822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hg... Unge under 18 ? Hg... Unge under 18 ?

Hej Hg..

Blev lidt irreterret, trist og muggen på samme tid for lidt siden, da jeg læser et emne som handler om unge under 18 ikke burde kunne skrive på Hg. så skulle der laves en " Junior Hg " .

Jeg kom lidt til at tænke på, mange af jer brokker jeg over unge "bare" vil have en hund, og tager intet ansvar, men hvad er meningen så med at lave et opdelt Hg ?

i de 7 mdr. jeg har være på hg. har jeg lært MEGET, selvom jeg kun er 17 år . Jeg anede næsten intet om hunde. Jeg har haft nogle, noget så højtråbende debatter herinde med mange af jer, men jeg er alligevel glad for HG. pga. jeg lære meget .

Jeg har lært en masse om HD/AD, Patella ( sygdomme, arvlige sygdomme ), træning, osv. som faktisk er godt for mig, så jeg ved hvornår den kan være helt galt og ikke kan . Hvilke former for træning og hvilke former jeg ikke skal .

Samtidig med gør det mig også bedre at formulere mig, istedet for lige da jeg startede på HG. hvor jeg kom med mig " Fuck, spasser, mongol" osv.

Jeg har samtidig også lært om stamtavler, udstilling og avlsgodkendelse. Hvor at jeg nu går ind for stamtavler, da jeg godt kan se hvad i mener nu. Hvor jeg før sagde " Fuck stamtavler, lortet er fyldt med indavl" . Men kan se en pointe i det hele nu. og vil fremover kun have stamtavle ( DKK) hunde.

Jeg holder dog stadig fast i, at hundeloven er noget møg. :o) ( Men alle mennesker har hver sin mening )

Men det jeg vil ind på er, hvorfor udelukke alle os unge som gerne vil have masser erfaring fra jer erfarende hunde ejere ? F.eks. Majbritt ( ikke for at ligge hende ud ) som er en super erfaren hundeejer, som bare har styr på det hele, kender en masse til træning osv.
Selvom vi har haft de vildeste " slåskampe " så har hun alligevel lært mig en hel masse ( og givet mig nogle gode grin, med hendes skarpe kommentar ) .

Tænk engang, havde det ikke været for HG. havde jeg aldrig nogensinde ville begynde og udstille og købe stambogshunde. Jeg ville tænke " Åeh yeah.. Den der pitbull skal jeg have " .

Så kan i fortælle mig, hvorfor lave en opdelt HG. Hvor F.eks. det kun er 12-17 årig med ingen erfaring som skriver også for man blæst alt muligt som slet ikke passer, ind i hoved ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hg... Unge under 18 ?
  • #1   19. maj 2011 Hvil i fred
    Super godt indlæg smiley
    Er godt nok selv 20, men synes at du har en rigtig god pointe i det du skriver..
    Istedet for at smide de uvidende unge ud, hvorfor så ikke hjælpe dem til at forstå?

• #2   19. maj 2011 Anne & Tonny : Nemlig, det er det jeg vil ind på smiley

• #4   19. maj 2011 Hørt! ;D

• #5   19. maj 2011 I må altså lige bære over med mine stavefejl, komafejl, punktums fejl osv. smiley

• #6   19. maj 2011 Jeg er skisme ligeglad med alder ( er jo kun sølle 21 selv ) så længe folk husker ikke at tage alt personligt smiley

• #7   19. maj 2011 Agreed!

Der findes mindst lige så mange halvhjernede "voksne."

• #8   19. maj 2011 Dark : Ja, nemlig . Jeg har stødt på nogle folk herinde smiley

Christina : tak smiley

• #9   19. maj 2011 Jeg er SÅ enig med jer........ tit og ofte synes jeg oven i købet at det er de unge herinde der opfører sig bedst :o)

Ingen aldersopdeling, tak!

