.. Men viden kommer både af erfaring, men også fordi man opsøger den :O))
Du elsker bull terrier'en, så jeg synes du er herlig ;O)
jan 2011
Men mener også at det ville være noget fis med opdeling
Self. elsker jeg bull terrier ( hvem gør ikke det )
Har du set den lille nye, vi skal hente om 3 uger. Han er i fotoalbum
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Langt fra alle elsker bull terrier... Ik at jeg forstår hvorfor... Men hører lidt for ofte at prinsessen er grim ;O) Selv synes jeg jo hun er den smukkeste af dem alle ;O)
Ja, jeg har godt set ham - han er SÅ fin :O)) Glæder mig til at se mere til ham herinde, og håber at møde jer på en udstilling en dag
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.754
Det er super fedt at man som ung kan lære en hel masse af alle de garvede hundefolk herinde.. Og selv om man kun er 17, så kan man sagtens have en masse erfaring med hunde som "voksne" måske ikke har oplevet
Så drop opdelingen ;D
jan 2011
Britha : Hehe
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
så at opdele det kan jeg virkelig ikke se en grund til..
Tilgengæld syntes jeg efterhånden ikke man kan bruge 80% af det der bliver skrevet herinde mere, fordi folk her inde efterhånden syntes at bruge mere tid på at finde nogen at trampe ned, end at hjælpe dem der har et reelt spørgsmål..
Jeg frygter at det ender herinde som inde på kattegalleri, som i dag mere eller mindre er dødt efter den kæmpe udvandring der var for et par år siden, efter et par HA'er var lidt for hurtige til at trygge på fryse knappen i et forsøg på at holde orden derinde..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Jo, selvfølgelig sidder der af og til et par unger, det bare vil lave lidt larm i gaden, men så er det da heller ikke være.
En del af at være barn/ung, er at danne sin egen identitet, og at spejle sig i andre, og finde sig selv.
Vi har derfor som voksne, en stor betydning som rollemodeller, og jeg ville virkeligt synes det var synd at dele siden op.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Også er der nogle af de unge herinde som måske lige skulle slå koldt vand i blodet mht. hundekøb også høre folk ad herinde om hvilken hund der ville passe til en eller måske man bare skulle vente nogle år.. Når man kun er 13-14 år gammel er det et meget stort ansvar at skulle have en hund, det synes selv jeg som er 19 og bliver 20 i år og ikke har boet hjemme i snart 3 år..
Men der er plads til alle!
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Superindlæg.
Vi har nemlig begge lært en del herinde - og ja Majbritt er en af dem, der er gode til at lære fra sig.
Såååå, super indlæg. Og godt at du gerne vil tage de gode råd til dig, for det er der desværre mange andre, der ikke kan/vil
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
jan 2011
Er glad for at der er så mange der er imod det :o)
Hg... Unge under 18 ?