Hilsen 'den gamle krage' ;o)

• #10   19. maj 2011 Grynet : Det er jeg glad for smiley

Hehe :o)

• #11   19. maj 2011 Jeg syntes at det ville være synd at delle HG op tros at jeg har haft nogle diskussioner og blevet kaldt Hitler og andet grimt for at sige min mening forsøgt truet til at give højre kareter af en gale Trunter under 18 der havde været ½ år på efter skole og derfor viste alt om alt og jeg bare var en sur klam gammel mand for ikke at give deres hund høj karakter.

Men vil også sige at jeg har lært meget af et par stykker der var under 18 som har lavet nogle god videoer om hunde som jeg syntes var gode og også nogle gode indlæg.

Så om der skal deles op ved jeg ikke jeg sætter folk på filter hvis jeg ikke gider høre på det deres grimme sprog og beskyldninger og useriøse bruger af HG og det virker.

Og det vil blive svært for hvordan kan man kontrollere hvor gammel bruger er da man jo kan oprette sig helt anonymt her på HG.

Undskyld stave fejl men ikke undskyld for min mening

Hilsen Flanhart og far

• #12   19. maj 2011 Hans : Woow.. Det kan jeg godt forstå.. Du kan da heller ikke sige en person fra, som har være på efterskole et halvt år.. Hvad er det for noget. det må du til at rette op på .

*Ironi kan forkomme* :o)

• #13   19. maj 2011 Her er en link til Trunte tråd : http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=461159

• #14   19. maj 2011 sorry off topic smiley
    Hans Christian Olsen
    - Min Sam og din Flanhart har vist en fælles lege kamerat smiley Den skønne Laika smiley (så hende lige på nogle af dine billeder) synes det var lidt sjovt.
    Undskylder igen for off topic smiley

• #15   20. maj 2011 Hold da op, var SLET ikke klar over at du ik er ældre... Haha :O)

Og hvor vil jeg så hen med det?? Man kan ikke altid se hvor gamle folk er udfra deres indlæg - jeg er flere gange blevet grundigt overrasket smiley Og jeg har stor respsekt for nogle af de yngre medlemmer vi har - de har stor passion for hunde, og ved en hel masse... Jeg tager gerne imod råd fra alle som ved hvad de snakker om uanset deres alder, så jeg ville blive ked af en aldersopdeling :O)))

Jeg ville have sagt at jeg selv kun er 24... Men 24 er vidst ikke så ungt, så... ;O) ;O) Men har været herinde siden jeg var 19 - dengang købte jeg min første egen hund.. Og selvom jeg ikke er den ældste herinde, så er der heldigvis stadig en del som respektere mig for min viden, selvom mange af dem er ældre end mig.. Men viden kommer både af erfaring, men også fordi man opsøger den :O))

Du elsker bull terrier'en, så jeg synes du er herlig ;O)

• #16   20. maj 2011 Michelle : Hehe. fik faktisk engang af vide af en herinde af hun ville skyde mig til at være 14-15 år smiley

Men mener også at det ville være noget fis med opdeling smiley

Self. elsker jeg bull terrier ( hvem gør ikke det ) smiley

Har du set den lille nye, vi skal hente om 3 uger. Han er i fotoalbum smiley

• #17   20. maj 2011 Rick - det skal du ik tage dig af ;O)) Hun har sikkert ik selv været meget ældre ;O)

Langt fra alle elsker bull terrier... Ik at jeg forstår hvorfor... Men hører lidt for ofte at prinsessen er grim ;O) Selv synes jeg jo hun er den smukkeste af dem alle ;O)

Ja, jeg har godt set ham - han er SÅ fin :O)) Glæder mig til at se mere til ham herinde, og håber at møde jer på en udstilling en dag smiley Hvis ellers jeg ka tage mig sammen til at flyttet Hazel over i DKK...

• #18   20. maj 2011 Syntes det ville være rigtig ærgerligt at dele HG op i alder! /:
    Det er super fedt at man som ung kan lære en hel masse af alle de garvede hundefolk herinde.. Og selv om man kun er 17, så kan man sagtens have en masse erfaring med hunde som "voksne" måske ikke har oplevet smiley På den måde kan vi alle lære af hinanden - uanset alder...

Så drop opdelingen ;D

• #19   20. maj 2011 Michelle : Ja, hver anden person jeg mødte, troede Eddie var pitbull:( Men ja, håber da også på at møde jer til udstilling smiley

Britha : Hehe smiley Tusind tak smiley

• #20   20. maj 2011

• #21   20. maj 2011 Interessen har heller ikke noget med alderen at gøre og jeg vil sige der er eksempler på unge mennesker der har et pænere sprog end nogle af de "voksne" her inde, og ligeledes eksempler på "børn" med større viden om hunde end visse andre her inde..

så at opdele det kan jeg virkelig ikke se en grund til..

Tilgengæld syntes jeg efterhånden ikke man kan bruge 80% af det der bliver skrevet herinde mere, fordi folk her inde efterhånden syntes at bruge mere tid på at finde nogen at trampe ned, end at hjælpe dem der har et reelt spørgsmål..

Jeg frygter at det ender herinde som inde på kattegalleri, som i dag mere eller mindre er dødt efter den kæmpe udvandring der var for et par år siden, efter et par HA'er var lidt for hurtige til at trygge på fryse knappen i et forsøg på at holde orden derinde..

• #22   20. maj 2011 Jeg personligt syntes at det gør HG levende at alle aldre er velkommende - siger den gamle hejre ; )

• #23   20. maj 2011 Jeg har også hele tiden været imod en opdeling.

Jo, selvfølgelig sidder der af og til et par unger, det bare vil lave lidt larm i gaden, men så er det da heller ikke være.

En del af at være barn/ung, er at danne sin egen identitet, og at spejle sig i andre, og finde sig selv.

Vi har derfor som voksne, en stor betydning som rollemodeller, og jeg ville virkeligt synes det var synd at dele siden op.

• #24   20. maj 2011 Jeg sys det er for alle, men engang imellem må man som "uvidende" også lige lytte lidt efter eller forhøre sig om emnet hos de erfarne herinde..

Også er der nogle af de unge herinde som måske lige skulle slå koldt vand i blodet mht. hundekøb også høre folk ad herinde om hvilken hund der ville passe til en eller måske man bare skulle vente nogle år.. Når man kun er 13-14 år gammel er det et meget stort ansvar at skulle have en hund, det synes selv jeg som er 19 og bliver 20 i år og ikke har boet hjemme i snart 3 år..

Men der er plads til alle! smiley

• #25   20. maj 2011 Hvil i fred
    Superindlæg.
    Vi har nemlig begge lært en del herinde - og ja Majbritt er en af dem, der er gode til at lære fra sig.

Såååå, super indlæg. Og godt at du gerne vil tage de gode råd til dig, for det er der desværre mange andre, der ikke kan/vil

• #26   20. maj 2011 Godt indlæg - efter at have udviklet et kærlighedsforhold til bull terrieren, har det været fantastisk at kunne snakke med andre brugere herinde, som også kan se det skønne i racen, og som man kan dele en hel masse med. Generelt er HG bare et hyggeligt sted at debattere, - og helt fantastisk tidsfordriv. Uanset om det handler om hunde eller ej, så kan man altid lige få sig en god snak herinde.. Synes også det ville være noget så ærgerligt, hvis der skulle opdeles efter alder herinde..

• #27   20. maj 2011 Ville ikke ha vist hvad jeg ved i dag hvis det ikke havde været for hg . Uden hg ville jeg ikke vide vigtigheden af stamtavle , bare for at give et eksemple

• #28   20. maj 2011 Tak alle sammen smiley ..

Er glad for at der er så mange der er imod det :o)

Kommentér på:
Hg... Unge under 18 ?

Annonce